Data: 2009-12-30 03:11:43 | |
Autor: m1ch4l.j | |
limit karty w Citi | |
On 30 Gru, 11:29, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
Uważam to za przezabawny sposób na wydojenie nieuważnych klientów.. Ciekawe A gdzie tutaj naruszenie zbiorowych interesów konsumentów? Dla mnie przekaz jest jasny. Nie skorzystam z przekroczenia limitu - nie zapłacę. |
|
Data: 2009-12-30 12:27:27 | |
Autor: MarekZ | |
limit karty w Citi | |
Użytkownik "m1ch4l.j" <m1ch4l.j@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:fd15fcb2-ee65-4d74-ae75-7e30653195c0@j24g2000yqa.googlegroups.com...
A gdzie tutaj naruszenie zbiorowych interesów konsumentów? Dla mnie Ja nie napisałem, że widzę naruszenie, tylko że można by się takiego dopatrywać. Powinna być możliwo¶ć zablokowania takiej funkcjonalno¶ci. Limity kart Citi s± zazwyczaj niskie. Kwoty przekroczeń też zatem będ± w przeważaj±cej większo¶ci przypadków niskie. Jest w tych zasadach pułapka, polegaj±ca na tym, że kto¶ przekroczy limit o 1 grosz czy tam o 10 albo 100 złotych, a zapłaci z tego tytułu prowizję 49 zł. Przekaz jest jasny, ale dla mnie w oczywisty sposób jest pułapk± zastawian± na nieuważnych klientów, czyli jest zł± praktyk±. |
|
Data: 2009-12-30 04:50:13 | |
Autor: szczurwa | |
limit karty w Citi | |
On 30 Gru, 12:27, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
Ja nie napisałem, że widzę naruszenie, tylko że można by się takiego Jaki¶ czas temu Olgierd prezentował tu wyrok S±du Apelacyjnego, który stwierdzał, ze pobór przez banki opłat za opóĽnienie płatnosci jest niedozwolon± klauzul± umown±, ale jednak nie jest tak± klauzula, w zwi±zku z czym bank występuj±cy w sprawie miał prawo pobierać takie opłaty. Od tego wyroku poważnie zastanawiam się nad zmian± zawodu. A Ty, Marku, tu o jakich¶ złych praktykach...Uczciwy biznes i ukłon w strone klienta nazywasz pułapk±...Ma klient gały, niech czyta, co podpisuje, ma łeb - niech liczy, ile wydał od pocz±tku okresu rozliczeniowego, a jak nie umie liczyć, niech dzwoni do shitifonu...A w ogóle na pohybel suckers, smarts dadz± sobie zawsze radę..;-) |
|
Data: 2009-12-30 13:29:40 | |
Autor: xbartx | |
limit karty w Citi | |
Dnia Wed, 30 Dec 2009 04:50:13 -0800, szczurwa napisał(a):
Jakiś czas temu Olgierd prezentował tu wyrok Sądu Apelacyjnego, który O tym to nie czytałem, ale brzmi tak strasznie swojsko i prawdziwie ;) -- xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough Xenocide |
|
Data: 2009-12-30 06:57:34 | |
Autor: m1ch4l.j | |
limit karty w Citi | |
On 30 Gru, 12:27, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
Ja nie napisałem, że widzę naruszenie, tylko że można by się takiego Ja tu nadal nie widze problemu. Klient dostał limit i nie powinien go przekroczyć. Je¶li tego nie dopilnował ponosi konsekwencje. W zasadzie niewielkie, bo 49 zł. Nie lubię chronienia klientów za wszelk± cenę. Oczywi¶cie, bank mógłby dać możliwo¶ć ustawienia odmowy autoryzacji dla transakcji, które przekroczyłyby limit kredytowy. Nie dał? Trudno.. Nie da się również ustawić w Citi limitów autoryzacyjnych dla transakcji gotówkowych na 0. Je¶li komu¶ to nie odpowiada można przecież zrezygnować z karty. Jestem za systemem, w którym to klient odpowiada za swoje czyny, a nie takim w którym firma ma dopilnować aby klient nie zrobił sobie krzywdy. |
|
Data: 2009-12-30 16:18:18 | |
Autor: MarekZ | |
limit karty w Citi | |
Użytkownik "m1ch4l.j" <m1ch4l.j@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:e96c0cc0-f608-44bb-88db-61c67d3669f2@21g2000yqj.googlegroups.com...
Ja tu nadal nie widze problemu. Klient dostał limit i nie powinien go[...] Trudno. Nic nie poradzę na to, że go nie widzisz. PójdĽmy może zatem dalej w tym kierunku. Ma przecież wej¶ć Rekomendacja T. Wszystkim dajmy karty z limitem 1000 zł. Oraz dodatkow± możliwo¶ć przekroczenia go w każdym okresie rozliczeniowym o 50.000 zł obci±żon± każdorazowo prowizj± 200 zł. Tu mamy ten sam mechanizm, tylko kwoty niższe, więc się to nie rzuca w oczy. Użytkownik o nicku plmb (albo podobnym) wypisywał tu różne pierdoły o polskiej bankowo¶ci, ale je¶li miał na my¶li także takie działania banków, to w tej czę¶ci pozostaje mi się z nim zgodzić - przypomina to Bangladesz i mamienie paciorkami. Taka funkcjonalno¶ć może sobie istnieć, lepiej że jest, niż miałoby jej nie być, ale powinna się wi±zać z możliwo¶ci± zrezygnowania z niej przez klienta bez żadnych opłat albo innych szykan, co w przypadku Citi może nie mieć miejsca. Co to ma być "nie dał możliwo¶ci, to trudno"? Z takim podej¶ciem wszystkich klientów, ci±gle mieliby¶my przelewy po 2 zł od sztuki, że się powtórzę po raz kolejny. Hej tam Citi-ludkowie od monitorowania internetu, nie dajecie już rady jako bank normalnie zarabiać, nie? ;-) Nie da się również ustawić w Citi limitów autoryzacyjnych dla Nie no, ja też jestem za takim systemem. Ale nie jestem za podej¶ciem drugiej strony polegaj±cym na robieniu z używania produktu biegu z przeszkodami. Karty Citi i tak do najtańszych nie należ±, podobnie kredyty w Citi. Co do braku możliwo¶ci ustawiania limitów - Citi po prostu jest w czarnej dupie z systemem informatycznym i nie ma najmniejszej potrzeby gloryfikowania takiego stanu rzeczy. |
|
Data: 2009-12-30 17:08:26 | |
Autor: MK | |
limit karty w Citi | |
Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hhfqv2$k2f$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Taka funkcjonalno¶ć może sobie istnieć, lepiej że jest, niż miałoby jej nie być, ale powinna się wi±zać z możliwo¶ci± zrezygnowania z niej przez klienta bez żadnych opłat albo innych szykan, co w przypadku Citi może nie mieć miejsca. Co to ma być "nie dał możliwo¶ci, to trudno"? Z takim podej¶ciem wszystkich klientów, ci±gle mieliby¶my przelewy po 2 zł od sztuki, że się powtórzę po raz kolejny. Sugerujesz, ze transakcje offline (bez autoryzacji) tez nie powinny istniec? W ich przypadku tez mozna przekroczyc limit, tez zostanie naliczona oplata karna, nie mozna ich wylaczyc. Co do mozliwosci rezygnacji to sie nie zgodze, bo klient ma zawsze prawo przeciac karte i wypowiedziec umowe. Twoim zdaniem jest to usluga niepotrzebna, ale wielu inny klientow bedzie zadowolonych w takiej mozliwosci. MK |
|
Data: 2009-12-30 17:29:24 | |
Autor: MarekZ | |
limit karty w Citi | |
Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hhftu5$60r$1@inews.gazeta.pl...
Sugerujesz, ze transakcje offline (bez autoryzacji) tez nie powinny istniec? W ich przypadku tez mozna przekroczyc limit, tez zostanie naliczona oplata karna, nie mozna ich wylaczyc. Nie sugeruję, że nie powinny istnieć. One z natury rzeczy takie s±, że mog± spowodować przekroczenie limitu. Powoduj± jednak większy komfort dla klienta. Natomiast strategia postępowania dla transakcji on-line zaprezentowana przez bank jest w sposób przynajmniej dla mnie oczywisty wyraĽnie mniej korzystna dla klienta, niż podniesienie mu limitu KK o 15% (a poza niezbyt istotnymi drobiazgami księgowymi nie niesie sama w sobie pozytywnych skutków dla banku, pomijaj±c naturalnie opłaty za tę usługę). O to mi chodzi. To co było do tej pory (podniesienie limitu na ż±danie) było moim zdaniem lepsze. No ale niestety, było to bezpłatne. Czy masz w±tpliwo¶ci, iż w zasadzie JEDYNYM celem tej zmiany jest usiłowanie wydębienia dodatkowej kasy od klientów banku? Co do mozliwosci rezygnacji to sie nie zgodze, bo klient ma zawsze prawo przeciac karte i wypowiedziec umowe. Twoim zdaniem jest to usluga niepotrzebna, ale wielu inny klientow bedzie zadowolonych w takiej mozliwosci. Dokładniej to uważam to za usługę całkiem okej, choć gorsz± niż możliwo¶ć podniesienia limitu na ż±danie przez telefon. Natomiast potencjalna niemożno¶ć zrezygnowania z tej usługi, kojarzy mi się z niesławnym monitorowaniem stanu rozliczeń Polkomtela, przymusowymi ubezpieczeniami, z których nie da się zrezygnować bez rezygnacji z produktu powi±zanego i zagraniami podobnej klasy sprzedaży wi±zanej. Uważam, iż jest to pierwszy krok w niedobrym kierunku. Z dosyć prostego produktu (karta kredytowa) stopniowo może stopniowo powstawać dziwadło klasy ZUS czy unijnego systemu podatku VAT. |
|
Data: 2010-01-01 16:29:53 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
limit karty w Citi | |
"MK" <macka@interia.pl> writes:
Hehe... chyba przesadzasz, a co to za podstep? Zwyczajny, bank zobowiazuje sie do udzielenia kredytu w kwocie xxx, a wyplaca wiecej (z pelna swiadomoscia ze klient przypuszczalnie nie wie co robi, i ze bank go za to dodatkowo obciazy, przypuszczalnie drakonsko w stosunku do przekroczenia). Jak dla mnie (osoby raczej swiadomej dzialania mechanizmow w bankach) to jest zwykly podstep. Bank nakazuje mu placic Wystarczy ze nie ma az tak dokladnej swiadomosci. Znasz na pamiec wysokosc srodkow i limitow na wszystkich swoich kontach? Ja nie. Ty tak twierdzisz. Jasne. Ty twierdzisz inaczej. Sadzac po tym co piszecie bank nie powinien wtedy Wlasnie. a offline w ogole powinno byc Nie, to zupelnie inna sprawa, to jest dzialanie w dobrej wierze, w celu umozliwienia zaplaty tam, gdzie w przeciwnym przypadku byloby to niemozliwe. Bank nie gwarantuje, ze klient nie przekroczy limitu. Jak tak sie tego Ja osobiscie w okolicach limitow moich kart znalazlem sie raz, i bank akurat nie autoryzowal wiecej (i slusznie), wiec to mozesz sobie darowac. Zle jest zle niezaleznie od tego czy jest czeste czy nie. Niech nazwa to sobie oprocentowaniem powyzej limitu, a nie kara za jego Oprocentowanie dla dobra klientow i sprawiedliwosci spolecznej Nie zauwazyles sarkazmu? Moze powinienem napisac "niech sprobuja nazwac to sobie ...". -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2010-01-04 09:29:13 | |
Autor: xbartx | |
limit karty w Citi | |
Dnia Fri, 01 Jan 2010 16:29:53 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):
"MK" <macka@interia.pl> writes: Też tak uważam. Jak już wspomniałem, słowo limit ma swoje znaczenie jasne i klarowne. Skoro mam kk z limitem X pln, to nie muszę chyba pamiętać ile mi jeszcze zostało, bo mam świadomość owego limitu, który powinien zadziałać w odpowiednim momencie i uniemożliwić mi zadłużenie ponad stan i tyle. Wszelkie "ułatwienia" i "ukłony" w stronę klienta podnoszące/ umożliwiające przekroczenie limitu (nie wliczam tutaj transakcji off, bo wiadomo o co chodzi) są szkodliwe i po prostu nie fair, szczególnie jak są włączane z automatu dla wszystkich. -- xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough Xenocide |
|
Data: 2010-01-04 19:36:03 | |
Autor: MK | |
limit karty w Citi | |
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:hhscd9$tp$1inews.gazeta.pl...
Oj mialbys klopoty w mojej firmie, bo mam limit X na wydatki zwiazane z samochodem sluzbowym. Mam karte paliwowa z limitem X, ale w wydatki w ramach limitu wchodza takze myjnia, zakupy plynu do spryskiwaczy itp. Bez problemu mozna przekroczyc limit korzystajac z dodatkowych uslug i tankujac az zabraknie limitu na karcie. Na szczescie moja firma zatrudnia osoby potrafiace dodawac ;). MK |
|
Data: 2010-01-04 21:09:40 | |
Autor: xbartx | |
limit karty w Citi | |
Dnia Mon, 04 Jan 2010 19:36:03 +0100, MK napisał(a):
Oj mialbys klopoty w mojej firmie, bo mam limit X na wydatki zwiazane z IMO mieszasz specyficzne karty służbowe z całkiem inaczej stawianymi wymaganiami co do funkcjonalności z kartami dla zwykłych ludzi, który w większości przypadków i tak przerasta zrozumienie GP or sth. Jednak z racji tego, że w grę wchodzą pieniądze, to dla mnie limit, powinien być limitem zgodnie z jego znaczeniem i już. Z tego co pamiętam w telefonii pre-paid wprowadzono taką opcję (nie pamiętam jaka sieć), że jak się nie ma nic na koncie, to można zadzwonić na koszt odbierającego, oczywiście jeżeli wyrazi on na to zgodę. Jakby to robiło Citi to widzę to tak, że można dzwonić na koszt odbierającego, na nic się zgadzać nie trzeba i nic nie trzeba włączać a minuta kosztuje 5,99 pln i to najlepiej obu rozmówców ;) -- xbartx |
|
Data: 2010-01-04 22:24:40 | |
Autor: MK | |
limit karty w Citi | |
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:hhtlek$p29$1inews.gazeta.pl...
Z tego co widac jestes jadna z niwielu osob, ktore boli udostepnienie mozliwosci zadluzania sie ponac przyznany limit. Coz, w takim razie proponuje poszukac innej karty i wszyscy beda szczesliwi :). MK |
|
Data: 2010-01-04 21:37:06 | |
Autor: xbartx | |
limit karty w Citi | |
Dnia Mon, 04 Jan 2010 22:24:40 +0100, MK napisał(a):
Z tego co widac jestes jadna z niwielu osob, ktore boli udostepnienie Ale gdzie ja napisałem, że mnie to boli? Karta mi jedna została i nie jest to Citi, więc nie jestem raczej bezpośrednio zainteresowany. Mi chodzi o to, aby nie wypaczać znaczenia słów, bo za jakiś czas będzie się trzeba w każdym banku dopytywać w stylu - Co Państwo rozumieją przez limit karty/transakcji/wypłat? itd itp. -- xbartx |
|
Data: 2010-01-05 21:56:02 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
limit karty w Citi | |
"MK" <macka@interia.pl> writes:
Oj mialbys klopoty w mojej firmie, bo mam limit X na wydatki zwiazane Problemem nie jest istnienie samego limitu - problemem jest to, ze bank po cichu autoryzuje = zgadza sie na przekroczenie tego limitu, liczac na to, ze klient sie nie zorientuje. Intencja jest wazna. -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2010-01-09 20:47:10 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
limit karty w Citi | |
"MK" hhipf9$3mo$1@inews.gazeta.pl Nie sadze zebym tylko ja byl taki sprytny i bez wielkiego wysilku Citi będzie zaskoczony. Dwa miesi±ce niepłacenia (a ludzie porezygnuj± z płacenia w sklepach) da większe straty niż te 49 złotych. I wilk będzie głodny i owca będzie zjedzona. To zaleta ;) Polaków, że usługodawca stawia się nad usługobiorc±? Ponoć totalitaryzmu u nas nie ma, komunizm upadł, stalinizm też, Sowieci nie strasz± a Polacy nadal uważaj±, że klient (pan!) ma tańczyć tak, jak mu bank (czyli sługa!) zagra! Może sowietyzm odszedł st±d, ale ci±goty Polaków (niektórych Polaków?) do życia w minionym ustroju (gdzie bank czy sklep miał zawsze rację) pozostały. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2009-12-30 17:08:26 | |
Autor: MK | |
limit karty w Citi | |
Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hhfqv2$k2f$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Taka funkcjonalno¶ć może sobie istnieć, lepiej że jest, niż miałoby jej nie być, ale powinna się wi±zać z możliwo¶ci± zrezygnowania z niej przez klienta bez żadnych opłat albo innych szykan, co w przypadku Citi może nie mieć miejsca. Co to ma być "nie dał możliwo¶ci, to trudno"? Z takim podej¶ciem wszystkich klientów, ci±gle mieliby¶my przelewy po 2 zł od sztuki, że się powtórzę po raz kolejny. Sugerujesz, ze transakcje offline (bez autoryzacji) tez nie powinny istniec? W ich przypadku tez mozna przekroczyc limit, tez zostanie naliczona oplata karna, nie mozna ich wylaczyc. Co do mozliwosci rezygnacji to sie nie zgodze, bo klient ma zawsze prawo przeciac karte i wypowiedziec umowe. Twoim zdaniem jest to usluga niepotrzebna, ale wielu inny klientow bedzie zadowolonych w takiej mozliwosci. MK |
|
Data: 2009-12-30 11:33:29 | |
Autor: xbartx | |
limit karty w Citi | |
Dnia Wed, 30 Dec 2009 12:27:27 +0100, MarekZ napisał(a):
Ja nie napisałem, że widzę naruszenie, tylko że można by się takiego Hmmmm niezły świąteczny "ficzer". A czy to czasem nie jest niezgodne z umową, którą podpisali właściciele kk? Przecież na umowie jest limit karty i chyba nie ma tam nic o jakiś 15%? Tutaj to rzeczywiście wygląda komicznie, bo bank świadomie udostępnia możliwość przekroczenia limitu karty za jedyne 49 pln hłe hłe. Jak się nie będzie dało tego wyłączyć to znak, że w Citi chyba zaczyna brakować kasy i równają do poziomu getina. -- xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough Xenocide |
|
Data: 2009-12-30 13:41:30 | |
Autor: Michal_Ko | |
limit karty w Citi | |
xbartx pisze:
Dnia Wed, 30 Dec 2009 12:27:27 +0100, MarekZ napisał(a): No ale troszkę obiektywizmu zachowajmy: do tej pory przekroczenie limitu w Citi było całkiem bezpłatne i... całkiem możliwe :) teraz jest nadal możliwe, ale kosztuje 49zł. Jak to się ma do tego, że w większośći (z tych banków, w których miałem KK) świadome przekroczenie limitu autoryzacji nie jest możliwe, a jeśli zdarzy się przekroczenie limitu w wyniku rozliczeń, to opłata również jest pobierana. Poza tym- ale to do potwierdzenia- kiedyś przynajmniej było tak przy KK Citi, że limit tak czy siak się dało przekroczyć (jak to _jeszcze_ było płatne, bo kiedyś również było), ważne, żeby przed wygenerowaniem wyciągu spłacić to przekroczenie. Całkiem możliwe, że obecnie również tak jest. -- Michał |
|
Data: 2009-12-30 14:38:03 | |
Autor: Olgierd | |
limit karty w Citi | |
Dnia Wed, 30 Dec 2009 11:33:29 +0000, xbartx napisał(a):
A czy to czasem nie jest niezgodne z umow±, któr± podpisali wła¶ciciele Nie jest, albowiem to jest nowa funkcjonalno¶ć, dodana ostatni± zmian± regulaminu. Wcze¶niej była inna funkcjonalno¶ć, bo można było poprosić telefonistki o podwyższenie ad hoc o 30%. Teraz nie trzeba się nikogo pytać. -- :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl |
|
Data: 2009-12-30 16:05:42 | |
Autor: Rafał | |
limit karty w Citi | |
W dniu 09-12-30 15:38, Olgierd pisze:
Wcze¶niej była inna funkcjonalno¶ć, bo można było poprosić telefonistki o Problem w tym, że teraz pewnie nie dostaniesz odrzucenia transakcji przy przekraczaniu limitu. Też mnie to zbulwersowało z miesi±c temu, ale jako że karta robi za obci±żenie portfela tylko to zapomniałem szybko. Swoj± szos±, tylko raz mi się udało zbliżyć do limitu na jakie¶ 200zł na aliorówce. Dlatego od 4 miesięcy walczę o podwyższenie tegoż... -- Raf |
|
Data: 2009-12-31 01:57:03 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
limit karty w Citi | |
"Olgierd" pan.2009.12.30.14.38.01@legeartis.org.pl Nie jest, albowiem to jest nowa funkcjonalno¶ć, dodana ostatni± Ja przekraczałem wielokrotnie i nikogo nie prosiłem. Spłacałem na czas i nie było opłaty dodatkowej. Aż po jakim¶ czasie zwiększyli mi limit. -=- Nie wiem, jak teraz jest. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |