leasing używanego sprzetu - a sprzet kradziony :(

Data: 2009-12-12 08:46:00
Autor: BK
leasing używanego sprzetu - a sprzet kradziony :(
On 12 Gru, 14:01, icek2 <ic...@poczta.onet.pl> wrote:
Witam,

dwa lata temu kupiłem uzywany sprzęt, cena rynkowa, ani tanio, ani
drogo, po prostu ok cena

leasing przez EFLa

wczoraj policja rekwiruje mi sprzęt jako dowód w sprawie

leasing nie skończony

co ja mogę w ogóle zrobic teraz? sprzet kupiłem w dobrej wierze, ba
kupuju±c przez leasing tylko upewniłem się co do legalno¶ci zakupu.

co ja mogę zrobic? przedstawiciel EFL miał mnie w D..ie teraz
jak nie bede miał sprzetu to za co mam płacic?

czy leasing jako wła¶ciciel ponosi jak±kolwiek odpowiedzialnosc za swój
sprzęt? ba, to leasing zamawiał sprzet. ja co prawda wybrałem dostawce i
sprzęt... no, ale to jest nadal sprzęt leasingu - a nie mój.

leasing spłacony w 2/3
został ostatni trzeci rok, i nie wiem co robic?

juz nigdy żadnych używanych sprzetów, p$%%dole..

--
pozdros
icek

Nie mylmy zakupu z leasingiem. Nic nie kupiles tylko wydzierzawiles. A
to znacznie poprawia Twoja sytuacje :) Przeczytaj umowe, regulamin i
kc w zakresie leasingu. Moze dojdziesz do jakiegos rozwiazania. Bez
umowy ciezko na 101 % poradzic Ci jak masz postapic.

Data: 2009-12-12 18:38:14
Autor: icek2
BK pisze:

[...]
wkleić umowę?

oczywiscie, za kilka dni pójdę do jakiego¶ radcy prawnego, ale teraz to spać po nocach nie mogę

własnie liczę - że nie kupiłem a wydzierżawiłem

umowa nie mowi, co się dzieje, gdy leasingodawca nie zapewnia mi sprzętu.

biore się za lekturę KC

--
pozdros
icek

Data: 2009-12-12 22:54:25
Autor: to
icek2 wrote:

własnie liczę - że nie kupiłem a wydzierżawiłem

Gdybyś kupił to nie byłby to leasing, tylko jakiś rodzaj kredytu na zakup sprzętu. Jeśli jest to rzeczywiście leasing, to na 99% właścicielem sprzętu jest leasingodawca.

--
cokolwiek

Data: 2009-12-13 02:16:11
Autor: BK
On 12 Gru, 23:54, to <t...@abc.xyz> wrote:
icek2 wrote:
> własnie liczę - że nie kupiłem a wydzierżawiłem

Gdyby¶ kupił to nie byłby to leasing, tylko jaki¶ rodzaj kredytu na zakup
sprzętu. Je¶li jest to rzeczywi¶cie leasing, to na 99% wła¶cicielem
sprzętu jest leasingodawca.

--
cokolwiek

dlaczego na 99%?;) na 100%, jelsi nie jest wlascicielem leasingodawca
to to nie jest leasing;)

Data: 2009-12-13 12:14:55
Autor: icek2
icek2 wrote:
[...]

leasingodawca jest wła¶cicielem
to jest leasing operacyjny a nie finansowy..

tylko co teraz robić?

--
pozdros
icek

Data: 2009-12-21 05:01:21
Autor: to
BK wrote:

dlaczego na 99%?;) na 100%, jelsi nie jest wlascicielem leasingodawca to
to nie jest leasing;)

1% na coĹ›, o czym nie wiem. ;)

--
cokolwiek

Data: 2009-12-13 08:16:25
Autor: icek2
leasing uĹĽywanego sprzetu - a sprzet kr adziony :(
to pisze:
icek2 wrote:

własnie liczę - że nie kupiłem a wydzierżawiłem

Gdybyś kupił to nie byłby to leasing, tylko jakiś rodzaj kredytu na zakup sprzętu. Jeśli jest to rzeczywiście leasing, to na 99% właścicielem sprzętu jest leasingodawca.

tak, właścicielem jest leasingodawca

ale co teraz?

generalne pytanie:
co z następnymi ratami?
a drugie, co z poprzednimi?

--
pozdros
icek

Data: 2009-12-13 10:51:30
Autor: Icek
> [...]
>
> Gdyby¶ kupił to nie byłby to leasing, tylko jaki¶ rodzaj kredytu na zakup
> sprzętu. Je¶li jest to rzeczywi¶cie leasing, to na 99% wła¶cicielem

tak, wła¶cicielem jest leasingodawca

ale co teraz?

generalne pytanie:
co z następnymi ratami?
a drugie, co z poprzednimi?

czytalem jakis czas temu umowe z EFLem. Wg mnie sa zapisy umowne wylaczajace ich odpowiedzialnosc za takie numery.

Icek

Data: 2009-12-13 11:15:34
Autor: icek2
Icek pisze:
[...]

w umowie zapis, który mi się teraz nie podoba

leasingobiorca ponosi odpowiedzialno¶ć za wybór dostawcy i sprzetu

i rozumiem to w konktek¶cie problemów z prac± sprzętu

w umowie nie ma mowy o wadach prawnych
kurde...
płakać mi się chce,
do głowy mi nie przyszło, że ktos moze wystawiac f-vat, ba, puszczac to przez leasing (iles tam transkacji) i... i okazuje sie ze to wałek

gdyby cena była super niska - to bym się pogodził (wewnętrznie) ze strat±..

--
pozdros
icek

Data: 2009-12-13 17:47:02
Autor: ±ćęłń󶼿
leasing używanego sprzetu - a sprzet kradziony :(
Ale kto Ci ten sprzęt dostarczył?
Czy nie powiniene¶ mieć roszczenia wobec dostawcy?
JaC

-- -- -

do głowy mi nie przyszło, że ktos moze wystawiac f-vat, ba, puszczac to przez leasing i...
i okazuje sie ze to wałek

Data: 2009-12-13 21:30:28
Autor: icek2
±ćęłń󶼿 pisze:
Ale kto Ci ten sprzęt dostarczył?
Czy nie powiniene¶ mieć roszczenia wobec dostawcy?
dostawca pewnie pójdzie siedzieć..
i tyle.

--
pozdros
icek

Data: 2009-12-13 22:23:51
Autor: scream
Dnia Sun, 13 Dec 2009 17:47:02 +0100, ±ćęłń󶼿 napisał(a):

Czy nie powiniene¶ mieć roszczenia wobec dostawcy?

Czemu on a nie leasingodawca, ktory jest jednoczesnie wlascicielem sprzetu?
Logiczne dla mnie jest, ze nie mozna komus dac w leasing rzeczy obciazanej
wadami prawnymi i za takie wady odpowiedzialnosci nie moze brac koncowy
klient.

--
best regards, scream Samobójcy s± arystokracj± w¶ród umarłych.

Data: 2009-12-14 08:28:54
Autor: spp
leasing uĹĽywanego sprzetu - a sprzet kr adziony :(
W dniu 2009-12-13 08:16, icek2 pisze:

generalne pytanie:
co z następnymi ratami?

Wezwij ich do dostarczenia takiego samego/równorzędnego sprzętu. Oni są właścicielem - to ich problem.

a drugie, co z poprzednimi?

A tu się nic nie zmienia - używałeś sprzętu to u zapłaciłeś za to.

--
spp

Data: 2009-12-14 23:08:38
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 12 Dec 2009, BK wrote:

[...]

[...]
Nie mylmy zakupu z leasingiem. Nic nie kupiles tylko wydzierzawiles.
A to znacznie poprawia Twoja sytuacje :)

  Bior±c pod uwagę, że leasing traktowany jest jak "zakupy na
raty" i celem jest faktycznie *zakup*, a nie najem (i oddanie
po zakończeniu leasingu), to nie wiem co rewelacyjnego jest
w fakcie, że (zgodnie z założeniem) załapał się na najem,
na ogół do¶ć drogi.
  On te 2/3 warto¶ci leasingu wpłacił (raczej) dlatego, że
liczył na "wykup", a nie dlatego że mu się najem opłacał :]
  A teraz nie ma czego wykupywać.

BTW: do¶ć podobny układ był, kiedy duża firma leasingowa
  wzięła i upadła. Syndyk powypowiadał umowy, pozbierał
  auta i do widzenia.
  *Zakładanie*, że przedmiot leasingu "będzie nasz", obarczone
jest ryzykiem.

pzdr, Gotfryd

leasing używanego sprzetu - a sprzet kradziony :(