lekki substytut bacika do kasety

Data: 2010-09-20 12:46:41
Autor: Mnicha³
lekki substytut bacika do kasety
Dnia Mon, 20 Sep 2010 09:54:36 +0200, Adampio napisał(a):

Czytalem kiedys w
sieci, że można sobie jakos poradzić samym lancuchem (rozkuwacz
zabieram) ale nie bardzo mogę to teraz znaleźć. Jak
Koledzy_Samotni_Skawiarze dajecie sobie z tym radÄ™?

Witam

Dokładnie tego opisać nie potrafię, ale może naprowadzę na moją metodę. Odwracam rower do go góry nogami (to najtrudniejsza część jeżeli sakwy
są obładowane :) ), zdejmuje tylne koło, obracam o 180 stopni w osi pionowej (tak, aby kaseta była po lewej stronie), wrzucam zewnętrzne przerzutki (3-8), trzymając koło na zewnątrz ramy, opierając z jednej strony o korbę zahaczam kasetą od dołu o łańcuch w rowerze i kręcę kluczem trzymając mocno koło (i chyba dociskając rower). Początkowo oczywiście kręci się cały napęd, ale po chwili koło ładnie się jakoś klinuje o korbę i voila la - kaseta odkręcona.
Piszę z pamięci więc coś mogłem przekręcić albo przeoczyć. Metodę
stosuje zarówno na wyprawach, jak i w domu.

Pozdrawiam
Mnichał

lekki substytut bacika do kasety