laptopy 17" tylko dla leworecznych?

Data: 2010-10-08 20:48:48
Autor: RadoslawF
laptopy 17" tylko dla leworecznych?
Dnia 2010-10-08 20:39, Użytkownik Alias Awatar napisał:

Mam wrazenie ze producenci laptopów to abnegaci, którzy maja w nosie wygode uzytkownika. Pytanie tylko czemu klientom to nie przeszkadza i tylko ja zwracam na to uwagę?

Gładzik jest centralnie w stosunku do bloku klawiszy literowych.

Pozdrawiam

Data: 2010-10-08 21:10:10
Autor: Alias Awatar
W dniu 10-10-08 20:48, RadoslawF pisze:
[...]

I co to zmienia w ergonomii?
Siedzisz po srodku ekranu czy po środku klawiszy literowych???
G.

Data: 2010-10-08 21:21:27
Autor: Santana

Użytkownik "Alias Awatar" <brak@adresu.eml> napisał w wiadomości news:i8nqai$psv$2news.onet.pl...
[...]

Potrafisz sie podrapać w lewy łokieć prawą ręką. Jeśli tak, to nie powinieneś odczuwać dyskomfortu podczas korzystania z, jak to nazywasz, gładzika który jest o kilka centymetrów niesymetryczny. Pamiętaj że symetria to geometria idiotów ;)
Jeśli jednak odczuwasz dyskomfort to skonsultuj się z lekarzem :)
P.S. Jesteś malkontentem?

Data: 2010-10-08 21:25:15
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-10-08 21:10, Użytkownik Alias Awatar napisał:

[...]

Większość normalnych użytkowników komputera trzyma łapki nad
blokiem klawiszy literowych. Znany wyjątek to pracownicy
księgowości. Pracujesz w księgowości ?

Siedzisz po srodku ekranu czy po środku klawiszy literowych???

Masz takie krótkie rączki że siedząc naprzeciwko środka ekranu
nie sięgasz do gładzika który jest kilka centymetrów w lewo ?

Pozdrawiam

Data: 2010-10-08 21:38:45
Autor: Alias Awatar
W dniu 10-10-08 21:25, RadoslawF pisze:
[...]

Wiekszość normalnych uzytkowników trzyma rece a w zasadzie reke nad gładzikem a nie nad klawiaturą.

Masz takie krótkie rączki że siedząc naprzeciwko środka ekranu
nie sięgasz do gładzika który jest kilka centymetrów w lewo ?

Owszem sięgam tyle ze jest to nie wygodne.
I by temu zaradzic sporo osob podczepia myszke do laptopa.

Data: 2010-10-08 22:51:44
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-10-08 21:38, Użytkownik Alias Awatar napisał:

[...]

Jesteś w błędzie, sporym i przy okazji udowadniasz że laptopa
to widujesz w gazetach czy telewizji.
Rękę nad gładzikiem trzyma ktoś kto uczy się dopiero
obsługi komputera. Ktoś kto się już nauczył opiera
nadgarstki o obudowę z obu stron gładzika pod klawiszami
literowymi. Wyjątek to pracownicy księgowości i podobni
którzy prawą łapką obklepują nagminnie klawiaturę cyfrową.
Ale to nie znaczy że lewą muszą trzymać w miejscu gdzie
jest gładzik.

[...]

Korzystanie z gładzika w porównaniu z myszką jest mocno
niewygodne i jeśli jest to tylko możliwe (pracujemy na stole
a nie na kolanach) podpina się myszkę.
Używanie lub nie myszy nie ma specjalnego wpływu na umieszczenie
gładzika.

Pozdrawiam

Data: 2010-10-08 23:08:06
Autor: Alias Awatar
W dniu 10-10-08 22:51, RadoslawF pisze:
[...]

Pierwszego lapka
Armada e500
kupiłem w 2001 r
i nigdy nie korzystałem z myszki
Obecnie korzystam z gładzika z multitouch
tyle ze w takich lapkach gładzik jest zawsze po środku :)
Mozesz wierzyc albo nie ale praca na takim padzie jest o wiele przyjemniejsza niz poganianie myszy.
No chyba ze mam cos do wyrzezbienia w PS ale tego sie raczej nie robi na lapku.
A.

Data: 2010-10-09 11:54:33
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-10-08 23:08, Użytkownik Alias Awatar napisał:

[...]

To może wcześniej nie miałeś stacjonarnego z myszką ?
Bo innego wytłumaczenia nie widzę.  :-)

[...]

Z multitouchem nie pracowałem, od normalnego gładzika mnie
odrzuca i jak tylko jest możliwość przypinam myszkę.

Pozdrawiam

Data: 2010-10-09 14:06:54
Autor: ToMasz
RadoslawF pisze:

Obecnie korzystam z gładzika z multitouch
tyle ze w takich lapkach gładzik jest zawsze po środku :)

Z multitouchem nie pracowałem, od normalnego gładzika mnie
odrzuca i jak tylko jest możliwość przypinam myszkę.

jak działa multitouch? ja ze zdzwieniem stwierdziłem ze gdy położe 2
palce na gładziku i rusze góra dół - to mam przewijanie. Ze zdziwieniem,
bo używam linuksa. w windowsie - "z pudełka" nie było żadnych
dodtakowych funkcjonalności, natomiast po zainstalowaniu sterowników
jest tylko "przewijanie" przy prawej krawędzi gładzika. W instrukcji
niema słowa o multitouch. pacjent: travelmate7520

ToMasz

Data: 2010-10-10 21:24:36
Autor:
laptopy 17
Od myszy jest syndrom nadgarstka niestety, od touchpada nie ma.

-- -- -

--

laptopy 17" tylko dla leworecznych?