licencja edukacyjna, a korzystanie na sprzecie firmowym

Data: 2009-06-09 01:28:53
Autor: jakub
licencja edukacyjna, a korzystanie na sprzecie firmowym
Witam jeszcze raz,

Rozpocz±łem studia podyplomowe maj±ce na celu podniesienie moich
kwalifikacji zawodowych w dziedzinie zwi±zanej z prowadzon± przeze
mnie DG (KPiR, VAT).

W ramach zajęć konieczne jest korzystanie z oprogramowania
dostarczanego na licencji edykacyjnej (MSDNAA), które muszę
zainstalować na swoim komputerze. Komputer jest firmowy i generalnie
służy do uzyskiwania przychodu.

Czy prawnie i realnie (w znaczeniu interpretacji przez US) jest
możliwe abym na sprzęcie firmowym korzystał z oprogramowania na
licencji edukacyjnej i nie używał go do celów zarobkowych, a do
podniesienia kwalifikacji zawodowych?

Teoretycznie wchodzi też w rachubę zakup drugiego komputera, który
będzie używany wył±cznie do celów edukacyjnych i podniesienia
kwalifikacji zawodowych. Dla mnie taki wydatek jest uzasadnionym KUP,
ale czy dobrze to rozumiem?

Pozdrawiam,
Jakub

Data: 2009-06-09 03:00:43
Autor: jakub
licencja edukacyjna, a korzystanie na sprzecie firmowym
On 9 Cze, 10:55, Piotrek <piot...@pisz.na.berdyczow.info> wrote:

Z tego co spojrzałem na opis MSDNAA to cały ten software jest dostępny
za prawie darmo (drobna opłata po 3 latach, przy "wyj¶ciu" z programu) w
ramach inicjatywy BizSpark. Click -- >http://www.microsoft.com/bizspark/

O ile spełniasz kryteria (firma technologiczna, młodsza niż 3 lata i o
przychodzi mniejszym niż chyba 300k$), to wystarczy się zarejestrować w
programie i software możesz ¶ci±gać, instalować i wykorzystywać do celów DG.

Je¶li kwestie licencyjne były głównym motywem Twojego postu, to powyższa
informacja powinna rozwi±zać Twój problem.

O bizspark (a to chyba co innego niż MSDNAA) nie wiedziałem i chyba
się na to łapie. Dzięki poczytam sobie o tym :)

Jakub

Data: 2009-06-09 10:34:39
Autor: icek2
jakub pisze:

[...]
pare lat temu miałem taki sam problem
i wtedy stanowisko MS było jednoznaczne:
nie można

o US to nawet nie my¶lałem :)

--
pozdros
icek

Data: 2009-06-09 02:59:47
Autor: jakub
On 9 Cze, 10:34, icek2 <ic...@poczta.onet.pl> wrote:
pare lat temu miałem taki sam problem
i wtedy stanowisko MS było jednoznaczne:
nie można

Skoro "nie można" to gdybym zatrudniał pracowników, to w ogólę nie
mogę zakupić dla nich sprzętu komputerowego na którym poszerzali by
swoje kwalifikacje? Dobrze rozumiem? Czy też chodzi tylko o to, że nie
mogę na tym sprzęcie instalować oprogramowania edukacyjnego?

Czyli aby korzystać z oprogramowania edukacyjnego musiałbym (lub każdy
z pracowników musiałby) zainstalować je na swoim prywatnym komputerze,
tak?

Data: 2009-06-09 12:06:24
Autor: spp
jakub pisze:

Skoro "nie można" to gdybym zatrudniał pracowników, to w ogólę nie
mogę zakupić dla nich sprzętu komputerowego na którym poszerzali by
swoje kwalifikacje?tak?

Koledze raczej chodzi o stanowisko Microsoftu (i licencje), nie Urzędu Skarbowego (koszty uzyskania). To zupełnie różne sprawy. :)

--
spp

Data: 2009-06-09 04:27:03
Autor: jakub
On 9 Cze, 12:06, spp <s...@op.pl> wrote:
jakub pisze:

> [...]

Koledze raczej chodzi o stanowisko Microsoftu (i licencje), nie Urzędu
Skarbowego (koszty uzyskania). To zupełnie różne sprawy. :)

Ach! "MS", przeczytałem "MF", jak Ministerstwo Finansów :)

Dzięki za sprostowanie, J.

Data: 2009-06-09 11:09:16
Autor: Piotrek
[OT] Re: licencja edukacyjna, a korzystanie na sprzecie firmowym
jakub wrote:
[...]

O ile spełniasz kryteria (firma technologiczna, prywatna, młodsza niż 3 lata i o przychodzi mniejszym niż 1M$), to wystarczy się zarejestrować w programie i software możesz ¶ci±gać, instalować i wykorzystywać do celów DG.

Je¶li kwestie licencyjne były głównym motywem Twojego postu, to powyższa informacja powinna rozwi±zać Twój problem.

Piotrek

Data: 2009-06-09 23:24:16
Autor: Tomek
Dnia 09-06-2009 o 11:09:16 Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisał(a):

Z tego co spojrzałem na opis MSDNAA to cały ten software jest dostępny
za prawie darmo (drobna opłata po 3 latach, przy "wyjściu" z programu) w
ramach inicjatywy BizSpark. Click -- > http://www.microsoft.com/bizspark/

O ile spełniasz kryteria (firma technologiczna, prywatna, młodsza niż 3
lata i o przychodzi mniejszym niż 1M$), to wystarczy się zarejestrować w
programie i software możesz ściągać, instalować i wykorzystywać do celów DG.

Jak już jesteśmy przy temacie, to jeszcze pokuśmy się o wyliczenie
ile będzie PITu za nieodpłatne świadczenie - strzelam że około 20000? :)

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-06-10 00:13:51
Autor: Piotrek
Tomek wrote:

Jak już jesteśmy przy temacie, to jeszcze pokuśmy się o wyliczenie
ile będzie PITu za nieodpłatne świadczenie - strzelam że około 20000? :)

Ależ skąd. Na koniec (po 3 latach) płacisz ryczałt za software który zużyłeś. :-)

Piotrek.

Data: 2009-06-10 09:30:16
Autor: Gotfryd Smolik news
[OT] Re: licencja edukacyjna, a korzystanie na sprzecie firmowym
On Wed, 10 Jun 2009, Piotrek wrote:

Tomek wrote:

Jak już jeste¶my przy temacie, to jeszcze poku¶my się o wyliczenie
ile będzie PITu za nieodpłatne ¶wiadczenie - strzelam że około 20000? :)

Ależ sk±d. Na koniec (po 3 latach) płacisz ryczałt za software który zużyłe¶. :-)

  Jak rozumiem problem w tym, że po tych 3 latach prawo do korzystania
się NIE kończy :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-06-10 11:01:15
Autor: Piotrek
Gotfryd Smolik news wrote:
 Jak rozumiem problem w tym, że po tych 3 latach prawo do korzystania
się NIE kończy :D

To oczywi¶cie prawda natomiast IMHO *płacisz* za udział w programie, którego integraln± składow± jest prawo (nie ograniczone czasowo) do używania software.

Gdzie tu zatem widzisz nieodpłatne ¶wiadczenie?

Piotrek

Data: 2009-06-10 11:50:25
Autor: Tomek
[OT] Re: licencja edukacyjna, a korzystanie na sprzecie firmowym
Dnia 10-06-2009 o 11:01:15 Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisał(a):

Gotfryd Smolik news wrote:
 Jak rozumiem problem w tym, ĹĽe po tych 3 latach prawo do korzystania
się NIE kończy :D

To oczywiście prawda natomiast IMHO *płacisz* za udział w programie,
którego integralną składową jest prawo (nie ograniczone czasowo) do
uĹĽywania software.

Gdzie tu zatem widzisz nieodpłatne świadczenie?

Ok, nie jest nieodpłatne, ale częściowo nieodpłatne już jest. W końcu te same programy nabywane w detalu kosztują krocie.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-06-10 11:59:52
Autor: Piotrek
Tomek wrote:

Ok, nie jest nieodpłatne, ale częściowo nieodpłatne już jest.

Jajeczko nie może być częściowo nieświeże ;-)

W końcu te same programy nabywane w detalu kosztują krocie.

IMHO ten sam case co z prĂłbÄ… opodatkowywania uĹĽywania open source.

Zresztą zgaduję, że M$ po to właśnie wprowadził tę opłatę, żeby ich klienci nie zostali "wyślizgani" przez aparat podatkowy.

Bo nie sądzę, żeby przychód z BizSparka pokrył choćby koszty administracyjne programu. A zarabiają i tak na wersjach produkcyjnych wdrażanych u klientów.

Piotrek

Data: 2009-06-10 12:21:38
Autor: Tomek
Dnia 10-06-2009 o 11:59:52 Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisał(a):

Tomek wrote:

Ok, nie jest nieodpłatne, ale częściowo nieodpłatne już jest.

Jajeczko nie może być częściowo nieświeże ;-)

art. 11 updof
2b. Jeżeli świadczenia są częściowo odpłatne, przychodem podatnika jest różnica pomiędzy wartością tych świadczeń, ustaloną według zasad określonych w ust. 2 lub 2a, a odpłatnością ponoszoną przez podatnika.

W końcu te same programy nabywane w detalu kosztują krocie.

IMHO ten sam case co z prĂłbÄ… opodatkowywania uĹĽywania open source.

IMHO nie - open source (czy freeware) jest dostępne dla każdego bez wyjątku,
anonimowo etc. A tutaj limitowany dostęp.

Zresztą zgaduję, że M$ po to właśnie wprowadził tę opłatę, żeby ich
klienci nie zostali "wyślizgani" przez aparat podatkowy.

Nie twierdzę że ktoś z tym wtopi, natomiast osobiście bym się nie odważył
na przystÄ…pienie do BizSparka bez opinii doradcy podatkowego i wiÄ…ĹĽÄ…cej interpretacji.

Bo nie sądzę, żeby przychód z BizSparka pokrył choćby koszty
administracyjne programu. A zarabiajÄ… i tak na wersjach produkcyjnych
wdraĹĽanych u klientĂłw.

Nie sposób się nie zgodzić.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-06-10 12:42:30
Autor: Piotrek
Tomek wrote:
[...]

Opłata za udział w programie wynosi X i zostało (zostanie) zapłacone X.

Koszt uczestnictwa jest taki sam dla wszystkich.

Software, który jest dostępny to nie jest ten sam software co w sklepie (ponieważ jest NFR - nie można go odsprzedawać).

Tak więc IMHO art. 11 ustęp 2 i 2a) w tym przypadku nie mają zastosowania.

[...]

Generalnie przy OS też jest limitowany dostęp - ażeby go użyć trzeba mieć sprzęt na którym zostanie uruchomiony.

No cóż. No risk no fun ;-)

Piotrek

Data: 2009-06-10 12:50:36
Autor: Tomek
Dnia 10-06-2009 o 12:42:30 Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisał(a):

Tomek wrote:
[...]

Być może masz rację, natomiast warto mieć na to interpretację - bo nawet niesłuszna
dycyzja podatkowa powoduje bankructwo przeciętnego "startupa" w tym przypadku.

[...]

A to jest już kwestia dla sądu - gdzie jest granica pomiędzy równym dostępem
a dostępem limitowanym :)

Nie potrafię się z tym nie zgodzić :)

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-06-13 20:13:12
Autor: Gotfryd Smolik news
[OT] Re: licencja edukacyjna, a korzystanie na sprzecie firmowym
On Wed, 10 Jun 2009, Piotrek wrote:

Tomek wrote:

IMHO nie - open source (czy freeware) jest dostępne dla każdego bez wyj±tku,
anonimowo etc. A tutaj limitowany dostęp.

Generalnie przy OS też jest limitowany dostęp - ażeby go użyć trzeba mieć sprzęt na którym zostanie uruchomiony.

  Ale ten sprzęt może sobie nabyć każdy.
  A w programie np. ja nie mogę wzi±ć udziału (o ile dobrze zrozumiałem).

  To w kwestii argumentu oczywi¶cie (i tylko argumentu :)), bo czym innym
jest uwaga o obiektywnie niezależnym kryterium (znaczy "każdy kto
je spełnia"), a czym innym odniesienie się do (obiektywnie istniej±cego)
limitowania.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-06-13 20:49:17
Autor: Piotrek
Gotfryd Smolik news wrote:
 Ale ten sprzęt może sobie nabyć każdy.

To zupełnie tak samo jak jak z firm± spełniaj±c± wymogi BizSparka.

Może j± założyć każdy. A jak już kto¶ ma starsz± albo niespełniaj±c± tych wymogów działalno¶ć, to zawsze może zamkn±ć i założyć na nowo wła¶ciw± ;-)

Tak wiec potencjalna możliwo¶ć jest dostępna dla każdego - zupełnie jak w przykładzie z OS.

OK. proponuję EOT w tym temacie bo robi się OT do kwadratu ;-)

Piotrek

Data: 2009-06-15 09:19:20
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 13 Jun 2009, Piotrek wrote:

[...]

  Otóż nie bardzo.
  To będzie ta sama DG, bo będzie j± prowadził ten sam przedsiębiorca
(a on jest "osob±").

OK. proponuję EOT w tym temacie bo robi się OT do kwadratu ;-)

  OK :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-06-15 13:43:01
Autor: Piotrek
Gotfryd Smolik news wrote:
 Otóż nie bardzo.
 To będzie ta sama DG, bo będzie j± prowadził ten sam przedsiębiorca
(a on jest "osob±").

A jak± datę rozpoczęcia działalno¶ci będziesz miał w takim przypadku (po zamknięciu i otwarciu) na kwicie z gminy?

Piotrek

Data: 2009-06-11 09:59:44
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Piotrek" <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisał w wiadomości news:h0mnd0$cl0$1nemesis.news.neostrada.pl...
Tomek wrote:

[...]

a dokladnie j jaki jest wtedy koszt ?
Przyklad Office enterprise, SQL serwer enetrprise (2008) i windows server 2008 enterprsie, i vista ultimate :)

http://sklep.wielobranzowy.eu <<<
Nie bÄ…dĹş frajerem, kupuj w detalu po cenach hurtowych!

Data: 2009-06-11 10:10:37
Autor: wspolna-flaszka.pl

Tomek wrote:

[...]

pozdrawiam

rozumiem ze place na koniec 100 USD i nic wiecej i moge dalej w firmie uzywac tego softu, moge miec na tym serwerze
glowna baze i korzystac z tego po zakonczeniu programu ?

Co znaczy "Licencje produkcyjne dotyczą wyłącznie rozwiązań typu Software as a Service , dostępnych publicznie poprzez internet. "?

I czy moge postawic portal na tym oprogramowaniu ? (portal dostepny dla osob z zewnatrz - widnows server + sql server)

P.

Data: 2009-06-11 10:16:17
Autor: Tomek

Tomek wrote:

[...]

Tak mi wychodzi

Co znaczy "Licencje produkcyjne dotyczą wyłącznie rozwiązań typu Software as
a Service , dostępnych publicznie poprzez internet. "?

Że możesz używać Visty Ultimate i SQLa Ultrawypas do utrzymywania
naszej-klasy, ale juĹĽ jako serwer do pobierania detalowca nie za bardzo.

I czy moge postawic portal na tym oprogramowaniu ? (portal dostepny dla osob
z zewnatrz - widnows server + sql server)

O to w tym IMHO chodzi.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-06-11 11:30:01
Autor: wspolna-flaszka.pl

Tomek wrote:

[...]

wyglada na to ze moge zaczac oferowac tanim kosztem hosting pod windows z sql serverem.

Data: 2009-06-11 09:32:50
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-06-11, wspolna-flaszka.pl <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> wrote:

[...]

O to w tym IMHO chodzi.
wyglada na to ze moge zaczac oferowac tanim kosztem hosting pod windows z sql serverem.

Przecież cena systemu w hostingach to tzw. koszt fistaszkowy.
Za ł±cza zapłacisz drugie tyle. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-06-11 11:39:17
Autor: wspolna-flaszka.pl
[OT] Re: licencja edukacyjna, a korzystanie na sprzecie firmowym

Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomo¶ci news:slrnh31jq5.lh7.proteuspl-test.org...
On 2009-06-11, wspolna-flaszka.pl <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> wrote:

[...]

[...]

serwery dedykowane w ovh wystarcza. W przypadku systemow ms to nie taki maly koszt (porownaj ceny hostingu linux i windows) .
(zwlaszcza cena servera sql)

Data: 2009-06-11 10:47:25
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-06-11, wspolna-flaszka.pl <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> wrote:

[...]

Przecież cena systemu w hostingach to tzw. koszt fistaszkowy.
Za ł±cza zapłacisz drugie tyle. :)

serwery dedykowane w ovh wystarcza.

Serwery dedykowane w OVH maj± windowsa za free,
poza tym nie jest to Twój serwer, tylko go sobie pożyczasz.
Nie wiem czy ta licencja te przypadki obejmuje.

W przypadku systemow ms to nie taki maly koszt (porownaj ceny hostingu linux i windows) .
(zwlaszcza cena servera sql)

Ale to cena jednostkowa.
A ceny hostingu windows s± wysokie, bo jest tam mniejsza konkurencja,
a nie dlatego że jednorazowo SQL Server kosztuje tyle, a tyle.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-06-11 12:54:28
Autor: wspolna-flaszka.pl
[OT] Re: licencja edukacyjna, a korzystanie na sprzecie firmowym

Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomo¶ci news:slrnh31o61.om7.proteuspl-test.org...
On 2009-06-11, wspolna-flaszka.pl <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> wrote:

[...]

Przecież cena systemu w hostingach to tzw. koszt fistaszkowy.
Za ł±cza zapłacisz drugie tyle. :)

serwery dedykowane w ovh wystarcza.

Serwery dedykowane w OVH maj± windowsa za free,

nie, sa oplaty miesieczne, dokladnie sie przyjrzyj.

poza tym nie jest to Twój serwer, tylko go sobie pożyczasz.
Nie wiem czy ta licencja te przypadki obejmuje.

A co za roznica czyj jest sprzet, ja go dzierzawie. Na ten czas jest 'moj'. OVH nie ma prawa z niego korzystac w tym czasie.

Ale to cena jednostkowa.
A ceny hostingu windows s± wysokie, bo jest tam mniejsza konkurencja,
a nie dlatego że jednorazowo SQL Server kosztuje tyle, a tyle.

jednorazowo na z gory nie okreslona liczbe komputerow i uzytkownikow ?

P.

--
http://sklep.wielobranzowy.eu <<<
Nie b±dĽ frajerem, kupuj w detalu po cenach hurtowych!

Data: 2009-06-11 12:55:33
Autor: wspolna-flaszka.pl
[OT] Re: licencja edukacyjna, a korzystanie na sprzecie firmowym
co do ovh:

"System Windows 2003 Server Web Enhanced Edition.

Instalujemy sam system operacyjny, co daje możliwo¶ć skonfigurowania serwera wg Państwa potrzeb.

Ta dystrybucja jest przeznaczona wył±cznie dla serwerów z 4GB RAMu maksymalnie i 4 procesorami/rdzeniami.

Licencja Windows 2003 Server Web Edition jest dostępna za 60 PLN netto/miesi±c (73.20 PLN brutto). "

Data: 2009-06-11 13:10:23
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-06-11, wspolna-flaszka.pl <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> wrote:

[...]

[...]

"per-processor" licensing. A co do OVH, to masz rację. Nie doczytałem :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-06-11 15:34:05
Autor: wspolna-flaszka.pl
[OT] Re: licencja edukacyjna, a korzystanie na sprzecie firmowym

Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomo¶ci news:slrnh320i3.v3q.proteuspl-test.org...
On 2009-06-11, wspolna-flaszka.pl <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> wrote:

[...]

[...]

"per-processor" licensing.

no i ile wrzucisz na jeden serwer userow, do 10 pewnie. I dla kazdej maszyny bys kupowal licencje.
Windows server tez ma tego typu obostrzenia.

A co do OVH, to masz rację. Nie doczytałem :)

ja doczytalem jak szukalem serwera pod flaszke :) dlatego stoi na linuxie :)

P.

Data: 2009-06-11 14:11:26
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-06-11, wspolna-flaszka.pl <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> wrote:

[...]

no i ile wrzucisz na jeden serwer userow, do 10 pewnie.

Jakiej maszyny przede wszystkim?
Aktualnie mam pod opiek± parę maszyn z 100+ sajtami, a baza do wszystkich
stoi na osobnym serwerze. Ale to do¶ć mocarne maszynki s±. :)

I dla kazdej maszyny bys kupowal licencje.
Windows server tez ma tego typu obostrzenia.

Tia. Jasne. Już to widze, jak wszyscy się rzucaj± by kupować CAL dla każdgo użytkownika zarejestrowanego na forum. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-06-11 10:14:46
Autor: Tomek

Tomek wrote:

[...]

100$ za (chyba) całość softu MS - nie ma tam pakietów.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-06-11 10:33:36
Autor: wspolna-flaszka.pl

Tomek wrote:

[...]

szczena mi opadla jak zobaczylem zestaw :) wczesniej bylem w programie msdnaa , a tam nie bylo takich programow jak office
(tylko visio i ms project)

Data: 2009-06-11 11:09:31
Autor: Piotrek
wspolna-flaszka.pl wrote:
szczena mi opadla jak zobaczylem zestaw :) wczesniej bylem w programie msdnaa , a tam nie bylo takich programow jak office
(tylko visio i ms project)

A widzisz Pan jaki to dobry wujek z M$.

A tak go co niektórzy mieszają z błotem! I nakładają kary.

BTW, ciekawe czy BizSpark się nie skończy za jakiś czas postępowaniem antymonopolowym.

Piotrek

Data: 2009-06-13 09:16:26
Autor: wspolna-flaszka.pl
[OT] Re: licencja edukacyjna, a korzystanie na sprzecie firmowym
a adobe tez ma podobny program? Przydalby sie flash za 100 usd :)

licencja edukacyjna, a korzystanie na sprzecie firmowym