latki/klej

Data: 2012-09-27 18:22:42
Autor: Paveu
latki/klej
Nabyłęm ostatnio jakieś pudełeczko standardowych łatek, z klejem i tarką w środku. Towar krajowy, świeżutki, ale okazało się (poniewczasie), że łatki trzymają b. słabo, zgoła wcale. Podejrzewam, że to wina kleju, który choć smierdzi jak trzeba (tzn. jak inne, np. chińskie kleje do łatania dętek, to nie bardzo łapie - po dobrym wyschnięciu (2-3 dni) część łatki i tak daje się oderwać od dętki, pozostawiając na tej ostatniej półprzezroczysty film klejowy.
Zastanawiam się, czy nie rozejrzeć się za łatkami bezklejowymi (miałem, ale straciłem wraz z ukradzionym rowerem, nie skorzystawszy ni razu), ale słyszałem różne opinie nt. ich skuteczności.

Do "obsługi" mam 2 mieszczuchy używane codziennie, więc nie dziwota, że co jakiś czas trzeba coś załatać.

P.

Data: 2012-09-27 11:01:26
Autor: Piecia aka dracorp
latki/klej

Używałem w szosie i góralu łatek bez klejowych. Tych co po kilkunastu sekundach można już wkładać dętkę w oponę. Jedyny ich minus to po dłuższym czasie(miesi±ce, rok) puszczaj±.

Data: 2012-09-27 21:07:51
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
latki/klej
W dniu 27.09.2012 18:22, Paveu pisze:
Nabyłęm ostatnio jakie¶ pudełeczko standardowych łatek, z klejem i tark±
w ¶rodku. Towar krajowy, ¶wieżutki, ale okazało się (poniewczasie), że
łatki trzymaj± b. słabo, zgoła wcale. Podejrzewam, że to wina kleju,
który choć smierdzi jak trzeba (tzn. jak inne, np. chińskie kleje do
łatania dętek, to nie bardzo łapie - po dobrym wyschnięciu (2-3 dni)
czę¶ć łatki i tak daje się oderwać od dętki, pozostawiaj±c na tej
ostatniej półprzezroczysty film klejowy.
Zastanawiam się, czy nie rozejrzeć się za łatkami bezklejowymi (miałem,
ale straciłem wraz z ukradzionym rowerem, nie skorzystawszy ni razu),
ale słyszałem różne opinie nt. ich skuteczno¶ci.

Do "obsługi" mam 2 mieszczuchy używane codziennie, więc nie dziwota, że
co jaki¶ czas trzeba co¶ załatać.

P.

Ja używam jak "klejowych" łatek ParkTool, dętka jeĽdzi do momentu
jak łatki nie da się nakleić lub do 7 łaty - już kilka lat ich używam.
Jedyne co, to nie czekam 5 minut po nałożeniu kleju - nakładam
i "mieszam", jak zaczyna się robić czarny i wyraĽnie gęstnieje - łatka,
przycisn±ć na kilkana¶cie sekund, zapakować w koło i napompować
(¶rednio mocno - ma przycisn±ć łatkę, ale jej nie odkleić - pompowanie
do 4at. dopiero następnego dnia ;)

Używałem też "krajowych" łatek (zielone na pudełku) i taka sama
procedura działać nie chciała - wróciłem do ulubionej marki.
Klej dla odmiany był dobry, bo jak zostały mi łatki ParkTool, to tymże
klejem dawały się przykleić bez niespodzianek.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2012-09-27 21:18:31
Autor: Jacek
latki/klej
W dniu 2012-09-27 18:22, Paveu pisze:
Nabyłęm ostatnio jakieś pudełeczko standardowych łatek,
Pytanko: z czego masz dętkę. Z gumy, czy może z PCV?
PCV nie skleisz Ĺ‚atkÄ… do gumy.
Jacek

Data: 2012-09-28 13:57:13
Autor: Paveu
latki/klej
W dniu 2012-09-27 21:18, Jacek:
W dniu 2012-09-27 18:22, Paveu pisze:
Nabyłęm ostatnio jakieś pudełeczko standardowych łatek,
Pytanko: z czego masz dętkę. Z gumy, czy może z PCV?
PCV nie skleisz Ĺ‚atkÄ… do gumy.

Przypuszczam, że mam gumiane, bo większość z tych tańszych.

P.

Data: 2012-10-06 01:13:34
Autor: kosmala.mateusz
latki/klej
No wła¶nie, może to jakas dziwna detka. Ojciec kiedy¶ złapał flaka i zuzylismy chyba ze 4 latki. Za nic nie chciały się trzymać. Standardowa procedura, a przy ostatnich dwóch latach nawet jeszcze dłużej czekali¶my przed założeniem detki.
Detka to chiński badziew - niby gumowa, ale była Jakas taka ¶liska.
Co do samoprzylepnych - super sprawa, tylko ze mi wytrzymywaly po około pół roku. W miejscu dziury w dęte robi się pecherzyk powietrza, aż w końcu pęka. Wtedy jest do wyrzucenia, no chyba ze masz czas, żeby stara latke zdrapac papierem sciernym.
Warto mieć i takie latki i takie - czasami nie ma się tych 5 minut na bawienie się w klejowe.
Mk.

Data: 2012-09-28 08:27:03
Autor: ToMasz
latki/klej

łatki trzymają b. słabo, zgoła wcale.

na 98% błąd w sztuce
Podejrzewam, ĹĽe to wina kleju,
który choć smierdzi jak trzeba (tzn. jak inne, np. chińskie kleje do
łatania dętek, to nie bardzo łapie -
klej do dętek powierzchniowo rozpuszcza gumę dętki. niestety takie (tanie) rozpuszczalniki są rakotwórcze, ale chińczycy się tym nie przejmują. Efekt taki, że zakazany chiński klej, działa lepiej niż produkty konkurencji.
Dobrze naklejona Ĺ‚atka, jakimkolwiek klejem, wtym buraprenem, nie bÄ™dzie siÄ™ przesuwać, odklejać godzinÄ™ po zaklejeniu. jeĹ›li jest inaczej, to masz pojedyĹ„czÄ… sztukÄ™ wadliwego kleju, albo popeĹ‚niasz bĹ‚Ä…d. Być moĹĽe ten specyficzny bĹ‚Ä…d  jest nieistotny dla tylko jednego producenta kleju - i jego zaczniesz wychwalać.
Zastanawiam się, czy nie rozejrzeć się za łatkami bezklejowymi (miałem,
spróbuj, ale właśnie one - mimo że technologia naklejania prostsza, są nietrwałe.

ToMasz

Ps
zestaw łatek EXPAND 8 łatek, klej tarełko i jedna łatka samoprzylepna gratis - jakieś 4, albo 5 zł w detalu

Data: 2012-09-28 10:12:01
Autor: ...::QRT::...
latki/klej
Dnia Thu, 27 Sep 2012 18:22:42 +0200, Paveu napisał(a):

Nabyłęm ostatnio jakie¶ pudełeczko standardowych łatek, z klejem i tark± w ¶rodku. Towar krajowy, ¶wieżutki, ale okazało się (poniewczasie), że łatki trzymaj± b. słabo, zgoła wcale. Podejrzewam, że to wina kleju, który choć smierdzi jak trzeba (tzn. jak inne, np. chińskie kleje do łatania dętek, to nie bardzo łapie - po dobrym wyschnięciu (2-3 dni) czę¶ć łatki i tak daje się oderwać od dętki, pozostawiaj±c na tej ostatniej półprzezroczysty film klejowy.
Zastanawiam się, czy nie rozejrzeć się za łatkami bezklejowymi (miałem, ale straciłem wraz z ukradzionym rowerem, nie skorzystawszy ni razu), ale słyszałem różne opinie nt. ich skuteczno¶ci.

Do "obsługi" mam 2 mieszczuchy używane codziennie, więc nie dziwota, że co jaki¶ czas trzeba co¶ załatać.

łatki i klej firmy tip-top. Z decatholna też daj± rade. A przede wszystkim to zainwestuj w opony w wkładdk± antyprzebicow±.

Data: 2012-09-29 04:20:56
Autor: Piecia aka dracorp
latki/klej
W dniu pi±tek, 28 wrze¶nia 2012 10:12:02 UTC+2 użytkownik ...::QRT::.... napisał:
A przede wszystkim to zainwestuj w opony w wkładdk± antyprzebicow±.

A s± takie sensowne do szosówki? Lekkie i wytrzymałe.

Data: 2012-09-29 14:41:00
Autor: ToMasz
latki/klej
W dniu 29.09.2012 13:20, Piecia aka dracorp pisze:
W dniu pi±tek, 28 wrze¶nia 2012 10:12:02 UTC+2 użytkownik ...::QRT::... napisał:
A przede wszystkim to zainwestuj w opony w wkładdk± antyprzebicow±.

A s± takie sensowne do szosówki? Lekkie i wytrzymałe.
nie słyszałem o lekkich. musiałby¶, jako¶ wkleić do opony paski blachy aluminiowej wycięte z puszek po piwie.

ToMasz

Data: 2012-09-29 15:27:56
Autor: ...::QRT::...
latki/klej
Dnia Sat, 29 Sep 2012 04:20:56 -0700 (PDT), Piecia aka dracorp napisał(a):

W dniu pi±tek, 28 wrze¶nia 2012 10:12:02 UTC+2 użytkownik ...::QRT::... napisał:
A przede wszystkim to zainwestuj w opony w wkładdk± antyprzebicow±.

A s± takie sensowne do szosówki? Lekkie i wytrzymałe.

do szosówki to chyba nie. Ale do mieszczucha to jak najbardziej.

Data: 2012-10-03 14:29:37
Autor: Bogumił
latki/klej
> [...]

łatki i klej firmy tip-top. Z decatholna też daj± rade. A przede wszystkim to zainwestuj w opony w wkładdk± antyprzebicow±.

Może to po prostu były łatki z klejem na ciepło? Nie wiem jak się poznaje ten klej po tubce, ale mi też kiedy¶ taki zestaw się trafił. Rozdawany na jakim¶ spotkaniu.

Data: 2012-10-06 00:49:42
Autor: szaman (Baker)
latki/klej
On 09/27/2012 06:22 PM, Paveu wrote::

Do "obsługi" mam 2 mieszczuchy używane codziennie, więc nie dziwota, że
co jakiś czas trzeba coś załatać.

Przy dzisiejszych cenach dętek - po co łatać. Właśnie wyrzuciłem 52 sztuki starych dętek -0 tak... miałem je kjiedyś załatać.... Jednak nie wyszło:P

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" PiekaruĹ›

latki/klej