łazienka - ogrzewanie wody

Data: 2010-01-11 16:46:47
Autor: Marek Dyjor
łazienka - ogrzewanie wody
anonim wrote:
Jakie są zamienniki junkersów do ogrzewania wody?
Będę robił nową łazienkę i zastanawiam się co kupić?
Jak to przeważnie bywa, chodzi o niskie koszty eksploatacji.
Jakie są różnice w kosztach między ogrzewaniem bojlerem elektrycznym a
junkersem?

taka że jak cie sie kończy woda w bojlerze to kontynuujesz mycie w ziemnej wodzie  :)

Data: 2010-01-11 21:14:03
Autor: Jackare
łazienka - ogrzewanie wody
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hifh57$vap$1news.onet.pl...
anonim wrote:
[...]

Kurde, nie widzę oryginalengo postu wątkotwórcy więc odpowiem tutaj. Bojler jest OK jeżeli do kąpieli służy kabina prysznicowa. 80 l bojler wystarcza dla 4 osobowej rodziny. W bojlerze jest 80 litrów wrzątku, także jest on mieszany z wodą zimną i nie ubywa go tak szybko. Mając bojler i chcąc racjonalnie korzystać z ciepłej wody pod prysznicem można zainstalować sobie baterię termostatyczną. Dla bojlera elektrycznego nie mają znaczenia wahania ciśnienia wody. Woda leci wolniej ale nadal jest ciepła Nawet przy ciśneiniu tak niskim które pieca gazowego już nie zapali. Po zakręceniu i odkręceniu nie parzy jak ma to miejsce w piecach gazowych. Mam bojler elektryczny od wielu lat. Odszedłem od grzania piecem gazowym przepływowym i sobie chwalę...
--
Jackare

Data: 2010-01-11 21:33:49
Autor: Marek Dyjor
łazienka - ogrzewanie wody
anonim wrote:
[...]

a jak sie postarają to i 8 osobowa. :)

Data: 2010-01-11 22:56:18
Autor: Art
łazienka - ogrzewanie wody

anonim wrote:
[...]

eee w takim przypadku przepływowy ogrzewacz elektryczny będzie bardziej ekonomiczny

Data: 2010-01-12 09:09:16
Autor: Jan Kowalski
łazienka - ogrzewanie wody

[...]

Wątpie. Może 60 st C. Ale to wystarczy bo i tak trzeba obniżyć do jakis 40 st C,

Data: 2010-01-12 09:55:14
Autor: Jackare
łazienka - ogrzewanie wody
Użytkownik "Jan Kowalski" <Kowalski@nomail.pl> napisał w wiadomości news:hihane$rr1$1achot.icm.edu.pl...

Wątpie. Może 60 st C. Ale to wystarczy bo i tak trzeba obniżyć do jakis 40 st C,

czemu wątpisz ? Masz tyle ile ustawisz a górna granica to 85 st C. Oczywiście z wiekiem bojlera jego wydajność trochę spada ale można to rozwiązać montując na wejściu najprostszy filtr - osadnik zatrzymujący piasek.
Jeżeli ktoś kąpie się normalnie, tzn nie wystaje godzinę pod prysznicem taki bojler w zupełności wystarczy do zaopatrzenia w ciepłą wodę. Jeżeli komuś mało lub korzysta z wanny, może kupić 120 l.
--
Jackare

Data: 2010-01-12 10:22:58
Autor: Marek Dyjor
łazienka - ogrzewanie wody
Jackare wrote:
[...]

ja tam mam złe doświaczenia z eksploatacji bojlera w domu gdzie mieszkały 4 osoby :)

Data: 2010-01-12 10:28:48
Autor: Prawusek
łazienka - ogrzewanie wody

"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote in message
Jackare wrote:
> [...]
> ciepłą wodę. Jeżeli komuś mało lub korzysta z wanny, może kupić 120 l.

ja tam mam złe doświaczenia z eksploatacji bojlera w domu gdzie mieszkały

Lepszy przepływowy grzejnik wody gazowy lub elektryczny i termostatowana
bateria.

Data: 2010-01-12 10:58:25
Autor: Marek Dyjor
łazienka - ogrzewanie wody
Jackare wrote:
[...]

może lepszy ale czy ekonomiczniejszy? prąd jest jednak droższy od gazu.

no i opłata stała za te 50 kW zapotrzebowania dla domu też swoje robi.

Data: 2010-01-12 11:10:13
Autor: Prawusek
łazienka - ogrzewanie wody

Prawusek wrote:
> [...]

może lepszy ale czy ekonomiczniejszy? prąd jest jednak droższy od gazu.

no i opłata stała za te 50 kW zapotrzebowania dla domu też swoje robi.

    Weź pod uwagę, że w bojlerach akumulacyjnych są straty przy utrzymywaniu
wody w nastawionej temperaturze. Ja mam taki zamontowany jako rezerwę - i to
z możliwością podłączenia wężownicy z kuchni węglowej, ale korzystam z
gazowego Termeta. Jedynie przy pracach wymagających małego strumienia
gorącej wody załączam parę godzin wcześniej bojler 160 l. Jest dobrze
zaizolowany termicznie i podwieszony pod sufitem oraz obudowany skrzynią z
płyt pilśniowych z naklejonym styropianowym dekorem, a jednak zużycie
energii elektrycznej jest dość duże.
Ogólnie dobry jest przy mieszaniu wody w bateriach jednodźwigniowych i dla
dwóch osób. Gdy są jeszcze dzieci bojlery robią się zbyt małe.

łazienka - ogrzewanie wody