lepsiejszość kuchni indukcyjnej nad ceramiczną (?)

Data: 2009-10-18 16:41:57
Autor: yapann
lepsiejszość kuchni indukcyjnej nad ceramiczną (?)
w czym właściwie tkwi lepsiejszość kuchni indukcyjnej nad ceramiczną?
- zużycie energii..?

Data: 2009-10-18 15:03:57
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sun, 18 Oct 2009 16:41:57 +0200, yapann napisał(a):
w czym właściwie tkwi lepsiejszość kuchni indukcyjnej nad ceramiczną?
- zużycie energii..?

Nie tylko - choć oszczędności są też istotne. Kuchnia indukcyjna ma to do
siebie, że dno garnka robi się gorące w momemcie uruchomienia kuchenki
i przestaje grzać w momencie gdy wyłączysz grzanie - czyli mniej więcej
tak jak przy kuchni gazowej. Dzięki temu ma sens np. użycie timera
(ja używam zawsze przy podgrzewaniu mleka do płatków czy gotowania jajek
na miękko) - przy kuchence ceramicznej wyłączenie prądu niewiele da :)
Poza tym jeszcze pozostaje szybkość - na indukcyjnej zagotujesz wodę i
ugotujesz spaghetti al dente zanim na ceramicznej woda zacznie się gotować.

Mimo wad kuchenki indukcyjnej (przynajmniej mojego modelu - słyszalny wysoki
pisk podczas pracy) nawet bym nie pomyślał już o kuchni ceramicznej
(halogenowej) czy gazowej...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-10-18 17:07:56
Autor: aliali
Jacek Osiecki <joshua@ceti.pl> napisał(a):
[...]

Do powyższych argumentów dodałbym to, że nic nie przypala się i nie przywiera
do płyty bo ta się nie nagrzewa do czerwoności i przez to jest też
bezpieczniejsza.

Data: 2009-10-18 17:22:17
Autor: aliali
lepsiejszość kuchni indukcyjnej nad ceramiczną (?)
I zapomniałem dodać:
Piszczą tylko niektóre garnki i to zależy od ustawionej mocy a nie płyta.
przynajmniej u mnie.

Data: 2009-10-18 19:27:07
Autor: Marek Dyjor
Jacek Osiecki wrote:
[...]

ten pisko to cecha twoje egzemplarza kuchni, Moja teca nie piszczy.

niestety wiele kuchni indukcyjnych wyje jak upiory.

Data: 2009-10-18 19:40:38
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sun, 18 Oct 2009 19:27:07 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
Jacek Osiecki wrote:
[...]

No tak właśnie napisałem ;) Moja konfiguracja (Electrolux 608020P bodajże
+ garnki Ikei) to niestety pisk - ale nie chciało mi się specjalnie szukać
czegoś innego, a gdy kupowałem indukcję to nigdzie nie szło znaleźć choćby
pół jakiejkolwiek opinii dotyczącej płyt indukcyjnych...

niestety wiele kuchni indukcyjnych wyje jak upiory.

Gdybym to wiedział podczas kupna to bym pewnie poszukał innego modelu :)
Niestety, nawet dziś nie bardzo jest jak stwierdzić czy dany model będzie
dobry czy nie - chyba że ktoś inny taki kupi i źle oceni na wszystkich
portalach typu ceneo :(

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-10-20 14:04:42
Autor: ZS
[...]

Ja mam od 4 lat najtańszą jaka znalażłem była to TEKA akurat za 2000zł podczas gdy w sklepach poniżej 3500zł nie znaazłem i tylko słychać szum wiatraków, nigdy pisków nie słyszałem..

Data: 2009-10-20 13:13:52
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Tue, 20 Oct 2009 14:04:42 +0200, ZS napisał(a):
[...]

Nic to, muszę się w końcu z moimi garnkami udać do kogoś z taką Teką i
zobaczyć czy tam też będą piszczały (Ikea365+)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-10-20 17:20:17
Autor: Boombastic
lepsiejszość kuchni indukcyjnej nad ceramicz ną (?)
Nic to, muszę się w końcu z moimi garnkami udać do kogoś z taką Teką i
zobaczyć czy tam też będą piszczały (Ikea365+)

Mam te garnki i używam ich na płycie Boscha. Jedyny dźwięk jaki wydają to cichuteńkie bzyczenie jak daję wysoką moc. W normalnej eksploatacji nic nie słychać. U ciebie to nie wina garnków tylko płyty.

Data: 2009-10-20 20:40:01
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Tue, 20 Oct 2009 17:20:17 +0200, Boombastic napisał(a):
[...]

Cóż, widocznie złą płytę kupiłem :) Taki to już los gdy nie ma się żywcem
kogo zapytać... Następną kupię lepszą ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-11-04 10:25:11
Autor: yapann
On Oct 18, 4:03 pm, Jacek Osiecki <jos...@ceti.pl> wrote:
Nie tylko - choć oszczędności są też istotne. Kuchnia indukcyjna ma to do
siebie, że dno garnka robi się gorące w momemcie uruchomienia kuchenki
i przestaje grzać w momencie gdy wyłączysz grzanie - czyli mniej więcej

rozumiem że energia ona jest pobierana od momentu włączenia i idzie od razu na gar a nie na elementy kuchenki i taktoż nie zużywa tego nadmiaru co ceramika,  a jednak chciałabym uzyskać jawne potwierdzenie, że suma sumarum zużyję tej energii naprawdę mniej z racji na samą pracę (czyli czy wydajność samej technologii jest porównywalna lub lepsza od takiego zwykęgo wydzielania ciepła (innemi sołwy, ilość pobranej energii z sieci potrzebnej do grzania danej ilości np. wody nie jest większa od tej pobranej przez ceramiczną, w sumie)

To tak żeby idea nie wygrywała z prozą rzeczywstości, proszę o potwierdzenie, jak kto w mocy takiego udzielić.

Acha
- jakie są wymagania odnośnie isntalacji elektrycznej dla indukcji?

Data: 2009-11-04 17:55:18
Autor: tpsa
[...]

Właściwie już sobie potwierdziłaś. Fizyka - zakres dziś chyba gimnazjum.
Wymagania w zależności od mocy kuchenki.

Data: 2009-11-05 01:25:48
Autor: Moorek
On 4 Lis, 10:25, "yapann" <yap...@odwa.pl> wrote:
[...]

W poprzednim roku był wątek odnośnie zużycia energii ceramika, gaz,
indukcja.
Z pomiarów i doświadczeń wielu forumowiczów wynika że - gaz jest
najtańszy.
Natomiast jeżeli chodzi o zasilanie prądem, to najbardziej oszczędny
jest zwykły czajnik, porównywalną ilość energii zużywa właśnie
indukcja najmniej strat jest przy grzaniu na niej.
Jeżeli nie wierzysz poszperaj w archiwum.
Dodatkowo indukcja jest dużo bezpieczniejsza niż ceramika czy zwykłe
fajerki z giętej grzałki.

Data: 2009-10-18 17:02:45
Autor: AW
yapann pisze:
w czym właściwie tkwi lepsiejszość kuchni indukcyjnej nad ceramiczną?
- zużycie energii..?

http://ag.bocznica.org/

AW

Data: 2009-10-20 19:18:58
Autor: Andrzej S.
yapann pisze:
w czym właściwie tkwi lepsiejszość kuchni indukcyjnej nad ceramiczną?
- zużycie energii..?

Sledze z zainteresowaniem wątek i chcialby dopytac: czy jest sens
kupic tego typu tandete:

http://www.allegro.pl/item790235609_promocja_nowa_plyta_indukcyjna_pg100_hcm_garnek.html

zanim wyda sie duze pieniadze? Na czym polega różnica?
Pomijam liczbe palników. Zakup do domu letniskowego.
Żona boi sie gazu.

pozdro
--
A S

Data: 2009-10-20 19:59:25
Autor: JBP

Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości news:4addf102$1news.home.net.pl...
[...]

Mam taką właśnie płytkę od ub. roku. Działa u mnie jako dodatkowa (uzupełnienie) kuchni gazowej, lub zastępczo, gdy gaz czasowo wyłączony. Pracuje bez zarzutu. Nie piszczy, nie zgrzyta. Bardzo stabilna. Wykonuje wszystko, co podane w opisie. Wyświetlacz czytelny. Wygląd w rzeczywistości ładniejszy niż na obrazkach ;). Załączony garnek dosyć kiepski jakościowo (jak najtańsze garnki z marketów), ma cienkie dno, słabe plastikowe uchwyty i kształtem trochę przypomina wok. Nie był używany. Korzystam z innych garnków, przeznaczonych do indukcji i powszechnie dostępnych, ale też nie najdroższych. Instrukcja dokładna, gwarancja door-to-door, producent solidny (znajomi kupili również ich kuchenki i są zadowoleni).
JBP

Data: 2009-10-20 20:01:48
Autor: Marek Dyjor
Andrzej S. wrote:
yapann pisze:
[...]

hm...

za tę cenę to można zwykle kupić dobry garnek a tu jeszcze dostajesz kuchenkę indukcyjną.

wniosek każdy z elementów jest koszmarnie tandetny

no bez kontroli to bym tego nie zostawił :)

Data: 2009-10-20 20:12:35
Autor: JBP

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hbktuj$agm$1news.onet.pl...

za tę cenę to można zwykle kupić dobry garnek a tu jeszcze dostajesz kuchenkę indukcyjną.

wniosek każdy z elementów jest koszmarnie tandetny
no bez kontroli to bym tego nie zostawił :)

Cena była dużo wyższa w ubiegłym roku i w I-szej połowie tego roku. Od lata stopniowo obniżają ceny. Na ich www było info, że produkują inwalidzi. Może chcą utrzymać zatrudnienie? Nie wiem, nie chcę gdybać.

BTW - różne gulasze, itp. same się gotują, nie trzeba pilnować. Mimo kręcących się w pobliżu zwierząt domowych, zwabionych zapachem ;)
JBP

Data: 2009-11-04 10:14:19
Autor: yapann
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote in message news:hbktuj$agm$1news.onet.pl...
[...]

- w kontekście bezpieczeństwa ( w sensie czy ufasz że sie nie zafajczy coś, czy na pewno wyłączy - tego ci nikt rozsądny nie doradzi)
- w kontekście wykonania - ja używałam podobnej tylko bardziej badziewiastej (Alaska, pół tej ceny) i wszystko zawsze grało (z wyjątkiem jednym - użycia rzekomo żeliwnej patelni - error na kuchence i trzeba było jej prąd zabrać żeby ją wyłączyć). Więc przede wszystkim naczynia które indukują, a nie z odzysku. Ja bym na działkę jaknajbardziej brała.

Data: 2009-11-05 01:19:21
Autor: Moorek
lepsiejszość kuchni indukcyjnej nad ceramiczn ą (?)
- w kontekście bezpieczeństwa ( w sensie czy ufasz że sie nie zafajczy coś,
czy na pewno wyłączy - tego ci nikt rozsądny nie doradzi)

O wiele bezpieczniejsza jest indukcja, nie ma tutaj elementów
grzejnych jak w zwykłej kuchence które mogą zacząć się palić - poza
tym jest zabezpieczenie temperaturowe bardzo ważne - nie przekroczy
temp grzania powyżej chyba 240 stopni.
Zostaw gar na indukcji na maximum włączony aż wszystko się wygotuje -
indukcja się wyłączy.
A na ceramice ??  Wszystko wyschnie a gar się spali, albo coś w
pobliżu jeżeli będzie łatwopalne.

[...]

Też codziennie używam alaskę.
I to właśnie to zabezpieczenie temperaturowe ci się włączyło - ja też
mam żeliwną patelnię i lubię podpiec mięsko - na niej najczęściej są
błędy - gdyż palę to na najwyższym 10 stopniu.

lepsiejszość kuchni indukcyjnej nad ceramiczną (?)