likwidacja zawieszonej DG

Data: 2011-11-16 11:11:36
Autor: marek R.
likwidacja zawieszonej DG
Miałem jednoosobową działalność w latach 1995 - 2005, płatnik VAT.
Pracowałem na etacie, płaciłem ZUS- zdrowotną. Jednakże po jakimś
czasie stwierdziłem, ze zasadniczo tej działalności nie prowadzę i na
koniec 2005 wyrejestrowałem się z ZUS z tytułu tej działalności (o ile
pamiętam powód: zaprzestanie działalności lub coś takiego), natomiast
nie zrobiłem tego w Urzędzie Gminy,  i US, bo sądziłem, że może
jeszcze coś wznowię. Nie było wtedy formalnego zawieszania
działalności, ale  panie w ZUS informowały, że tak można. (ZWUA)
 Ale też konsekwentnie działalności nie prowadziłem, faktur nie
wystawiałem, kosztów nie księgowałem, jedynie co kwartał zanoszę do US
VAT-7 z samymi zerami :-), nikt tego się do dziś nie czepnął.
PIT co roku też wypełniam ten dla "działalności", przy czym wpisane
dochody dotyczą tylko pracy na etacie. Dostałem teraz z gminy wezwanie
do uzupełnienia danych, bo chcą mnie teleportować do CEIDG, a nie mają
peselu i PKD.  Jednocześnie informują, że jeżeli zawiesiłem w ZUS /US,
a u nich nie uzupełnię, to do CEIDG  pójdzie info, że mam ta DG. To
jest dla mnie kop, żeby to definitywnie zlikwidować, bo powrotu nie
bedzie, VAT-7 wypełniać trzeba, konto w banku utrzymywać (swoją drogą:
jest obowiązek posiadania konta, jak nic się nie płaci/odbiera ?)
Ale już chciałbym to faktycznie i ostatecznie zakończyć, bo nie będę
do tego wracał. Jak to teraz załatwić?

Data: 2011-11-17 01:38:57
Autor:
likwidacja zawieszonej DG
konto w banku utrzymywać (swoją drogą:
jest obowiązek posiadania konta, jak nic się nie płaci/odbiera ?)

Nie ma obowiązku posiadania konta. Ale są np. płatności, które musisz wykonać przy użyciu konta tzw. "firmowego" (np. ZUS za pracowników). Ciebie to jak napisałes  nie dotyczy.

Data: 2011-11-17 01:40:31
Autor:
likwidacja zawieszonej DG
Właśnie zauważyłem, że temat zduplikowany i odpowiedź poszła już gdzie indziej w tym konkretnym punkcie :)

likwidacja zawieszonej DG