lewe terminale

Data: 2010-10-13 11:40:41
Autor: MK
lewe terminale
On 13 PaĽ, 15:14, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
Jak widać czasami możemy być kompletnie bezsilni i nie¶wiadomi tego, że
podajemy na tacy swój PIN.

<http://www.heise-online.pl/newsticker/news/item/Zmanipulowane-terminale-
w-amerykanskich-filiach-sieci-Aldi-1105623.html>

A czy tam jakis bank wdrozyl EMV? ;)

MK

Data: 2010-10-14 06:45:14
Autor: xbartx
lewe terminale
Dnia Wed, 13 Oct 2010 11:40:41 -0700, MK napisał(a):

A czy tam jakis bank wdrozyl EMV? ;)

Pewnie nie, ale co z tego. U nas jest EMV, ale jeżeli mamy dostęp do terminala na etapie produkcji, to można by to rozwiązać np tak. Klient wkłada kartę do terminala, oczywiście idzie z chipa - terminal uzyskuje PIN i wrzuca jakiś błąd i prosi o skorzystanie z paska i voila. Mając dostęp do modyfikacji terminala, można to nawet ustawić losowo, że co któraś transakcja nie przechodzi z chipa, tak aby nie wzbudzać zbytnio podejrzeń. No możliwości jest wtedy bez liku i IMO nawet EMV nam wtedy nie straszne.

--
xbartx

Data: 2010-10-14 00:12:22
Autor: BK
lewe terminale
On 14 PaĽ, 08:45, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
Dnia Wed, 13 Oct 2010 11:40:41 -0700, MK napisał(a):

> A czy tam jakis bank wdrozyl EMV? ;)

Pewnie nie, ale co z tego. U nas jest EMV, ale jeżeli mamy dostęp do
terminala na etapie produkcji, to można by to rozwi±zać np tak. Klient
wkłada kartę do terminala, oczywi¶cie idzie z chipa - terminal uzyskuje
PIN i wrzuca jaki¶ bł±d i prosi o skorzystanie z paska i voila. Maj±c
dostęp do modyfikacji terminala, można to nawet ustawić losowo, że co
która¶ transakcja nie przechodzi z chipa, tak aby nie wzbudzać zbytnio
podejrzeń. No możliwo¶ci jest wtedy bez liku i IMO nawet EMV nam wtedy
nie straszne.

--
xbartx

Tak tylko to jest myslenie "fantastyczno-naukowe", a nie praktyczne :)
Orobic sie trzeba - a akcja jednorazowa bo przy wyczyszczeniu X kart
zeskanowanych w takim terminalu wyjdzie, ktory terminal "kradnie"
dane :) Orobic sie trzeba, a skutecznosc i sens taki sam jak
skanowanie przez nakladke w bankomatach :)

Data: 2010-10-14 07:46:36
Autor: xbartx
lewe terminale
Dnia Thu, 14 Oct 2010 00:12:22 -0700, BK napisał(a):

[...]

No wiadomo, że łatwe, proste i przyjemne to na pewno nie jest, ale skoro ktoś się w to bawi, to znaczy że musi się opłacać. Fakt, że w USA z racji braku EMV mamy idealną sytuację, ale nie oznacza to wcale, że i w Europie nie będą miały miejsca podobne akcje.

--
xbartx

Data: 2010-10-14 01:36:18
Autor: BK
lewe terminale
On Oct 14, 9:46 am, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
> [...]

> nakladke w bankomatach :)

No wiadomo, że łatwe, proste i przyjemne to na pewno nie jest, ale skoro
kto¶ się w to bawi, to znaczy że musi się opłacać. Fakt, że w USA z racji
braku EMV mamy idealn± sytuację, ale nie oznacza to wcale, że i w Europie
nie będ± miały miejsca podobne akcje.

--
xbartx

Ale wlasnie to specyfika stanow (glownie brak tego EMV) decyduje o
tym, ze ktos sie tam bawi w takie rzeczy, a u nas nie. To jak z
podrabianiem czekow :)

Data: 2010-10-14 10:04:17
Autor: xbartx
lewe terminale
Dnia Thu, 14 Oct 2010 01:36:18 -0700, BK napisał(a):

Ale wlasnie to specyfika stanow (glownie brak tego EMV) decyduje o tym,
ze ktos sie tam bawi w takie rzeczy, a u nas nie. To jak z podrabianiem
czekow :)

Zaczęli się bawić w stanach, bo jest łatwiej i prościej, jednak nie gwarantuje nam to zupełnie tego, że u nas *na pewno* się nie będą bawić, mimo że mamy EMV.

--
xbartx

Data: 2010-10-14 05:49:56
Autor: BK
lewe terminale
On 14 PaĽ, 12:04, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
> [...]

> Ale wlasnie to specyfika stanow (glownie brak tego EMV) decyduje o tym,
> ze ktos sie tam bawi w takie rzeczy, a u nas nie. To jak z podrabianiem

Zaczęli się bawić w stanach, bo jest łatwiej i pro¶ciej, jednak nie
gwarantuje nam to zupełnie tego, że u nas *na pewno* się nie będ± bawić,
mimo że mamy EMV.

--
xbartx

Janse, ze nie gwarantuje jednak - paradoksalnie - zlodziejstwo to
chyba jedyna branza gdzie prawdziwy kapitalizm rzadzi niepodzielnie.
Jak ktos kradnie to tylko tak zeby mu sie to maksymalnie oplacalo :)
Poki sa tansze i latwiejsze metody "golenia" nikt nie siega po te
metody, ktore sa drigie, skomplikowane i trudne w realizacji :)

Sa metody/pomysly "golenia" znane od X lat (co jakis czas ktos
odkrywczo oglasza, ze znalazl taka czy inna luke), ale i tak nikt z
nich nie korzysta poki czyszczenie kart nakladkami skanujacymi jest
proste jak budowa cepa. Kiedy przestanie byc proste bo pozbedziemy sie
paskow to poszuka sie innej prostej metody - jednak nie falszywych
terminali skoro pasek zostanie zlikwidowany :)

Analogicznie - tyle jest ciekawych i zaawansowanych technicznie metod
oszukiwania w internecie ale nikt z nich nie korzysta, poki mozna
zarobic setki tysiecy zlotych przez weekend zakladajac fikcyjny sklep
AGD/RTV z promocyjnymi cenami i obowiazkowa przedplata za towar :)

Daleki jestem od bagatelizowania pewnych zagrozen ale jestem twardym
realista w tej dzialce, ktora mam przyjemnosc doglebnie poznawac.
Finezja i intrygujace zaawansowane metody to tylko w filmach z
hollywood - zlodzieje w zyciu stawiaja na prostote i szybkosc.
Praktycznie wszystkie metody sprowadzaja sie do tego, ze sa proste i
szybkie.

Po co bawic sie w przerabianie terminali podczas produkcji, czekanie
az trafia na rynek i do akceptanta etc. etc. skoro banalnymi metodami
mozna zarabiac w tym czasie metody :)

Data: 2010-10-15 22:14:55
Autor: Krzysztof Halasa
lewe terminale
xbartx <bart@hashzero.net> writes:

Zaczęli się bawić w stanach, bo jest łatwiej i prościej, jednak nie gwarantuje nam to zupełnie tego, że u nas *na pewno* się nie będą bawić, mimo że mamy EMV.

Problem w tym, ze kopia karty nie bedzie miala scalaka, i takie
transakcje po prostu nie dostana pozniej autoryzacji. Chyba ze
sprzedawca bedzie mial terminal bez czytnika EMV, to wtedy sam jest
sobie winien.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-10-14 21:39:28
Autor: Robert Tomasik
lewe terminale
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:i968tq$71d$1inews.gazeta.pl...
[...]

Z chipa chyba nie da się odczytać PIN, tylko zdajesię wyliczyć na podstawie zawartych tam danych, czy PIN podano dobry.

Data: 2010-10-15 06:57:15
Autor: xbartx
lewe terminale
Dnia Thu, 14 Oct 2010 21:39:28 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

Z chipa chyba nie da się odczytać PIN, tylko zdajesię wyliczyć na
podstawie zawartych tam danych, czy PIN podano dobry.

Ale jak modyfikujesz terminal, to po co w ogóle wnikać w chip i jego PIN. Przechwytujesz to co wpisuje na pinpadzie właściciel karty. Powiedzmy, że masz 99% celności, bo jakieś pomyłki zawsze się zdarzyć mogą.

--
xbartx

lewe terminale