linka przerzutki: czy taka sama główka w mtb i szosie?

Data: 2010-02-01 23:59:38
Autor: Michał Pysz
linka przerzutki: czy taka sama główka w mtb i szosie?

Czy główka linki jest taka sama dla manetek szosowych i mtb?
Hamulcowe są różne, a przerzutkowe właśnie nie pamiętam.

mp.

Data: 2010-02-01 18:52:41
Autor: jakuboff
Michał Pysz wrote:

Czy główka linki jest taka sama dla manetek szosowych i mtb?
Hamulcowe są różne, a przerzutkowe właśnie nie pamiętam.

W zaleĹźności od rodzaju manetek w szosie moĹźe być taka sama jak w mtb lub inna. Jeśli linki pakowane są na sztuki, a nie 50 czy 100 w boksie to  mogą mieć róşne końcĂłwki na dwĂłch końcach i odcinasz tą ktĂłrej nie potrzebujesz.

Data: 2010-02-02 09:27:03
Autor: Michał Pysz
linka przerzutki: czy taka sama główka w mtb i szosie?
Podoba mi się taka:
https://www.cyklotur.com/exec.php?C=I&P=53033434&PZTA=
tylko nie wiem czy spasuje do mtb.

mp.

W zależności od rodzaju manetek w szosie może być taka sama jak w mtb
lub inna. Jeśli linki pakowane są na sztuki, a nie 50 czy 100 w boksie
to mogą mieć różne końcówki na dwóch końcach i odcinasz tą której nie
potrzebujesz.

Data: 2010-02-02 08:26:13
Autor: Rowerex
On 2 Lut, 09:27, Michał Pysz <pysz.mic...@wp.pl> wrote:

Podoba mi się taka:https://www.cyklotur.com/exec.php?C=I&P=53033434&PZTA> tylko nie wiem czy spasuje do mtb.

Daj sobie spokój z tym "markowym" badziewiem, nie ma sensu przepłacać..
Wciskano mi nie raz kit, że  Clarksy są dobre, nierdzewne, itp - guzik
prawda i wredny marketing.

Kup linkę nierdzewną Accenta bez teflonu (prawdopodobnie produkuj je
Alligator), niższa cena i prawdziwa nierdzewność. Accentów używam w
szosówce od kilku lat, w mtb od roku i inne linki dla mnie przestały
istnieć.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-02-02 19:49:16
Autor: Michał Pysz
[...]

Dotychczas używałem linek szlifowanych i teflonowanych xtra i nie mam im nic do zarzucenia. Teraz zresztą też kupuje 2x xtr a przy okazji chciałem spróbować jak się te Clarsky sprawdzą.

Podaj linka to tego co proponujesz na cykloturze to zastanowię się czy nie dorzucić do koszyka.

mp.

Data: 2010-02-02 11:14:14
Autor: Rowerex
On 2 Lut, 19:49, Michał Pysz <pysz.mic...@wp.pl> wrote:
> [...]

chciałem spróbować jak się te Clarsky sprawdzą.

Podaj linka to tego co proponujesz na cykloturze to zastanowię się czy

Są w Cykloturze, kilka kliknięć i znajdziesz :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-02-02 20:25:34
Autor: Michał Pysz
linka przerzutki: czy taka sama główka w mtb i szosie?

Są w Cykloturze, kilka kliknięć i znajdziesz :)
No są, cena taka sama jak Clarksa i ciut taniej niż xtr.... więc rewelacji nie widzę. Ale co mi szkodzi spróbować.... :-)

mp.

Data: 2010-02-02 11:56:56
Autor: Rowerex
On 2 Lut, 20:25, Michał Pysz <pysz.mic...@wp.pl> wrote:
> Są w Cykloturze, kilka kliknięć i znajdziesz :)

No są, cena taka sama jak Clarksa i ciut taniej niż xtr.... więc
rewelacji nie widzę. Ale co mi szkodzi spróbować.... :-)

Uparłeś się na ten teflon. Co to daje, to prawdę mówiąc nie wiem.
Nigdy nie używałem linek z teflonem i w zasadzie nie widzę potrzeby. W
jednym sklepie odradzano mi nawet takie linki, a to jedyny sklep w
którym ufam zdaniu sprzedawców.

Wracając do tego Clarksa, to warto by wiedzieć jakie to ma
zabezpieczenia antykorozyjne (nic o nich nie jest napisane). Może
niewielkie, jakaś galwanizacja, stąd cena nieco niższa od
teflonowanego Accenta.

Tak na marginesie, parę lat temu kupiłem w sklepie linkę, która
służyła mi wiele lat w góralu w tylnej przerzutce - szlifowana, dużo
cienkich drucików, żadnej śniedzi, żadnej rdzy, mimo katowania roweru
we wszelakich warunkach, tylko pancerze zmieniałem. Problem w tym, że
sprzedawca nie pamiętał co mi sprzedał, a to co sprzedał mi później
(jakieś galwanizowane Clarksy), to była mega porażka, kilka miesięcy i
linki Clarksa zaśniedziały i zardzewiały. No ale później wynalazłem
Accenty, choć do wspomnianej super linki nieco im brakuje (tą linkę
wciąż mam i być może gdzieś jeszcze użyję).

I jeszcze mój test na nierdzewność - otóż kiedyś lutowałem cyną
obcięte końce linek zamiast zaciskać na nich końcówki i zauważyłem, że
linki "rdzewne i śniedziejące" dobrze się lutują, cyna wsiąka, łapie i
trzyma. Natomiast linek naprawdę nierdzewnych nie da się w żaden
sposób zalutować, nawet stosując agresywne topniki czy pasty
(aczkolwiek kwasu solnego nie próbowałem ;-).

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-02-02 22:32:34
Autor: Michał Pysz
[...]

Z Clarksa po Twoim poście zrezygnowałem, zgadzam się, że lepsza nierdzewka niż to ich galwanizowanie.

A linki z teflonem mi się zawsze sprawdzały stąd to upieranie się.
Pozatym wydaje mi się, że nieteflonowane linki lubią zajść z czasem dziwnym szarawym nalotem. W teflonowanych albo to nie występuje albo tego nie widać.

Nie wiem czy ten nalot ma jakiś neagtwynwy wpływ więc może faktycznie teflon się nie przydaje :-P

> [...]
> Accenty, choć do wspomnianej super linki nieco im brakuje (tą linkę
> wciąż mam i być może gdzieś jeszcze użyję).

U mnie linka parę lat to nie pożyje, wymieniam wcześniej.
Ale wszystkie moje rowery lubią dostać troszkę błota. Możliwe, że gdyby błota nie było to by życie pancerzy i linek było dłuższe.

Ale i tak jak już kiedyś zrobią hydrauliczne przerzutki to kupuję w ciemno, wtedy tak jak w hamplach problem zniknie całkowicie :-)

mp.

Data: 2010-02-03 09:20:55
Autor: darkimage

Użytkownik "Michał Pysz" <pysz.michal@wp.pl> napisał w wiadomości news:hka5i0$ote$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Ale i tak jak już kiedyś zrobią hydrauliczne przerzutki to kupuję w ciemno, wtedy tak jak w hamplach problem zniknie całkowicie :-)

Wystarczyło by puścić linki w pancerzu od manetki do przerzutki. Też lepiej zabezpiecza :)
--
DarkImage

Data: 2010-02-02 09:32:10
Autor: MadMan
Dnia Tue, 02 Feb 2010 09:27:03 +0100, Michał Pysz napisał(a):

Podoba mi się taka:
https://www.cyklotur.com/exec.php?C=I&P=53033434&PZTA=
tylko nie wiem czy spasuje do mtb.

Kupiłem, ma 2 końcówki, w tym jedna zwykła baryłkowa jak do MTB (mam
przynajmniej taką nadzieję, bo tak to wygląda). Czeka na wiosnę :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-02 11:03:04
Autor: Michał Pysz
W dniu 2010-02-02 09:32, MadMan pisze:
[...]

OK to kupuję.

mp.

linka przerzutki: czy taka sama główka w mtb i szosie?