lepszy od Dahon 'a...

Data: 2012-04-25 02:34:31
Autor: Titus Atomicus

Data: 2012-04-25 00:17:22
Autor: Inquirer

Data: 2012-04-25 12:42:53
Autor: Titus Atomicus

On Apr 25, 2:34 am, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
> Witamm
> Cos takiego na allegro:
> <http://allegro.pl/rewolucja-do-samochodu-skladany-wygodny-i-szybki-i2295
> 106898.html>
kółeczka trochę małe...

Owszem.
No i ta waga :-(
Ale pisza optymistycznie, ze lepszy od Dahona. Ciekawe ktorego?

--
TA

Data: 2012-04-25 12:50:14
Autor: kawoN
lepszy od Dahon 'a...
W dniu 12-04-25 12:42, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Ale pisza optymistycznie, ze lepszy od Dahona. Ciekawe ktorego?

A pamiętasz jak w Alternatywach niejaki Kubiak Tadeusz
mąż śpiewaczki chwalił się w jaki sposób trafił na
okazję:

cytuję:

- O, nowy nabytek widzę? Z giełdy?
- Nie, z ogłoszenia. W bardzo dobrym stanie. Napisane było: P70 stan idealny, tanio sprzedam.

:)

--
kawoN
-

Data: 2012-04-25 01:06:41
Autor: rmikke
lepszy od Dahon 'a...
On Wednesday, April 25, 2012 2:34:31 AM UTC+2, (unknown) wrote:
Witamm
Cos takiego na allegro:
<http://allegro.pl/rewolucja-do-samochodu-skladany-wygodny-i-szybki-i2295
106898.html>

Przyznam, że genialny wynalazek, którego nie umiem wyguglać poza stroną z allegro, sprzedawany przez "ALMA Cosmetics" wzbudza umiarkowane zaufanie...

Data: 2012-04-25 12:47:07
Autor: Titus Atomicus
lepszy od Dahon 'a...
In article <21990469.2800.1335341201689.JavaMail.geo-discussion-forums@vbcg6>,
 rmikke <spamcatch@mailinator.com> wrote:

> [...]

Przyznam, że genialny wynalazek, którego nie umiem wyguglać poza stroną z allegro, sprzedawany przez "ALMA Cosmetics" wzbudza umiarkowane zaufanie...

Mhm.
To chyba ich wynalazek.
Odnosze wrazenie ze sprzedaja prototypy.
Chyba najwieksza zaleta tego roweru jest to, ze wzbudza ciekawosc przechodniow...

TA

Data: 2012-04-25 07:35:45
Autor: szufla
lepszy od Dahon 'a...

Witamm
Cos takiego na allegro:
<http://allegro.pl/rewolucja-do-samochodu-skladany-wygodny-i-szybki-i2295
106898.html>

Ile razy trzeba ci pisac, zebyc cos zrobil z tymi linkami ?

sz.

Data: 2012-04-25 01:02:53
Autor: rmikke
lepszy od Dahon 'a...
On Wednesday, April 25, 2012 7:35:45 AM UTC+2, szufla wrote:
> [...]
> 106898.html>

Ile razy trzeba ci pisac, zebyc cos zrobil z tymi linkami ?

A wiecie, że webreader Gugla sobie z tym radzi?

Data: 2012-04-25 08:13:21
Autor: Wojciech Waga
lepszy od Dahon 'a...
On 25/04/12 07:35, szufla wrote:

[...]

....i że piąty nowy wątek o Dahonach w ciągu miesiąca to lekka przesada ;).

pozdr.
w.

Data: 2012-04-25 08:19:40
Autor: mt
lepszy od Dahon 'a...
Wojciech Waga pisze:
On 25/04/12 07:35, szufla wrote:

[...]

Ee, o lampkach za kilkanaście/dziesiąt zł były trzy w przeciągu dwóch dni, więc można się jeszcze kilku dahonowych dyskusji spodziewać ;)

--
marcin

Data: 2012-04-25 13:20:37
Autor: Titus Atomicus
lepszy od Dahon 'a...
In article <jn84mq$4kd$1@z-news.wcss.wroc.pl>,
 Wojciech Waga <adun_wywalto_@o2.pl> wrote:

...i że piąty nowy wątek o Dahonach w ciągu miesiąca to lekka przesada ;).

Bardzo przepraszam, ale nie znalazlem zadnej grupy dedykowanej Dahonom. Skladakom tez nie.
Poza tym co to jest 5 watkow?
Na tej grupie co miesiac sa setki nowych watkow. Zaloz sobie jakis wlasny.
--
TA

Data: 2012-04-25 20:00:50
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
lepszy od Dahon 'a...
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world, Wed, 25 Apr 2012 02:34:31 +0200,
pl.rec.rowery:
Witamm
Cos takiego na allegro:
<http://allegro.pl/rewolucja-do-samochodu-skladany-wygodny-i-szybki-i2295
106898.html>

IMO wynalazek jest do dupy z jednego powodu: Dahon jako taki może być
używany jako rower trekkingowy, bo mimo swoich minimalnych (po złożeniu)
rozmiarów bez problemu łyka bagażniki. Założyć bagażnik do takiego
składaka? Równie dobrze, Titusie, możesz kupić podróbkę Stridy za 100
dolarów amerykańskich. Tylko pewnie zaczniesz wtedy milion wątków o
kolorze...

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-04-26 21:22:10
Autor: Przemek
lepszy od Dahon 'a...
Użytkownik wrote:

<http://allegro.pl/rewolucja-do-samochodu-skladany-wygodny-i-szybki-i2295
106898.html>

Składaki na kółkach 20-calowych toczą się bardzo przyzwoicie, nie jest źle nawet na gorszej nawierzchni. Składaki na kołach 16-calowych toczą się zauważalnie gorzej, małe koła są bardzo wrażliwe na zbyt niskie ciśnienie w oponach i trzeba dość mocno je pompować. Na nierównościach spisują się już słabiej, a w szczególności na sypkich nawierzchniach. Obawiam się, że przy 12-calowych kołach taki rower przy rozsądnych wartościach ciśnień w oponach będzie toczył się już bardzo kiepsko. A nie wiem czy uda się kupić opony 12-calowe, które wytrzymywałyby pompowanie do wysokich ciśnień. Schwalbe robi marathony na 16 cali, ale na 12 cali już nie.

Poza tym ten rower bardzo kiepsko się składa, wg. treści aukcji wymiary po złożeniu to 114cm (!!!) x 24cm x 45cm. Katastrofa.

Lepsze od Dahona składaki robi Brompton. Niestety znacznie droższe od Dahona.
http://www.brompton.pl/rowery-brompton/skladanie-bromptona

Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2012-04-27 01:23:30
Autor: Titus Atomicus
lepszy od Dahon 'a...
In article <4f99a062$0$1213$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Przemek" <p@p.p> wrote:

Użytkownik wrote:

> [...]

Składaki na kółkach 20-calowych toczą się bardzo przyzwoicie, nie jest źle nawet na gorszej nawierzchni. Składaki na kołach 16-calowych toczą się zauważalnie gorzej, małe koła są bardzo wrażliwe na zbyt niskie ciśnienie w oponach i trzeba dość mocno je pompować. Na nierównościach spisują się już słabiej, a w szczególności na sypkich nawierzchniach.

Ale ja teraz ujezdzam takiego z 16". I jest ok. To nie jest przeciez rower na off-road. Bez jaj.

[...]

Moze tak, moze nie...

Poza tym ten rower bardzo kiepsko się składa, wg. treści aukcji wymiary po złożeniu to 114cm (!!!) x 24cm x 45cm. Katastrofa.
No i ta waga. :-(
Ale to juz nie do mnie. Ja nawet napisalem d o sprzedawcy zeby wytlumaczyl w czym on jest lepszy od Dahona. I od ktorego. Ale nie odpisali.

Lepsze od Dahona składaki robi Brompton. Niestety znacznie droższe od Dahona.
http://www.brompton.pl/rowery-brompton/skladanie-bromptona

Co to znaczy: lepsze od Dahona? Ktorego?
Poza tym jest na rynku jakies 100 firm, ktore robia lepsze i gorsze skladaki...

--
TA

Data: 2012-04-27 01:44:19
Autor: Titus Atomicus
lepszy od Dahon 'a...
In article <Titus_Atomicus-3AFDDF.01233027042012@node2.news.atman.pl>,

 "Przemek" <p@p.p> wrote:

> Lepsze od Dahona składaki robi Brompton. Niestety znacznie droższe od > Dahona.
> http://www.brompton.pl/rowery-brompton/skladanie-bromptona

Co to znaczy: lepsze od Dahona? Ktorego?

Poz tym wszystkie Bromptony sa na kolach  16". Wiec stoi to w sprzecznosci z twoim poprzedni stwierdzeniem o wyzszosci kol 20 nad 16.
Troche konsekwencji, pls.

TA

Data: 2012-04-27 02:27:55
Autor: Przemek
lepszy od Dahon 'a...
Użytkownik wrote:
Poz tym wszystkie Bromptony sa na kolach  16". Wiec stoi to w
sprzecznosci z twoim poprzedni stwierdzeniem o wyzszosci kol 20 nad
16. Troche konsekwencji, pls.

Nie ma żadnego Bromptona na kołach 16 cali, produkują tylko 16 x 1 3/8. Nie twierdzę, że 20 cali jest lepsze, one po prostu zauważalnie lepiej się toczą. Ale rowery z tymi kołami po złożeniu są za duże, więc też wybrałem 16 cali.

Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2012-04-27 10:19:05
Autor: Fabian
lepszy od Dahon 'a...
On 27.04.2012 02:27, Przemek wrote:
U�ytkownik wrote:
Poz tym wszystkie Bromptony sa na kolach  16". Wiec stoi to w
sprzecznosci z twoim poprzedni stwierdzeniem o wyzszosci kol 20 nad
16. Troche konsekwencji, pls.

Nie ma �adnego Bromptona na ko�ach 16 cali, produkuj� tylko 16 x 1 3/8. Nie

Zaciekawiłeś mnie, czy koło 16 x 1 3/8  to nie 16 cali?

Fabian.

Data: 2012-04-27 13:20:06
Autor: Przemek
lepszy od Dahon 'a...
Fabian wrote:
Zaciekawiłeś mnie, czy koło 16 x 1 3/8  to nie 16 cali?

http://sheldonbrown.com/rim-sizing.html
Koło 16 x 1 3/8 to bliżej 18 cali jest niż 16 :)

Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2012-04-27 02:20:56
Autor: Przemek
lepszy od Dahon 'a...
Użytkownik wrote:

Ale ja teraz ujezdzam takiego z 16". I jest ok. To nie jest przeciez
rower na off-road. Bez jaj.

Przejechałem turystycznie kilka tysięcy km (coś ponad 5) na rowerach z kołami 16 cali, nieturystycznie kilka kolejnych kkm. Zdarzało się sporo razy, że na drogach z gorszym asfaltem czy na jakichś drogach gruntowych jazda bywała trochę uciążliwa. W stosunku do turystyki na rowerze 26 calowym to nie ma porównania, ale i tak nie jest źle. Wjechałem kiedyś na takim małym rowerze na 2400 m n.p.m (z poziomu morza) :)

Lepsze od Dahona składaki robi Brompton.
Co to znaczy: lepsze od Dahona? Ktorego?

Porównajmy najwyższy 16-calowy model Dahona Curve SL z 16-calowym Bromptonem. Najważniejsze dla mnie rzeczy, w których Brompton wygrywa i które są ważne w składaku to:
- większe koła - w Dahonie jest rozmiar 16 cali , natomiast w Bromtonie 16 x 1 3/8, w milimetrach jest to o 44 więcej w drugim przypadku, więc sporo.
- Brompton lepiej się składa, Dahon to po złożeniu 330mm x 690mm x 620mm, Brompton 270mm x 585mm x 545mm (przy większych kołach każdy rozmiar jest sporo niższy!)
- Bromptony mają bazę kół taką jak w normalnych dużych rowerach (czyli niewiele ponad 1m)
- Brompton jest stabilniejszy w pozycji złożonej - torba z Bromptonem nie będzie się tak przewracać gdy ją będziesz wiózł np autobusem (Dahon stoi tylko na kołach i wsuniętej sztycy), dodatkowo ma małe kółka do ciągnięcia go po ziemi w pozycji złożonej
- Brompton ma amortyzację tylnego koła
- Brompton jest lżejszy, najlżejszy model waży 9,8 kg gdy najlżejszy Dahon 10,1

W którym miejscu widzisz przewagi Dahona? Oczywiście oprócz ceny, cena Bromptonów zabija. Zaletą 16-calowego Dahona w turystyce jest też łatwiejsza dostępność np opon czy dętek, dętkę 16 cali kupisz w Polsce w pierwszym lepszym supermarkecie, oponę tak samo. Podobnie z obręczami. Co prawda łatwiej kupić 20-szprychowe obręcze niż 28-szprychowe (takie są w Dahonie), ale też udaje sie takie trafić. Do Bromptona pewnie sporo części trzeba w sklepach z UK kupować.

Poza tym jest na rynku jakies 100 firm, ktore robia lepsze i gorsze
skladaki...

Jest wiele firm, które robią gorsze, pewnie są też takie, które robią lepsze, ale raczej jakieś małe manufaktury. Z liczących się i największych producentów składaków nie widziałem u żadnego składaka, który wydawałby mi się lepszy od Bromptona. Ale jeśli na jakiś trafiłeś to daj linka, chętnie obejrzę.

Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2012-04-27 03:01:41
Autor: Titus Atomicus
lepszy od Dahon 'a...
In article <4f99e665$0$1299$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Przemek" <p@p.p> wrote:

Użytkownik wrote:

> [...]

Przejechałem turystycznie kilka tysięcy km (coś ponad 5) na rowerach z kołami 16 cali, nieturystycznie kilka kolejnych kkm. Zdarzało się sporo razy, że na drogach z gorszym asfaltem czy na jakichś drogach gruntowych jazda bywała trochę uciążliwa. W stosunku do turystyki na rowerze 26 calowym to nie ma porównania, ale i tak nie jest źle. Wjechałem kiedyś na takim małym rowerze na 2400 m n.p.m (z poziomu morza) :)

OK, ale to zupelnie nie ten target.
Rower z linka celuje w lanserow miejskich.

> Co to znaczy: lepsze od Dahona? Ktorego?

Porównajmy najwyższy 16-calowy model Dahona Curve SL z 16-calowym Bromptonem.
Ale dlaczego akurat ten.
Napisales ze Brompton robi lepsze i drozsze skladaki od Dahona.
A porownujesz tylko jeden model Dahona z Bromptomami.
[...]
Tego nie rozumiem.
Tu 16 i tu 16 - opony nie pasuja?

[...]

Prawda.

- Brompton ma amortyzację tylnego koła

Dahon Jetstream P8 - ma amortyzacje tylu i przodu.

- Brompton jest lżejszy, najlżejszy model waży 9,8 kg gdy najlżejszy Dahon 10,1
Nieprawda.
Dahon Uno - katalogowo 9.9kg.
Dahon Vector X10, X20 - 9.2
Dahon Presto Lite (niestety nie produkowany, za to do kupienia za nieduze pieniadze)- 8.9 kg

W którym miejscu widzisz przewagi Dahona? Oczywiście oprócz ceny, cena Bromptonów zabija.

Najdrozsze Dahony tez sa drogie.

Zaletą 16-calowego Dahona w turystyce

Ale nikt chyba nie kupuje 16 calowego Dahona do turystyki. Litosci.
Podobnie ma sie z tym dziwolagiem stridopodobnym z linka.

jest też łatwiejsza dostępność np opon czy dętek, dętkę 16 cali kupisz w Polsce w pierwszym lepszym supermarkecie, oponę tak samo. Podobnie z obręczami.

Chyba zartujesz? Ja wlasnie jestem po 2 tygodniu poszukiwan i zaden _sklep rowerowy_ nie mial od reki opon/detek 16 cali. Tylko na zamowienie.

Co prawda łatwiej kupić 20-szprychowe obręcze niż 28-szprychowe (takie są w Dahonie),

Sa i Dahony 6-szprychowe

> [...]

Jest wiele firm, które robią gorsze, pewnie są też takie, które robią lepsze, ale raczej jakieś małe manufaktury. Z liczących się i największych producentów składaków nie widziałem u żadnego składaka, który wydawałby mi się lepszy od Bromptona. Ale jeśli na jakiś trafiłeś to daj linka, chętnie obejrzę.

http://foldingcyclist.com
http://foldsoc.co.uk

btw - tez jestem fanem Bromptona, tylko ze mnie na niego nie stac.
--
TA

Data: 2012-04-27 03:14:49
Autor: Titus Atomicus
lepszy od Dahon 'a...
 "Przemek" <p@p.p> wrote:

Użytkownik wrote:

> [...]

> Co to znaczy: lepsze od Dahona? Ktorego?

Porównajmy najwyższy 16-calowy model Dahona Curve SL z 16-calowym Bromptonem.
Ale dlaczego akurat ten. Dahon robi akurat tylko dwa modele z kolem 16 cali. Za to przede wszystkim na 20 cali. Ale takze na kolach 24 i 26.
Napisales ze Brompton robi lepsze i drozsze skladaki od Dahona. A porownujesz tylko jeden model Dahona z Bromptonami. I Dahon robi modele i tansze i drogie (najdrozsze to ok. 10 tys zl czyli 2 tys funtow).

[...]

1 3/8 cala to przeciez szerokosc opony?

Data: 2012-04-27 03:53:50
Autor: rmikke
lepszy od Dahon 'a...
 "Przemek"  wrote:

> - większe koła - w Dahonie jest rozmiar 16 cali , natomiast w Bromtonie 16 x > 1 3/8, w milimetrach jest to o 44 więcej w drugim przypadku, więc sporo.

> [...]

Inny system mierzenia. 16x1 3/8" nie jest rowne 16x1.375". U Sheldona jest cała tablica porównawcza.

Ze śmieszniejszych efektów: Wagant miał koła 27", które były o 8mm _większe_, niż obecny standard 28".

Data: 2012-04-27 13:18:04
Autor: Fabian
lepszy od Dahon 'a...
  wrote:

[...]

Nie mają takich samych wymiarów obręczy?

Fabian.

Data: 2012-04-27 04:43:50
Autor: rmikke
lepszy od Dahon 'a...
On Friday, April 27, 2012 1:18:04 PM UTC+2, Fabian wrote:

> Inny system mierzenia. 16x1 3/8" nie jest rowne 16x1.375". U Sheldona jest cała tablica porównawcza.

Nie mają takich samych wymiarów obręczy?

Nie. 16" to ETRTO 305(mm), a te 16X1 3/8" - 335.

Data: 2012-04-27 04:46:34
Autor: rmikke
lepszy od Dahon 'a...
On Friday, April 27, 2012 1:43:50 PM UTC+2, rmikke wrote:

Nie. 16" to ETRTO 305(mm), a te 16X1 3/8" - 335.

A nie, przepraszam, 16x1 3/8 Bromptona to 349mm - jeszcze większe.

Data: 2012-04-27 13:59:22
Autor: Fabian
lepszy od Dahon 'a...
On 27.04.2012 13:46, rmikke wrote:
[...]

Rzeczywiście, dzięki.

Fabian.

Data: 2012-04-27 13:44:27
Autor: Przemek
lepszy od Dahon 'a...
Użytkownik wrote:

Rower z linka celuje w lanserow miejskich.

To racja.

[...]

Porównywałem ich najlepszy model 16-calowy, który i tak jest większy od tego Bromptona. Pozostałe są po prostu za duże jak dla mnie.

Tego nie rozumiem.
1 3/8 cala to przeciez szerokosc opony?

To już wyjaśnione w tym wątku.

- Brompton jest lżejszy, najlżejszy model waży 9,8 kg gdy najlżejszy
Dahon 10,1
Nieprawda.

Rzeczywiście, racja, nie popatrzyłem na modele na większych kołach.

Najdrozsze Dahony tez sa drogie.

To akurat żadna ich zaleta :)

Ale nikt chyba nie kupuje 16 calowego Dahona do turystyki. Litosci.

Oznacza to, że jestem jedyny taki na świecie?

Chyba zartujesz? Ja wlasnie jestem po 2 tygodniu poszukiwan i zaden
_sklep rowerowy_ nie mial od reki opon/detek 16 cali. Tylko na
zamowienie.

Żaden sklep rowerowy nie miał zwykłych dętek do roweru dziecięcego 16 cali? Może w sklepach sprzedających rowery z wyższej półki nikt nie sprzedaje dziecięcych rowerków i części do nich, ale w zwykłych sklepach sprzedających tanie zwykłe rowery? Ja zawsze bez problemu kupowałem dętki. Gorzej z oponami - te też praktycznie zawsze bywają, tylko lichej jakości. Może miałeś pecha.

Sa i Dahony 6-szprychowe

Większą liczbę szprych traktowałem jako zaletę, przynajmniej w turystyce.

http://foldingcyclist.com

Dahon Curl z Twojego linka wyglada bardzo przyzwoicie! Rama łamie się w dwóch miejscach, więc będzie mniejszy po złożeniu od reszty Dahonów.

btw - tez jestem fanem Bromptona, tylko ze mnie na niego nie stac.

Ani mnie :)

pozdrawiam,
Przemek

Data: 2012-04-29 16:20:25
Autor: Titus Atomicus
lepszy od Dahon 'a...
In article <4f9a8698$0$1299$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Przemek" <p@p.p> wrote:

Użytkownik wrote:

> [...]

Porównywałem ich najlepszy model 16-calowy, który i tak jest większy od tego Bromptona. Pozostałe są po prostu za duże jak dla mnie.
To ja powtorze.
Okreslenie 'najlepszy model 16-calowy jest mylace. Bo obecnie Dahon produkuje tylko dwa takie modele. A w zasadzie jest jeden model w dwoch odmianach (rama ta sama).

> Najdrozsze Dahony tez sa drogie.

To akurat żadna ich zaleta :)

Ale stoi w sprzecznosci z twoim stwierdzeniem, ze Brompton jest drozszy od Dahona.

> Ale nikt chyba nie kupuje 16 calowego Dahona do turystyki. Litosci.

Oznacza to, że jestem jedyny taki na świecie?
Powaznie masz turystycznego Dahona na kolach 16 cali?
btw do turystyki Dahon poleca staloweg Speed TR na kolach 20".

> [...]

Żaden sklep rowerowy nie miał zwykłych dętek do roweru dziecięcego 16 cali? Może w sklepach sprzedających rowery z wyższej półki nikt nie sprzedaje dziecięcych rowerków i części do nich, ale w zwykłych sklepach sprzedających tanie zwykłe rowery? Ja zawsze bez problemu kupowałem dętki. Gorzej z oponami - te też praktycznie zawsze bywają, tylko lichej jakości. Może miałeś pecha.
Wczoraj sprawdzalem w Carrefourze. Tez nie bylo. 20" owszem wisialy, oczywiscie 'supermarketowe'.

> http://foldingcyclist.com

Dahon Curl z Twojego linka wyglada bardzo przyzwoicie! Rama łamie się w dwóch miejscach, więc będzie mniejszy po złożeniu od reszty Dahonów.
No to taki Brompton. Na wiekszych kolach. Ale to jak na razie prototyp. I do tego ciezki - 12,8 kg. I zapowiadana cena dosc wysoka.

> btw - tez jestem fanem Bromptona, tylko ze mnie na niego nie stac.

Ani mnie :)

To pochwal sie czego uzywasz...

--
TA

Data: 2012-05-14 15:31:58
Autor: Przemek
lepszy od Dahon 'a...
Użytkownik wrote:

Okreslenie 'najlepszy model 16-calowy jest mylace. Bo obecnie Dahon
produkuje tylko dwa takie modele. A w zasadzie jest jeden model w
dwoch odmianach (rama ta sama).

Nie patrzę na rowery 20-calowe, bo jak dla mnie są już za duże po złożeniu. Od Dahona pozostają mi tylko 16-calowe.

Powaznie masz turystycznego Dahona na kolach 16 cali?
btw do turystyki Dahon poleca staloweg Speed TR na kolach 20".

To pochwal sie czego uzywasz...

Mam 16-calowy rower, ale nie Dahona. To raczej jakiś noname, rama to magnezowy odlew. Fabrycznie osprzęt był w nim z raczej niskiej półki, zmieniłem korbę na szosową 52/39, z tyłu kaseta 11-32, zaplotłem też całe tylne koło na zwykłej piaście mtb (obręcz 28 otworów, piasta 36). Do tego lepsze opony. Ostatecznie cały rower waży teraz około 11 kg.

Wczoraj sprawdzalem w Carrefourze. Tez nie bylo. 20" owszem wisialy,
oczywiscie 'supermarketowe'.

Może miałem szczęście - nie miałem nigdy problemów z zakupem dętek ani w Polsce ani za granicą. Na zachodzie Europy w dętkach i oponach w większych sklepach można nawet przebierać.

Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2012-05-15 03:55:31
Autor: Titus Atomicus
lepszy od Dahon 'a...
In article <4fb1094e$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Przemek" <p@p.p> wrote:

Użytkownik wrote:

> [...]

Nie patrzę na rowery 20-calowe, bo jak dla mnie są już za duże po złożeniu. Od Dahona pozostają mi tylko 16-calowe.
Ale ci tlumacze ze maja w zasadzie tylko jeden model (z obecnie produkowanych). Curve

> [...]

Mam 16-calowy rower, ale nie Dahona. To raczej jakiś noname, rama to magnezowy odlew. Fabrycznie osprzęt był w nim z raczej niskiej półki, zmieniłem korbę na szosową 52/39, z tyłu kaseta 11-32, zaplotłem też całe tylne koło na zwykłej piaście mtb (obręcz 28 otworów, piasta 36). Do tego lepsze opony. Ostatecznie cały rower waży teraz około 11 kg.

Z bagaznikiem? No i jednak przerzutka w piascie jest zawsze nieco ciezsza.
Pokaz fotke.

> [...]

Może miałem szczęście - nie miałem nigdy problemów z zakupem dętek ani w Polsce ani za granicą. Na zachodzie Europy w dętkach i oponach w większych sklepach można nawet przebierać.

No nie wiem.
W UK tez twierdza na forach z u nich b. ubogo z oponami 16". Znaczy wg naszej miary. Bo z tymi imperialnymi, do Bromptona latwiej dostac.

--
TA

Data: 2012-06-22 17:24:53
Autor: Titus Atomicus
lepszy od Dahon 'a...
Witam,
Odkopuje starszy watek (tytul pochodzi od aukcji na allegro, gdzie taki rower byl sprzedawany).
Zdaje sie ze tamto to byly prototypy.
Teraz ten skladak wszedl do seryjnej produkcji i chyba Bergson kupil pomysl:
<http://allegro.pl/bergson-przenosny-rower-do-samochodu-i-podrozy-i243028
3088.html>
No i cena mocno obnizona (z 2000 poprzednio). Teraz blizsza rzeczywistej wartosci tego roweru.
Wciaz jednak opis wydaje mi sie malo profesjonalny.
--
TA

Data: 2012-04-27 05:51:55
Autor: Lusnia
lepszy od Dahon 'a...
Dnia 27-04-2012 o 02:20:56 Przemek <p@p.p> napisał(a):

siĂŞ lepszy od Bromptona. Ale jeÂśli na jakiÂś trafiÂłeÂś to daj linka,  chĂŞtnie
obejrzĂŞ.

http://www.r-m.de/faltrad/
--
Jerzy