łazienka - ogrzewanie wody

Data: 2010-01-12 07:44:59
Autor: Jacek
łazienka - ogrzewanie wody
Biorąc pod uwagę koszty grzania wody, to od junkersa taniej będzie tylko grzać wodę z kotła c.o. na węgiel albo inne tanie paliwo ale to raczej w Twoim przypadku nie wchodzi i grę.
Bojler elektryczny ma zalety: od razu leci ciepła woda i temperatura jest stabilna i łatwo ją regulować jest też bezpieczny, bo nie ma spalin, komina itp. ma też wady: wyższy koszt energii, ograniczona pojemność (jak się jeden porządnie wykąpie, to drugi musi długo poczekać). Jeżeli ustawić temperaturę na wysoką, to z jednej strony po zmieszaniu z zimną wodą uzyskamy więcej ciepłej (dajmy na to, że nawet dwie wanny) ale z drugiej strony łatwo się oparzyć.
Miałem bojler elektryczny i uważam to za dużo mniej komfortowe źródło wody od junkersa.
Jacek

Data: 2010-01-12 11:33:23
Autor: anonim
łazienka - ogrzewanie wody
Jacek pisze:
Biorąc pod uwagę koszty grzania wody, to od junkersa taniej będzie tylko grzać wodę z kotła c.o. na węgiel albo inne tanie paliwo ale to raczej w Twoim przypadku nie wchodzi i grę.

akurat w okresie zimowym korzystam tylko i wyłącznie z ogrzewania C.O. (piec na paliwo stałe + bojler 120 litrów). W okresie zimowym zawsze starczy dla wszystkich ciepłej wody (3 osoby).

Zastanawia mnie tylko jedno... w pomieszczeniu które planuję przeznaczyć na łazienkę jest jeden szyb wentylacyjny, czy aby nie powinny być dwa (tzn. jeden wentylacyjny a drugi na spaliny)?

--
Krzysiek

Data: 2010-01-12 12:29:38
Autor: Prawusek
łazienka - ogrzewanie wody

"anonim" <anonim@anonim.com> wrote in message

Mam dwa kanały kominowe, wywietrznik i spalinowy, a i tak zrobiłem jeszcze
kratkę w drzwiach...

łazienka - ogrzewanie wody