Data: 2011-12-16 09:21:03 | |
Autor: jureq | |
likwidacja DG przed i po 31 XII - co sie zmienia ? | |
Dnia Wed, 14 Dec 2011 20:01:52 +0100, Marek napisa艂(a):
Od 1 stycznia (a 艣ci艣lej do 31 grudnia gminy maj膮 przekazac do Od 1 obowi膮zkowo dla wszystkich a wcze艣niej dla tych urz臋d贸w, kt贸re ju偶 przenios艂y dane do CEIDG. Przekazywanie do GUS-US-ZUS b臋dzie elektronicznie a nie poczt膮 i z CEiDG a nie z gminy. Jedno okienko by艂o i nadal pozostaje. Oczywi艣cie z ograniczeniami - np. do ZUS rejestruje ci臋 jako p艂atnika, ale ju偶 jako ubezpieczony musisz zarejestrowa膰 si臋 sam.] Problemem jest to, 偶e dotychczas gminy nie mia艂y w rejestrach wszystkich informacji, np. PKD g艂贸wnego rodzaju dzia艂alno艣ci, numery rachunk贸w bankowych. Jako podstawowy PKD zosta艂 przyj臋ty pierwszy z PKD w kolejno艣ci numerycznej. W ramach jednego okienka informacje o likwidowanym rachunku bankowym powinne by膰 sk艂adane przez CEiDG, ale w CEiDG nie da si臋 zlikwidowa膰 rachunku, kt贸ry nie zosta艂 wprowadzony, wi臋c nie wiadomo co robi膰: informowa膰 US i ZUS o likwidacji poza CEiDG, czy najpierw wprowadza膰 do CEiDG a dzie艅 p贸藕niej likwidowa膰. Ta druga metoda wymaga niestety po艣wiadczenia nieprawdy - data zmiany nie mo偶e by膰 wcze艣niejsza ni偶 14 dni od aktualnej i nie mo偶na poda膰 od kiedy naprawd臋 rachunek istnieje. |
|