lekki substytut bacika do kasety

Data: 2010-09-20 09:54:36
Autor: Adampio
lekki substytut bacika do kasety
Witam

w patek jadę (prawdopodobnie samojeden) na parę dni z sakwami. Zbieram graty do zapakowania i deliberuje jakby tu zostawić w domu bacik do blokowania kasety podczas odkręcania jej nakrętki.
Czytalem kiedys w sieci, że można sobie jakos poradzić samym lancuchem (rozkuwacz zabieram) ale nie bardzo mogę to teraz znaleźć.
Jak Koledzy_Samotni_Skawiarze dajecie sobie z tym radę?

PZDR

Adampio

Data: 2010-09-20 10:02:23
Autor: PeJot
Adampio pisze:
[...]

Pół metra rurki ( do znalezienia na złomie ) + stary łańcuch przewleczony przez nią. Na jednym końcu łańcucha wiążemy supeł i gotowe.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-09-20 10:07:01
Autor: PeJot
PeJot pisze:
Adampio pisze:
[...]

A tak swoją drogą - po co Ci jeszcze bacik na parodniowy wyjazd ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-09-20 11:07:04
Autor: Adampio
W dniu 2010-09-20 10:07, PeJot pisze:
A tak swoją drogą - po co Ci jeszcze bacik na parodniowy wyjazd ?

Ważę uczciwie, więc  jak doładuje tylne kolo bagażem (lacznie z namiotem) to muszę pomysleć i o szprychach

Data: 2010-09-20 12:55:29
Autor: PeJot
Adampio pisze:
W dniu 2010-09-20 10:07, PeJot pisze:
A tak swoją drogą - po co Ci jeszcze bacik na parodniowy wyjazd ?

Ważę uczciwie, więc  jak doładuje tylne kolo bagażem (lacznie z namiotem) to muszę pomysleć i o szprychach

Lepiej pomyśl o solidnym zaplocie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-09-20 10:51:31
Autor: Fabian
W dniu 20.09.2010 10:02, PeJot pisze:
Adampio pisze:
[...]

A topik to "lekki substytut bacika do kasety" :D

W temacie:
http://toosh88.blogspot.com/2010/06/klucz-do-kasety.html

Fabian.

Data: 2010-09-20 11:29:34
Autor: Adampio
W dniu 2010-09-20 10:51, Fabian pisze:
W temacie:
http://toosh88.blogspot.com/2010/06/klucz-do-kasety.html

Genialne! Trzy w jednym i w zasadzie za darmo!
(gumówke, imadło i plinik w domu mam ;-) )

wielkie dzięki ;DDD

Adampio

Data: 2010-09-20 11:43:51
Autor: Adampio
lekki substytut bacika do kasety
W dniu 2010-09-20 10:51, Fabian pisze:
http://toosh88.blogspot.com/2010/06/klucz-do-kasety.html

A tutaj: http://pardo.net/bike/pic/fail-029/index.html#nbt2
znalazłem znakomita konstatację:

"And the NBT2 shouldn't be used with extremely lightweight aluminium (Stupid-lite[tm]) racingframes: these have enough problems of their own."

:-))))

Data: 2010-09-21 06:20:10
Autor: shoot
On 20 Wrz, 11:43, Adampio <adam...@op.pl> wrote:
W dniu 2010-09-20 10:51, Fabian pisze:

>http://toosh88.blogspot.com/2010/06/klucz-do-kasety.html

A tutaj:http://pardo.net/bike/pic/fail-029/index.html#nbt2
znalazÂłem znakomita konstatacjĂŞ:

"And the NBT2 shouldn't be used with extremely lightweight aluminium
(Stupid-lite[tm]) racingframes: these have enough problems of their own."

:-))))

To mój kluczyk, na haku wycieniowanej ramy mtb nie zostawił śladów,
ale trzeba pamiętać, żeby przed wyprawą odkręcić i zakręcić nakrętkę -
potem trzeba mniej siły do jej odkręcenia.

Data: 2010-09-20 16:31:30
Autor: Tomasz Minkiewicz
lekki substytut bacika do kasety
On Mon, 20 Sep 2010 10:51:31 +0200
Fabian <fabian@niematakiegoadresu.pl> wrote:

> przewleczony przez nią. Na jednym końcu łańcucha wiążemy supeł i gotowe.

A topik to "lekki substytut bacika do kasety" :D

W temacie:
http://toosh88.blogspot.com/2010/06/klucz-do-kasety.html

Jeśli chodzi o wymieniony na podlinkowanej stronie kluczyk Uniora,
czyli taki:
http://www.uniortools.com/cgi-bin/cms.cgi?doc=10780&prod=44729
to w Polsce sprzedaje go bełchatowski Kołtech (a przynajmniej tak
twierdzi na swojej stronie:
http://www.koltechnarzedzia.com/component/page,shop.product_details/
flypage,shop.flypage/product_id,971/category_id,35/manufacturer_id,0/
option,com_virtuemart/Itemid,24/ – sprzęt można kupić gotowy, to
przynajmniej link dałem do samodzielnego montażu ;)).

Od roku się do nich po ten kluczyk wybieram, a jeszcze jakoś do
Bełchatowa się nie zabłąkałem, więc jakby ktoś z Łodzi kupował,
to niech weĹşmie dwa, OK? :)

PS. Ten kluczyk jest dwuczęściowy? Ja na obrazku widzę monolit.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-09-20 16:55:16
Autor: Fabian
W dniu 20.09.2010 16:31, Tomasz Minkiewicz pisze:
PS. Ten kluczyk jest dwuczęściowy? Ja na obrazku widzę monolit.

Jak to 2 częściowy? Jedna Ci nie wystarczy? ;)

Fabian.

Data: 2010-09-20 20:23:19
Autor: biodarek
PeJot pisze:
[...]

Jako rurki używam sztycy (w domu akurat starej żelaznej). Żadnych supełków nie robię. Łańcuch sam się klinuje:
http://biodarek.za.pl/foto_rower/bacik.jpg

--
biodarek

Data: 2010-09-20 12:46:41
Autor: Mnichał
Dnia Mon, 20 Sep 2010 09:54:36 +0200, Adampio napisał(a):

[...]

Dokładnie tego opisać nie potrafię, ale może naprowadzę na moją metodę. Odwracam rower do go góry nogami (to najtrudniejsza część jeżeli sakwy
są obładowane :) ), zdejmuje tylne koło, obracam o 180 stopni w osi pionowej (tak, aby kaseta była po lewej stronie), wrzucam zewnętrzne przerzutki (3-8), trzymając koło na zewnątrz ramy, opierając z jednej strony o korbę zahaczam kasetą od dołu o łańcuch w rowerze i kręcę kluczem trzymając mocno koło (i chyba dociskając rower). Początkowo oczywiście kręci się cały napęd, ale po chwili koło ładnie się jakoś klinuje o korbę i voila la - kaseta odkręcona.
Piszę z pamięci więc coś mogłem przekręcić albo przeoczyć. Metodę
stosuje zarĂłwno na wyprawach, jak i w domu.

Pozdrawiam
Mnichał

Data: 2010-09-20 13:54:18
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
lekki substytut bacika do kasety
Adampio bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Czytalem kiedys w sieci, że można sobie jakos poradzić samym lancuchem (rozkuwacz zabieram) ale nie bardzo mogę to teraz znaleźć.

Słyszałem, że da się kasetę przytrzymać przez gazetę, ale ile w tym prawdy
to cholera wie.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-20 14:28:00
Autor: Fabian
W dniu 20.09.2010 13:54, Marek 'marcus075' Karweta pisze:
[...]

Gazetą piwo można otworzyć, więc pewnie kasetę przytrzymać też, ale i
tak potrzebujesz odpowiedni klucz do odkręcenia kasety.

Fabian.

Data: 2010-09-21 05:30:18
Autor: stefandora
On 20 Wrz, 09:54, Adampio <adam...@op.pl> wrote:
[...]

Ja mam samochodowy klucz do filtra, ale nie jestem kolegą, więc się
nie wypowiadam ;))

Poza tym to raczej żaden *lekki* substytut, chyba tylko cenowo
lżejszy :)

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2010-09-21 14:48:34
Autor: Coaster
On 9/21/10 2:30 PM, stefandora wrote:
[...]

Klucze do filtrow oleju sa rozne. Ja uzywam do odkrecania filtra oleju w aucie takiego: http://tinyurl.com/35ppeyl
Chyba nie 'walczysz' z takim przy rowerze? ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-09-21 07:18:11
Autor: stefandora
On 21 Wrz, 14:48, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

Klucze do filtrow oleju sa rozne. Ja uzywam do odkrecania filtra oleju w
aucie takiego:http://tinyurl.com/35ppeyl
Chyba nie 'walczysz' z takim przy rowerze? ;-)

Takim
http://lukaszm.motogrono.pl/files/2009/05/klucz_do_filtra.jpg

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2010-09-21 16:34:45
Autor: Coaster
On 9/21/10 4:18 PM, stefandora wrote:
[...]

Domyslilem sie. Tak sobie konfabuluje. :-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-09-21 07:49:10
Autor: stefandora
On 21 Wrz, 16:34, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

> Takim
>http://lukaszm.motogrono.pl/files/2009/05/klucz_do_filtra.jpg

Domyslilem sie. Tak sobie konfabuluje. :-)

Na wszeli wypadek potwierdzam, żeby nie było... potem ktoś przeczyta,
kupi i będzie miał pretensje.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2010-09-21 16:53:01
Autor: Coaster
On 9/21/10 4:49 PM, stefandora wrote:
[...]

Naturalnie. Ja uzywam tylko takiego, do ktorego podalem link bo tylko taki sie miesci.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-09-21 08:13:32
Autor: Wojtek Paszkowski

"Adampio" <adampio@op.pl> wrote in message news:i773v9$9ap$1inews.gazeta.pl...

Czytalem kiedys w sieci, że można sobie jakos poradzić samym lancuchem (rozkuwacz zabieram) ale nie bardzo mogę to teraz znaleźć.
Jak Koledzy_Samotni_Skawiarze dajecie sobie z tym radę?

na pewno można sobie poradzić samym łańcuchem i korbą (zamontowaną w rowerze) - bezproblemowe, testowane parokrotnie.

pozdr

Data: 2010-09-22 14:12:56
Autor: Martinco
Adampio pisze:
[...]

http://www.wrower.pl/transgobi2002/wyposazenie.html#sprzet_rowerowy

tylko na zdjęciu jest wersja z zbyt długim łańcuchem- teraz używam krótszego

--
Martinco
Rowery od A do Z - wRower.pl

lekki substytut bacika do kasety