liczba talerzy i głowic a szybkość i hałaś liwość dysku twardego

Data: 2009-08-03 09:51:36
Autor: qwerty
liczba talerzy i głowic a szybkość i hałaś liwość dysku twardego
Użytkownik "Czeresniak" <darek1980@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h562he$8rr$1@news.onet.pl...
Przymierzam się do zakupu dysku twardego do laptopa i moje podstawowe założenia to dysk 2,5" o pojemności 250-320GB w miarę tani, szybki i cichy.
Z tego co widzę to w interesującym mnie zakresie pojemności są dyski z jednym talerzem i dwoma głowicami (250GB) oraz z dwoma talerzami i trzema głowicami.
Stąd wynika moje pytanie czy mniejsza liczba talerzy wpływa znacząco na hałaśliwość i szybkość dysku twardego?
Może gdzieś spotkaliście się z testami uwzględniającymi taki aspekt?

Jesteś maniakiem ciszy? Jeżeli nie, to ciebie problem nie interesuje. Jest ciszej, ale nie jest to niesamowicie ciszej. Lepiej szukałbyś z najdłuższą gwarancją. Wydajność i poziom hałasu u wszystkich producentów jest zbliżony.

liczba talerzy i głowic a szybkość i hałaś liwość dysku twardego