likwidacja szkody - konflikt intersów przedstawiciela warsztatu

Data: 2011-12-12 00:41:32
Autor: G
likwidacja szkody - konflikt intersów przedstawiciela warsztatu

Witam,
Jakiś czas temu miałem stłuczkę, naprawa z OC sprawcy. Uszkodzony zderzak, nadkole i halogen.
Zgłaszając szkode opisałem uszkodzenia jako zderzak, plus nadkole. Nie zaznaczyłem halogenu, jako, że uważałem to za oczywiste,
że urywany zderzak pociagnął za kostkę od halogenu i go wyrwał.
Odbieram auto z warsztatu ASO, no i halogen nie zrobiony. Zderzak nowy, lakierowany, nadkole także a urwany przewód od halogenu wisi.
Osoba u której zdawałem auto (jednocześnie rzeczoznawca PZU do jakiejś tam kwoty szkody) w warsztacie na pytanie czemu halogen nie zrobiony, odparł że nie zgłaszałem.
(Czy jak miałbym szkode na pół komory silnika, też mam wskazać każdy uszkodzony element?) On robił wycene szkody, skąłdał papiery do PZU itd.

O co chodzi. Chodzi o to że w mojej opinii owym przedstawicielem serwisu nie kieruje w tym przypadku zasada aby klientówi serwisu pomóc i reprezentować jego intersy, naprawić jego auto tak jak należy,
tylko aby _kwota szkody_ była jak najniższa, bo oczywistym jest że jakąś kase z tego PZU dostaje, kwalifikując szkody.
PZU jak mniemam odejmuje sobie w ten sposób roboty, niewiele ryzykując jeżeli to są drobne pieniądze.
Mi już nawet nie chodzi o ten halogen, bo ja sobie tą wiązkę kupie i sam założe, ale czy takie postępowanie serwisu jest zgodne z prawem?? (pewnie jest skoro działa) ale etyczne to chyba nie bardzo.
Jakie jest wasze zdanie na ten temat?

Data: 2011-12-12 00:22:50
Autor: ptoki
On Dec 12, 12:41 am, "G" <grzechu902_USUN...@gazeta.pl> wrote:
[...]

Idz do ubezpieczyciela i zapytaj czy maja dokumentacje fotograficzna
twojej szkody.
Zdaj im sprawe i wyjasnij ze mechanik kiepsko cie obsluzyl.

Data: 2011-12-12 08:39:26
Autor: Czesław Wiśniak
likwidacja szkody - konflikt intersów przedstawiciela warsztatu
Ciekawa sprawa, ja bym drazyl temat i tu zadzwonil z pytaniem:
http://rzu.gov.pl/skargi/dyzury-telefoniczne

cw

Data: 2011-12-12 08:43:15
Autor: Robert_J
[...]

I słusznie że nie zrobili, ponieważ halogen mógł być już wcześniej urwany. Skoro nie zgłosiłeś tego to wyszli z założenia że tak właśnie było, a Ty jako uczciwy klient nie chcesz naciągać TU ;-). Dlatego teraz, po naprawie z OC, zgłosisz się do nich żeby naprawili Ci halogen już za Twoje pieniądze ;-).
A tak poważniej to należy zgłaszać WSZYSTKO co widać, a nawet więcej. Zweryfikować "in minus" zawsze można, niestety w drugą stronę jest trudniej...

Data: 2011-12-12 00:27:16
Autor: grzech
likwidacja szkody - konflikt intersów przedstawiciela warsztatu
To i ja się podepnę bo nie chcę mnożyć wątków o likwidacji a może ktoś
miał podobną sytuację.
Kilka miesięcy temu uszkodziłem troszkę lewy błotnik, ale
stwierdziłem, że szkoda składek ac - sam sobie go wymienię.
I tak jeździłem i przytrafiła się autku na parkingu spora rysa przez
cały ten bok. Tą rysę muszę już zgłosić ale zastanawiam się
czy mogę podpiąć pod to ten błotnik? Czy TU zaraz powie, że to stare i
nie zgłoszone więc się wyprą?:(

grzech
nyska

Data: 2011-12-12 10:09:06
Autor: Czesław Wiśniak
likwidacja szkody - konflikt intersów przedstawiciela warsztatu
a widac, ze ta rysa jest stara (rdza) ?

cw

Data: 2011-12-12 01:11:41
Autor: grzech
On 12 Gru, 10:09, "Czesław Wiśniak" <c...@cw.pl> wrote:
a widac, ze ta rysa jest stara (rdza) ?

Tak:(

Data: 2011-12-12 11:03:19
Autor: Iksinski
likwidacja szkody - konflikt intersów przedstawiciela warsztatu

Uzytkownik "grzech" <zulusik25@gmail.com> napisal w wiadomosci news:efb9920b-3935-4408-9842-4e7762cab1f4z12g2000yqm.googlegroups.com...
On 12 Gru, 10:09, "Czesław Wiśniak" <c...@cw.pl> wrote:
a widac, ze ta rysa jest stara (rdza) ?

Tak:(

To poczekaj ze zgloszeniem ze dwa tygodnie i powiedz, ze zdazylo zardzewiec ;-)

A juz tak powaznie, to prawdopodnie obniza o kilkadziesiat procent wycene tego blotnika.

Data: 2011-12-12 02:27:25
Autor: grzech
likwidacja szkody - konflikt intersów przedstawiciela warsztatu
To poczekaj ze zgloszeniem ze dwa tygodnie i powiedz, ze zdazylo zardzewiec
;-)

Na zgłoszenie mam 5 dni - więc raczej odpada:(

A juz tak powaznie, to prawdopodnie obniza o kilkadziesiat procent wycene
tego blotnika.

Kilkadziesiąt procent to by już było z racji amortyzacji - chyba 50 +
dodatkowe kilkadziesiąt - się zaraz okażę że muszę im dopłacić za tą
naprawę:)

grzech

Data: 2011-12-12 12:51:16
Autor: mister
W dniu 2011-12-12 11:27, grzech pisze:
Na zgłoszenie mam 5 dni - więc raczej odpada:

ale na ogledziny juz nie.

Data: 2011-12-13 20:58:42
Autor: John Kołalsky
likwidacja szkody - konflikt intersów przedstawiciela warsztatu

Użytkownik "grzech" <zulusik25@gmail.com>

--
Nie możesz zgłosić i zaczekać aż zardzewieje ?

Data: 2011-12-12 16:07:50
Autor: Jarek Andrzejewski
likwidacja szkody - konflikt intersów przedstawiciela warsztatu
On Mon, 12 Dec 2011 00:41:32 +0100, "G" <grzechu902_USUNTO_@gazeta.pl>
wrote:

[...]

więc zgłoś i halogen.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-12 17:46:17
Autor: Cavallino
Użytkownik "G" <grzechu902_USUNTO_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jc3f3c$etd$1inews.gazeta.pl...

[...]

Trzeba pilnować samemu swoich interesów, a nie liczyć że ktoś zrobi to za Ciebie.
A do warsztatu oddawać auto z uzgodnionym z ubezpieczycielem kosztorysem, zaakceptowanym również przez Ciebie.

A w ogóle - to jakim prawem to Ty likwidowałeś szkodę (zgłaszałeś uszkodzenia)?
Od tego jest likwidator.

Data: 2011-12-13 10:35:16
Autor: Bydlę
On 2011-12-11 23:41:32 +0000, "G" <grzechu902_USUNTO_@gazeta.pl> said:

[...]

Że nie podałeś wszystkich informacji, a warsztat trzymał się zlecenia.
Zmieniłbym ten wartszat na inny - z dobrych dzwonią z pytaniami, gdy znajdą coś do zrobienia - czasem klient zapomni, czasem się nie zna, ale zawsze ma prawo podjąć decyzję.

--
Bydlę

likwidacja szkody - konflikt intersów przedstawiciela warsztatu