likwidacja działalności z dniem 31 maja

Data: 2011-05-01 20:39:42
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
likwidacja działalności z dniem 31 maja
Witam,

czy dobrze rozumuję, że aby zlikwidować DG OF z dniem 31 maja muszę:

a) zawiadomić Naczelnika US o inwentaryzacji końcowej

b) sprzedać sprzęt typu laptop (ewidencji żadnych nie prowadzę, ale rok
temu kupowałem laptopa, więc może się ktoś przyczepić?)

c) złożyć druczek o likwidacji do Urzędu Gminy

d) spisać remanent: 0zł

e) wysłać pit-11 zleceniobiorcom (w jakim terminie?)

f) wysłać pit-4r za zleceniobiorców (w jakim terminie?)

i zapomnieć o sprawie?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-05-01 20:54:32
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
likwidacja działalności z dniem 31 maja
i zapomnieć o sprawie?

jeszcze tak mi przyszło: A co z kontem bankowym? Jego likwidacja pewnie
zajmie dłuższy czas. To nie będzie przeszkadzało, że to konto będzie
sobie kwitło dłużej niż DG OF?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-05-01 21:48:52
Autor: elephanto
[...]

Nawet powinno. Czasami ludzie przeciez zwroty maja.

--
Adam

Data: 2011-05-04 12:08:43
Autor: Gotfryd Smolik news
likwidacja działalności z dniem 31 maja
On Sun, 1 May 2011, Przemys³aw Adam ¦miejek wrote:

W dniu 01.05.2011 20:39, Przemys³aw Adam ¦miejek pisze:
i zapomnieæ o sprawie?

jeszcze tak mi przysz³o: A co z kontem bankowym? Jego likwidacja pewnie
zajmie d³u¿szy czas. To nie bêdzie przeszkadza³o, ¿e to konto bêdzie
sobie kwit³o d³u¿ej ni¿ DG OF?

  Przecie¿ zg³aszasz zakoñczenie *prowadzenia* DG.
  A to nie oznacza ani koñca uzyskiwania wp³ywów pieniê¿nych zaliczonych
do przychodów, ani (co ¶mieszniejsze) uzyskiwania przychodów z DG :)
(klasyka: sprzeda¿ ewidencjonowanego wyposa¿enia lub ST, i fakt ¿e
Ty nie bêdziesz mia³ jest bez znaczenia - by³y prowadz±cy DG *mo¿e*
mieæ takie przychody).
  Ba, koszty zwi±zane z zamkniêt± DG te¿ mog± siê pojawiæ (obs³uga
gwarancyjna na przyk³ad).

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-05-01 22:06:05
Autor: elephanto
likwidacja działalności z dniem 31 maja
Witam,

czy dobrze rozumuję, że aby zlikwidować DG OF z dniem 31 maja muszę:

a) zawiadomić Naczelnika US o inwentaryzacji końcowej

na co najmniej 7 dni przed dniem spisu

b) sprzedać sprzęt typu laptop (ewidencji żadnych nie prowadzę, ale rok
temu kupowałem laptopa, więc może się ktoś przyczepić?)

Jezeli nie jestes vatowcem, to w sumie nie musisz, jezeli do 2 (?) czerwca 2017 go nie sprzedasz, ale do remanentu wtedy pojdzie.

c) złożyć druczek o likwidacji do Urzędu Gminy

Edg-1. Koniecznie przeczytaj instrukcje wypelniania. Przy likwidacji (podobnie jak i przy zawieszeniu) bardzo malo jest do wypelniania.

Sam sie wyrejestrowujesz z ubezpieczen (zwua).

d) spisać remanent: 0zł

Jezeli byc cos jednak zostalo, to pamietaj, ze teraz jest troche inny "wzor" remanentu likwidacyjnego (art. 24 ust. 3a).

e) wysłać pit-11 zleceniobiorcom (w jakim terminie?)

f) wysłać pit-4r za zleceniobiorców (w jakim terminie?)

Co do pit-ow, to ja bym pewnie wszystko wyslal najpozniej 31 maja.

i zapomnieć o sprawie?

Moze lepiej nie. W koncu jakos pita za 2011 bedziesz musial zlozyc.

--
Adam

Data: 2011-05-02 23:07:42
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
likwidacja działalności z dniem 31 maja
W dniu 01.05.2011 22:06, elephanto pisze:
(art. 24 ust. 3a).

A jakiego dokumentu? Bo ani rozporzÄ…dzenie o PKPiR ani ustawa o VAT mi
nie pasuje.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-05-03 09:42:32
Autor: elephanto
[...]

To jeszcze  PDOF zostaje.

--
Adam

Data: 2011-05-02 17:40:52
Autor: jureq
likwidacja dzia³alno¶ci z dniem 31 maja
Dnia Sun, 01 May 2011 20:39:42 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

b) sprzedać sprzęt typu laptop (ewidencji żadnych nie prowadzę, ale rok
temu kupowałem laptopa, więc może się ktoś przyczepić?)

Jaka była cena, na jakiej podstawie wliczyłeś w koszty i dlaczego nie masz ewidencji wyposażenia (choćby pustej)?

Data: 2011-05-02 20:46:02
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 02.05.2011 19:40, jureq pisze:
Dnia Sun, 01 May 2011 20:39:42 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

b) sprzedać sprzęt typu laptop (ewidencji żadnych nie prowadzę, ale rok
temu kupowałem laptopa, więc może się ktoś przyczepić?)

Jaka była cena,

1200zł mniej więcej.

na jakiej podstawie wliczyłeś w koszty

Faktury zakupu.

i dlaczego nie masz ewidencji wyposażenia (choćby pustej)?

No pustÄ… mam.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-05-02 20:05:37
Autor: tomek
likwidacja dzia³alno¶ci z dniem 31 maja
Dnia 2011-05-01, o godz. 20:39:42
Przemys³aw Adam ¦miejek <niechce@spamu.pl> napisa³(a):

d) spisaæ remanent: 0z³

A "kartonik koszulek dla pryszczersów" wyparowa³ ?
Tak z dobrego serca pytam ;)

Tomek

Data: 2011-05-02 20:46:53
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
W dniu 02.05.2011 20:05, tomek pisze:
Dnia 2011-05-01, o godz. 20:39:42
Przemys³aw Adam ¦miejek <niechce@spamu.pl> napisa³(a):

d) spisaæ remanent: 0z³

A "kartonik koszulek dla pryszczersów" wyparowa³ ?

Sprzeda³em po cenach zakupu ju¿ przed remanentem rocznym, ¿eby nie
musieæ siê bawiæ w przepisywanie.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Niech ¿adne nieprzyzwoite s³owo nie wychodzi z ust waszych,
ale tylko dobre, które mo¿e budowaæ, gdy zajdzie potrzeba,
aby przynios³o b³ogos³awieñstwo tym, którzy go s³uchaj±. (Ef 4,29)

likwidacja działalności z dniem 31 maja