[info] lewe terminale

Data: 2010-10-13 13:14:52
Autor: xbartx
[info] lewe terminale

Jak widać czasami możemy być kompletnie bezsilni i nieświadomi tego, że podajemy na tacy swój PIN.

<http://www.heise-online.pl/newsticker/news/item/Zmanipulowane-terminale-
w-amerykanskich-filiach-sieci-Aldi-1105623.html>

--
xbartx

Data: 2010-10-13 11:40:41
Autor: MK
lewe terminale
On 13 Pa¼, 15:14, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
Jak widaæ czasami mo¿emy byæ kompletnie bezsilni i nie¶wiadomi tego, ¿e
podajemy na tacy swój PIN.

<http://www.heise-online.pl/newsticker/news/item/Zmanipulowane-terminale-
w-amerykanskich-filiach-sieci-Aldi-1105623.html>

A czy tam jakis bank wdrozyl EMV? ;)

MK

Data: 2010-10-14 06:45:14
Autor: xbartx
lewe terminale
Dnia Wed, 13 Oct 2010 11:40:41 -0700, MK napisał(a):

A czy tam jakis bank wdrozyl EMV? ;)

Pewnie nie, ale co z tego. U nas jest EMV, ale jeżeli mamy dostęp do terminala na etapie produkcji, to można by to rozwiązać np tak. Klient wkłada kartę do terminala, oczywiście idzie z chipa - terminal uzyskuje PIN i wrzuca jakiś błąd i prosi o skorzystanie z paska i voila. Mając dostęp do modyfikacji terminala, można to nawet ustawić losowo, że co któraś transakcja nie przechodzi z chipa, tak aby nie wzbudzać zbytnio podejrzeń. No możliwości jest wtedy bez liku i IMO nawet EMV nam wtedy nie straszne.

--
xbartx

Data: 2010-10-14 00:12:22
Autor: BK
lewe terminale
On 14 Pa¼, 08:45, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
Dnia Wed, 13 Oct 2010 11:40:41 -0700, MK napisa³(a):

> A czy tam jakis bank wdrozyl EMV? ;)

Pewnie nie, ale co z tego. U nas jest EMV, ale je¿eli mamy dostêp do
terminala na etapie produkcji, to mo¿na by to rozwi±zaæ np tak. Klient
wk³ada kartê do terminala, oczywi¶cie idzie z chipa - terminal uzyskuje
PIN i wrzuca jaki¶ b³±d i prosi o skorzystanie z paska i voila. Maj±c
dostêp do modyfikacji terminala, mo¿na to nawet ustawiæ losowo, ¿e co
która¶ transakcja nie przechodzi z chipa, tak aby nie wzbudzaæ zbytnio
podejrzeñ. No mo¿liwo¶ci jest wtedy bez liku i IMO nawet EMV nam wtedy
nie straszne.

--
xbartx

Tak tylko to jest myslenie "fantastyczno-naukowe", a nie praktyczne :)
Orobic sie trzeba - a akcja jednorazowa bo przy wyczyszczeniu X kart
zeskanowanych w takim terminalu wyjdzie, ktory terminal "kradnie"
dane :) Orobic sie trzeba, a skutecznosc i sens taki sam jak
skanowanie przez nakladke w bankomatach :)

Data: 2010-10-14 07:46:36
Autor: xbartx
lewe terminale
Dnia Thu, 14 Oct 2010 00:12:22 -0700, BK napisał(a):

[...]

No wiadomo, że łatwe, proste i przyjemne to na pewno nie jest, ale skoro ktoś się w to bawi, to znaczy że musi się opłacać. Fakt, że w USA z racji braku EMV mamy idealną sytuację, ale nie oznacza to wcale, że i w Europie nie będą miały miejsca podobne akcje.

--
xbartx

Data: 2010-10-14 01:36:18
Autor: BK
lewe terminale
On Oct 14, 9:46 am, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
Dnia Thu, 14 Oct 2010 00:12:22 -0700, BK napisa³(a):

> [...]
> zeskanowanych w takim terminalu wyjdzie, ktory terminal "kradnie" dane
> :) Orobic sie trzeba, a skutecznosc i sens taki sam jak skanowanie przez

No wiadomo, ¿e ³atwe, proste i przyjemne to na pewno nie jest, ale skoro
kto¶ siê w to bawi, to znaczy ¿e musi siê op³acaæ. Fakt, ¿e w USA z racji
braku EMV mamy idealn± sytuacjê, ale nie oznacza to wcale, ¿e i w Europie
nie bêd± mia³y miejsca podobne akcje.

--
xbartx

Ale wlasnie to specyfika stanow (glownie brak tego EMV) decyduje o
tym, ze ktos sie tam bawi w takie rzeczy, a u nas nie. To jak z
podrabianiem czekow :)

Data: 2010-10-14 10:04:17
Autor: xbartx
lewe terminale
Dnia Thu, 14 Oct 2010 01:36:18 -0700, BK napisał(a):

Ale wlasnie to specyfika stanow (glownie brak tego EMV) decyduje o tym,
ze ktos sie tam bawi w takie rzeczy, a u nas nie. To jak z podrabianiem
czekow :)

Zaczęli się bawić w stanach, bo jest łatwiej i prościej, jednak nie gwarantuje nam to zupełnie tego, że u nas *na pewno* się nie będą bawić, mimo że mamy EMV.

--
xbartx

Data: 2010-10-14 05:49:56
Autor: BK
lewe terminale
On 14 Pa¼, 12:04, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
Dnia Thu, 14 Oct 2010 01:36:18 -0700, BK napisa³(a):

> Ale wlasnie to specyfika stanow (glownie brak tego EMV) decyduje o tym,
> ze ktos sie tam bawi w takie rzeczy, a u nas nie. To jak z podrabianiem
> czekow :)

Zaczêli siê bawiæ w stanach, bo jest ³atwiej i pro¶ciej, jednak nie
gwarantuje nam to zupe³nie tego, ¿e u nas *na pewno* siê nie bêd± bawiæ,
mimo ¿e mamy EMV.

--
xbartx

Janse, ze nie gwarantuje jednak - paradoksalnie - zlodziejstwo to
chyba jedyna branza gdzie prawdziwy kapitalizm rzadzi niepodzielnie.
Jak ktos kradnie to tylko tak zeby mu sie to maksymalnie oplacalo :)
Poki sa tansze i latwiejsze metody "golenia" nikt nie siega po te
metody, ktore sa drigie, skomplikowane i trudne w realizacji :)

Sa metody/pomysly "golenia" znane od X lat (co jakis czas ktos
odkrywczo oglasza, ze znalazl taka czy inna luke), ale i tak nikt z
nich nie korzysta poki czyszczenie kart nakladkami skanujacymi jest
proste jak budowa cepa. Kiedy przestanie byc proste bo pozbedziemy sie
paskow to poszuka sie innej prostej metody - jednak nie falszywych
terminali skoro pasek zostanie zlikwidowany :)

Analogicznie - tyle jest ciekawych i zaawansowanych technicznie metod
oszukiwania w internecie ale nikt z nich nie korzysta, poki mozna
zarobic setki tysiecy zlotych przez weekend zakladajac fikcyjny sklep
AGD/RTV z promocyjnymi cenami i obowiazkowa przedplata za towar :)

Daleki jestem od bagatelizowania pewnych zagrozen ale jestem twardym
realista w tej dzialce, ktora mam przyjemnosc doglebnie poznawac.
Finezja i intrygujace zaawansowane metody to tylko w filmach z
hollywood - zlodzieje w zyciu stawiaja na prostote i szybkosc.
Praktycznie wszystkie metody sprowadzaja sie do tego, ze sa proste i
szybkie.

Po co bawic sie w przerabianie terminali podczas produkcji, czekanie
az trafia na rynek i do akceptanta etc. etc. skoro banalnymi metodami
mozna zarabiac w tym czasie metody :)

Data: 2010-10-15 22:14:55
Autor: Krzysztof Halasa
lewe terminale
xbartx <bart@hashzero.net> writes:

Zaczęli się bawić w stanach, bo jest łatwiej i prościej, jednak nie gwarantuje nam to zupełnie tego, że u nas *na pewno* się nie będą bawić, mimo że mamy EMV.

Problem w tym, ze kopia karty nie bedzie miala scalaka, i takie
transakcje po prostu nie dostana pozniej autoryzacji. Chyba ze
sprzedawca bedzie mial terminal bez czytnika EMV, to wtedy sam jest
sobie winien.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-10-14 21:39:28
Autor: Robert Tomasik
lewe terminale
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:i968tq$71d$1inews.gazeta.pl...
[...]

Z chipa chyba nie da się odczytać PIN, tylko zdajesię wyliczyć na podstawie zawartych tam danych, czy PIN podano dobry.

Data: 2010-10-15 06:57:15
Autor: xbartx
lewe terminale
Dnia Thu, 14 Oct 2010 21:39:28 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

Z chipa chyba nie da się odczytać PIN, tylko zdajesię wyliczyć na
podstawie zawartych tam danych, czy PIN podano dobry.

Ale jak modyfikujesz terminal, to po co w ogóle wnikać w chip i jego PIN. Przechwytujesz to co wpisuje na pinpadzie właściciel karty. Powiedzmy, że masz 99% celności, bo jakieś pomyłki zawsze się zdarzyć mogą.

--
xbartx

Data: 2010-10-17 11:17:24
Autor: Jan Werbinski
[info] lewe terminale
Dlatego prewencja:
regularna zmiana pin,
ograniczenie kwot transakcji lub limity dzienne dla karty,
limit zerowy kwoty transakcji, kiedy karta jest nieużywana,
limit ilości transakcji kartą,
stosowanie karty przedpłaconej (debetowej czy jak to się zwie) zamiast kredytowej z przelewaniem na konto karty określonej kwoty i zerowym saldem, kiedy nieużywana.

Mbankowa karta spełnia ww wymagania.

--
Jan WerbiÅ„ski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/

Data: 2010-10-18 06:29:52
Autor: xbartx
[info] lewe terminale
Dnia Sun, 17 Oct 2010 11:17:24 +0200, Jan Werbinski napisał(a):

Dlatego prewencja:
regularna zmiana pin,
ograniczenie kwot transakcji lub limity dzienne dla karty, limit zerowy
kwoty transakcji, kiedy karta jest nieużywana, limit ilości transakcji
kartÄ…,
stosowanie karty przedpłaconej (debetowej czy jak to się zwie) zamiast
kredytowej z przelewaniem na konto karty określonej kwoty i zerowym
saldem, kiedy nieużywana.

Mbankowa karta spełnia ww wymagania.

Ja bym jeszcze dorzucił zmianę PIN, po każdym użyciu karty, bezpośrednio przez telefon zanim odejdziesz spod bankomatu. Ale jest o wiele prostsza i mniej męcząca metoda wynikająca z Twojej prewencji > przestać używać karty.

--
xbartx

Data: 2010-10-18 11:55:03
Autor: Jan Werbinski
[info] lewe terminale
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:i9gph0$s0d$1inews.gazeta.pl...
przez telefon zanim odejdziesz spod bankomatu. Ale jest o wiele prostsza
i mniej męcząca metoda wynikająca z Twojej prewencji > przestać używać
karty.

Albo zamieszkać w lesie