łazienka - kabina prysznicowa

Data: 2010-01-11 10:36:36
Autor: anonim
łazienka - kabina prysznicowa
Mam małe pomieszczenie które planuję przeznaczyć na łazienkę, problem jest taki, że w żadnym rogu nie ma miejsca na umieszczenie kabiny prysznicowej. Są dwie możliwości:
1. wybudowanie ścianki do której zainstalowana zostanie standardowa kabina prysznicowa w rogu
2. kupienie kabiny prysznicowej do zainstalowania na jednej ścianie (okrągła).

Kabiny do instalacji na jednej ścianie są dość mało popularne, więc pytanie na co zwracać ewentualnie uwagę?
Które rozwiązanie byście polecili?

--
Krzysiek

Data: 2010-01-11 02:10:44
Autor: Piotr
łazienka - kabina prysznicowa
On 11 Sty, 10:36, anonim <ano...@anonim.com> wrote:> 1. wybudowanie
ścianki do której zainstalowana zostanie standardowa
1. kabina prysznicowa w rogu
[...]

Odradzam kabinę, doradzam zasłonkę na drążku, dopasowanym do kształtu
brodzika albo dowolnym, jeśli zrobisz brodzik z płytek na poziomie
podłogi. Według mnie zasłonka ma w stosunku do kabiny same zalety
(kiedyś była o tym dyskusja).
Piotr

Data: 2010-01-11 11:18:35
Autor: anonim
Piotr pisze:

[...]

hmmm... a to pierwsze słyszę.
Możesz podać linka do takiej dyskusji, lub w skrócie opisać wady kabin?
Jak dla mnie zasłonka na drążku to takie mało eleganckie i kojarzy mi się prysznicami w akademikach. Może w rzeczywistości teraz to jakoś inaczej wygląda niż to jakie mam o tym wyobrażenie?

--
Krzysiek

Data: 2010-01-11 02:37:44
Autor: Piotr
On 11 Sty, 11:18, anonim <ano...@anonim.com> wrote:
Piotr pisze:

> [...]

się prysznicami w akademikach. Może w rzeczywistości teraz to jakoś
inaczej wygląda niż to jakie mam o tym wyobrażenie?

Dyskusja była tu, poszukaj.
Wady kabin: są drogie, nie dają się utrzymać w czystości i zachodzą
kamieniem, pleśnią, brudem, chyba że myjesz i wycierasz po każdym
skorzystaniu. Po jakimś czasie uszczelki i łączenia przestają do
siebie idealnie pasować. Można w nie wyrżnąć łokciem (ale to już
zależy od techniki mycia :)

Zalety zasłonek: można je prać w pralce, więc łatwo je utrzymać w
czystości. Można wybrać dowolny kolor i wzór, a w razie czego zmienić,
jak się znudzi. Są tanie, nawet jeśli kupisz je za granicą na ebayu -
co doradzam, bo u nas jest mały wybór jeśli chodzi o rozmiary, trudno
kupić długie, takie powyżej 2m. Aha, drążek na wymiar możesz zamówić w
firmie produkującej takie drążki. Za drążek i zasłonkę zapłacisz
pewnie w sumie z 200 zł.
Wady zasłonek: niektórzy twierdzą, że oblepiają ciało (ale to zależy
od techniki mycia :) Niektórym kojarzą się z akademikiem albo hotelem
robotniczym (mnie akurat z akademikiem i hotelem kojarzą się kabiny,
więc to kwestia indywidualnych skojarzeń). Są niepopularne, bo
sprzedawcy wolą sprzedawać kabiny za 2000 zł niż drążki za 70 zł.
Piotr

Data: 2010-01-11 16:45:09
Autor: Marek Dyjor
Piotr wrote:
[...]

to tak jak z umywalkami zamiast misek emaliowanych, bateriami ściennymi zamiast dzbanka z wodą i muszle klozetowe zamiast dziury w w podłodze.

Data: 2010-01-11 11:22:04
Autor: Jo'Asia
łazienka - kabina prysznicowa
anonim wystukał:

Jak dla mnie zasłonka na drążku to takie mało eleganckie i kojarzy mi się prysznicami w akademikach. Może w rzeczywistości teraz to jakoś inaczej wygląda niż to jakie mam o tym wyobrażenie?

Wygląd wyglądem, ale to draństwo zawsze się lepi do kąpiącego się
człowieka. Brrr.

Jo'Asia

--
 __.-=-.  -< Joanna Słupek >-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- < http://esensja.pl/ >-
  -- <()>  -< joasia @ hell . pl >-- -- -- < http://bujold.fantastyka.net/ >-

Data: 2010-01-11 22:50:28
Autor: Art
łazienka - kabina prysznicowa

Użytkownik "Jo'Asia" <joasia@hell.pl> napisał w wiadomości news:1x3ovwl6c7jx6$.dlgdustpuppy.sloth.hell.pl...
anonim wystukał:

[...]

W takim przypadku należy obciążyć zasłonkę w dolnej cześci

Data: 2010-01-11 18:49:29
Autor: Grzegorz Janoszka
On 11-1-2010 11:18, anonim wrote:
[...]

Zależy jaka zasłonka. Rozważ też inne rozwiązanie - ani kabina, ani zasłonka - ja tak mam już w drugiej łazience i jest super :)
Ewentualnie możesz postawić jedną ściankę z luksferów albo czegoś podobnego i tam dać brodzik. Jak dobrze ustawisz prysznic, to przy odrobinie zgrabności prawie nie nachlapiesz na podłogę. A jak nachlapiesz troszkę... to w końcu łazienka jest, nie?

Jak zrobisz elegancką zasłonkę, nie jakieś najprostsze PCV, to będzie to ciekawe. Z małymi ciężarkami u dołu nie będzie się to lepić do ciała. Zasłonka ma ten plus, że ją odsłaniasz i łazienka wydaje się większa optycznie o powierzchnie tego brodzika.

--
Grzegorz Janoszka

Data: 2010-01-11 16:43:31
Autor: Marek Dyjor
Piotr wrote:
[...]

tja same kurna zalety...

wygląd jak w tanim hotelu robotniczym to zasadnicza zaleta.

Data: 2010-01-11 09:18:52
Autor: Piotr
On 11 Sty, 16:43, "Marek Dyjor" <mdy...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

> (kiedyś była o tym dyskusja).

tja same kurna zalety...

wygląd jak w tanim hotelu robotniczym to zasadnicza zaleta.

http://shao.kelake.org/a/picts/shower.jpg
http://www.trendir.com/archives/agape-design-shower-curtain-rail-cooper-curved.jpg
http://www.trendir.com/archives/agape-design-shower-curtain-rail-cooper-corner.jpg
http://i.dom.wp.pl/2009_04/b648b526584efda09f4bdcca335adcb0.jpg
http://www.styleture.com/files/2009/09/shower-curtain.jpg
http://www.reidslinen.co.uk/shop_images/Plain%20Shower%20Curtain.jpg

Masz może namiary na te tanie hotele robotnicze? :)

Ale estetyka to oczywiście rzecz dyskusyjna. Ja natomiast nie
widziałem jeszcze kabiny, która po roku normalnego użytkowania nie
byłaby trwale zabrudzona albo zapleśniała na łączeniach silkonowych.
Krótko mówiąc: wybieram czystość i wygodę, nie dla mnie luksusy z
hipermarketów :)

Co do Twojego drugiego posta: nie rozumiem, jaki postęp miałaby
stanowić kabina w stosunku do zasłonki, więc ten ciąg porównań do mnie
nie przamawia.

Pozdrawiam,
Piotr

Data: 2010-01-13 01:21:38
Autor: Xena
łazienka - kabina prysznicowa
w wiadomości: d3778910-7abf-4786-b057-d1617ba08e95@j4g2000yqe.googlegroups.com,
Piotr <piotarski@gmail.com> napisał(a):

[...]

Zapraszam do mnie. Kabina użytkowana przez 3 osoby ciągle. Stoi własnie półtora roku. Nie jest zapleśniałąna łączeniach silikonowych ani trwale zabrudzona. Jest czysta i wygodna. I niee ma zasłonki, która jest obrzydliwa, błeeee

pozdrawiam Tatiana
--
Nie ma większej radości dla głupiego, jak znaleźć głupszego od siebie.
/Aleksander Fredro/

Data: 2010-01-15 13:07:58
Autor: XL
Dnia Wed, 13 Jan 2010 01:21:38 +0100, Xena napisał(a):

Zapraszam do mnie. Kabina użytkowana przez 3 osoby ciągle. Stoi własnie półtora roku. Nie jest zapleśniałąna łączeniach silikonowych ani trwale zabrudzona.(..)

Moja (z górnej półki i super-truper) przez pierwsze 5 lat też nie pleśniała
jak wyżej, tyle że 4 osoby non stop. A po 10 latach - zapraszam do mnie
:-(((
 Wybieram więc teraz zasłonkę za parę złotych, albo i bez zasłonki. Żadnych
zamkniętych przestrzeni w łazience.
--

Ikselka.

Data: 2010-01-15 04:44:27
Autor: Kudlaty
On 15 Sty, 13:07, XL <iks...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

:-(((
 Wybieram więc teraz zasłonkę za parę złotych, albo i bez zasłonki. Żadnych

Ja mam zaslonke i plytki na podlodze. Zadnych problemow ani zaciekow.
Prysnic o wymiarach 100x90 starczy w zupelnosci. A dystans do zaslonki
w trakcie mycia daleki.
Cena palak i zaslonka to 150 pln za kabine musialbym zaplacic 10x
wiecej.

Data: 2010-01-13 09:48:57
Autor: Theli
Piotr pisze:

[...]

A jak masz zasłonkę, to tak stoisz na łysej podłodze? Żadnych łączeń, uszczelnień itp? Nie wyobrażam sobie też zasłonki w małej łazience, gdzie obok prysznica stoi cała masa innych rzeczy - pralka, umywalka, szafki, wieszaki na ręczniki. No i jak przy zasłonce zabezpieczyć, żeby woda nie wylewała się na resztę łazienki?
Ja żadnych plusów zasłonki nie widzę, natomiast kabiny wiele.

th

--
http://nitkowo.bloog.pl/

Data: 2010-01-13 05:39:24
Autor: Piotr
[...]

Kiedyś miałem głęboką wannę. Teraz mam bardzo płytki (2 cm) brodzik w
poziomie podłogi. Zasłonka jest parę centymetrów dłuższa, tak że jej
obciążony brzeg leży w brodziku - słowo, ani kropla nie wylewa się
poza brodzik. Przy zwykłych, głębszych brodzikach wystarczy, jeśli
brzeg zasłonki sięga trochę poza brzeg brodzika. Nie ma szans, żeby
coś się wylało czy wychlapało, bo niby jak? O dziwo, nie chlapie się
też bokami, czyli tam, gdzie zasłonka dochodzi do ściany. Wystarczy,
że zasłonka jest na tyle szeroka, żeby z każdej strony była dodatkowa
fałdka - i jest szczelniejsze niż kabina. Dosłownie, bo przy
korzystaniu z kabiny (mam w drugiej łazience taką otwieraną) podłoga
zawsze zaleje się wodą, która ścieka z otwartych drzwi (trzeba szybko
wyskakiwać i natychmiast zamykać za sobą drzwi).
Piotr

Data: 2010-01-13 15:40:53
Autor: Theli
Piotr pisze:
[...]

Czyli nigdy tak naprawdę nie wysycha albo jest to trudne. Dziekuje, nie chce hodowli grzyba w lazience.

- słowo, ani kropla nie wylewa się
poza brodzik. Przy zwykłych, głębszych brodzikach wystarczy, jeśli
brzeg zasłonki sięga trochę poza brzeg brodzika. Nie ma szans, żeby
coś się wylało czy wychlapało, bo niby jak?

Bo zaslonka nie jest sztywna, poruszy sie i z boku wyleci?

O dziwo, nie chlapie się
też bokami, czyli tam, gdzie zasłonka dochodzi do ściany. Wystarczy,
że zasłonka jest na tyle szeroka, żeby z każdej strony była dodatkowa
fałdka - i jest szczelniejsze niż kabina.

A w każdej takiej fałdce gromadzi się woda, jak to suszysz?

Chyba naprawdę nie miałeś okazji korzystać z dobrej kabiny.

th

--
http://nitkowo.bloog.pl/

Data: 2010-01-13 08:05:22
Autor: Piotr
łazienka - kabina prysznicowa
On 13 Sty, 15:40, Theli <pisz_na_gos...@wp.pl> wrote:
Piotr pisze:

Czyli nigdy tak naprawd nie wysycha albo jest to trudne. Dziekuje, nie
chce hodowli grzyba w lazience.
Wysycha błyskawicznie. Nie ma mowy o żadnych grzybach. Gromadzi się
kamień, tak jak na wszystkim, na czym wysycha woda. Dlatego raz na
parę tygodni piorę zasłonkę w pralce.

Bo zaslonka nie jest sztywna, poruszy sie i z boku wyleci?
Zasłonka jest z tkaniny, nie jest sztywna. Nic nie wylatuje.

A w ka dej takiej fa dce gromadzi si woda, jak to suszysz?
Samo się suszy, a właściwie spływa i suszy. A Ty jak suszysz szyby
kabiny?

Chyba naprawd nie mia e okazji korzysta z dobrej kabiny.
To prawda. Korzystałem z wielu i żadna nie była dobra. No, to
przesada. Dobre były te (z reguły w hotelach), które były nowe i które
ktoś po mnie sprzątał.

Piotr

Data: 2010-01-13 17:41:32
Autor: Theli
Piotr pisze:

[...]

A szyby potrafią się złożyć i skleić jedna z drugą?

[...]

Bo wiesz, generalnie w łazience trzeba sprzątać.

th

--
http://nitkowo.bloog.pl/

Data: 2010-01-13 11:41:45
Autor: Piotr
On 13 Sty, 17:41, Theli <pisz_na_gos...@wp.pl> wrote:
Piotr pisze:

A szyby potrafią się złożyć i skleić jedna z drugą?

Wierz mi, zasłonka schnie bez problemu. Nic się nie skleja.

Bo wiesz, generalnie w łazience trzeba sprzątać.

Złośliwość chyba niepotrzebna? Trzeba sprzątać, ale jeśli można mieć
czysto łatwiej, to po co się męczyć?

Piotr

Data: 2010-01-11 22:52:44
Autor: Art

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hifgv4$usk$1news.onet.pl...
Piotr wrote:
[...]

można zastosować np. taki brodzik, a ściankę odgradzająca częściowo zabudowac luksferami
http://www.armaland.pl/brodzik-prostokatny-kolo-pacyfik-brodzik-prostokatny-120x80.php

Data: 2010-01-13 15:46:14
Autor: Bbjk
Piotr pisze:

[...]

W naszych czasach? Taka zasłonka kojarzy mi się ze schroniskiem turystycznym, albo wyjazdem sprzed lat do byłego ZSRR. Obleśnie lepi się do ciała, poza tym mam wrażenie,że nie da się tego utrzymać w czystości i suchości.
--
Basia

Data: 2010-01-13 08:13:47
Autor: Piotr
On 13 Sty, 15:46, Bbjk <baja...@qgazeta.pl> wrote:
Piotr pisze:

[...]

Na skojarzenia nic się nie poradzi. Na wrażenia natomiast dobra jest
praktyka - zaręczam, że żadna kabina nie jest tak łatwa do utrzymania
w czystości i suchości jak zasłonka (z wyjątkiem kabiny, którą ktoś
sprząta za nas). W jednej łazience mam kabinę, w drugiej - zasłonkę,
więc mogę to porównać. Naprawdę, zasłonka jest lepsza pod każdym
względem. Ale to oczywiście tylko moje zdanie.
W którymś z poprzednich postów podałem linki do zdjęć zasłonek
prysznicowych. Naprawdę wygląda to jak schronisko/hotel robotniczy w
ZSRR?
Piotr

Data: 2010-01-13 17:39:48
Autor: Theli
Piotr pisze:

[...]

Tu nawet nie chodzi o wzór na zasłonce, to tak, jakbyś przekonywał, że linoleum jest lepsze na podłogi niż drewno. Owszem, czasami komuś bardziej pasuje, ale generalnie jest to coś gorszego.

th

--
http://nitkowo.bloog.pl/

Data: 2010-01-13 11:39:04
Autor: Piotr
On 13 Sty, 17:39, Theli <pisz_na_gos...@wp.pl> wrote:

Tu nawet nie chodzi o wzór na zasłonce, to tak, jakbyś przekonywał, że
linoleum jest lepsze na podłogi niż drewno. Owszem, czasami komuś
bardziej pasuje, ale generalnie jest to coś gorszego.

Ja nikogo do niczego nie przekonuję, po prostu dzielę się moimi
doświadczeniami. Ale jeśli już, to raczej przekonuję do tego, że warto
czasem skorzystać z drewna, mimo że mamy przecież tak nowoczesny i
wspaniały materiał jak linoleum. Bo najpierw były zasłonki, a potem
kabiny, podobnie jak najpierw drewno, a potem linoleum. I były czasy,
że ludzie woleli mieć linoleum na podłodze, bo drewno kojarzyło im się
źle.
Piotr

Data: 2010-01-12 09:12:16
Autor: ola

Użytkownik "anonim" <anonim@anonim.com> napisał w wiadomości news:hierer$tum$1news.onet.pl...
[...]

możesz też zrezygnować z brodzika i gotowej kabiny. spadek+płytki+odpływ liniowy+ 2 ścianki ze szkła+drzwi szklane.

pozdrawiam
ola

Data: 2010-01-13 09:51:50
Autor: Theli
anonim pisze:
[...]

Możesz nie stawiać całej gotowej kabiny, tylko same, brakujące ścianki - niestety jest to rozwiązanie drogie, ale dopasujesz sobie dokładnie do swoich potrzeb.

th

--
http://nitkowo.bloog.pl/

łazienka - kabina prysznicowa