licznik - wymiana baterii

Data: 2009-03-29 00:58:32
Autor: Titus Atomicus
licznik - wymiana baterii
Witam,
Jak czesto wymieniacie baterie w liczniku?
Bo licznik (Sigma B500) uzywam juz kilka sezonow, wciaz na jednej baterii. Tylko na wycieczkach. Czyli nieduzo. Ale zastanawiam sie kiedy wymienic, zeby mi w polowie wycieczki nie odmowil posluszenstwa.
TA

Data: 2009-03-29 03:09:38
Autor: akara0
licznik - wymiana baterii
Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał
Witam,
Jak czesto wymieniacie baterie w liczniku?
obecna sigma ma 3 lata i jeszcze nie wymieniałem

Ale zastanawiam sie kiedy wymienic, zeby mi w polowie wycieczki nie
odmowil posluszenstwa.
zapewne powinieneś zauważyć sporo wcześniej, że cyferki robią się bledsze

Data: 2009-03-29 10:51:05
Autor: BoDro
licznik - wymiana baterii
"akara0" napisał:

> Ale zastanawiam sie kiedy wymienic, zeby mi w polowie wycieczki nie
> odmowil posluszenstwa.

zapewne powinieneś zauważyć sporo wcześniej, że cyferki robią się bledsze

u mnie po kilku latach od kupna licznika pokazało się "coś" na wyświetlaczu.
Trochę potrwało nim zaskoczyłem, że to wskaźnik rozładowania, bo nie miałem
świadomości jego istnienia :-). Ale jeszcze przejechałem kilkaset km. nim
wymieniłem tę bateryjkę - i to raczej "pro forma"...

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-03-29 11:27:51
Autor: Jan Srzednicki
licznik - wymiana baterii
On 2009-03-28, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote:
Witam,
[...]

Faktycznie, to byłby dramat :///

Data: 2009-03-29 14:11:28
Autor: Titus Atomicus
licznik - wymiana baterii
In article <slrngsumpn.9t6.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl>,
 Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote:

On 2009-03-28, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote:
> [...]
> Bo licznik (Sigma B500) uzywam juz kilka sezonow, wciaz na jednej > baterii. Tylko na wycieczkach. Czyli nieduzo. > Ale zastanawiam sie kiedy wymienic, zeby mi w polowie wycieczki nie > odmowil posluszenstwa.

Cos sugerujesz?

TA

Data: 2009-03-29 05:28:49
Autor: Michał Wolff
licznik - wymiana baterii
On 29 Mar, 15:11, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

Cos sugerujesz?

Nic nie sugeruje - tylko kpi :))
Naprawdę musisz tak dziecinne problemy zgłaszać na precla? Ile
kosztują baterie do Sigmy? 2 czy 3 zł? Boisz się że ci licznik
wysiądzie - to kupuj te baterie i tyłka nie zawracaj :)
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-03-29 15:10:40
Autor: Titus Atomicus
licznik - wymiana baterii
In article <fd96de92-2dcf-4d75-9f73-18923dd282cb@h5g2000yqh.googlegroups.com>,
 Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote:

On 29 Mar, 15:11, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

> Cos sugerujesz?

Nic nie sugeruje - tylko kpi :))

E, niemozliwe. Raczysz zartowac.

Naprawdę musisz tak dziecinne problemy zgłaszać na precla? Ile
kosztują baterie do Sigmy? 2 czy 3 zł? Boisz się że ci licznik
wysiądzie - to kupuj te baterie i tyłka nie zawracaj :)

Pytanie, jak pytanie.
OK, a ty wozisz zapasowe baterie do licznika na swoje wycieczki, nawet te zagraniczne?
Czy moze wymieniasz te baterie co roku? W sumie 2-3 zlote to zaden pieniadz.

TA

Data: 2009-03-29 08:08:21
Autor: Michał Wolff
licznik - wymiana baterii
On 29 Mar, 16:10, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

Pytanie, jak pytanie.
OK, a ty wozisz zapasowe baterie do licznika na swoje wycieczki, nawet
te zagraniczne?

Wożę i baterie i zapasowy licznik, bo szansa że padnie sam licznik
jest większa niż to że wysiądą nowe baterie.

Czy moze wymieniasz te baterie co roku? W sumie 2-3 zlote to zaden
pieniadz.

Oj - naprawdę sprawiasz wrażenie małego dziecka, któremu trzeba
tłumaczyć każdy banał. Tak - wymieniem baterie, kosztują grosze, więc
wymieniam na nowe zawsze przed wyprawą i na początku roku. Poza tym ja
używam dużo bardziej prądożernego licznika z wysokościomierzem,
bezprzewodowego, z możliwością zgrywania danych na komputer, także
pewnie przejeżdżam minimum trzy razy tyle w sezonie co Ty, dlatego
baterie zmieniam częściej. I żeby wpaść na coś takiego - wystarczy
jedynie trochę ruszyć głową, to nie jest naprawdę trudne, żeby posiąść
taką tajemną wiedzę nie musiałem zakładać wątku na preclu - ba wpadłem
na to nawet wtedy, gdy jeszcze w ogóle internetu nie miałem :))

Tak więc trochę złośliwie podsumowując - przestań wreszcie drobiazgowo
szykować się na wszelkie sposoby do wyjazdu, tylko zacznij jeździć, to
nie będziesz musiał takich pytań zadawać :))
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-03-29 17:27:38
Autor: Titus Atomicus
licznik - wymiana baterii
In article <28de8d1d-fedf-4a7f-ab22-2d05eab22739@o11g2000yql.googlegroups.com>,
[...]

Alez jezdze. Ale glownie po miescie, gdzie licznik niepotrzebny.

Jak dotad baterii w liczniku nie zmienialem.
Pytam, bo o liczniku sobie przypomnialem przy okazji tego, ze musialem baterie w zegarku wymienic po 10 latach. Niestety, 'w kazdym kiosku' kupic jej nie bylo mozna.

TA

Data: 2009-03-29 17:29:25
Autor: Titus Atomicus
licznik - wymiana baterii
[...]

No to jestes genialny, Holmesie.
Jak zwykle.

TA

Data: 2009-03-29 08:52:38
Autor: Michał Wolff
licznik - wymiana baterii
On 29 Mar, 18:29, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

No to jestes genialny, Holmesie.
Jak zwykle.

Zadajesz pytania po prostu rozbrajające, więc nie dziw się, że ktoś
sobie z Ciebie jaja robi. Bo co można na taki tekst napisać?
"Ale zastanawiam sie kiedy wymienic, zeby mi w polowie wycieczki nie
odmowil posluszenstwa. "

Czy naprawdę potrzeba dużo inteligencji, by się zorientować, że
baterie są słabe? Czy to taka filozofia zmierzyć napięcie baterii i
porównać z nominalnym? Czy trudno przewidzieć, że jeśli są niższe o
10-20% od napięcia nominalnego - to czas na zmiany?

Tak więc podsumowując - mam nadzieję, że oświeciłem Cię w
wystarczający sposób - i już do końca życia będziesz wiedział jak
uchronić się przed tym żeby Ci licznik w połowie wycieczki nie
padł :))

--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-03-29 18:28:19
Autor: Titus Atomicus
licznik - wymiana baterii
In article <782871c4-df77-4fb6-a5a4-9e049a071f9c@u39g2000yqu.googlegroups.com>,
> [...]

wystarczający sposób - i już do końca życia będziesz wiedział jak
uchronić się przed tym żeby Ci licznik w połowie wycieczki nie

Co ma tu do tego inteligencja?
Czy ja kwestionuje twoja inteligencje tylko dlatego, ze nie potrafisz przestawic sobie godziny w komputerze?

TA

Data: 2009-03-29 09:39:54
Autor: Michał Wolff
licznik - wymiana baterii
On 29 Mar, 19:28, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

Co ma tu do tego inteligencja?
Czy ja kwestionuje twoja inteligencje tylko dlatego, ze nie potrafisz
przestawic sobie godziny w komputerze?

Oj stary, stary!
Nie dość, że baterii nie umiesz wymienić - to jeszcze tak się
podkładasz :))
Godzinę to Ty masz o jedną za dużo do przodu, nie ja do tyłu.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-03-29 19:21:37
Autor: Titus Atomicus
licznik - wymiana baterii
In article <5baa69bd-8d50-43c2-8f1d-aa7ba0fb73c4@c36g2000yqn.googlegroups.com>,
> [...]

podkładasz :))
Godzinę to Ty masz o jedną za dużo do przodu, nie ja do tyłu.

OK, zapedzilem sie.
Mea culpa.
Data w kompie byla ok, ale nie zresetowalem czytnika newsreadera.

TA

Data: 2009-03-29 18:34:11
Autor: Schliesky
licznik - wymiana baterii

Co ma tu do tego inteligencja?
Czy ja kwestionuje twoja inteligencje tylko dlatego, ze nie potrafisz przestawic sobie godziny w komputerze?

Aleś się Pan wkopał :-)

--
Pozdrawiam, *Schliesky*
email: schliesky at gmail

Data: 2009-03-29 13:35:13
Autor: Jan Srzednicki
licznik - wymiana baterii

On 2009-03-28, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote:
> [...]
> Bo licznik (Sigma B500) uzywam juz kilka sezonow, wciaz na jednej > baterii. Tylko na wycieczkach. Czyli nieduzo. > Ale zastanawiam sie kiedy wymienic, zeby mi w polowie wycieczki nie > odmowil posluszenstwa.

Nic, nic..

Data: 2009-03-29 18:10:50
Autor: Schliesky
licznik - wymiana baterii
Ale zastanawiam sie kiedy wymienic, zeby mi w polowie wycieczki nie odmowil posluszenstwa.

Przed wycieczką.