laptopy 17" tylko dla leworecznych?

Data: 2010-10-08 20:39:56
Autor: Alias Awatar
laptopy 17" tylko dla leworecznych?
Witam
Dlaczego laptopy o matrycy wiekszej niz 15"
produkowne sa wyłacznie dla ludzi leworęcznych?
O ich dostosowaniu do wymagań osób leworęcznych uznaje położenie gładzika, który zawsze znajduje sie po lewej stronie od
środka matrycy. Każda osoba praworeczna wolała by mieć gładzik
po prawej stronie od środka matrycy tak by nie wyginać prawej reki w lewą stronę. Przecież o wiele wygodniej i bardziej ergonomicznie było by po wpisaniu tekstu obnizyc prawą reke trochę do gładzika niz wyginać ją do niewygodnej pozycji w lewą stronę.
Mam wrazenie ze producenci laptopów to abnegaci, którzy maja w nosie wygode uzytkownika. Pytanie tylko czemu klientom to nie przeszkadza i tylko ja zwracam na to uwagę?

A.

Data: 2010-10-08 20:47:13
Autor: ToMasz
Alias Awatar pisze:
[...]
do niewygodnej pozycji w lewÄ… stronÄ™.
Mam wrazenie ze producenci laptopów to abnegaci, którzy maja w nosie
wygode uzytkownika. Pytanie tylko czemu klientom to nie przeszkadza i
tylko ja zwracam na to uwagÄ™?

A.
jak pominiesz klawiaturę numeryczną, to sie okazuje ze gładzik jest na
środku klawiatury....

ToMasz

PS

Dlaczego producenci laptopów mają w nosie użytkowników i wciskają im na
siłe panoramy? ale chyba tylko ja zwracam na to uwagę...
:)

Data: 2010-10-08 21:11:05
Autor: Alias Awatar
W dniu 10-10-08 20:47, ToMasz pisze:
Alias Awatar pisze:
[...]

Nie moge jej pomijać bo ona jest i z niej korzystam
więc gładzik mam po lewej.

G.

Data: 2010-10-08 21:40:31
Autor: Grzexs
laptopy 17" tylko dla leworecznych?
Dlaczego producenci laptopów mają w nosie użytkowników i wciskają im na
siłe panoramy? ale chyba tylko ja zwracam na to uwagę...
:)

Ja się podpisuję pod tym obiema rękami! Nawet na ekran kwadratowy bym chętnie się załapał! Albo... czy nie można by wymyślić jakiejś konstrukcji pracującej w poziomie i pionie?

No i te błyszczące ekrany!
--
Grzexs

Data: 2010-10-08 20:48:48
Autor: RadoslawF
laptopy 17" tylko dla leworecznych?
Dnia 2010-10-08 20:39, U¿ytkownik Alias Awatar napisa³:

Mam wrazenie ze producenci laptopów to abnegaci, którzy maja w nosie wygode uzytkownika. Pytanie tylko czemu klientom to nie przeszkadza i tylko ja zwracam na to uwagê?

G³adzik jest centralnie w stosunku do bloku klawiszy literowych.

Pozdrawiam

Data: 2010-10-08 21:10:10
Autor: Alias Awatar
W dniu 10-10-08 20:48, RadoslawF pisze:
[...]

I co to zmienia w ergonomii?
Siedzisz po srodku ekranu czy po ¶rodku klawiszy literowych???
G.

Data: 2010-10-08 21:21:27
Autor: Santana
laptopy 17" tylko dla leworecznych?

U¿ytkownik "Alias Awatar" <brak@adresu.eml> napisa³ w wiadomo¶ci news:i8nqai$psv$2news.onet.pl...
[...]

Potrafisz sie podrapaæ w lewy ³okieæ praw± rêk±. Je¶li tak, to nie powiniene¶ odczuwaæ dyskomfortu podczas korzystania z, jak to nazywasz, g³adzika który jest o kilka centymetrów niesymetryczny. Pamiêtaj ¿e symetria to geometria idiotów ;)
Je¶li jednak odczuwasz dyskomfort to skonsultuj siê z lekarzem :)
P.S. Jeste¶ malkontentem?

Data: 2010-10-08 21:25:15
Autor: RadoslawF
laptopy 17" tylko dla leworecznych?
Dnia 2010-10-08 21:10, U¿ytkownik Alias Awatar napisa³:

[...]

Wiêkszo¶æ normalnych u¿ytkowników komputera trzyma ³apki nad
blokiem klawiszy literowych. Znany wyj±tek to pracownicy
ksiêgowo¶ci. Pracujesz w ksiêgowo¶ci ?

Siedzisz po srodku ekranu czy po ¶rodku klawiszy literowych???

Masz takie krótkie r±czki ¿e siedz±c naprzeciwko ¶rodka ekranu
nie siêgasz do g³adzika który jest kilka centymetrów w lewo ?

Pozdrawiam

Data: 2010-10-08 21:38:45
Autor: Alias Awatar
W dniu 10-10-08 21:25, RadoslawF pisze:
[...]

Wiekszo¶æ normalnych uzytkowników trzyma rece a w zasadzie reke nad g³adzikem a nie nad klawiatur±.

Masz takie krótkie r±czki ¿e siedz±c naprzeciwko ¶rodka ekranu
nie siêgasz do g³adzika który jest kilka centymetrów w lewo ?

Owszem siêgam tyle ze jest to nie wygodne.
I by temu zaradzic sporo osob podczepia myszke do laptopa.

Data: 2010-10-08 22:51:44
Autor: RadoslawF
laptopy 17" tylko dla leworecznych?
Dnia 2010-10-08 21:38, U¿ytkownik Alias Awatar napisa³:

[...]

Jeste¶ w b³êdzie, sporym i przy okazji udowadniasz ¿e laptopa
to widujesz w gazetach czy telewizji.
Rêkê nad g³adzikiem trzyma kto¶ kto uczy siê dopiero
obs³ugi komputera. Kto¶ kto siê ju¿ nauczy³ opiera
nadgarstki o obudowê z obu stron g³adzika pod klawiszami
literowymi. Wyj±tek to pracownicy ksiêgowo¶ci i podobni
którzy praw± ³apk± obklepuj± nagminnie klawiaturê cyfrow±.
Ale to nie znaczy ¿e lew± musz± trzymaæ w miejscu gdzie
jest g³adzik.

[...]

Korzystanie z g³adzika w porównaniu z myszk± jest mocno
niewygodne i je¶li jest to tylko mo¿liwe (pracujemy na stole
a nie na kolanach) podpina siê myszkê.
U¿ywanie lub nie myszy nie ma specjalnego wp³ywu na umieszczenie
g³adzika.

Pozdrawiam

Data: 2010-10-08 23:08:06
Autor: Alias Awatar
W dniu 10-10-08 22:51, RadoslawF pisze:
[...]

Pierwszego lapka
Armada e500
kupi³em w 2001 r
i nigdy nie korzysta³em z myszki
Obecnie korzystam z g³adzika z multitouch
tyle ze w takich lapkach g³adzik jest zawsze po ¶rodku :)
Mozesz wierzyc albo nie ale praca na takim padzie jest o wiele przyjemniejsza niz poganianie myszy.
No chyba ze mam cos do wyrzezbienia w PS ale tego sie raczej nie robi na lapku.
A.

Data: 2010-10-09 11:54:33
Autor: RadoslawF
laptopy 17" tylko dla leworecznych?
Dnia 2010-10-08 23:08, U¿ytkownik Alias Awatar napisa³:

[...]

To mo¿e wcze¶niej nie mia³e¶ stacjonarnego z myszk± ?
Bo innego wyt³umaczenia nie widzê.  :-)

[...]

Z multitouchem nie pracowa³em, od normalnego g³adzika mnie
odrzuca i jak tylko jest mo¿liwo¶æ przypinam myszkê.

Pozdrawiam

Data: 2010-10-09 14:06:54
Autor: ToMasz
RadoslawF pisze:

Obecnie korzystam z g³adzika z multitouch
tyle ze w takich lapkach g³adzik jest zawsze po ¶rodku :)

Z multitouchem nie pracowa³em, od normalnego g³adzika mnie
odrzuca i jak tylko jest mo¿liwo¶æ przypinam myszkê.

jak dzia³a multitouch? ja ze zdzwieniem stwierdzi³em ze gdy po³o¿e 2
palce na g³adziku i rusze góra dó³ - to mam przewijanie. Ze zdziwieniem,
bo u¿ywam linuksa. w windowsie - "z pude³ka" nie by³o ¿adnych
dodtakowych funkcjonalno¶ci, natomiast po zainstalowaniu sterowników
jest tylko "przewijanie" przy prawej krawêdzi g³adzika. W instrukcji
niema s³owa o multitouch. pacjent: travelmate7520

ToMasz

Data: 2010-10-10 21:24:36
Autor:
laptopy 17
Od myszy jest syndrom nadgarstka niestety, od touchpada nie ma.

-- -- -

Data: 2010-10-08 20:48:59
Autor: Irokez
Użytkownik "Alias Awatar" <brak@adresu.eml> napisał w wiadomości news:i8nohs$lir$1news.onet.pl...
[...]

Obstawiam, że ze względu na dodanie po prawej klawiatury numerycznej "wydaje Ci się" że jest po lewej.
albowiem ona nadal, w stosunku do 15-stek, jest po środku klawiatury qwerty.

Więc, jakby przenieść gładzik w prawo centralnie, pisząc tego posta miałbyś go dokładnie pod nadgarstkiem.
Ciekawe czy napisałbyś tego posta opierając wtedy nadgarstek o laptopa..

Pozdro

--
Irokez

Data: 2010-10-08 21:09:13
Autor: Alias Awatar
W dniu 10-10-08 20:48, Irokez pisze:
[...]

Chcesz powiedziec ze osoby leworeczne nie są w stanie napisać postów do usentetu?

G.

Data: 2010-10-08 21:45:54
Autor: Irokez
Użytkownik "Alias Awatar" <brak@adresu.eml> napisał w wiadomości news:i8nq8p$psv$1news.onet.pl...

Chcesz powiedziec ze osoby leworeczne nie są w stanie napisać postów do usentetu?

Możesz jeszcze raz przeczytać moją odpowiedź?
Maszynopisanie ma w dupie czy jest się lewo czy prawo ręcznym. Przejdź się raz na kurs maszynopisania i bedziesz wiedział, że palce obu rąk leżą na klawiszach. Każdy palec ma "przypisany" zakres liter które obejmuje itp. itd.. Jak tam dokładnie nie wgłebiałem się w to, ale mam obok osobe której mogę zgasić światło i napisze Ci bezbłędnie CV.

Więc połóż palce na klawiszach zgodnie z tym:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pisanie_bezwzrokowe
i gdzie teraz chcesz umieścić gładzik, aby nadgarstkiem nie tknąć go?

--
Irokez

Data: 2010-10-08 21:57:01
Autor: Alias Awatar
W dniu 10-10-08 21:45, Irokez pisze:

Więc połóż palce na klawiszach zgodnie z tym:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pisanie_bezwzrokowe
i gdzie teraz chcesz umieścić gładzik, aby nadgarstkiem nie tknąć go?

No czekaj, lewy palec, prawy o tu, tu dobrze jeszcze tylko ten mniejszy skurczybyk na swoje miejsce o już!
Patrze, patrze i wiesz gdzie by gładzik nie lezał nie dotykam go nadgarstkiem.

A.

Data: 2010-10-08 22:08:59
Autor: Irokez
Użytkownik "Alias Awatar" <brak@adresu.eml> napisał w wiadomości news:i8nt2d$2ah$1news.onet.pl...
[...]

O, i super, znaczy że masz klawiaturę umieszczoną prawidłowo. Palce na klawiszach, nadgarstki lekko nad powierchnią lapa
To teraz spójrz - touchpad masz w takiej samej odległości od lewego jak i prawgo kciuka (przynajmniej tak przed chwilą sprawdzałem na swoim Dellu 17,3). Więc... w czym problem? Taka sama odległość dla lewo- i prawo ręcznego.

aa.. ekran jest przesuniety względem klawiatury, albo klawiatura nie centrycznie.
Więc równie dobrze powinni klawiatury do blaszaków sprzedawać z numeryczną po lewej dla leworęcznych.

--
Irokez

Data: 2010-10-08 22:14:23
Autor: Alias Awatar
W dniu 10-10-08 22:08, Irokez pisze:
[...]

klawiszach, nadgarstki lekko nad powierchniÄ… lapa

Nie zrozumielismy sie. Nawet jezeli gładzik przesunę tam gdzie powinien byc czyli w prawym dolnym rogu. nie dotykam go nadgarstiem

Data: 2010-10-08 22:31:27
Autor: Irokez
Użytkownik "Alias Awatar" <brak@adresu.eml> napisał w wiadomości news:i8nu2v$4po$1news.onet.pl...

[...]

Prawy róg? Ale wtedy leworęczny krzyżował by ręce.
Dolny prawy róg sugeruje, że podstawowym elementem jest touchpad, a klawiatura przy okazji.
Normalnie to cos piszesz, obniżasz ręke aby kursorem cos powiedzmy zaznaczyć i wracasz reką do góry.
Klawiatura numeryczna nie jest brana praktycznie pod uwagę. Taki gadzet do kalkulatora i do wklepywania cyferek w tabelki. To już duzo częściej strzałek sie uzywa i klawiszy pgup/dn/home/end.

Do przeglądania stron... no mógłby być gładzik po prawej.

--
Irokez

Data: 2010-10-09 08:07:49
Autor: MadMan
laptopy 17" tylko dla leworecznych?
Dnia Fri, 08 Oct 2010 22:14:23 +0200, Alias Awatar napisa³(a):

Nie zrozumielismy sie. Nawet jezeli g³adzik przesunê tam gdzie powinien byc czyli w prawym dolnym rogu. nie dotykam go nadgarstiem

Za to rêka przesuwa siê o parêna¶cie cm ¿eby¶ z niego skorzysta³. 0
ergonomii. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-08 21:21:22
Autor: Grzegorz Krukowski
laptopy 17" tylko dla leworecznych?
On Fri, 08 Oct 2010 20:39:56 +0200, Alias Awatar <brak@adresu.eml>
wrote:

My¶lê, ¿e z tego prostego powodu, ¿e przez wiêkszo¶æ czasu rêce
znajduj± siê nad czê¶ci± znakow± a nie numeryczn±. I tyle.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-10-08 21:30:47
Autor: Alias Awatar
wrote:

My¶lê, ¿e z tego prostego powodu, ¿e przez wiêkszo¶æ czasu rêce
znajduj± siê nad czê¶ci± znakow± a nie numeryczn±. I tyle.

To popatrz ile czasu podczas pracy z komputerem masz rece nad klawiatur±
a ile nad g³adzikem

G.

Data: 2010-10-08 21:35:18
Autor: Grzegorz Krukowski
laptopy 17" tylko dla leworecznych?

wrote:

[...]

Pi razy oko fifty/fifty. Zale¿y co robiê.

Dla ustalenia uwagi - jestem leworêczny a touchpada obs³ugujê obiema
rêkami.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-10-08 22:35:45
Autor: Rados³aw Sokó³
W dniu 08.10.2010 20:39, Alias Awatar pisze:
Mam wrazenie ze producenci laptopów to abnegaci, którzy maja w nosie
wygode uzytkownika. Pytanie tylko czemu klientom to nie przeszkadza i
tylko ja zwracam na to uwagê?

Klientom bardzo du¿o rzeczy nie przeszkadza. Na przyk³ad to,
¿e tak du¿e komputery przeno¶ne to maszyny dla nielicznych,
w zasadzie przeno¶ne stacje robocze do prezentowania wymaga-
j±cych aplikacji. A ludzie to kupuj± do domów zamiast maszyn
typu all-in-one, do tego w³a¶nie przeznaczonych i nie maj±-
cych takich niedoróbek.

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-10-09 06:34:29
Autor: Mich@l
W dniu 2010-10-08 20:39, Alias Awatar pisze:
Witam
Dlaczego laptopy o matrycy wiekszej niz 15"
produkowne sa wy³acznie dla ludzi leworêcznych?
O ich dostosowaniu do wymagañ osób leworêcznych uznaje po³o¿enie
g³adzika, który zawsze znajduje sie po lewej stronie od
¶rodka matrycy. Ka¿da osoba praworeczna wola³a by mieæ g³adzik

Ha, nie tylko przy matrycy >15"!
Spojrza³em w³a¶nie podejrzliwym okiem na mojego netbooka, i równie¿ zauwa¿y³em asymetriê. Aby upewniæ siê w moich domys³ach wzi±³em do rêki przymiar i pomierzy³em. Laptopik ma 264 mm szeroko¶ci, ¶rodek ekranu jest idealnie (w granicach b³êdu pomiaru) w osi symetrii, na 132 milimetrze (licz±c od lewej strony), natomiast ¶rodek taczpada jest, i tu uwaga, na 122 milimetrze!
Spisek koreañskich mañkutów?

Micha³ "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-10-09 14:09:52
Autor: ToMasz
Mich@l pisze:
[...]

czy  srodek g³adzika jest pomiêdzi literami G|H?

ToMasz

Data: 2010-10-11 14:52:47
Autor: Mich@l
W dniu 2010-10-09 14:09, ToMasz pisze:

czy  srodek g³adzika jest pomiêdzi literami G|H?

Jest na wysoko¶ci H, blisko lewej krawêdzi tego klawisza.

PS. Wiem do czego zmierzasz, ale nie pozbawiaj ludzi przyjemno¶ci tropienia teorii spiskowych ;)

Micha³ "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

laptopy 17" tylko dla leworecznych?