lepszy transport w Biszczadach

Data: 2017-03-29 12:57:40
Autor: Olin
lepszy transport w Biszczadach
"Kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Podkarpacia zostanie na lodzie: w
czterech powiatach przestaną jeździć autobusy, bo przewożenie pasażerów
przestało się tam opłacać. A innego transportu publicznego nie ma.

Mieszkańcy Bandrowa, Lutowisk, Ustrzyk Górnych czy Polan, ale także Cisnej
i Wetliny od 1 lipca nie pojadą nigdzie transportem publicznym. Połączenia
kolejowe zlikwidowano już dawno, teraz zrezygnował jedyny przewoźnik
autobusowy. Mieszkańcy bez samochodów zostali praktycznie odcięci od
świata.

Grupa Arriva (działa na terenie 15 krajów Europy, wchodzi w skład Deutsche
Bahn) wycofała się z powiatów leskiego, bieszczadzkiego, sanockiego i
brzozowskiego. To obszary o niskim wskaźniku dochodów, nieuprzemysłowione,
z wysokim bezrobociem (od ponad 18 proc. do ok. 20 proc.). Autobusy Arrivy
były dla wielu mieszkańców jedynym środkiem transportu."

całość:
http://wyborcza.pl/7,75398,21560579,bieszczady-odciete-od-swiata-w-czterech-powiatach-przestana.html#a=83&c=58

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

ubóstwie."
autor nieznany

Data: 2017-04-18 13:06:57
Autor: J.F.
Dnia Wed, 29 Mar 2017 12:57:40 +0200, Olin napisał(a):
[...]

Glupio troche - a co z turystami ? Nie daliby zarobic do 1 wrzesnia ?
Czy turysci bez samochodow w Bieszczady juz nie jezdza.

No coz, jak znam zycie, to jakies prywatne busiki linie zagospodaruja.
Chyba ze ... przestana sie oplacac. Bo jesli UG licza 89 mieszkancow,
to ciekawe jakie dzienne zapotrzebowanie ...

J.

Data: 2017-04-18 13:31:06
Autor: Olin
Dnia Tue, 18 Apr 2017 13:06:57 +0200, J.F. napisał(a):

Glupio troche - a co z turystami ? Nie daliby zarobic do 1 wrzesnia ?
Czy turysci bez samochodow w Bieszczady juz nie jezdza.

Będzie popyt, to i podaż się pewnie pojawi. Zapewne tylko w wakacje i do
najbardziej popularnych miejsc typu Wetlina i UG/Wołosate.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Mark Twain

Data: 2017-06-06 09:06:41
Autor: kawka.marcin
W dniu wtorek, 18 kwietnia 2017 13:06:48 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
> czterech powiatach przestaną jeździć autobusy, bo przewożenie pasażerów
> przestało się tam opłacać. A innego transportu publicznego nie ma.

Jak busiarstwo jeździło w sezonie na 10 minut przed PKSem to to nie dziwi mała rentowność. Sama Arriva też mogłaby rozważyć Sprintery zamiast H9, byłyby może niższe koszty? W tym PKSie też niewiele lepsi. Kiedyś we wrześniu, ciemno, koło 18:30 w Łupkowie podjeżdża H10 jeszcze wtedy Connexu. Wsiadam.
- Do Cisnej poproszę.
- Dwa złote.
- A bilet?
- A, to dwa czterdzieści.

Następnego dnia, z racji deszczu, jakoś koło 9 czekam na pętli na końcu Cisnej, leje deszcz, więc ewakuacja do Zagórza. Stoi ten sam autobus z tym samym kierowcą. Przychodzę przed czasem, ale zimno i pada.
- Można?
- Nie, stój pan na dworze.
Odstałem swoje. Wchodzę, kupuje bilet, zasiadam w pierwszym rzędzie. Wchodzą za mną miejscowi, też płacą, zdziwieni:
- A co to kontrola jakaś? Że Pan dziś bilety wydaje?
- A nie no ja tak tylko.
To był rok 2010. Mam nadzieje kierowco-cwaniaczku, że niemiecki właściciel Cię pognał.

Data: 2017-07-14 12:31:27
Autor: Krzysiek

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/view/21177/pks-jaroslaw-przejmuje-kursy-w-bieszczady-takze-z-rzeszowa

Data: 2017-07-14 15:09:50
Autor: Olin
Dnia Fri, 14 Jul 2017 12:31:27 +0200, Krzysiek napisał(a):

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/view/21177/pks-jaroslaw-przejmuje-kursy-w-bieszczady-takze-z-rzeszowa

Jest popyt, to i pojawia się podaż, tylko dlaczego wszystko musi przejmować
akurat Jarosław.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

prawo Sattingera:
Każde urządzenie elektryczne będzie działać lepiej, jeżeli włożysz wtyczkę
do gniazdka.

Data: 2017-07-14 16:25:26
Autor: Jarosław Sokołowski
lepszy transport w Biszczadach
Pan Grzesiek pyta:

Jest popyt, to i pojawia się podaż, tylko dlaczego wszystko musi
przejmować akurat Jarosław.

Jeśli o mnie chodzi, nie muszę. Za tego drugiego nie odpowiadam,
ale też mi się to nie podoba.

--
Jarek

lepszy transport w Biszczadach