laptop/netbuk z zywotna bateria

Data: 2011-11-12 17:34:28
Autor: fenek
laptop/netbuk z zywotna bateria
Jakie są teraz dobre laptopy lub netbuki z długo działającą baterią? Przydałoby mi się coś na podróże, niedawno w pociągu widziałem kolesia używającego Della ponad 6 godzin, miał jakąś dodatkową baterię podczepianą do portów z tyłu kompa, każdy laptop ma tego typu bajer? Będzie to mój pierwszy komp przenośny, stąd naiwne pytania, ale laptopy znajomych żyją na bateriach tak po maksymalnie trzy godziny, stąd wynik 6 godzin robi już na mnie wrażenie.

Data: 2011-11-12 17:47:31
Autor: Czarek
W dniu 2011-11-12 17:34, fenek napisał/a:
Jakie są teraz dobre laptopy lub netbuki z długo działającą baterią?
Przydałoby mi się coś na podróże,

Jeden z przykładów:
http://www.hit.pl/oferta/komputery_i_peryferia/pc_i_notebooki/mininotebooki/879399_toshiba_ac100-10e_nvidia_tegra.aspx

--
Cz.

Data: 2011-11-12 22:31:40
Autor: fenek

Użytkownik "Czarek" <czarek1@nospampoczta.fm> napisał w wiadomości news:j9m7ve$ijo$1news.mm.pl...
[...]

Fajny, wszystko mi się w nim podoba poza systemem, a jakiś przykład z Windows? Czy dziś wszystkie netbuki mogą się pochwalić takimi baterio-osiągami?

Data: 2011-11-12 22:52:04
Autor: ToMasz
W dniu 12.11.2011 17:34, fenek pisze:
[...]
hehe.. sprawność akumulatora to ok 50% wiec jeśli ta dodatkowa bateria nie odcinała tej wbudowanej....
ech. mam laptopa 17 cali i nową baterie. 45 minut pracy, albo 2 godziny wyświetlania wygaszacza. Chrześniak żony dostał nówkę sztukę 15 cali. też sie chwalił  ze 3 do 5 godzin! ale jak zaczęliśmy stawiać system, to po 1.5 godziny klęknął. Dużo lepiej jest w eeeePC. ale to ze względu na mały ekran i słabą wydajność.
Nic za darmo. jak chcesz "coś" zrobić na kompie to każdy zużyje mniej wiecej tyle samo energii. mniej więcej. im wiekszy ekran, mocniejsze podświetlenie- tym krócej będzie działać.
Z drugiej strony, zobacz moze co z tanich sprzętów by Ci "pasiło" a potem sprawdź czy nie dałoby sie drugiej baterii kupić. zawsze oczywiście mozesz zapakować 2 akumulatory po 12V i z nich zasilać lapka.

ToMasz

Data: 2011-11-13 13:43:57
Autor: fenek
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j9mpq5$1ds$1inews.gazeta.pl...
[...]

Też mnie to zdziwiło, ale koleś się tym nie chwalił, ja to tylko z obserwacji podaję, miał włączonego cały czas kompa, faktem jest że bez netu, bo tylko coś tam programował, czy czytał albo pisał dokumenty. Przez ten czas jechałem z nim w wagonie. Nie wiem własnie jak działała ta dodatkowa bateria i co to za bajer z nią.

Data: 2011-11-13 14:14:40
Autor: ToMasz
laptop/netbuk z zywotna bateria
> bo tylko coś tam programował, czy czytał albo pisał dokumenty.
Przez ten czas jechałem z nim w wagonie. Nie wiem własnie jak działała
ta dodatkowa bateria i co to za bajer z nią.
ja też niewiem, ale rzeczywiście parę godzin - to dobry wynik. Niestety parametr "waga" decyduje w wiekszym stopniu niż czas pracy na akumulatorach.
Poogoglałem za cenami i tak jak pisałem - - można by zasilać lapka z 2x12v+układ obniżający napiecie do 19V Mój lapek ma baterie tam tara tam.... 5200mAh! jakby naprawdę miała taką pojemność to by działał dobę :) Żartuję oczywiście. 2 aku 12V7.5Ah dadzą Ci wystarczająco dużo energii, ale ważą... 10kg? to dużo, ale tanio. Moja bateria kosztuje ok 150zł na ebayu, 250 w polsce. może by Ci było wygodniej kupić lapka i dodatkową baterie?
ToMasz

Data: 2011-11-13 19:54:36
Autor: Krzysztof
[...]

Nie jestem w 100% na bieżąco, teraz są nowe procesory, chipsety itd., ale mój kupowany 1.5 roku temu Asus UL30 działa jakieś 10-11 godzin na standardowej baterii. Jak kupowałem, to kilka różnych modeli w miarę rozsądnej cenie, pracujących >8 godzin było. Wtedy były to wszystko na niskonapięciowych procesorach, ~13cali.

--
Krzysztof

Data: 2011-11-13 14:11:16
Autor: Radosław Sokół
[...]

Nawet bez dodatkowej baterii można osiągnąć całkiem dobry
czas pracy na zasilaniu bateryjnym. Mój F-S Esprimo Mobile
bez WiFi i obciążenia (np. podczas pisania tekstu w Notatniku
albo ew. jakimś poważniejszym edytorze) pracuje na baterii
4400 mAh do 4.5 godziny. Po włączeniu WiFi "wyciąga" do 3.75
godziny. Pod większym obciążeniem (animacje Flash na WWW,
YouTube, jakieś obliczenia) i z WiFi działa od 90 do 120 min.

Dużo zależy od konfiguracji. Warto szukać słabszego proce-
sora, najlepiej z oszczędnej serii z małym TDP, i ekranu o
małej przekątnej (do 13"). A potem trzeba szukać oszczędne-
go oprogramowania, żeby na bajery graficzne i nieoptymalne
algorytmy nie szła połowa energii z baterii.

Data: 2011-11-13 20:10:34
Autor: qwerty
Użytkownik "fenek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j9m75c$850$1@usenet.news.interia.pl...
[...]

http://www.notebookcheck.pl/Recenzja-Samsung-RF511.60634.0.html
http://testmaniak.pl/test/laptopy/test-samsung-rf511/8/

Kupiłem w tym tygodniu i średnio trzyma na wifi i instalacji programów 4,5 h (ale ma core i7 na pokładzie).

Data: 2011-11-14 08:48:23
Autor: Leszek K.
Dnia Sun, 13 Nov 2011 20:10:34 +0100, qwerty napisał(a):

[...]

i7? Ten pierwszy (RF511-S01PL) ma i3, a drugi i5.

Data: 2011-11-14 15:56:17
Autor: qwerty
Użytkownik "Leszek K."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j9qh46$n6o$1@inews.gazeta.pl...
Kupiłem w tym tygodniu i średnio trzyma na wifi i instalacji programów 4,5 h
(ale ma core i7 na pokładzie).

i7? Ten pierwszy (RF511-S01PL) ma i3, a drugi i5.
i3-2310M TPD = 35W
i5-2410M TPD = 35W
i7-2630QM TPD = 45W

Z chęcią wziąłbym i5, ale niestety jest zbyt słaby do moich celów. Jak widzisz z mojego opisu na i7 trzyma 4,5h, ale ze słabszym procesorze powinien dłużej podziałać na akumulatorze.

Data: 2011-11-14 22:36:14
Autor: Piotrek