laser mono - dupleks sprzetowy

Data: 2010-04-20 13:56:49
Autor: gogo
laser mono - dupleks sprzetowy
Potrzebuje kolejną drukarke laserową.
Obecnie mam hp 1320 i prawie w 100% spelnia moje wymagania

Plusy:
- zamienniki toneru na 6-7k stron po ok. 150zl
- dupleks
- w miare szybka
- sterownik umożliwiający wydruk na jednym arkuszu papieru kilku stron, możliwośc wydruku "plakatu"

Ma też troche wad:
- czasami przy wydruku dużego pdf'a z tekstem i grafiką(wykresy, rysunki itp.), o wielkości rzędu kilkuset stron(np. wydruk książki), drukarka wywala bledy o braku pamięci itp i trzeba drukować partiami po 50-100 stron
- gubi lub dubluje strony jak zabraknie papieru podczas wydruku i trzeba go dolożyć
- wydruk co bardziej skomplikowanych dokumentów, jak pdf'y z dużą ilością grafiki, trwa dosyć dlugo w porównaniu do stron z samym tekstem

Prosze o porade i opinie dotyczące drukarek ze sprzętowym dupleksem.
Interesują mnie modele nowe, allegro itp. odpada.

To co potrzebuje i na co zwracam uwagę to:
- dostępne zamienniki toneru o zwiększonej pojemności - najlepiej co najmniej 6-7k stron w cenie ok 150zl -> tak jak przy poprzedniej drukarce - z racji tego ze jak na warunki domowe dużo drukuje, to nie oplaca mi się kupować drukarki z malym tonerem (zamiennik 2-3k stron po 150zl i wiecej)
- dobrze by bylo żeby za 10 lat do podanego modelu byly łatwo dostepne zamienniki tonerów, ewentualne części i serwis - "egzotycznym" drukarkom mówie nie
- wieksza ilośc ramu i szybszy procek niż w hp 1320 (ram 16MB i proc 133mhz?) - to ze względu na "przycinanie" się drukarki podczas wydruku co bardziej skomplikowanych dokumentów, a jak dodatkowo drukuje się obustronnie to trwa to wieczność
- sterownik umożliwiający wydruk na jednym arkuszu papieru kilku stron, możliwośc wydruku "plakatu"
- ogólnie rzecz biorąc to "dopracowane sterowniki" - zeby nie bylo kwiatków w stylu: drukuje jedną strone, a drukarka głupieje i zadrukowuje caly dostępny papier jakimiś krzakami
- dobrze by bylo żeby bęben byl zintegrowany z tonerem? - czy to raczej zly pomysl? - chodzi o to żeby poźniej wymiana samego bębna nie okazala się droższa niż wartość drukarki itd. Przy hp 1320 toner wraz z bębnem się wymienia i nie ma problemu.
- żeby papier sie nie zacinal

To chyba tyle - ewentualnie na co jeszcze zwrócić uwage?
Proszę o opinie praktyków co do polecanych drukarek - specyfikacje techniczną potrafie przeczytać sobie sam ;)
Co do kosztów samej drukarki to jak najtaniej, ale mam świadomośc że kolo 1000zł trzeba bedzie wydać - im mniej tym lepiej - tylko żeby póżniej koszty eksploatacji byly porównywalne do hp 1320

Data: 2010-04-20 15:31:00
Autor: Sławek Maculewicz
Dnia 20-04-2010 o 14:56:49 gogo <gogo@gogo.gogo> napisał(a):

[...]

To może Brother 5340D?
Na razie testuję, ale wyniki są obiecujące. Poprzednie modele (5240)  zebrały w firmie dobre recenzje, podobnie jak atramentówki.
Co prawda widzę, że zamienniki na 8 tys. stron kosztują coś koło 250 zł,  ale to względnie nowy model i mam nadzieję, że cena z czasem spadnie.
Pierwsze wrażenie - jest szybka, nawet w dupleksie! Plakaty itp. jak  najbardziej. Książeczkę do zszycia już sobie wydrukowałem.

--
Brak sygnaturki.

Data: 2010-04-20 16:16:50
Autor: gogo
On 2010-04-20 14:31, Sławek Maculewicz wrote:

To może Brother 5340D?
[...]

Dwie rzeczy rzucają mi sie w oczy:
- w standardzie tylko 16 mega ramu - przyznam ze nie sprawdzalem ale pewnie do drukarek ram to drożyzna
- bęben jest osobno - tutaj boje sie, że jak cos wpadnie do drukarki i przemieli się na bębnie to od razu bede mial spory wydatek - z tego co znalazlem to prawie 500zl

Data: 2010-04-21 07:56:23
Autor: Sławek Maculewicz
Dnia 20-04-2010 o 17:16:50 gogo <gogo@gogo.gogo> napisał(a):

Dwie rzeczy rzucają mi sie w oczy:
- w standardzie tylko 16 mega ramu - przyznam ze nie sprawdzalem ale  pewnie do drukarek ram to drożyzna

Laptopowy moduł SODIMM 64MB PC133 dostać można już za 20 zł (z przesyłką).  Nie są to porażające kwoty...
Odchylasz klapkę, wkładasz pamięć, zamykasz - ot, cała procedura.

- bęben jest osobno - tutaj boje sie, że jak cos wpadnie do drukarki i  przemieli się na bębnie to od razu bede mial spory wydatek - z tego co  znalazlem to prawie 500zl

No cóż - zdarza się... Wtedy zawsze można pokombinować z wałkiem z  tańszego modelu, jak ktoś lubi rzeźbę.

--
Brak sygnaturki.

Data: 2010-04-27 14:38:23
Autor: gogo
On 2010-04-21 06:56, Sławek Maculewicz wrote:
[...]

chodzi o sdram 100-pin? - chyba taki wchodzi do drukarki?
moglbys rzucic linkiem, bo cos nie moge znalezc takiego modulu w takiej cenie

Data: 2010-04-27 15:46:21
Autor: Sławek Maculewicz
Dnia 27-04-2010 o 15:38:23 gogo <gogo@gogo.gogo> napisał(a):

[...]

Nie, ja wszędzie widziałem 144-pin. Na przykład
http://support.crucial.com/eu/store/listparts.aspx?mfr=Brother&model=HL-5340D

W serwisówce złącze opisane jest jako SO-DIMM 144 pin.

--
Brak sygnaturki.

Data: 2010-04-27 19:19:49
Autor: gogo
On 2010-04-27 14:46, Sławek Maculewicz wrote:
[...]

cos mi sie pomerdalo i pisalem o swojej hp 1320 :)

Data: 2010-04-20 18:36:45
Autor: gogo
On 2010-04-20 13:56, gogo wrote:
Potrzebuje kolejną drukarke laserową.

Po namyśle to w gre wchodzi też drukarka używana.
Tylko gdzie kupić żeby sie nie naciąć.

Data: 2010-04-20 22:00:21
Autor: zen3x
On 2010-04-20 13:56, gogo wrote:

> Potrzebuje kolejną drukarke laserową.

Po namyśle to w gre wchodzi też drukarka używana.
Tylko gdzie kupić żeby sie nie naciąć.

z używanych i dobry drukarek np. lexmark optra T610dn - toner na 26
tys wydruków, T614dn - (na jednym tonerze 30 tys wyd, cpu 300Mhz),
T640dn -(21 tys wyd, cpu 400Mhz). z pełnymi tonerami w bardzo
rozbudowanych konfiguracjach są na allegro do 500zł. To są duże,
wydajne o dużych możliwościach rozbudowy drukarki. Mniejsze modele,
również z duplexem np. t430dn - (cpu 366Mhz, toner 12 tyś), E350D

sam używam t610dn plus kilka dodatkowych elementów (podajnik,
sortownik, zszywacz). Do druku pdf używam  Ghostscript + gsview i pdf,
ps drukują się bardzo szybko

Data: 2010-04-21 07:28:59
Autor: Andrzej S.
zen3x pisze:

sam używam t610dn plus kilka dodatkowych elementów (podajnik,
sortownik, zszywacz). Do druku pdf używam  Ghostscript + gsview i pdf,
ps drukują się bardzo szybko

Podlacze sie - mozesz wskazac gdzies (Allegro?) te dodatkowe elementy?

Rozumiem, ze drukujesz duzo i skomplikowanie, a ja mam o Lexmarkach
zle zdanie (w porównaniu z maszynami HP). Czy taki zestaw uruchomiony
na jakies godziny nie potknie sie ani o kartke?

pozdro
--
A S

Data: 2010-04-20 23:47:51
Autor: zen3x
On 21 Kwi, 07:28, "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> wrote:
zen3x pisze:

> [...]

zle zdanie (w porównaniu z maszynami HP). Czy taki zestaw uruchomiony
na jakies godziny nie potknie sie ani o kartke?

Osobiście nikomu nie proponuje drukarek HP. Dodatkowe elementy np. do
modeli od t620 w górę są podajniki, moduł scanera i faxu, dostępne są
sortowniki, zszywacz kupiłem kilka lat temu na ebay.de.

Data: 2010-04-21 09:30:31
Autor: Andrzej S.
zen3x pisze:

Osobiście nikomu nie proponuje drukarek HP. Dodatkowe elementy np. do
modeli od t620 w górę są podajniki, moduł scanera i faxu, dostępne są
sortowniki, zszywacz kupiłem kilka lat temu na ebay.de.

Mam zupelnie inne obserwacje. W Lexmarku niby OK,
ale do momentu zaciecia, który _musi_ sie zdarzyc.
Mam HP4050 i HP4100 i papier idzie po prostu niezawodnie.
Sa to stare HP (mozliwe ze juz dzis takich nie robia ...), z
okresowo wymienianymi rolkami podajnika, co kosztuje bodajze 7 zl.

Mozliwe ze otoczysz sie dupleksami, sortownikami czy czym
tam jeszcze i sama procedura jest mniej podatna na bledy.
Temu pytam o to doposazenie, bo interesuje sie warsztatem,
gdy przychodze wieczorem a tu lezy kilkaset gotowych broszur :-)

Drukuje 1000 stron, odwracam, wkladam do podajnika
i zawsze mam to co trzeba. Od Lexmarków (i Oki) niestety
nie mozna bylo odejsc, gdy jedno potkniecie niweczy wszystko.

Wspominales tez o tonerze na iles tam tysiecy stron.
A ile stron ma sloik z tonerem, który mam na półce?

pozdro
--
A S

Data: 2010-04-21 10:32:16
Autor: zen3x
On 21 Kwi, 09:30, "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> wrote:
zen3x pisze:

> [...]

Wspominales tez o tonerze na iles tam tysiecy stron.
A ile stron ma sloik z tonerem, który mam na półce?

Jest na zero stron, bo już wszystko dosypałeś do swoich drukarek.

Data: 2010-04-21 09:10:04
Autor: nom

Użytkownik "gogo" <gogo@gogo.gogo> napisał w wiadomości news:hqk4pu$kpu$1news.dialog.net.pl...

- wydruk co bardziej skomplikowanych dokumentów, jak pdf'y z dużą ilością grafiki, trwa dosyć dlugo w porównaniu do stron z samym tekstem

A ta drukarka nie posiada przypadkiem wbudowanej emulacji postscript? Zainstaluj sterownik postscript i będzie dużo szybciej.

Tu masz linka:
http://tiny.pl/hg6r6

laser mono - dupleks sprzetowy