listwy podszafkowe

Data: 2012-03-26 23:53:59
Autor: wowa
listwy podszafkowe
Witam
Oglądałem wiele zdjęć kuchni z oświetleniem podszafkowym w kuchni, ale dalej nie wiem dwóch rzeczy. Jaka barwa i ile diod powinno być w takiej listwie. Posiadaczy takiego oświetlenia bardzo proszę o opinie odnośnie jakości tego światła. Wstępnie dobrym wydaje mi się barwa biała-chłodna (5000). Wolałbym też listwę z większą ilością małych diód. Nikt ze znajomych nie ma takiej ekstrawagancji więc nie mogę zobaczyć tego na żywo. W sklepach nie ma warunków do podjęcia decyzji.
Wojtek

--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę

Data: 2012-03-27 20:12:07
Autor: uciu
listwy podszafkowe
mam taśme 300led/5metrów w kolorze ciepły biały - światło super - nie jest takie sztucznie niebieskie jak z zimnym białym - kombinowałem na próbe wpierw z taką taśmą.

http://img808.imageshack.us/img808/9067/pict4848.jpg
http://img708.imageshack.us/img708/8194/pict4847r.jpg
http://img202.imageshack.us/img202/7735/pict4846.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/3713/pict4844n.jpg
http://img833.imageshack.us/img833/5378/pict4843.jpg

Taśma jest w aluminiowym korytku i jest jej tam około 3 metry.

Na początku miałem zwykłe trójkąty podszafkowe na żarówke halogenową 20w ale były strasznie daremne, nie dawały tyle światła i nie da się ich w ogole porównać do tych taśm ledowych.

Dziecku ostatnio też zrobiłem lampke podświetlaną takimi diodami ale kolorowymi- jest zachwycone:-)

--
-- -
uciu

Data: 2012-03-28 11:27:58
Autor: Mark Twain
listwy podszafkowe

"uciu" <guseva(sssss)@interia.pl> wrote in message news:jksvtp$c0r$1inews.gazeta.pl...
[...]

O bosz, jakie to paskudne !! Już pierwsze zdjęcie świadczy o nieznajomości efektów światła (cień rzucany przez szafkę na podłodze). Światło w tym przypadku powinno być NAD szafkami. Krótko mówiąc dziadostwo jak film Kac Wawa.

--

Mark

Data: 2012-03-28 03:08:06
Autor: Kris
listwy podszafkowe
W dniu środa, 28 marca 2012, 11:27:58 UTC+2 użytkownik Mark Twain napisał:

O bosz, jakie to paskudne !! Już pierwsze zdjęcie świadczy o nieznajomości efektów światła (cień rzucany przez szafkę na podłodze). Światło w tym przypadku powinno być NAD szafkami.

Ale przecież jest dobrze- światło POD szafkami oświetla blat roboczy. Światło nad szafkami może byłoby zgodne z "efektami swiatła" cokolwiek to znaczy ale blat roboczy byłby niedostatecznie oświetlony. To co Ty proponujesz może dobre do katalogów ale w praktyce niefunkcjonalne

Data: 2012-03-28 12:03:22
Autor: Przesmiewca
listwy podszafkowe
"Mark Twain" <2asdasas1@1sdds2ss.eu> napisał(a):

[...]

Facet zrobil tak, zeby jemu sie podobalo i zeby dobrze sie czul w tym oswietleniu, a nie zeby
swiatlo bylo zgodne ze sztuka i swiadczylo o znajomosci efektow swiatla. Jakis problem masz ze
zrozumieniem takiego prostego faktu?

Data: 2012-03-28 19:08:21
Autor: uciu
listwy podszafkowe

O bosz, jakie to paskudne !! Już pierwsze zdjęcie świadczy o nieznajomości
efektów światła (cień rzucany przez szafkę na podłodze). Światło w tym przypadku powinno być NAD szafkami.

Co sie komu podoba...
Swiatło jest światłem DODATKOWYM zastępującym lampki podszafkowe.
Głownie "rzucające DOBRY cień" jest na suficie, NAD szafkami:)

--
-- -
uciu

Data: 2012-03-29 18:34:29
Autor: zil0g
listwy podszafkowe
*Mark Twain* wdusil[a] knefle:

[...]

Ignorant jak nic, nie zna efektow swiatla i do tego nie czuje fotonow!

Data: 2012-03-30 01:14:36
Autor: ZbyszekZ
listwy podszafkowe
> [...]

O bosz, jakie to paskudne !! Już pierwsze zdjęcie świadczy o nieznajomości efektów światła (cień rzucany przez szafkę na podłodze). Światło w tym przypadku powinno być NAD szafkami. Krótko mówiąc dziadostwo jak film Kac Wawa.
O bosz, już pierwsze słowa świadczą że mistrz dekorowania supermarketów.
Gdyby jakiś architekt wnętrz się wypowiedział to pracy by życiu nie dostał.

--
ZZ@private

Data: 2012-03-28 17:42:36
Autor: Qrczak
listwy podszafkowe
Dnia 2012-03-27 20:12, niebożę uciu wylazło do ludzi i marudzi:
[...]

Urocze gwiazdki w oknie.

BTW rozplanowanie kuchni niesamowite. Sami wymyśliliście czy architekt od mebli doradził?

Qra

Data: 2012-03-28 19:01:57
Autor: Ikselka
listwy podszafkowe
Dnia Wed, 28 Mar 2012 17:42:36 +0200, Qrczak napisał(a):

BTW rozplanowanie kuchni niesamowite.

Nie widze niczego "niesamowitego". Typowe.
--

XL wiosenna

Data: 2012-03-28 19:05:10
Autor: Wujeq
listwy podszafkowe

Nie widze niczego "niesamowitego". Typowe.

Qrczak sobie jaja robi, widzę że nie zrozumiałaś ironii.

Bags

Data: 2012-03-28 19:39:26
Autor: Ikselka
listwy podszafkowe
Dnia Wed, 28 Mar 2012 19:05:10 +0200, Wujeq napisał(a):

Nie widze niczego "niesamowitego". Typowe.

Qrczak sobie jaja robi, widzę że nie zrozumiałaś ironii.

No nie, ponieważ nie widzę do niej powodu. Kuchnia ładna, uporządkowany
ergonomiczny układ - taka ma być, nie? Czego ironizować.

--

XL wiosenna

Data: 2012-03-28 19:11:33
Autor: uciu
listwy podszafkowe

Nie widze niczego "niesamowitego". Typowe.

ja też nie widze:-)
wymyślone samemu - nie było lepszego wyjścia bo kuchnia ma daremny/wagonowy, blokowy kształt z małym okienkiem:-/

--
-- -
uciu

Data: 2012-03-28 19:43:59
Autor: Ikselka
listwy podszafkowe
Dnia Wed, 28 Mar 2012 19:11:33 +0200, uciu napisał(a):

Nie widze niczego "niesamowitego". Typowe.

ja też nie widze:-)
wymyślone samemu - nie było lepszego wyjścia bo kuchnia ma daremny/wagonowy, blokowy kształt z małym okienkiem:-/

Fajna kuchnia i fajny pomysł, po prostu. Nie wiem tylko, czy na dłuższą
metę nie nazbyt męczący dla oczu, ale to się okaże.
Ja osobiście wolę górne oświetlenie "centralne", światło osobne mam tylko
nad zlewozmywakiem, bo lubię widzieć wszytskie zakamarki mytych przedmiotów
no i nie lubię oświetlonych wydzielonych "rejonów" kontrastujących z
ciemnością w pozostałej części, ale to raczej kwestia mojej wzrokowej
nadwrażliwości niestety połączonej z reakcją w postaci bólu głowy, musze
mieć swiatło "odbite" od sufitu.
--

XL wiosenna

Data: 2012-03-28 23:03:01
Autor: uciu
listwy podszafkowe

Fajna kuchnia i fajny pomysł, po prostu. Nie wiem tylko, czy na dłuższą
metę nie nazbyt męczący dla oczu, ale to się okaże.
Ja osobiście wolę górne oświetlenie "centralne", światło

Też tak wolę, ale jeśli światło jest za/nade mną to stojąc przy blacie robię sobie cień ( przy tak długiej wąskiej kuchni z małym oknem).
Te oświetlenie podszafkowe jest świetnym uzupełnieniem głównego światła, a w wielu przypadkach jest wystarczającym światłem bez konieczności świecenia głównej lampy.

--
-- -
uciu

Data: 2012-03-29 01:05:58
Autor: Ikselka
listwy podszafkowe
Dnia Wed, 28 Mar 2012 23:03:01 +0200, uciu napisał(a):

[...]

No własnie o tym mówię - ja po prostu oświetlajac blaty tymi listwami i tak
musiałabym mieć włączone górne oswietlenie.
--

XL wiosenna

Data: 2012-03-28 19:16:57
Autor: uciu
listwy podszafkowe

Urocze gwiazdki w oknie.

co do tego to sie nie wypowiadam...wymysł zony na święta:)

--
-- -
uciu

Data: 2012-03-28 23:37:39
Autor: wowa
listwy podszafkowe

Użytkownik "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl> napisał w wiadomości news:jksvtp$c0r$1inews.gazeta.pl...
mam taśme 300led/5metrów w kolorze ciepły biały - światło super - nie jest

Dzięki za zdjęcia, już je widziałem :) Prezentowałeś je gdzieś :) Czy ten ciepło-biały nie jest za żółty? Jak z oddawaniem kolorów? Miałem kiedyś (15min) świetlówkę o takiej barwie, nie szło wytrzymać :)
Wojtek

Data: 2012-03-29 08:41:51
Autor: Kacper
listwy podszafkowe

Użytkownik "wowa" <wowa3@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:4f7384a3$0$1221$65785112news.neostrada.pl...

[...]

A ja kiedyś zrobiłem sam listwę.
Kupiłem taki profil PCV w który idealnie pasowały ledy kwadratowe (trochę mocniejsze niż zwykłe ale nie pałer super hiper LED)
Kupiłem pakę białych, ale były w efekcie żółte, więc kupiłem drugi pakiet bielszych, a to prawie fiolet
(może lekko przesadzam ale sami wiecie jakie one mają barwy światła)
Więc zrobiłem tak że w listwę upakowałem je na zmianę.
Ilość światła - git, potem moja kobitka juz tylko to włączała, takie wygodne i wystarczające było.
A kolor?????
SUPER, w sam raz i jabłko jak leżało na blacie to widziałem że jest czerwono-zielone, a nie jakieśtam-niewiadomoczydojrzałe.

Rafał

Data: 2012-03-29 18:46:08
Autor: wowa
listwy podszafkowe

Użytkownik "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jl107d$jl4$1inews.gazeta.pl...

[...]

Z wrodzonego lenistwa niechcemisię tego dłubać :) Ale dałeś pomysł, kupić ciepłą i zimną i powiesić je obok siebie :)
Wojtek

Data: 2012-03-29 19:51:17
Autor: uciu
listwy podszafkowe

Dzięki za zdjęcia, już je widziałem :) Prezentowałeś je gdzieś :) Czy ten
ciepło-biały nie jest za żółty? Jak z oddawaniem kolorów? Miałem kiedyś (15min) świetlówkę o takiej barwie, nie szło wytrzymać :)

Ciepły biały nie jest za zółty, za to zimny jest za "zimny"

Najlepiej kup sobie po małym pasku i wypróbuj - albo allegro za 10zł/metr albu u mnie np w elektronicznym mają na kawałki po 5cm (jednak dużo drożej niż na allego - ok 36zł metr)

Oddawanie kolorów nie jest złe - oczywiści jako głowne światło w salonie nigdy bym tego nie zastosował ale jako dodatkowe/podszafkowe jest ok.

--
-- -
uciu

Data: 2012-03-30 19:06:53
Autor: wowa
listwy podszafkowe

Użytkownik "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl> napisał w wiadomości news:jl27eq$rs3$1inews.gazeta.pl...

Oddawanie kolorów nie jest złe - oczywiści jako głowne światło w salonie nigdy bym tego nie zastosował ale jako dodatkowe/podszafkowe jest ok.

To ma być tylko pod szafkami w kuchni. Najbardziej precyzyjną pracą przy tym świetle, będzie czytanie gazety :)
Wojtek

Data: 2012-03-27 21:27:28
Autor: Olo
listwy podszafkowe
W dniu 2012-03-26 23:53, wowa pisze:
[...]

Zamiast listew kup sobie takie zwykłe oprawy podszafkowe w formie np. trójkątów (standardowe) a zamiast żarówek halogenowych kup coś takiego http://www.max-led.pl/towar,id-123,zarowka_diodowa_g4_10smd_led_12v_biala_ciepla.html (znajdziesz dużo taniej) i będzie super, wygląda bardziej estetycznie od listew. U mnie 4 takie wystarczają do oświetlenia wszystkich blatów roboczych w kuchni. Miały służyć za ozdobę a wytwarzają tyle światła, że praktycznie nie ma potrzeby używać oświetlenia głównego.
W porównaniu do listew ma tą tą zaletę, że nie trzeba tego ukrywać a z listwami różnie (nieraz wygląda to nie ciekawie).

Olo
MĂłj adres zakodowany ROT13.

Data: 2012-03-28 23:43:12
Autor: wowa
listwy podszafkowe

Użytkownik "Olo" <jm500@wp.pl> napisał w wiadomości news:jkt4av$g46$1node2.news.atman.pl...

Zamiast listew kup sobie takie zwykłe oprawy podszafkowe w formie np. trójkątów (standardowe) a zamiast żarówek halogenowych kup coś takiego

Zdecydowanie wolę listwy. Stojąc przed szafkami całkiem ich nie będzie widać. Światło też będzie bardziej równomierne. Problem mam tylko z barwą światła. Brak mocy można naprawić dodając drugą listwę :)
Wojtek