Data: 2011-12-14 20:01:52 | |
Autor: Marek | |
likwidacja DG przed i po 31 XII - co sie zmienia ? | |
Od 1 stycznia (a ¶ci¶lej do 31 grudnia gminy maj± przekazac do centrlanego
rejestru DG stosowne dane) powstaje możliwo¶c likwidacji DG w dowolnym mie¶cie: jadę do gdańska albo w bieszczady, idę do gminy, oni klikaj± i likwiduj±. Intryguje mie co się zmienia w procedurach. Dotychczas gmina wysyłała poczt± "likwidację" do GUS/ZUS/US. Teraz będzie jaki¶ automat, czy rejestr będzie kolejnym wodotryskiem bez większego (poza jawno¶ci±) znaczenia, a te same papierki będa wędrowały t± sam± drog± ? A jak przy zakładaniu DG ? Jest to jedno okienko, czy go nie ma ? |
|
Data: 2011-12-16 09:21:03 | |
Autor: jureq | |
likwidacja DG przed i po 31 XII - co sie zmienia ? | |
Dnia Wed, 14 Dec 2011 20:01:52 +0100, Marek napisał(a):
Od 1 stycznia (a ściślej do 31 grudnia gminy mają przekazac do Od 1 obowiązkowo dla wszystkich a wcześniej dla tych urzędów, które już przeniosły dane do CEIDG. Przekazywanie do GUS-US-ZUS będzie elektronicznie a nie pocztą i z CEiDG a nie z gminy. Jedno okienko było i nadal pozostaje. Oczywiście z ograniczeniami - np. do ZUS rejestruje cię jako płatnika, ale już jako ubezpieczony musisz zarejestrować się sam.] Problemem jest to, że dotychczas gminy nie miały w rejestrach wszystkich informacji, np. PKD głównego rodzaju działalności, numery rachunków bankowych. Jako podstawowy PKD został przyjęty pierwszy z PKD w kolejności numerycznej. W ramach jednego okienka informacje o likwidowanym rachunku bankowym powinne być składane przez CEiDG, ale w CEiDG nie da się zlikwidować rachunku, który nie został wprowadzony, więc nie wiadomo co robić: informować US i ZUS o likwidacji poza CEiDG, czy najpierw wprowadzać do CEiDG a dzień później likwidować. Ta druga metoda wymaga niestety poświadczenia nieprawdy - data zmiany nie może być wcześniejsza niż 14 dni od aktualnej i nie można podać od kiedy naprawdę rachunek istnieje. |
|