laptopa chciałem dziś kupić

Data: 2019-12-27 19:19:11
Autor: PiteR
laptopa chciałem dziś kupić
a tu napędów dvd już nie dają, porty RJ45 też w zaniku

Ten oglądałem na żywo ale ekran mnie zniechęcił, bardzo
wypłowiałe kolory i słabe kąty, port gigabit ethernet nieobecny.

https://www.euro.com.pl/laptopy-i-netbooki/dell-laptop-3583-i5-8gb-256ssd-w10-black.bhtml#opis

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2019-12-27 15:14:06
Autor: Lisciasty
W dniu piątek, 27 grudnia 2019 19:19:15 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:
Ten oglądałem na żywo ale ekran mnie zniechęcił, bardzo
wypłowiałe kolory i słabe kąty, port gigabit ethernet nieobecny.

https://www.euro.com.pl/laptopy-i-netbooki/dell-laptop-3583-i5-8gb-256ssd-w10-black.bhtml#opis

Za tyle to można kupić sensowny poleasingowy, a nie nówkę :>

L.

Data: 2019-12-28 00:38:26
Autor: PiteR
Lisciasty pisze tak:

Za tyle to można kupić sensowny poleasingowy, a nie nówkę :>

10 lat temu można było kupić sensowny Samsung za 2600zł i do tego miał dvd i klapki hdd, ram, bat.

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2019-12-28 00:49:39
Autor: Animka
[...]

Jest przecież karta sieciowa, tylko niestety nie 1 GB :-(

Łączność
Łączność bezprzewodowa Bluetooth, WiFi 802.11 ac
Karta sieciowa 10/100 Mbps Ethernet
Modem nie

--
animka

Data: 2020-01-13 22:48:17
Autor: PiteR
Lisciasty pisze tak:

Za tyle to można kupić sensowny poleasingowy, a nie nówkę :>

Nou i kupiłem sensowny (chyba) polizingowy za 120f

Dell Latitude E5440
Intel Core i5-4300U
SSD 128 GB

VGA, HDMI, RJ-45, USB 2.0, USB 3.0
Bluetooth, LAN 10/100/1000

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2020-01-14 20:54:17
Autor: PiteR

Lisciasty pisze tak:

[...]

za 120 funtów

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2020-01-15 21:44:33
Autor: Animka

Lisciasty pisze tak:

[...]

Nie zauwazyłam, że już to napisałeś wcześniej.
Tani ten komputer :-)

--
animka

Data: 2020-01-16 01:51:36
Autor: PiteR
Animka pisze tak:

Za ile?

za 120 funtów

Nie zauwazyłam, że już to napisałeś wcześniej.
Tani ten komputer :-)

Może jest haczyk albo nawet hak ;)

wiem, że nie ma baterii i matryca ma jaśniejsze plamy.
Dla mnie jest tylko ważne żeby po HDMI nie było plam.

Kupiłem już raz pc Della Vostro za 115 na ebaju. Jestem z niego bardzo zadowolony.

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2019-12-27 20:23:23
Autor: heby
On 27/12/2019 19:19, PiteR wrote:
> port gigabit ethernet nieobecny.

USB3->Gigabit kosztuje już grosze. Jedyna wada to brak pxe, ale dla 99% suwerena to nie jest wada.

Data: 2019-12-27 20:45:51
Autor: z
W dniu 2019-12-27 o 19:19, PiteR pisze:
wypłowiałe kolory i słabe kąty

Pomijając inne wady to ciągle mnie zastanawia jak w XXI wieku nie zastosować choćby najmarniejszej matrycy IPS?

Przecież na te marne TNy (15 lat a może więcej temu) były lepsze od tego co się obecnie ładuje do laptopów.
10 lat temu miałem w domu i pracy monitor IPS. (z niskiej półki nie żadne eizo)

Jak można? Jak?

Data: 2019-12-27 21:58:58
Autor: Irokez
W dniu 2019-12-27 o 20:45, z pisze:
[...]

Bo 90% gospodyń domowych nie widzi różnicy.
Ot dlaczego.

--
Irokez

Data: 2019-12-27 22:07:26
Autor: z
W dniu 2019-12-27 o 21:58, Irokez pisze:
Bo 90% gospodyń domowych nie widzi różnicy.
Ot dlaczego.

To dlaczego widzą różnicę na smartfonach?

Data: 2019-12-27 22:16:05
Autor: heby
On 27/12/2019 22:07, z wrote:
Bo 90% gospodyń domowych nie widzi różnicy.
Ot dlaczego.
To dlaczego widzą różnicę na smartfonach?

Bo im ktoś powiedział że powinne widzieć?

Data: 2019-12-28 08:47:04
Autor: z
laptopa chciałem dziś kupić
Widzą?

:-) Pewnie nie ale ja nie pamiętam kiedy widziałem marny TN w smartfonie/tablecie

Psipadek? ;-)

Satio? GalaxyTab3A?

NokiaN8
GalaxyS2
Lumia1020
Z3Compact
Redmi4A.
GalaxyA40
GalaxyS7
Redmi 6 i 7

Wszystkie miały przynajmniej IPS. Może to i były flagowce ale dzisiaj za 300 zł dostaje się IPSa

O co chodzi? Kto kupuje laptop czyli urządzenia na które się patrzy często pod różnymi kątami i się je przenosi ;-) z tak marnymi kątami matrycy?

LITOŚCI

Telewizor w sklepie za 500 zł czy mój stary Sharp 32" z 2008 roku ma kąty porównywalne z IPS.

Data: 2019-12-29 00:00:19
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-12-28 o 08:47, z pisze:

Widzą?

:-) Pewnie nie ale ja nie pamiętam kiedy widziałem marny TN w smartfonie/tablecie

Psipadek? ;-)

Producenci telefonów licytują się calami przekątnej i
jakością matrycy. Więc gospodynie są świadome różnicy.
Nawet jak same tego nie dostrzegą.
Producenci laptopów jakością matrycy się nie licytują,
wręcz wmawiają że gorsza z efektem lustra jest tym
czego potrzebujemy to i gospodynie świadomości która
jest gorsza nie mają.

Pozdrawiam

Data: 2019-12-29 08:52:11
Autor: ToMasz
W dniu 29.12.2019 o 00:00, RadoslawF pisze:
[...]

jest jeszcze jeden aspekt. jak kupujesz dysk, to patrzysz na porównania, który najszybszy, który najtrwalszy. jak kupujesz ram, patrzysz na ilość i szybkość, jak kupujesz monitor to patrzysz na typ i kąty. a jak kupujesz komputer, laptopa? porocek, ilośc ramu wielkość dysku - koniec. potem dysk ssd ma prędkość talerzowca, ale skoro działa - reklamacji nie przyjmują.
ToMasz

Data: 2019-12-29 09:15:38
Autor: Marcin N
W dniu 2019-12-29 o 08:52, ToMasz pisze:
potem dysk ssd ma prędkość talerzowca, ale skoro działa - reklamacji nie przyjmują.

Nie słyszałem o takich przypadkach.

--
MN

Data: 2019-12-29 09:40:57
Autor: ąćęłńóśźż
laptopa chciałem dziś kupić
Żeby klienci nie zwracali, bo "w tym IPS nie ma czarnego i świeci po rogach"?

-- -- -
O co chodzi?

Data: 2019-12-29 15:00:18
Autor: z
W dniu 2019-12-29 o 09:40, ąćęłńóśźż pisze:
Żeby klienci nie zwracali, bo "w tym IPS nie ma czarnego i świeci po rogach"?

To ja jakiś dziwny jestem. Szlak mnie trafia jak zasiadam przy takim marnym laptopie.
Przez 20 lat nie stać mnie było ani firm w których pracowałem na wypasione z górnej półki komputery i monitory.
Teraz kupuje polizingowe IPSY. Nie szastam forsą.

Ale do jasnej cholery... TNa w laptopie nie zdzierżę ;-)

Data: 2019-12-30 07:10:30
Autor: PiteR
z pisze tak:

Teraz kupuje polizingowe IPSY. Nie szastam forsą.
Ale do jasnej cholery... TNa w laptopie nie zdzierżę ;-)

Przecież te IPSy srebrzą. Mój mały tv chciałem wyrzucić po rozpakowaniu.

Mój stary monitor 2007r nie jest IPS a czerń ma fajną. Ten nowy laptop też nie jest i czerń ma słabą.

W Auchan jest promo na telewizor-pułapkę. Czerń jest tragedia.

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2019-12-30 08:06:47
Autor: z
W dniu 2019-12-30 o 07:10, PiteR pisze:

W Auchan jest promo na telewizor-pułapkę. Czerń jest tragedia.

Zgadzam się że nowe 4K i takie tam gówno marketingowe marnie wygląda.
Ale Sharp 32" z 2008 (nie plazma) wyświetla nadal ładnie a stojący za ścianą Samsung 43" 4k nawet się do niego nie umywa.
Na wprost jest OK ale siądź na kanapie obok i już wszystko jest przewalone magentą.

Ale że co? ;-) Rajcujesz się jakością przy oglądaniu filmów czy czarną tapetą?
Ja z takim mankamencikiem mogę żyć.

Ale jak przesuwam głowę o 10 cm (a to się często zdarza) i kolory diametralnie się zmieniają a jak jestem za nisko to nic nie widać

to mam ochotę wyrzucić to badziewie z 6 piętra. ;-)

Mamy XXI wiek 10-15 lat temu to była nowość i człowiek godził się na takie mankamenty. Ale dziś?

Normalny nadający się do pracy monitor IPS można kupić od 500 zł.

Jak tak się oszczędza na laptopach to lepiej ich wcale nie kupować.

Też kiedyś popełniłem ten błąd. Stoi 5 lat w tym samym miejscu i odbiera pocztę. ;-)

Data: 2019-12-30 11:40:33
Autor: PiteR
z pisze tak:

Ale że co? ;-) Rajcujesz się jakością przy oglądaniu filmów czy
czarną tapetą?

Używasz na codzień jakiś ekran amoled? Widzisz jak w filmie czarne jest czarne?

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2019-12-30 15:21:08
Autor: z
W dniu 2019-12-30 o 11:40, PiteR pisze:
Używasz na codzień jakiś ekran amoled? Widzisz jak w filmie czarne jest
czarne?

Mam w telefonach. Nie zwracam na czarny uwagi. Zachwycam się za to stałością, wiernością naturalnością kolorów i kątami widzenia.

Co Ty z tym czarnym. Do produkcji w drukarni (gdzie pracuję) to jest WAŻNE ale na co dzień w domu?

Data: 2019-12-30 18:09:33
Autor: ąćęłńóśźż
laptopa chciałem dziś kupić
Mnie razi oglądanie filmu na monitorze IPS, za dużo srebrzenia po bokach lub w rogach.
Większość filmów to akurat dużo czarnego tła ma.
Oczywiście jak już oglądasz, to zapominasz, podobnie jak możesz oglądać z przyjemnością na CRT (te do dopiero mają kąty widzenia ;)).
Swoją drogą mój nowszy i pod każdym innym względem lepszy TV Samsung ma zdecydowanie gorsze kąty niż miał starszy HU6000 (choć to nie był IPS) i faktycznie to przeszkadza.

-- -- -
Co Ty z tym czarnym.
Do produkcji w drukarni to jest WAŻNE ale na co dzień w domu?

Data: 2019-12-30 18:32:54
Autor: z
W dniu 2019-12-30 o 18:09, ąćęłńóśźż pisze:
Większość filmów to akurat dużo czarnego tła ma.

Spoko. Chciałem zrozumieć ;-)

Data: 2020-01-13 15:14:09
Autor: Poldek
[...]

Albo jak to jest, że w pierwszej dekadzie XXI wieku standardem był ethernet 100 Mbit, w okolicach tak z dziesięć lat temu standardowo był gigabit ethernet, po czym nastąpił powrót do 100 Mbit (jaki sens?) i wreszcie teraz dochodzimy do braku etherentu w standardzie. W międzyczasie ciągle wzmaga się śmietnik w paśmie radiowym i WiFi robi się coraz bardziej nieprzydatne.

Data: 2020-01-13 17:27:30
Autor: ąćęłńóśźż
laptopa chciałem dziś kupić
Ale za to łatwiej nas zlokalizować i podsłuchać.

-- -- --
wzmaga się śmietnik w paśmie radiowym i WiFi robi się coraz bardziej nieprzydatne.

Data: 2019-12-31 13:33:09
Autor: PiteR
PiteR pisze tak:

[...]

Czy w momencie odpalenia laptopa po raz pierwszy można
w Win10 home wybrać jezyk angielski zamiast polskiego?

Rozumiem że ten win10 jest 64 bitowy.

--
Piotrek

Let me see your war face.