latki/klej

Data: 2012-09-27 21:07:51
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
latki/klej
W dniu 27.09.2012 18:22, Paveu pisze:
Nabyłęm ostatnio jakieś pudełeczko standardowych łatek, z klejem i tarką
w środku. Towar krajowy, świeżutki, ale okazało się (poniewczasie), że
łatki trzymają b. słabo, zgoła wcale. Podejrzewam, że to wina kleju,
który choć smierdzi jak trzeba (tzn. jak inne, np. chińskie kleje do
łatania dętek, to nie bardzo łapie - po dobrym wyschnięciu (2-3 dni)
część łatki i tak daje się oderwać od dętki, pozostawiając na tej
ostatniej półprzezroczysty film klejowy.
Zastanawiam się, czy nie rozejrzeć się za łatkami bezklejowymi (miałem,
ale straciłem wraz z ukradzionym rowerem, nie skorzystawszy ni razu),
ale słyszałem różne opinie nt. ich skuteczności.

Do "obsługi" mam 2 mieszczuchy używane codziennie, więc nie dziwota, że
co jakiś czas trzeba coś załatać.

P.

Ja używam jak "klejowych" łatek ParkTool, dętka jeździ do momentu
jak łatki nie da się nakleić lub do 7 łaty - już kilka lat ich używam.
Jedyne co, to nie czekam 5 minut po nałożeniu kleju - nakładam
i "mieszam", jak zaczyna się robić czarny i wyraźnie gęstnieje - łatka,
przycisnąć na kilkanaście sekund, zapakować w koło i napompować
(średnio mocno - ma przycisnąć łatkę, ale jej nie odkleić - pompowanie
do 4at. dopiero następnego dnia ;)

Używałem też "krajowych" łatek (zielone na pudełku) i taka sama
procedura działać nie chciała - wróciłem do ulubionej marki.
Klej dla odmiany był dobry, bo jak zostały mi łatki ParkTool, to tymże
klejem dawały się przykleić bez niespodzianek.

Pozdrawiam
Wojtek

latki/klej