leasing używanego sprzetu - a sprzet kradziony :(

Data: 2009-12-12 14:01:34
Autor: icek2
leasing używanego sprzetu - a sprzet kradziony :(
Witam,

dwa lata temu kupiłem uzywany sprzęt, cena rynkowa, ani tanio, ani drogo, po prostu ok cena

leasing przez EFLa

wczoraj policja rekwiruje mi sprzęt jako dowód w sprawie

leasing nie skończony

co ja mogę w ogóle zrobic teraz? sprzet kupiłem w dobrej wierze, ba
kupuju±c przez leasing tylko upewniłem się co do legalno¶ci zakupu.

co ja mogę zrobic? przedstawiciel EFL miał mnie w D..ie teraz
jak nie bede miał sprzetu to za co mam płacic?

czy leasing jako wła¶ciciel ponosi jak±kolwiek odpowiedzialnosc za swój sprzęt? ba, to leasing zamawiał sprzet. ja co prawda wybrałem dostawce i sprzęt... no, ale to jest nadal sprzęt leasingu - a nie mój.

leasing spłacony w 2/3
został ostatni trzeci rok, i nie wiem co robic?

juz nigdy żadnych używanych sprzetów, p$%%dole..

--
pozdros
icek

Data: 2009-12-12 08:46:00
Autor: BK
On 12 Gru, 14:01, icek2 <ic...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Nie mylmy zakupu z leasingiem. Nic nie kupiles tylko wydzierzawiles. A
to znacznie poprawia Twoja sytuacje :) Przeczytaj umowe, regulamin i
kc w zakresie leasingu. Moze dojdziesz do jakiegos rozwiazania. Bez
umowy ciezko na 101 % poradzic Ci jak masz postapic.

Data: 2009-12-12 18:38:14
Autor: icek2
BK pisze:

[...]
wkleić umowę?

oczywiscie, za kilka dni pójdę do jakiego¶ radcy prawnego, ale teraz to spać po nocach nie mogę

własnie liczę - że nie kupiłem a wydzierżawiłem

umowa nie mowi, co się dzieje, gdy leasingodawca nie zapewnia mi sprzętu.

biore się za lekturę KC

--
pozdros
icek

Data: 2009-12-12 22:54:25
Autor: to
icek2 wrote:

własnie liczę - że nie kupiłem a wydzierżawiłem

Gdybyś kupił to nie byłby to leasing, tylko jakiś rodzaj kredytu na zakup sprzętu. Jeśli jest to rzeczywiście leasing, to na 99% właścicielem sprzętu jest leasingodawca.

--
cokolwiek

Data: 2009-12-13 02:16:11
Autor: BK
On 12 Gru, 23:54, to <t...@abc.xyz> wrote:
icek2 wrote:
> własnie liczę - że nie kupiłem a wydzierżawiłem

Gdyby¶ kupił to nie byłby to leasing, tylko jaki¶ rodzaj kredytu na zakup
sprzętu. Je¶li jest to rzeczywi¶cie leasing, to na 99% wła¶cicielem
sprzętu jest leasingodawca.

--
cokolwiek

dlaczego na 99%?;) na 100%, jelsi nie jest wlascicielem leasingodawca
to to nie jest leasing;)

Data: 2009-12-13 12:14:55
Autor: icek2
icek2 wrote:
[...]

leasingodawca jest wła¶cicielem
to jest leasing operacyjny a nie finansowy..

tylko co teraz robić?

--
pozdros
icek

Data: 2009-12-21 05:01:21
Autor: to
BK wrote:

dlaczego na 99%?;) na 100%, jelsi nie jest wlascicielem leasingodawca to
to nie jest leasing;)

1% na coĹ›, o czym nie wiem. ;)

--
cokolwiek

Data: 2009-12-13 08:16:25
Autor: icek2
leasing uĹĽywanego sprzetu - a sprzet kr adziony :(
to pisze:
icek2 wrote:

własnie liczę - że nie kupiłem a wydzierżawiłem

Gdybyś kupił to nie byłby to leasing, tylko jakiś rodzaj kredytu na zakup sprzętu. Jeśli jest to rzeczywiście leasing, to na 99% właścicielem sprzętu jest leasingodawca.

tak, właścicielem jest leasingodawca

ale co teraz?

generalne pytanie:
co z następnymi ratami?
a drugie, co z poprzednimi?

--
pozdros
icek

Data: 2009-12-13 10:51:30
Autor: Icek
> [...]
>
> Gdyby¶ kupił to nie byłby to leasing, tylko jaki¶ rodzaj kredytu na zakup
> sprzętu. Je¶li jest to rzeczywi¶cie leasing, to na 99% wła¶cicielem

tak, wła¶cicielem jest leasingodawca

ale co teraz?

generalne pytanie:
co z następnymi ratami?
a drugie, co z poprzednimi?

czytalem jakis czas temu umowe z EFLem. Wg mnie sa zapisy umowne wylaczajace ich odpowiedzialnosc za takie numery.

Icek

Data: 2009-12-13 11:15:34
Autor: icek2
Icek pisze:
[...]

w umowie zapis, który mi się teraz nie podoba

leasingobiorca ponosi odpowiedzialno¶ć za wybór dostawcy i sprzetu

i rozumiem to w konktek¶cie problemów z prac± sprzętu

w umowie nie ma mowy o wadach prawnych
kurde...
płakać mi się chce,
do głowy mi nie przyszło, że ktos moze wystawiac f-vat, ba, puszczac to przez leasing (iles tam transkacji) i... i okazuje sie ze to wałek

gdyby cena była super niska - to bym się pogodził (wewnętrznie) ze strat±..

--
pozdros
icek

Data: 2009-12-13 17:47:02
Autor: ±ćęłń󶼿
leasing używanego sprzetu - a sprzet kradziony :(
Ale kto Ci ten sprzęt dostarczył?
Czy nie powiniene¶ mieć roszczenia wobec dostawcy?
JaC

-- -- -

do głowy mi nie przyszło, że ktos moze wystawiac f-vat, ba, puszczac to przez leasing i...
i okazuje sie ze to wałek

Data: 2009-12-13 21:30:28
Autor: icek2
±ćęłń󶼿 pisze:
Ale kto Ci ten sprzęt dostarczył?
Czy nie powiniene¶ mieć roszczenia wobec dostawcy?
dostawca pewnie pójdzie siedzieć..
i tyle.

--
pozdros
icek

Data: 2009-12-13 22:23:51
Autor: scream
Dnia Sun, 13 Dec 2009 17:47:02 +0100, ±ćęłń󶼿 napisał(a):

Czy nie powiniene¶ mieć roszczenia wobec dostawcy?

Czemu on a nie leasingodawca, ktory jest jednoczesnie wlascicielem sprzetu?
Logiczne dla mnie jest, ze nie mozna komus dac w leasing rzeczy obciazanej
wadami prawnymi i za takie wady odpowiedzialnosci nie moze brac koncowy
klient.

--
best regards, scream Samobójcy s± arystokracj± w¶ród umarłych.

Data: 2009-12-14 08:28:54
Autor: spp
leasing uĹĽywanego sprzetu - a sprzet kr adziony :(
W dniu 2009-12-13 08:16, icek2 pisze:

generalne pytanie:
co z następnymi ratami?

Wezwij ich do dostarczenia takiego samego/równorzędnego sprzętu. Oni są właścicielem - to ich problem.

a drugie, co z poprzednimi?

A tu się nic nie zmienia - używałeś sprzętu to u zapłaciłeś za to.

--
spp

Data: 2009-12-14 23:08:38
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 12 Dec 2009, BK wrote:

[...]

[...]
Nie mylmy zakupu z leasingiem. Nic nie kupiles tylko wydzierzawiles.
A to znacznie poprawia Twoja sytuacje :)

  Bior±c pod uwagę, że leasing traktowany jest jak "zakupy na
raty" i celem jest faktycznie *zakup*, a nie najem (i oddanie
po zakończeniu leasingu), to nie wiem co rewelacyjnego jest
w fakcie, że (zgodnie z założeniem) załapał się na najem,
na ogół do¶ć drogi.
  On te 2/3 warto¶ci leasingu wpłacił (raczej) dlatego, że
liczył na "wykup", a nie dlatego że mu się najem opłacał :]
  A teraz nie ma czego wykupywać.

BTW: do¶ć podobny układ był, kiedy duża firma leasingowa
  wzięła i upadła. Syndyk powypowiadał umowy, pozbierał
  auta i do widzenia.
  *Zakładanie*, że przedmiot leasingu "będzie nasz", obarczone
jest ryzykiem.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-12 14:41:39
Autor: cef
icek2 wrote:

leasing spłacony w 2/3
został ostatni trzeci rok, i nie wiem co robic?

A co przewiduje umowa?
Pewnie płacenie wg harmonogramu nawet jak sprzetu nie ma.

Data: 2009-12-12 16:41:23
Autor: icek2
cef pisze:
icek2 wrote:

leasing spłacony w 2/3
został ostatni trzeci rok, i nie wiem co robic?

A co przewiduje umowa?
Pewnie płacenie wg harmonogramu nawet jak sprzetu nie ma.
oczywiscie - płacenie rat, w momencie gdy nie możliwo¶ci eksploatacji.

za to umowa nie mówi nic o tym, gdy sprzęt zabrały służby etc.

jestem zrozpaczony :(

k$%^wa ale sie w^&*łem

--
pozdros
icek

Data: 2009-12-12 17:41:58
Autor: cef
icek2 wrote:

[...]

Jak to nic nie mówi?
Wła¶ciciel sprzetu (leasingodawca) daje Ci sprzęt
w użytkowanie i nie okreslone jest w umowie co się dzieje gdy
nie s± w stanie zapewnić Ci tego sprzętu?
Ubezpieczenie tego sprzetu czy umowy było?

Data: 2009-12-14 01:21:03
Autor: Robert Tomasik
leasing używanego sprzetu - a sprzet kradziony :(

Użytkownik "icek2" <icek2@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hg047m$p5g$1news.onet.pl...

Poinformuj o sytuacji leasingodawcę i wyja¶nij, że albo dostarczy inny sprzęt, albo Ty za używanie rzeczy, której nie masz płacić nie będziesz. I tyle. Leasing, to taka forma użyczenia. nie ma przedmiotu użyczenia, to nie ma raty leasingowej. Rzecz była obci±żona wad± prawn± (była cudza) i to już ryzyko leasingowej firmy.

Data: 2009-12-14 16:25:25
Autor: Gizayer
leasing używanego sprzetu - a sprzet kradziony :(
leasing spłacony w 2/3
został ostatni trzeci rok, i nie wiem co robic?
juz nigdy żadnych używanych sprzetów, p$%%dole..

wg mnie sprawa podobna do tego jakby samochód w leasingu został ukradziony.
Przykładowo wzi±łem w leasing samochód na kwote 50 tys zł, zapłacił to efl a ja teraz musze efl'owi spłacać
100 tys zł w ratach.
I nagle samochód został ukradziony.
Efl dostaje kase od ubezpieczyciela a następnie od kwoty 100 tys odejmujemy kwote zwrotu z ubezpieczenia.
Resztę musimy spłacić oczywi¶cie minus spłacone wcze¶niej.

Podsumowuj±c: dla efl to beznaczenia czy to kradzież, zniszczenie czy inne przypadki.
Zapłacili 50 tys aby pomnożyć na 100tys i nie ma to tamto.

Wg mnie jedyna opcja to znaleĽć osobę od której jest sprzęt i tam walczyć.

Pozdr.

Data: 2009-12-14 20:18:03
Autor: spp
W dniu 2009-12-14 16:25, Gizayer pisze:
leasing spłacony w 2/3
został ostatni trzeci rok, i nie wiem co robic?
juz nigdy żadnych używanych sprzetów, p$%%dole..

wg mnie sprawa podobna do tego jakby samochód w leasingu został ukradziony.

Dokładnie tak.

[...]

Dlaczego mam płacić za sprzęt, którego leasingodawca (wła¶ciciel) mi nie dostarczył?
Niech się ubezpiecza na pełn± warto¶ć sprzętu + np. ubezpieczenie od utraty zysku?

Podsumowuj±c: dla efl to beznaczenia czy to kradzież, zniszczenie czy
inne przypadki.

Mówisz że wła¶cicielowi jest obojętne co się stało z jego sprzętem? Skoro go nie ma to nie można czerpać z niego zysków. Proste.

Zapłacili 50 tys aby pomnożyć na 100tys i nie ma to tamto.

Jest. Nie pomnoż± o nie maj± czym.

Wg mnie jedyna opcja to znaleĽć osobę od której jest sprzęt i tam walczyć.

Jest jeszcze druga - producent sprzętu.

--
spp

Data: 2009-12-15 09:36:49
Autor: icek2
leasing używanego sprzetu - a sprze t kradziony :(
najgorsze, ze jednak nastawiam sie na wariant spłaty do konca..

chociarz dla mnie to jest trudne do zrozumienia
ze mam poniesc konsekwencje tego, ze to własciciel ktory mi najmował sprzęt
najmował mi sprzet, pochodzacy de fakto z kradziezy (prokurator powiedział mi, że s± przesłanki, że ten sprzęt pochodzi z kradzieży..)

na przekazanie w użytkowanie nie mam co liczyc w najblizszym czasie..

--
pozdros
icek

Data: 2009-12-15 10:17:04
Autor: Gizayer
[...]

a danych do osoby,firmy która sprzedała ten sprzęt nie masz?

Data: 2009-12-15 10:22:58
Autor: Liwiusz
icek2 pisze:
[...]

   Przecież sam kazałe¶ sobie ten sprzęt wynaj±ć.

--
Liwiusz

Data: 2009-12-15 10:10:29
Autor: Gizayer
leasing używanego sprzetu - a sprzet kradziony :(
Dlaczego mam płacić za sprzęt, którego leasingodawca (wła¶ciciel) mi nie dostarczył?
Niech się ubezpiecza na pełn± warto¶ć sprzętu + np. ubezpieczenie od utraty zysku?

Bo leasing jest czym¶ innym, musisz do tego inaczej podej¶ć.
Traktuj to tak jakby¶ to Ty kupił, Ty wybierasz sprzęt i gdzie to kupisz i zazwyczaj sam go odbierasz i jeste¶ wła¶cicielem.
Oni pożyczyli tobie tylko pieni±dze. A że to efl jest prawdziwym wła¶cielem, to tylko rodzaj zabezpieczenia.
W efl'u tego sprzętu mogli na oczy nie widzieć.
Wszystko nagle staje się jasne.
W umowie jest to spisane. Wiem że jest długa i się nie chce nikomu jej czytać.

Sam kupiłem samochód z drugiej czę¶ci Polski, zaskoczony byłem jak efl nawet nie pojechał tam aby
sprawdzić samochód czy wogóle istnieje.
Podpisałem umowę, oni zapłacili, ja odebrałem i koniec.

A co do ubezpieczenia to oni  przecież to maj± :)
Umowa jest ich ubezpieczeniem która gwarantuje że swoj± kasę powinni od Ciebie dostać.
Co najwyżej Ty mógłby¶ spróbować dogadać się wcze¶niej
aby dołożyli Tobie dodatkowe składki za ubezpieczenie na wypadek takich sytuacji o której rozmawiamy.
Może by na to poszli.

Pozdr.

leasing używanego sprzetu - a sprzet kradziony :(