lekarz przepisuje "leki" homeopatyczne??

Data: 2013-11-29 14:39:01
Autor: Andrzej Lawa
lekarz przepisuje "leki" homeopatyczne??
Ave!

Mąż znajomej miał gorączkę... Lekarz przepisał mu "lek" homeopatyczny.

Czy czasem taki "lekarz" co przepisuje komuś choremu to de facto placebo nie powinien stracić uprawnień?

Data: 2013-11-29 15:11:29
Autor: Krzysztof Jodłowski
lekarz przepisuje "leki" homeopatyczne??
Czy czasem taki "lekarz" co przepisuje komuś choremu to de facto placebo
nie powinien stracić uprawnień?

Część leków homeopatycznych oprócz tych śladowych ilości czegośtam (rzędu kropla na 100 wiader) zawierają np. wyciągi roślinne w stężeniach sensownych. Papier na opakowaniu wszystko przyjmie żeby się lepiej sprzedawało.

Krzysztof

Data: 2013-11-30 10:31:33
Autor: Garg07.

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:l7a5dl$9mi$1node2.news.atman.pl...
Ave!

Mąż znajomej miał gorączkę... Lekarz przepisał mu "lek" homeopatyczny.

Czy czasem taki "lekarz" co przepisuje komuś choremu to de facto placebo nie powinien stracić uprawnień?

Powinien od razu przepisać morfinę na uśmierzenie bólu.

Data: 2013-12-01 03:30:37
Autor: pilarp
lekarz przepisuje "leki" homeopatyczne??
M�� znajomej mia� gor�czk�... Lekarz przepisa� mu "lek" homeopatyczny.

Czy czasem taki "lekarz" co przepisuje komuďż˝ choremu to de facto placebo nie powinien straciďż˝ uprawnieďż˝?

Mogę ci podać jeszcze lepszy przykład. O rzut beretem
ode mnie mieszka lekarka (dyplomowana, widnieje w rejestrze
lekarzy), której usługi reklamuje szyld z napisem:

lek. med. imię nazwisko
homeopata

Też mnie to zawsze lekko dziwiło.

Data: 2013-12-01 16:50:51
Autor: z
W dniu 2013-12-01 12:30, pilarp@poczta.onet.pl pisze:
Też mnie to zawsze lekko dziwiło.

Tyle już się debat odbyło na temat homeo ;-) ...
Zawsze jednak pojawia się argument nie do przebicia o działaniu tych leków na zwierzęta.
I co zrobisz. Jest popyt (ludzie chcą wierzyć a dla zdrowia swojego i bliskich zrobią wiele) to jest i podaż :-)

Jenak ciągle mam mieszane uczucia jak słyszę zestawienie
lekarz (zawód zaufania publicznego) - homeopatia.

Szarlataństwo. Prawie jak minister finansów - Wincenty Rostowski :-)

Data: 2013-12-01 17:13:01
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 01.12.2013 16:50, z pisze:

Zawsze jednak pojawia się argument nie do przebicia o działaniu tych
leków na zwierzęta.

Raczej o braku działania na cokolwiek.

I co zrobisz. Jest popyt (ludzie chcą wierzyć a dla zdrowia swojego i
bliskich zrobią wiele) to jest i podaż :-)

A potem pretensja, że "władza traktuje obywateli jak idiotów" (tworząc np. przepisy nakazujące zakładanie kasków motocyklowych czy całe procedury związane z budową domów) ;->

Data: 2013-12-02 13:50:31
Autor: Moon

Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości news:529b5ade$0$2279$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Woda dobrze robi zwierzętom, zwłaszcza karpiom!
No i na ogień jest dobra, więc wiadomo...

moon

Data: 2013-12-03 02:11:08
Autor: J.F
Użytkownik "Andrzej Lawa"  napisał w wiadomości
Mąż znajomej miał gorączkę... Lekarz przepisał mu "lek" homeopatyczny.
Czy czasem taki "lekarz" co przepisuje komuś choremu to de facto placebo nie powinien stracić uprawnień?

Wszystko zgodnie z etyka.
"po pierwsze - nie szkodzic".

J.

Data: 2013-12-03 11:00:07
Autor: Krzysztof Jodłowski
lekarz przepisuje "leki" homeopatyczne??
Mąż znajomej miał gorączkę... Lekarz przepisał mu "lek" homeopatyczny.

Gorączka nie jest chorobą, tylko objawem.
Wszystkie przeziębieniowe wirusówki są niewyleczalne. Praktycznie tylko można łagodzić objawy. Jak masz małą gorączkę, to OK nie trzeba nic podawać. No ale nie wiemy jaka była i czy to przeszkadzało pacjentowi. Czyli jaka choroba takie leczenie.
Więc patrząc z punktu widzenia prawa (pl.soc.prawo): podałeś za mało danych, żeby można było się do tego sensownie odnieść.

Krzysztof

Data: 2013-12-03 11:48:42
Autor: Maciek
W dniu 2013-12-03 11:00, Krzysztof Jodłowski pisze:
[...]
No właśnie. Mógł przecież zwyczajowo okadzić pacjenta dymem i waląc w
bęben odegnać złe duchy śpiewem, a potem zainkasować za to kurę. A
przepisał lek, czym wzmocnił gospodarkę, bo to przecież i miejsce pracy
dla farmaceuty i dla producenta/importera i dla kuriera i dla ministra
zdrowia ... Ten lekarz nie był głuchy na społeczne potrzeby, no ludzki
był po prostu.

Maciek

Data: 2013-12-03 14:04:08
Autor: Piotrek
On 2013-12-03 11:48, Maciek wrote:
Ten lekarz nie był głuchy na społeczne potrzeby, no ludzki
był po prostu.

Aleoszochodzi? Jak ktoś nie toleruje leków/"leków" (w tym homeopatycznych) to należy o tym poinformować lekarza.

Jeszcze mi się nie zdarzyło, ażeby w takiej sytuacji nie przypisał czegoś innego.

Piotrek

Data: 2013-12-03 14:08:31
Autor: z
W dniu 2013-12-03 14:04, Piotrek pisze:
Aleoszochodzi? Jak ktoś nie toleruje leków/"leków" (w tym
homeopatycznych) to należy o tym poinformować lekarza.

Jeszcze mi się nie zdarzyło, ażeby w takiej sytuacji nie przypisał
czegoś innego.

Gdyby miał obowiązek pytania pacjenta czy wierzy w zabobony to inna sprawa. Chodzi o to że się nie pytają a pacjenci nawet jak coś słyszeli to przypileni się w to pakują (znaczy oprózniają swoje kieszenie)

Data: 2013-12-03 14:17:09
Autor: Piotrek
On 2013-12-03 14:08, z wrote:
[...] Chodzi o to że się nie pytają a pacjenci nawet jak coś słyszeli
to przypileni się w to pakują (znaczy oprózniają swoje kieszenie)

No to może zdecydujmy się, czy wymagamy od pacjenta/konsumenta używania komórki (mózgowej)? Czy jednak lepiej jakby nie myślał? Bo jeszcze sobie krzywdę zrobi ...

Piotrek

Data: 2013-12-03 16:30:06
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-12-03 14:17, Piotrek pisze:
On 2013-12-03 14:08, z wrote:
[...]

Już to widzę, jak siedząc u lekarza i otrzymując receptę najpierw pytasz "co mi pan tu przepisał?", po czym wyciągasz smartfona i czytasz w internecie informację o leku i na koniec mówisz "ja bym jednak wolał coś innego".
Oczywiście u lekarza "na NFZ" :)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-03 17:27:04
Autor: Piotrek
On 2013-12-03 16:30, sqlwiel wrote:
[...]

No przecież i tak informujesz czego nie możesz brać ze względu na ewentualne interakcje z innymi lekami / organizmem.

To co za problem dodać "proszę mi nie przypisywać leków homeopatycznych"?

W dziwnych miejscach generujesz sam sobie problemy ;-)

Oczywiście u lekarza "na NFZ" :)

Tak się składa, że od lat mam lekarza pierwszego kontaktu i kilku specjalistów w prywatnej przychodni, która podpisała umowę z NFZ.

Tak więc już dawno zapomniałem co to jest "socjalistyczna" służba zdrowia i generalnie nie widzę różnicy pomiędzy lekarzami do których chodzę "za darmo" i za pieniądze.

Piotrek

Data: 2013-12-03 17:39:20
Autor: z
W dniu 2013-12-03 17:27, Piotrek pisze:
W dziwnych miejscach generujesz sam sobie problemy ;-)

A Ty dziwnie pozwalasz na robienie z pacjenta idioty. Dodajmy pacjenta co nie ukończył studiów medycznych.
W warsztacie samochodowym też chciałbyś być tak potraktowanym?
"Napompujemy koła azotem to na pewno pomoże na rozwalone zawieszenie":-)

Uczciwie by było zapytać czy zgodzi się pan na początek na kurację homeo... na działanie której nie ma dowodów naukowych chociaż niektórym pomaga i kosztuje tyle i tyle.
Jak nie zadziała to pojedziemy z medycyną standardową. Najważniejsze nie szkodzić :-)

Data: 2013-12-03 19:45:38
Autor: Piotrek
On 2013-12-03 17:39, z wrote:
A Ty dziwnie pozwalasz na robienie z pacjenta idioty. Dodajmy pacjenta
co nie ukończył studiów medycznych.

Anienienie! Ja raczej piszę o konieczności komunikowania się i posiadania niezerowej asertywności.

[...]

Jednak będę się upierał, że to wszystko sprowadza się do odpowiedzi na pytanie czy pacjent/konsument ma jakaś działającą komórkę mózgową i nie zawaha się jej użyć ;-)

Piotrek

Data: 2013-12-03 22:35:01
Autor: z
W dniu 2013-12-03 19:45, Piotrek pisze:
Jednak będę się upierał, że to wszystko sprowadza się do odpowiedzi na
pytanie czy pacjent/konsument ma jakaś działającą komórkę mózgową i nie
zawaha się jej użyć ;-)

Też jestem tego zdania ale jesteśmy w socjalistycznej unii a tu obowiązują już takie drakońskie przepisy chroniące konsumentów a chyba nie twierdzisz że w dziedzinie ochrony zdrowia z obowiązkowych składek obywateli taki petent mógłby być mniej chroniony.
Taka jest rzeczywistość. Chciało się do unii to się ma i trzeba stosować z całym inwentarzem a nie tylko wybierać sobie dyrektywy chroniące inwestorów (tfuuu) i bankierów a resztę wymownie przemilczać. :-)

lekarz przepisuje "leki" homeopatyczne??