linka przerzutki: czy taka sama główka w mtb i szosie?

Data: 2010-02-01 18:52:41
Autor: jakuboff
linka przerzutki: czy taka sama główka w mtb i szosie?
Michał Pysz wrote:

Czy główka linki jest taka sama dla manetek szosowych i mtb?
Hamulcowe są różne, a przerzutkowe właśnie nie pamiętam.

W zależnoÅ›ci od rodzaju manetek w szosie może być taka sama jak w mtb lub inna. JeÅ›li linki pakowane sÄ… na sztuki, a nie 50 czy 100 w boksie to  mogÄ… mieć różne koÅ„cówki na dwóch koÅ„cach i odcinasz tÄ… której nie potrzebujesz.

Data: 2010-02-02 09:27:03
Autor: Michał Pysz
linka przerzutki: czy taka sama główka w mtb i szosie?
Podoba mi siÄ™ taka:
https://www.cyklotur.com/exec.php?C=I&P=53033434&PZTA=
tylko nie wiem czy spasuje do mtb.

mp.

W zależności od rodzaju manetek w szosie może być taka sama jak w mtb
lub inna. Jeśli linki pakowane są na sztuki, a nie 50 czy 100 w boksie
to mogą mieć różne końcówki na dwóch końcach i odcinasz tą której nie
potrzebujesz.

Data: 2010-02-02 08:26:13
Autor: Rowerex
linka przerzutki: czy taka sama g³ówka w mtb i szosie?
On 2 Lut, 09:27, Micha³ Pysz <pysz.mic...@wp.pl> wrote:

Podoba mi siê taka:https://www.cyklotur.com/exec.php?C=I&P=53033434&PZTA> tylko nie wiem czy spasuje do mtb.

Daj sobie spokój z tym "markowym" badziewiem, nie ma sensu przep³acaæ..
Wciskano mi nie raz kit, ¿e  Clarksy s± dobre, nierdzewne, itp - guzik
prawda i wredny marketing.

Kup linkê nierdzewn± Accenta bez teflonu (prawdopodobnie produkuj je
Alligator), ni¿sza cena i prawdziwa nierdzewno¶æ. Accentów u¿ywam w
szosówce od kilku lat, w mtb od roku i inne linki dla mnie przesta³y
istnieæ.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-02-02 19:49:16
Autor: Micha³ Pysz
[...]

Dotychczas u¿ywa³em linek szlifowanych i teflonowanych xtra i nie mam im nic do zarzucenia. Teraz zreszt± te¿ kupuje 2x xtr a przy okazji chcia³em spróbowaæ jak siê te Clarsky sprawdz±.

Podaj linka to tego co proponujesz na cykloturze to zastanowiê siê czy nie dorzuciæ do koszyka.

mp.

Data: 2010-02-02 11:14:14
Autor: Rowerex
On 2 Lut, 19:49, Micha³ Pysz <pysz.mic...@wp.pl> wrote:
> [...]

chcia³em spróbowaæ jak siê te Clarsky sprawdz±.

Podaj linka to tego co proponujesz na cykloturze to zastanowiê siê czy

S± w Cykloturze, kilka klikniêæ i znajdziesz :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-02-02 20:25:34
Autor: Micha³ Pysz
linka przerzutki: czy taka sama g³ówka w mtb i szosie?

S± w Cykloturze, kilka klikniêæ i znajdziesz :)
No s±, cena taka sama jak Clarksa i ciut taniej ni¿ xtr.... wiêc rewelacji nie widzê. Ale co mi szkodzi spróbowaæ.... :-)

mp.

Data: 2010-02-02 11:56:56
Autor: Rowerex
On 2 Lut, 20:25, Micha³ Pysz <pysz.mic...@wp.pl> wrote:
> S± w Cykloturze, kilka klikniêæ i znajdziesz :)

No s±, cena taka sama jak Clarksa i ciut taniej ni¿ xtr.... wiêc
rewelacji nie widzê. Ale co mi szkodzi spróbowaæ.... :-)

Upar³e¶ siê na ten teflon. Co to daje, to prawdê mówi±c nie wiem.
Nigdy nie u¿ywa³em linek z teflonem i w zasadzie nie widzê potrzeby. W
jednym sklepie odradzano mi nawet takie linki, a to jedyny sklep w
którym ufam zdaniu sprzedawców.

Wracaj±c do tego Clarksa, to warto by wiedzieæ jakie to ma
zabezpieczenia antykorozyjne (nic o nich nie jest napisane). Mo¿e
niewielkie, jaka¶ galwanizacja, st±d cena nieco ni¿sza od
teflonowanego Accenta.

Tak na marginesie, parê lat temu kupi³em w sklepie linkê, która
s³u¿y³a mi wiele lat w góralu w tylnej przerzutce - szlifowana, du¿o
cienkich drucików, ¿adnej ¶niedzi, ¿adnej rdzy, mimo katowania roweru
we wszelakich warunkach, tylko pancerze zmienia³em. Problem w tym, ¿e
sprzedawca nie pamiêta³ co mi sprzeda³, a to co sprzeda³ mi pó¼niej
(jakie¶ galwanizowane Clarksy), to by³a mega pora¿ka, kilka miesiêcy i
linki Clarksa za¶niedzia³y i zardzewia³y. No ale pó¼niej wynalaz³em
Accenty, choæ do wspomnianej super linki nieco im brakuje (t± linkê
wci±¿ mam i byæ mo¿e gdzie¶ jeszcze u¿yjê).

I jeszcze mój test na nierdzewno¶æ - otó¿ kiedy¶ lutowa³em cyn±
obciête koñce linek zamiast zaciskaæ na nich koñcówki i zauwa¿y³em, ¿e
linki "rdzewne i ¶niedziej±ce" dobrze siê lutuj±, cyna wsi±ka, ³apie i
trzyma. Natomiast linek naprawdê nierdzewnych nie da siê w ¿aden
sposób zalutowaæ, nawet stosuj±c agresywne topniki czy pasty
(aczkolwiek kwasu solnego nie próbowa³em ;-).

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-02-02 22:32:34
Autor: Micha³ Pysz
[...]

Z Clarksa po Twoim po¶cie zrezygnowa³em, zgadzam siê, ¿e lepsza nierdzewka ni¿ to ich galwanizowanie.

A linki z teflonem mi siê zawsze sprawdza³y st±d to upieranie siê.
Pozatym wydaje mi siê, ¿e nieteflonowane linki lubi± zaj¶æ z czasem dziwnym szarawym nalotem. W teflonowanych albo to nie wystêpuje albo tego nie widaæ.

Nie wiem czy ten nalot ma jaki¶ neagtwynwy wp³yw wiêc mo¿e faktycznie teflon siê nie przydaje :-P

> [...]
> Accenty, choæ do wspomnianej super linki nieco im brakuje (t± linkê
> wci±¿ mam i byæ mo¿e gdzie¶ jeszcze u¿yjê).

U mnie linka parê lat to nie po¿yje, wymieniam wcze¶niej.
Ale wszystkie moje rowery lubi± dostaæ troszkê b³ota. Mo¿liwe, ¿e gdyby b³ota nie by³o to by ¿ycie pancerzy i linek by³o d³u¿sze.

Ale i tak jak ju¿ kiedy¶ zrobi± hydrauliczne przerzutki to kupujê w ciemno, wtedy tak jak w hamplach problem zniknie ca³kowicie :-)

mp.

Data: 2010-02-03 09:20:55
Autor: darkimage
linka przerzutki: czy taka sama g³ówka w mtb i szosie?

U¿ytkownik "Micha³ Pysz" <pysz.michal@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hka5i0$ote$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Ale i tak jak ju¿ kiedy¶ zrobi± hydrauliczne przerzutki to kupujê w ciemno, wtedy tak jak w hamplach problem zniknie ca³kowicie :-)

Wystarczy³o by pu¶ciæ linki w pancerzu od manetki do przerzutki. Te¿ lepiej zabezpiecza :)
--
DarkImage

Data: 2010-02-02 09:32:10
Autor: MadMan
linka przerzutki: czy taka sama główka w mtb i szosie?
Dnia Tue, 02 Feb 2010 09:27:03 +0100, Micha³ Pysz napisa³(a):

Podoba mi siê taka:
https://www.cyklotur.com/exec.php?C=I&P=53033434&PZTA=
tylko nie wiem czy spasuje do mtb.

Kupi³em, ma 2 koñcówki, w tym jedna zwyk³a bary³kowa jak do MTB (mam
przynajmniej tak± nadziejê, bo tak to wygl±da). Czeka na wiosnê :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-02 11:03:04
Autor: Micha³ Pysz
W dniu 2010-02-02 09:32, MadMan pisze:
[...]

OK to kupujê.

mp.

linka przerzutki: czy taka sama główka w mtb i szosie?