limit kredytowy w rachunku mBIZNES

Data: 2009-07-08 23:29:23
Autor: AgaZ
limit kredytowy w rachunku mBIZNES
Witam,
Orientujecie się czy można zrezygnować z tzw Dopuszczalnego Salda Debetowego ?
Czy to normalne, że bank pobiera prowizję za niewykorzystany limit ?!

Sam debet w mbanku jest oprocentowany na 17%, a jak się z tego nie korzysta to pobierają 3% w skali roku od niewykorzystanej  kwoty kredytu - naliczane przy wykorzystaniu mniejszym niż 50% przyznanego limitu.

Jak dla mnie to chore... - ale niestety dałem się przekonać miłej pani przy zakładaniu konta.

Data: 2009-07-08 22:20:58
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-07-08, AgaZ <agaz@interia.pl> wrote:

[...]

Orientujecie się czy można zrezygnować z tzw Dopuszczalnego Salda Debetowego?

Można.

Czy to normalne, że bank pobiera prowizję za niewykorzystany limit ?!

Od niedawna tak. Zmienili TOiP i teraz jest taka opłata.

Sam debet w mbanku jest oprocentowany na 17%, a jak się z tego nie korzysta to pobierają 3% w skali roku od niewykorzystanej  kwoty kredytu - naliczane przy wykorzystaniu mniejszym niż 50% przyznanego limitu.

Już się tu zdążyli o to napienić. Sporo banków ma tego typu opłaty przy
kredytach firmowych. A jak nie ma tych opłat, to skubią na oprocentowaniu.
Taki lajf.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-07-08 22:58:26
Autor: Wemif
Wojciech Bancer <proteus@post.pl> wrote:

Już się tu zdążyli o to napienić. Sporo banków ma tego typu opłaty przy
kredytach firmowych. A jak nie ma tych opłat, to skubią na oprocentowaniu.
Taki lajf.

mBank wprowadził chyba taką opłatę nie tylko przy firmowym ale także
przy eKoncie.

a.

Data: 2009-07-08 22:46:37
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-07-08, Wemif <wemif@amsnet.pl> wrote:

[...]

[...]

TOiP nic na ten temat nie wspomina.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-07-09 07:44:10
Autor: Wemif
limit kredytowy w rachunku mBIZNES
Wojciech Bancer <proteus@post.pl> wrote:

TOiP nic na ten temat nie wspomina.

Faktycznie, sorry za wprowadzanie w błąd. Nie wiem dlaczego byłem przekonany, że dotyczy to także limitu w eKoncie.

a.

Data: 2009-07-09 16:49:12
Autor: SDD

Użytkownik "Wemif" <wemif@amsnet.pl> napisał w wiadomości news:h3474a$99r$1host.amsnet.pl...
Faktycznie, sorry za wprowadzanie w błąd. Nie wiem dlaczego byłem
przekonany, że dotyczy to także limitu w eKoncie.

W ekoncie jest za to oplata naliczana niezaleznie od tego, czy limit jest wykorzystywany czy nie. Jakos chyba 1% w skali roku czy jakos tak.
Nazywa sie to jakos "oplata za odnowienie limitu" czy cos w tym stylu. Zasady nieco inne, ale idea ta sama. Skubnac klienta nawet, jesli sie nie zadluza.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-07-09 11:49:12
Autor: Tomasz
[...]

Ja bym napisał "skubnąć klienta _ponieważ_ się nie zadłuża".
Udostępnione środki w koncie są  kosztem banku.

Data: 2009-07-10 00:32:48
Autor: Krzysztof Halasa
Tomasz <tompod@gmail.com> writes:

Udostępnione środki w koncie są  kosztem banku.

Nie sa, niezaleznie od tego o jakim koszcie mowimy.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-07-10 06:25:31
Autor: MałgosiaK
On 9 Lip, 00:58, we...@amsnet.pl (Wemif) wrote:
Wojciech Bancer <prot...@post.pl> wrote:

> [...]
> Taki lajf.

mBank wprowadził chyba taką opłatę nie tylko przy firmowym ale także

Wemir przy kredycie odnawialnym w eKONCIE nie ma takiej opłaty

Data: 2009-07-10 06:26:32
Autor: MałgosiaK
> [...]

> Taki lajf.

mBank wprowadził chyba taką opłatę nie tylko przy firmowym ale także

przepraszam widze ze w dalszej dyskusji padło juz wyjasnienie

limit kredytowy w rachunku mBIZNES