lekki luz na sterach

Data: 2021-03-10 23:42:18
Autor: Jan Cytawa
lekki luz na sterach
W dniu 05.03.2021 o 17:27, qrt pisze:

Stery maja takie konstrukcja iż na dole jest łożysko maszynowe osadzone
bezpośrednio w ramie (nie ma żadnej miski). Górne łożysko to tradycyjne
kulki na wianku i miska osadzona w ramie. Czyli taki mix sterów
zintegrowanych i tradycyjnych.
No i na tych strach jest lekki luz którego nie moge skasować. Wymieniłem
dole łożysko (maszynowe) ale niewiele to pomogło. Podobnie jak wymiana
dolnej bieżni.

Nie jest to jak sadze luz na osi koła ni luz na hamulcu.

Przy czym ciekawostka - luz jest wyczuwalny tylko gdy kierownica jest ma
wprost. Po skręceniu przestaje być wyczuwalny.
przy czym musze dodać ze to jest widelec sztywny.

Ma ktoś pomysł co to może być?
Bo mi do głowy przychodzi tylko zniekształcenie sterówki.

1. Klopoty z luzami w sterach moga sie pojawic, gdy plaszczyzny glowki ramy i konusa wbitego na widelec nie sa jednakowe. Tak sie moze stac gdy widelec jest stukniety. Wtedy trzeba prostowac rure widelca.

2. Czasami jest wadliwa geometria wpolpracujacych misek. Np. konusik jest za plaski i lozysko lata na boki. Albo kulki chodza nie w srodku konusa tylko po brzegach. Widzialem i takie buble. Nie wiem jak to ci wytlumaczyc ale ja potrafie wkladajac konus do miski z kulkami ocenic czy lozysko pracuje prawidlowo czy nie. Lekko naciskajac i pokrecajac ten konus patrze czy nie ma bocznego luz.

Jan Cytawa

lekki luz na sterach