Data: 2011-12-12 00:41:32 | |
Autor: G | |
likwidacja szkody - konflikt intersów przedstawiciela warsztatu | |
Witam, Jakiś czas temu miałem stłuczkę, naprawa z OC sprawcy. Uszkodzony zderzak, nadkole i halogen. Zgłaszając szkode opisałem uszkodzenia jako zderzak, plus nadkole. Nie zaznaczyłem halogenu, jako, że uważałem to za oczywiste, że urywany zderzak pociagnął za kostkę od halogenu i go wyrwał. Odbieram auto z warsztatu ASO, no i halogen nie zrobiony. Zderzak nowy, lakierowany, nadkole także a urwany przewód od halogenu wisi. Osoba u której zdawałem auto (jednocześnie rzeczoznawca PZU do jakiejś tam kwoty szkody) w warsztacie na pytanie czemu halogen nie zrobiony, odparł że nie zgłaszałem. (Czy jak miałbym szkode na pół komory silnika, też mam wskazać każdy uszkodzony element?) On robił wycene szkody, skąłdał papiery do PZU itd. O co chodzi. Chodzi o to że w mojej opinii owym przedstawicielem serwisu nie kieruje w tym przypadku zasada aby klientówi serwisu pomóc i reprezentować jego intersy, naprawić jego auto tak jak należy, tylko aby _kwota szkody_ była jak najniższa, bo oczywistym jest że jakąś kase z tego PZU dostaje, kwalifikując szkody. PZU jak mniemam odejmuje sobie w ten sposób roboty, niewiele ryzykując jeżeli to są drobne pieniądze. Mi już nawet nie chodzi o ten halogen, bo ja sobie tą wiązkę kupie i sam założe, ale czy takie postępowanie serwisu jest zgodne z prawem?? (pewnie jest skoro działa) ale etyczne to chyba nie bardzo. Jakie jest wasze zdanie na ten temat? |
|
Data: 2011-12-12 00:22:50 | |
Autor: ptoki | |
likwidacja szkody - konflikt intersów przedstawiciela warsztatu | |
On Dec 12, 12:41 am, "G" <grzechu902_USUN...@gazeta.pl> wrote:
Witam, Idz do ubezpieczyciela i zapytaj czy maja dokumentacje fotograficzna twojej szkody. Zdaj im sprawe i wyjasnij ze mechanik kiepsko cie obsluzyl. |
|
Data: 2011-12-12 08:39:26 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
likwidacja szkody - konflikt intersów przedstawiciela warsztatu | |
Ciekawa sprawa, ja bym drazyl temat i tu zadzwonil z pytaniem:
http://rzu.gov.pl/skargi/dyzury-telefoniczne cw |
|
Data: 2011-12-12 08:43:15 | |
Autor: Robert_J | |
likwidacja szkody - konflikt intersów przedstawiciela warsztatu | |
...w warsztacie na pytanie czemu halogen nie zrobiony, odparł że nie zgłaszałem. I słusznie że nie zrobili, ponieważ halogen mógł być już wcześniej urwany. Skoro nie zgłosiłeś tego to wyszli z założenia że tak właśnie było, a Ty jako uczciwy klient nie chcesz naciągać TU ;-). Dlatego teraz, po naprawie z OC, zgłosisz się do nich żeby naprawili Ci halogen już za Twoje pieniądze ;-). A tak poważniej to należy zgłaszać WSZYSTKO co widać, a nawet więcej. Zweryfikować "in minus" zawsze można, niestety w drugą stronę jest trudniej... |
|
Data: 2011-12-12 00:27:16 | |
Autor: grzech | |
likwidacja szkody - konflikt intersów przedstawiciela warsztatu | |
To i ja się podepnę bo nie chcę mnożyć wątków o likwidacji a może ktoś
miał podobną sytuację. Kilka miesięcy temu uszkodziłem troszkę lewy błotnik, ale stwierdziłem, że szkoda składek ac - sam sobie go wymienię. I tak jeździłem i przytrafiła się autku na parkingu spora rysa przez cały ten bok. Tą rysę muszę już zgłosić ale zastanawiam się czy mogę podpiąć pod to ten błotnik? Czy TU zaraz powie, że to stare i nie zgłoszone więc się wyprą?:( grzech nyska |
|
Data: 2011-12-12 10:09:06 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
likwidacja szkody - konflikt intersów przedstawiciela warsztatu | |
a widac, ze ta rysa jest stara (rdza) ?
cw |
|
Data: 2011-12-12 01:11:41 | |
Autor: grzech | |
likwidacja szkody - konflikt intersów przedstawiciela warsztatu | |
On 12 Gru, 10:09, "Czesław Wiśniak" <c...@cw.pl> wrote:
a widac, ze ta rysa jest stara (rdza) ? Tak:( |
|
Data: 2011-12-12 11:03:19 | |
Autor: Iksinski | |
likwidacja szkody - konflikt intersów przedstawiciela warsztatu | |
Uzytkownik "grzech" <zulusik25@gmail.com> napisal w wiadomosci news:efb9920b-3935-4408-9842-4e7762cab1f4z12g2000yqm.googlegroups.com... On 12 Gru, 10:09, "Czesław Wiśniak" <c...@cw.pl> wrote: a widac, ze ta rysa jest stara (rdza) ? Tak:( To poczekaj ze zgloszeniem ze dwa tygodnie i powiedz, ze zdazylo zardzewiec ;-) A juz tak powaznie, to prawdopodnie obniza o kilkadziesiat procent wycene tego blotnika. Pozdrawiam X |
|
Data: 2011-12-12 02:27:25 | |
Autor: grzech | |
likwidacja szkody - konflikt intersów przedstawiciela warsztatu | |
To poczekaj ze zgloszeniem ze dwa tygodnie i powiedz, ze zdazylo zardzewiec Na zgłoszenie mam 5 dni - więc raczej odpada:( Kilkadziesiąt procent to by już było z racji amortyzacji - chyba 50 + dodatkowe kilkadziesiąt - się zaraz okażę że muszę im dopłacić za tą naprawę:) grzech |
|
Data: 2011-12-12 12:51:16 | |
Autor: mister | |
likwidacja szkody - konflikt intersów przedstawiciela warsztatu | |
W dniu 2011-12-12 11:27, grzech pisze:
Na zgłoszenie mam 5 dni - więc raczej odpada: ale na ogledziny juz nie. |
|
Data: 2011-12-13 20:58:42 | |
Autor: John Kołalsky | |
likwidacja szkody - konflikt intersów przedstawiciela warsztatu | |
Użytkownik "grzech" <zulusik25@gmail.com> To poczekaj ze zgloszeniem ze dwa tygodnie i powiedz, ze zdazylo zardzewiec Na zgłoszenie mam 5 dni - więc raczej odpada:( -- Nie możesz zgłosić i zaczekać aż zardzewieje ? |
|
Data: 2011-12-12 16:07:50 | |
Autor: Jarek Andrzejewski | |
likwidacja szkody - konflikt intersów przedstawiciela warsztatu | |
On Mon, 12 Dec 2011 00:41:32 +0100, "G" <grzechu902_USUNTO_@gazeta.pl>
wrote:
więc zgłoś i halogen. -- pozdrawiam, Jarek Andrzejewski |
|
Data: 2011-12-12 17:46:17 | |
Autor: Cavallino | |
likwidacja szkody - konflikt intersów przedstawiciela warsztatu | |
Użytkownik "G" <grzechu902_USUNTO_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jc3f3c$etd$1inews.gazeta.pl...
Trzeba pilnować samemu swoich interesów, a nie liczyć że ktoś zrobi to za Ciebie. A do warsztatu oddawać auto z uzgodnionym z ubezpieczycielem kosztorysem, zaakceptowanym również przez Ciebie. A w ogóle - to jakim prawem to Ty likwidowałeś szkodę (zgłaszałeś uszkodzenia)? Od tego jest likwidator. |
|
Data: 2011-12-13 10:35:16 | |
Autor: Bydlę | |
likwidacja szkody - konflikt intersów przedstawiciela warsztatu | |
On 2011-12-11 23:41:32 +0000, "G" <grzechu902_USUNTO_@gazeta.pl> said:
Jakie jest wasze zdanie na ten temat? Że nie podałeś wszystkich informacji, a warsztat trzymał się zlecenia. Zmieniłbym ten wartszat na inny - z dobrych dzwonią z pytaniami, gdy znajdą coś do zrobienia - czasem klient zapomni, czasem się nie zna, ale zawsze ma prawo podjąć decyzję. -- Bydlę |