legalność przepuszczania klientów sieci przez sm tp-gated

Data: 2009-05-07 10:31:33
Autor:
legalność przepuszczania klientów sieci przez sm tp-gated

dziś zadzwonił do mnie oburzony klient który wykrył spisek,

a tak z ciekawosci
- moge umiescic zapis o skanowaniu poczty w regulaminie podajac zasady i program
ale moga byc klienci ktorzy tego nie chca i wtedy
- czy moge dodac zapis ze w przypadku braku zgody na powyzsze klient wyraza zgode na odciecie go od sieci w przypadku powiecia informacji /np email abause lub info z baz sapmu ze rozsyla/ do czasu odwirusowania swojego komputera/sieci?
co w przypadku gdy ta przerwa bedzie np 1 miesiac - czy mam prawo mu naliczyc abonament wiedzac ze z jego przyczyny nie ma netu /lub dostepu do okreslonych portow/?

Data: 2009-05-09 13:22:05
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 7 May 2009, aalf@gazeta.pl wrote:

[...]

  Zauważyłeś burzę o "prawo do odcinania od inetu" w .ue (już nie pamietam,
czy parlamencie czy którejś Komisji)?

  Bo ja nie wiem czy uchwalili ;)

co w przypadku gdy ta przerwa bedzie np 1 miesiac - czy mam prawo mu naliczyc abonament wiedzac ze z jego przyczyny nie ma netu /lub dostepu do okreslonych portow/?

  W żadnym wypadku.
  Nie tylko nie korzystał, ale również nie świadczyłeś "gotowości"
(próbował a nie działało).

  Osobna sprawa, to czy klient wyrazi zgodę (w umowie) na zapłacenie kary
umownej (a że przypadkiem np. w tej samej wysokości, to inna sprawa) :D

  Ale na mój gust rozliczenia trochę skomplikuje - trzeba będzie sprawdzić
jak będzie z VATem od tej kary.
  No chyba że klient zapłaci za "powstrzymywanie się od wysyłania
w internet" ;) (dobrowolne "powstrzymywanie się" jest opodatkowane).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-09 11:18:29
Autor: Jacek_P
Gotfryd Smolik news napisal:
> [...]
  czy parlamencie czy którejś Komisji)?>   Bo ja nie wiem czy uchwalili ;)

Nie uchwalili. Natomiast tu zawsze moze wystapic awaria techniczna.
Ot, taki rurociag do Mozejek, ktorego baaardzo dlugo naprawic sie nie da.
Nikt nikogo nie odcial, panie sedzio, awaria. Co podepniemy router,
to pada od nadmiernego ruchu wychodzacego :)
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-05-09 19:30:29
Autor:
> [...]

Nikt nikogo nie odcial, panie sedzio, awaria. Co podepniemy router,
to pada od nadmiernego ruchu wychodzacego :)

posrednio jego dzialania wplywaja na innych np poprzez blokowanie calej klasy ip danego isp przez inne serwery pocztowe poniewaz 1 z adresow sle spam notorycznie - bardziej chodzi o to.
pomijajac prace nad ustawa /gdzie bardziej chodzi chyba o p2p niz spam/ zastanawiam sie jak prawnie umotywowac delikwentowi ze go wylaczam.
kwestia abonamentu moze byc teoretycznie poparta wlasnie gotowoscia do swiadczenia uslug przy notorycznym lamaniu regulaminu o spam-ie.
gdy klient uzywa p2p, sciaga i udostepnia filmy, przez skypa informuje o bombach itp itd to od tego sa inne sluzby i jak one mnie powiadomia o fakcie to dostana co chca i juz ale nie jest to podstawa do wylaczenia klienta.
przyklad:
dostaje zgloszenie od wielu osob i innych isp ze jeden z moich adresow zaspamowal np reklamami czy uzywajac slow obrazliwych czy co tam jeszcze - grupe pl.soc.prawo , mam przeslane od isp zgloszenia i kopie wiadomosci i teraz moge:
1/zwrocic jemu uwage i pogrozic palcem - wskazac regulamin
zakladam ze klient dalej robi to samo więc co dalej?
 w drugim przypadku dostaje takie info o rozsylaniu emaili
- zakladam ze robi to nieswiadomie /wirus/ i go informuje o tym - raz, drugi .....dziesiaty a klient dalej to samo - i co dalej?
zakladam ze umowa jest terminowa /instalacja propocyjna za 1 zł/
isp zalezy na kliencie - zawsze lepiej miec te pare zl niz nie miec
klientowi nie zalezy na isp i chce poprzez wykonana instalacje podlaczyc sie do innego isp - wiec robi wszystko zeby to operator zerwal z nim umowe

Data: 2009-05-09 23:17:48
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 9 May 2009, aalf@gazeta.pl wrote:

[...]

  Umową.
  Sądzę że zapiski j.w. *mogą* byc podstawą do nieprzyczepienia (!)
się UoKiKów itepe.
  Znaczy "uzasadnione" i już.
  Ale prędzej bym obstawiał "reakcję" niż prewencję (czyli czytanie
czyichś maili, co już Ci wytknięto :))

[...]

  Szlaban wg. umowy?
  Ale "po".
  Z karą umowną, za *konkretne* złamanie regulaminu, IMVHO.

pzdr, Gotfryd

legalność przepuszczania klientów sieci przez sm tp-gated