lewe bankomaty

Data: 2013-09-11 13:54:35
Autor: marcin_
lewe bankomaty
brat, był w krakowie, wypłacał z bankomatów pieniadze, okazało się ze któryś był albo podstawiony albo miał jakis podstawiony czytnik, bo po wypłatach, zniknelo dodatkowo z konta prawie 4 tys. Bank (PKO Żubr)co prawda sam się zorientował ze cos jest nie tak i zablokował konto. Prawdopodobnie też pozytywnie rozpatrzy reklamacje, ale ciekawi mnie mechanizm takiej kradziezy, na co zwracac uwage w przyszlosci zeby nie spotkało to samo?

--
m_cin

Data: 2013-09-11 10:55:50
Autor: witek
lewe bankomaty
marcin_ wrote:
[...]

nie korzystac z bankomatów.

Data: 2013-09-11 12:11:11
Autor: A.L.
lewe bankomaty
On Wed, 11 Sep 2013 10:55:50 -0500, witek
<witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

marcin_ wrote:
[...]

Jak juz, to korzystac z bankomatow w bankach. Szansa ze beda
"usprawnione" jest mniejsza od tych "ulicznych"

A.L.

Data: 2013-09-15 11:05:03
Autor: J.F.
lewe bankomaty
Dnia Wed, 11 Sep 2013 12:11:11 -0500, A.L. napisał(a):
nie korzystac z bankomatów.
Jak juz, to korzystac z bankomatow w bankach. Szansa ze beda
"usprawnione" jest mniejsza od tych "ulicznych"

We wroclawiu usprawnili wlasnie ten w "w banku".

Na ulicy bezpieczniej :-)

J.

Data: 2013-09-11 14:32:48
Autor: Andrzej Lawa
lewe bankomaty
W dniu 11.09.2013 13:54, marcin_ pisze:

Prawdopodobnie też pozytywnie rozpatrzy reklamacje, ale ciekawi mnie
mechanizm takiej kradziezy, na co zwracac uwage w przyszlosci zeby nie
spotkało to samo?

Nakładki na slot na kartę (dodatkowy mały skaner) i nakładki na klawiaturę lub małe kamerki. To takie najbardziej standardowe ujawnione metody. Jeszcze dochodzi pytanie o możliwość włamania się do systemu bankomatu przez np. pracownika (zadziwiająco wiele chodzi na winzgrozie).

Data: 2013-09-11 15:03:29
Autor: marcin_
lewe bankomaty

Użytkownik "Andrzej Lawa"  napisał w wiadomości
:

Nakładki na slot na kartę (dodatkowy mały skaner) i nakładki na klawiaturę lub małe kamerki. To takie najbardziej standardowe ujawnione metody.

ale slot na kartę jest mały i wąski, czyli oni tam dodatkowo jakąś nakładkę wpychają
Brat zasłania zawsze dłonia wpisywanie nr PIN, więc dodatkowo nakładka na klawiaturę musiała być, ale też jakaś bardzo dobra bo też na to zwraca uwagę z uwagi że juz kiedys znajomego to spotkało i staramy sie uwarzać

Data: 2013-09-11 15:16:11
Autor: Andrzej Lawa
lewe bankomaty
W dniu 11.09.2013 15:03, marcin_ pisze:

ale slot na kartę jest mały i wąski, czyli oni tam dodatkowo jakąś
nakładkę wpychają

Przed slot. Kołnierz przed  slotem, tak że karta przechodzi przez ten kołnierz zanim wejdzie do oryginalnego slotu.

Data: 2013-09-11 15:58:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
lewe bankomaty

"Andrzej Lawa" l0pqer$50k$4@node1.news.atman.pl

Przed slot. Kołnierz przed  slotem, tak że karta przechodzi przez ten kołnierz zanim wejdzie do oryginalnego slotu.

**Ponoć** najbezpieczniejsze są sloty ,,okragłe''.
(wystające w czymś, co wygląda jak fragment kuli)

  http://pl.wikipedia.org/wiki/Bankomat <-- nie takie

Data: 2013-09-11 16:33:22
Autor: J.F
lewe bankomaty
Użytkownik "marcin_"  napisał
[...]

przyklad
https://blog.bzwbk.pl/2010/07/skimming-po-raz-kolejny

J.

Data: 2013-09-11 17:15:21
Autor: marcin_
lewe bankomaty

Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomości

przyklad
https://blog.bzwbk.pl/2010/07/skimming-po-raz-kolejny

J.

a więc tak, to wygląda, nawet sobie niewyobrażałem
OK, ale jeszcze pozostaje jakas nakładka na klawiature bo wpisanie pinu było za zasłoniętymi dłońmi

Data: 2013-09-11 10:56:48
Autor: witek
lewe bankomaty
marcin_ wrote:

[...]

co za problem zrobic nakładkę na oryginalną klawiature.
bedzie tylko lekko wystawała.

Data: 2013-09-11 18:10:40
Autor: marcin_
lewe bankomaty
brat był w banku, babka powiedziała że przed takimi kradzierzami jeszcze da sie ustrzec, a podobno plagą sa całkowicie lewe bankomaty, podstawiane przez złodzieji

Data: 2013-09-11 19:07:14
Autor: Robert Tomasik
lewe bankomaty

http://www.policja.pl/dokumenty/zalaczniki/1/1-12857.jpg

Data: 2013-09-11 21:13:56
Autor: Piotrek
lewe bankomaty
On 2013-09-11 15:03, marcin_ wrote:
Brat zasłania zawsze dłonia wpisywanie nr PIN, [...]

To już nie wystarczy. Gdzieś tam widziałem zdjęcia pinpada zrobione kamerą termowizyjną zaraz po wprowadzeniu pinu. Oczywiście sekwencji cyfr to (raczej) nie wychwyci, ale składowe pinu to już jak najbardziej. Tak więc na koniec trzeba dogrzać pozostałe klawisze i dopiero wtedy można mówić o jakiejś namiastce bezpieczeństwa ;-)

Piotrek

Data: 2013-09-12 00:10:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
lewe bankomaty

"Piotrek" 5230c0f4$0$1252$65785112@news.neostrada.pl

On 2013-09-11 15:03, marcin_ wrote:
Brat zasłania zawsze dłonia wpisywanie nr PIN, [...]

To już nie wystarczy. Gdzieś tam widziałem zdjęcia
pinpada zrobione kamerą termowizyjną zaraz po
wprowadzeniu pinu. Oczywiście sekwencji

Dlaczego? Jeśli można sprawdzić, który klawisz nagrzał się,
można tez sprawdzić, który jak mocno -- toż wciśnięty jako
ostatni jest najcieplejszy. ;)

Data: 2013-09-12 10:29:39
Autor: sqlwiel
A tak reasumując... Re: lewe bankomaty
Jak oglądam te fotki, to nie czuję się na siłach, aby założyć się o piwo, że rozpoznam podrasowany bankomat.
Ale to chyba nie moje zmartwienie?
W końcu to na użytkowniku (dzierżawcy/właścicielu) bankomatu ma spoczywać obowiązek zapewnienia jego funkcjonowania zgodnego z założeniami. (Trochę trudno tym objąć całkowicie lewe, wolnostojące od godziny bankomaty - ale takich jest mniejszość)
Jeśli ktoś mi świśnie kasę z konta przy użyciu fake-karty, a ja moją kartę mam w portfelu i nikomu jej nie udostępniłem - to bank ma problem, a nie ja.

Jeśli gdzieś jest inaczej - to DO DUPY Z TAKIM "BANKIEM".

.... przypomina mi się opis numeru, gdy przy banku (chyba ...osa) na wrzutni naklejono w nocy "wrzutnia chwilowo nieczynna", a obok postawiono skrzynię z napisem "wrzutnia tymczasowa" :) )

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-09-12 13:59:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
A tak reasumując... Re: lewe bankomaty

"sqlwiel" 52317b75$0$1224$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Tak sobie myślę, że Ty uważasz, iż nie do Ciebie należy:

 -- sprzątanie ulic, ale do firm, które wygrały przetarg
    i są sowicie opłacane przez podatników

 -- nie do Ciebie należy ściganie przestępców,
    ale do tak zwanych organów ścigania

 -- nie Ty masz doić krowy, ale hodowca krów...

No, z takim myśleniem to daleko nie zaciągniesz w komunizmie...

-=-

Moim zdaniem użytkownik karty powinien odpowiadać tylko wówczas,
gdy ewidentnie uczestniczył w okradaniu -- nie może liczyć na
przychylność ww. organów wtedy, gdy korzystał z lewego bankomatu
postawionego przez siebie lub przez swoich/jego wspólników.

Ale z innej strony patrząc, moim zdaniem użytkownik dla świętego
spokoju powinien omijać podejrzane (podejrzane wg oceny tegoż
użytkownika) bankomaty.

Innymi słowy -- ta zapasowa wrzutnia raczej moim zdaniem wygląda podejrzanie.

 -- Nie ukradłem tego batonika.
 -- Ale usiłował pan wyjść ze sklepu bez zapłacenia...
 -- Nieprawda. Zapłaciłem za batonik.
 -- Komu i gdzie? I ile?
 -- Tamtej pani, w zielonej kurtce...
 -- Tej, która właśnie teraz wsiada do autobusu?
 -- Tak.
 -- A dlaczego wybrał pan taki sposób rozliczenia się ze sklepem?
 -- Bo ta pani powiedziała, że zamiast czekać w kolejce do kasy,
    mogę zapłacić jej...

-=-

Kiedyś czytałem o lewych bankomatach. Był nawet taki bankomat,
który stale był obserwowany przez policję za sprawą ukrytej
kamery -- niestety ów dozór niewiele zdziałał i oszustom udało
się uatrakcyjnić ;) ów bankomat pomimo stałego nadzoru...

Data: 2013-09-11 22:00:18
Autor: xbartx
lewe bankomaty
Dnia Wed, 11 Sep 2013 13:54:35 +0200, marcin_ napisał(a):

Prawdopodobnie teĹź pozytywnie rozpatrzy reklamacje, ale ciekawi mnie
mechanizm takiej kradziezy, na co zwracac uwage w przyszlosci zeby nie
spotkało to samo?

Zwracać uwagę na to aby do wypłat mieć osobne konto podpiętą kartą, na którym nie trzymamy więcej niż te powiedzmy 200,300 czy tam 500 zł które chcemy wypłacić. Jak nam nawet ktoś odczyta kartę to ryzyko nie jest zbyt duże.

lewe bankomaty