lata pracy na zusie i na krusie

Data: 2010-01-25 10:48:13
Autor: Amir
lata pracy na zusie i na krusie
Witam!

Mam pytanie dot rodzica,
Rocznik 50, przepracowane od 1978 do 1997 rokuna zusie
Od 1997 do dzis jest krus

dodam, ze skończone jest techniku, po technikum rok pracy, poźniej studia
5lat,

idąc na emeryturę ile będzie miał lat przepracowanych jak będzą liczone
technikum i studia?

aby pobierac emeryture zusowską ile ostatnich lat należy przepracować na zusie? czy moze wystarczy tylko rok?

dziękuję za odpowiedz
pozdrawiam
Amir

Data: 2010-01-25 13:57:33
Autor: CeZ__134
[...]

ZUS... Hmm.. ja zakladajac firme zaczynalem od tego ``tanszego-promocyjnego` zusu..
Po przepracowaniu dwoch lat na tym` tanszym`, musialem przejsc juz na cala skladke .
I co? po przepracowaniu 9 miesiecy na pelnej zusowskiej skladce skonczyla mi sie robota.
Poszedlem do Urzedu Pracy, a tam mi powiedzieli ze lipa, nie dostane zasilku bo nie przepracowalem 12-tu miesiecy i ze tego `tanszego` zusu nie wlicza sie do swiadczen ;]..Masakra ..
Ciekawe jak to sie bedzie wliczac do lat pracy , te dwa lata na tanszym zusie ?!;]

CeZ__134

Data: 2010-01-25 16:16:03
Autor: SDD

Użytkownik "CeZ__134" <Nuniez__22@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hjk49s$j70$1news.onet.pl...

Ciekawe jak to sie bedzie wliczac do lat pracy , te dwa lata na tanszym zusie ?!;]

Do jakich "lat pracy"?
Ludzie, kiedy wreszcie pojmiecie, ze w nowym systemie emerytalnym nie ma czegos takiego jak "lata pracy".
Liczy sie tylko konto emerytalne i zgromadzone skladki - ktore zdaniem licznych grupowiczy i tak przepadna w zwiazku z banbkructwem ZUS-u .
"Lata pracy" licza si etylko do urlopow itp. - ale tu sie liczy tylko praca na umowe o prace  (+wliczanie okresow edukacji na zasadach przewidzianych w przepisach)

Pozdrawiam
SDD

lata pracy na zusie i na krusie