lcd nad akwarium ?

Data: 2009-08-05 10:08:56
Autor: rageofhonor
lcd nad akwarium ?

Użytkownik "pawelj" <pawelj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h4t2ro$1p1$1atlantis.news.neostrada.pl...
Witam grupowiczów

mam taki pomysł na wystroj mojego pokoju:

TV 32'' wiszący  na ścianie ok 170 nad podłoga (od dołu).
Pod nim akwarium ok 200-250 litrów.

akwarium kończyło by się na wys. ok 140 cm od podłogi. Oczywiście z pokrywą.

Pytanie czy opary  z akwarium nie wpłyną na szybsze zuzycie tv?

Widzę mały problem z komfortem oglądania telewizji a szczególnie w nocy. Takie akwarium emituje dużo światła podobnie jak telewizor. Oglądając telewizję mając akwarium pod telewizorem może być to nie korzystne dla twoich oczu i komfortu oglądania. Inna sprawa to jest że ryby potrzebują spokoju. Wibracje od głośników i błyski z ekranu mogą im zaszkodzić.

Data: 2009-08-06 23:05:50
Autor: pawelj
lcd nad akwarium ?

Widzę mały problem z komfortem oglądania telewizji a szczególnie w nocy.
W nocy w tym pokoju nikt nic nie ogląda. To pokój dzienny. TV wyłączone. Z pewnych względów od tygodnia podświetlane jest akwarium ale małe i stojące nie pod tv.
Takie akwarium emituje dużo światła podobnie jak telewizor. Oglądając telewizję mając akwarium pod telewizorem może być to nie korzystne dla
To nie problem. Akwarium bedzie miało światło jak będzie wyłączone tv. Chociaż podejżewam że jak będzie akwa to tv nie będzie wogóle włączany.
twoich oczu i komfortu oglądania. Inna sprawa to jest że ryby potrzebują spokoju. Wibracje od głośników i błyski z ekranu mogą im zaszkodzić.

W tą stronę nigdy nie myslałem o rybkach. Być może masz rację bo napewno błyskające tv nie stwarza warunków naturalnych rybkom.
Ale jak juz wcześniej pisałem samo tv będzie ogladane sporadycznie.
Po prostu musi w tym pokoju być. natomiast chcę mieć akwarium i to duże. I nie ma innego miejsca. Nie chciałbym żeby pewnego dnia nie włączyło się tv z powodu wilgoci albo zrobiło jakiegoś fajrwerka i żeby np wpadło do akwarium :0

--
PawełJ

Data: 2009-08-16 20:09:41
Autor: Tomy M.
lcd nad akwarium ?
Użytkownik "rageofhonor" <bloodsport@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h5bf5q$9tv$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

  Tutaj akurat radzisz mu coś zupełnie odwrotnego, element wystroju
taki jak akwarium, posiadając statyczne w miarę jasne oświetlenie
jest czynnikiem sprzyjącym przy oglądaniu wieczorem TV.
 Można założyć że idealnie dla wzroku jest gdy podczas oglądania
wieczorem TV światło otaczające znajdujące się w polu widzenia wzroku
ma większą jasność niż najaśniejsza scena wyświetlana w TV.
 Wzrok męczy się gdy pracują mięśnie zwężające i rozszerzające źrenice.
Więc gdy poziom sumarycznej jasność oglądanej sceny (pokój/śniana + obraz w TV)
nie zmienia się za mocno, wzrok się dużo mniej męczy.

--

Tomy M. www.ansibl.com

lcd nad akwarium ?