laptopy z dyskami SSD

Data: 2009-12-02 18:25:41
Autor: Konrad N.S.
laptopy z dyskami SSD
pytanie z pogranicza grupy dla OS, ale raczej dla pcpecet, bo o dyski SSD i zainstlowane na nich rzeczy:

na przykladzie AUS EEE PC 901:

ten model nie posiada partycji "ratunkowej", jak ma np. 1000H.

ponowne instalowanie systemu:
jesli "wyzeruje" sie oba dyski, format ssd C oraz D, to ponownie win xp lub inny os wgrywany jest z zewnętrznego napędu CD/DVD lub z pendriva.

a jak "uzupełnia" się po formacie oprogramowanie takie jak:
eee storage, oprogramowanie realteka/karty dziewkowej, super-hybrid-engine, elantech smart pad, asus update for eee pc, bttray, autorunoscleaner albo microsofr works?

to ostatnie jest dla mnie wazne, bo nie chce "zasmiecic" mlenkich dyskow 4+8GiB wielkim MS OFFICE, microsoft works wydaje mi sie lepszy dla tego lapka bo mniejszy...

A moze cale wymienione przeze mnie opogramowanie jest na plycie cd/dvd z systemem?

Data: 2009-12-02 23:16:44
Autor: Konrad N.S.
laptopy z dyskami SSD
Użytkownik "Konrad N.S." <najswiezyWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:7910.000000bc.4b16a315newsgate.onet.pl...

[...]

może jednak ten model ma jakąś część dysku (4 lub 8) "nieformatowalną" i z niej jest "odtwarzane" po reinstalacji wymienione oprogramowanie asusa?

Data: 2009-12-03 07:03:32
Autor: KILu
laptopy z dyskami SSD
Konrad N.S. wrote:
może jednak ten model ma jakąś część dysku (4 lub 8) "nieformatowalną"
i z niej jest "odtwarzane" po reinstalacji wymienione oprogramowanie
asusa?

http://spemi.blogspot.com/2009/09/reinstall-recover-windows-xp-on-asus.htm

Generalnie wystarczy naped na USB albo pamiec z interfejsem USB, przy czym
to ostatnie wymaga chwili zabawy z przygotowaniem takiego napedu oraz
samego obrazu. Nic nie stoi na przeszkodzie, bys zainstalowal zwyklego XP
(albo np. Win 7) i wlasne sterowniki.
Problem z uzywaniem takiej maszyny z wolnym SSD polega na tym, ze do
komfortowej pracy potrzebny Ci bedzie wspomniany wczesniej flashfire,
ktorego wada jest brak obslugi hibernacji (system sie wyklada, wiec
zamiast tego musisz go normalnie wylaczac lub usypiac).

k,

Data: 2009-12-03 19:40:07
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
laptopy z dyskami SSD
Test - gdyż w żaden sposób nie mogę odpowiedzieć na ten topic :-/

--
AK

Data: 2009-12-03 23:12:08
Autor: Konrad N.S.
laptopy z dyskami SSD
Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <adak@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hf90od$7ch$1news.onet.pl...

Test - gdyż w żaden sposób nie mogę odpowiedzieć na ten topic :-/

testujesz wysylanie odpowiedzi, czy mnie testowe sformatowanie asusa doradzasz?
kupiłem w końcu eee 901. podoba mi się, gabaryty te co chciałem.
ale kupa problemów programowo-systemowych:

- nie moge uruchomić kerio ani nod32, problemy podczas sciagania
- avast blokuje wszystko, nie otwierają się strony, nie ściąga poczty oe - w dwóch moich pozostałych kompach (stacjonarny i eee 1000h wszystko tak samo i działa)
- nie moge zainstalowac i uruchomic gg10 (najnowsza na stronie), dopiero pomoglo sciagniecie z jakiegos magazynu programów starej wersji gg 6.0 - ta ruszyła
- outlook express - chciałem nim przeglądać grupy news (jak na pozostałych kompach), i pojawia się jakiś błąd msinim - nie mogę ściągnąć grup, ani też nie mogę usunąć konta/folderu news

i stąd moje pytanie: co będzie z firmowym oprogramowaniem asus, gdy zrobię format dysków?
format, bo nie chce mi się (ani nawet nie umiem) ponaprawiać wielu wymienionych i niewymienionych probelmów.
myślę wiec nad format c + d i postawieniem winXP od nowa.

czy cale oprogramowanie asusa zniknie? dotyczące baterii, kamery, touchpada, inne? czy moze ono "jest zawsze" na eee901? a moze ono jest razem na płycie która jest w komplecie z kompem?

może ktoś robił reinstalację win na asus eee 901 i powie co było i jak sobie poradził?

a przy okazji:
wymieniam problemy programowe, a sam sprzęt ustawiony obok nowego, raptem trzymiesięcznego asusa eee 1000h jest dużo szybszy: szybciej o 25% ładuje system, szybciej się zamyka, minimalnie szybciej otiera aplikacje. a procesor i pamięć ta sama, jedynie grafiki różne (intel 910 vs 945).
czy bycie szybszym przez 901 to zasługa SSD?

Data: 2009-12-04 01:47:25
Autor: Q
laptopy z dyskami SSD
i stąd moje pytanie: co będzie z firmowym oprogramowaniem asus, gdy zrobię format dysków?

byles w ogole na stronie asusa?
wiesz, producenta sprzetu ktory kupile :P

format, bo nie chce mi się (ani nawet nie umiem) ponaprawiać wielu wymienionych i niewymienionych probelmów.
myślę wiec nad format c + d i postawieniem winXP od nowa.

jak nie radzisz sobie z tamtym, to raczej z tym (format...)
tez se nie poradzisz, bez urazy.

tak czy siak na wszelki wypadek zrob kopie systemu;
jakbys mial np. klopot z aktywacja, czy w ogole...

Data: 2009-12-05 14:22:56
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
laptopy z dyskami SSD
testujesz wysylanie odpowiedzi, czy mnie testowe sformatowanie asusa
doradzasz?

Mialem cuda z wysylaniem postow - juz dziala :-)

kupiłem w końcu eee 901. podoba mi się, gabaryty te co chciałem.
ale kupa problemów programowo-systemowych:

Bo to fajny kurdupel jest!

- nie moge uruchomić kerio ani nod32, problemy podczas sciagania

Nie znaju.

- avast blokuje wszystko, nie otwierają się strony, nie ściąga poczty
oe - w dwóch moich pozostałych kompach (stacjonarny i eee 1000h
wszystko tak samo i działa)

OE nie uzywalem, jakis czas uzywalem MS Outlooka i caly czas uzywam Avasta - bez problemu.

- nie moge zainstalowac i uruchomic gg10 (najnowsza na stronie),
dopiero pomoglo sciagniecie z jakiegos magazynu programów starej
wersji gg 6.0 - ta ruszyła

I dobrze, bo kto uzywa GG firmy GG? ;-)
Ja polece Tlena, reszta poleci inne Mirady i Jabbery.

- outlook express - chciałem nim przeglądać grupy news (jak na
pozostałych kompach), i pojawia się jakiś błąd msinim - nie mogę
ściągnąć grup, ani też nie mogę usunąć konta/folderu news

Nie pomoge - nie mam skonfigurowanego obecnie na nim klienta poczty.

[...]

Jesli odzyskasz z plyty - system wroci do oryginalnego stanu.

czy cale oprogramowanie asusa zniknie? dotyczące baterii, kamery,
touchpada, inne? czy moze ono "jest zawsze" na eee901? a moze ono
jest razem na płycie która jest w komplecie z kompem?

Na to pytanie odpowiedzialem w poscie, ktory mialem wyslac kilka dni temu, a wyslalem dopiero teraz - jest przypiety bezposrendio do watku.

może ktoś robił reinstalację win na asus eee 901 i powie co było i
jak sobie poradził?

XP mozna bardzo pociac nLitem, tak zeby zmiescil sie na tej 4GB partycji, bo wersja dostarczana przez Asusa wrzuca system ze smieciami na pierwsza partycje, a prawie cale Program Files na ta druga.
Caly dodatkowy soft i sterowniki mozna zassac ze strony Asusa, lacznie z tym softem ktory pozwala na przeniesienie Program Files na D:

Do tego wylaczasz przywracanie systemu oraz hibernacje, wymieniasz modul 1GB RAM na 2GB, uzywasz wstrzymania systmeu zamiast hibernacji i wylaczasz swapa na dysku (niech korzysta tylko z ramu).

[...]

Dla mnie 901 specjalnie szybki nie jest, ale z tym FlashFire (czy tam FireFlash - nigdy nie pamietam) zrobila sie ok :-)

Poza tym sprzet ma fajna baterie, ktora przy uzywaniu BT potrafi dobic do 7h :-)

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2009-12-04 01:41:40
Autor: Q
laptopy z dyskami SSD
ten model nie posiada partycji "ratunkowej", jak ma np. 1000H.

imho takie partycje to strata miejsca,
zwlaszcza cennego na malych dyskach;

poustawiaj sobie wszystko jak chcesz
i z-ghost-uj sobie ten dysk przez usb
na pendrive'a;

jak sie potem cos stanie to odtwarzasz system
z pena, ktorego zawsze mozesz nosic przy sobie :)

Data: 2009-12-05 14:12:09
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
laptopy z dyskami SSD
[...]

Na plycie nie ma czystego XP, tylko dokladnie taki, z jakim przychodzi
komputer do uzytkownika.
Nie dostaniesz wiec samego Windowsa, bo caly potrzebny soft bedziesz mial
zainstalowany.

to ostatnie jest dla mnie wazne, bo nie chce "zasmiecic" mlenkich
dyskow 4+8GiB wielkim MS OFFICE, microsoft works wydaje mi sie lepszy
dla tego lapka bo mniejszy...

Nie zawracaj głowy :-)
Ja mam na swoim MSO03 i miejsca nie brakuje.

A moze cale wymienione przeze mnie opogramowanie jest na plycie
cd/dvd z systemem?

Tak i zintegrowane z systemem.
Dla niektórych to plus (reinstalacja odtwarza widok oryginalny), a dla
niektórych minus (jeśli chcesz "pociąć" system jakiś nLitem, to najpierw z
tej płyty musisz wydobyć odpowiednie pliki - da się).