listy wyborcze-alfabetycznie

Data: 2014-03-26 15:09:56
Autor: tixe
listy wyborcze-alfabetycznie
Zamiast podniecać się kto będzie jedynką czy dwójką, a kto na końcu, nie prościej i uczciwiej byłoby podawanie nazwisk w kolejności alfabetycznej?

Data: 2014-03-26 15:26:19
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2014-03-26 15:09, tixe pisze:
Zamiast podniecać się kto będzie jedynką czy dwójką, a kto na końcu, nie
prościej i uczciwiej byłoby podawanie nazwisk w kolejności alfabetycznej?

Zamiast podniecać się kto będzie jedynką/dwójką trójką, prościej byłoby wprowadzić okręgi jednomandatowe....

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2014-03-27 08:05:57
Autor: Danusia

Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5332e38b$0$2240$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Właśnie!
Tylko że w Polsce wszystkie okręgi to niemozliwe, część to tylko zapowiedzi, a do wykonania to pewnie nasze wnuki będą tak głosować.

pozdr -- -

Data: 2014-03-31 22:30:34
Autor: Marek Dyjor
Tomasz Kaczanowski wrote:
[...]

zamiats sie podniecać okręgami jednomandatowymi lepiej wprowadzić system losowania przedstawicieli spośród wszystkich rezydentów państwa.

Data: 2014-04-01 03:52:32
Autor: Marek Wisniewski
W dniu poniedziałek, 31 marca 2014 22:30:34 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
Tomasz Kaczanowski wrote:

> [...]

zamiats sie podniecać okręgami jednomandatowymi lepiej wprowadzić system losowania przedstawicieli spośród wszystkich rezydentów państwa.

Proponuje robic kastingi, ktore juz kiedys w TV popieral Frasyniuk.

Data: 2014-04-02 07:54:18
Autor: Marek Dyjor
Marek Wisniewski wrote:
[...]

IMHO tylko losowanie miało by sens...

mamy mieć reprezentację mieszakńców danego pańśtwa czy rejonu, chcemy aby rzadzili przedstawiciele mieszkańców.

jednyna uczciwą metodą jest losowanie.

Każdy rezydent płącący podatki mógłby zostać wyolosowany do sejmu, losowanie raz na rok, do połowy czy 1/3 sejmu. kadencja wynosiłą by np 2 lata.

zostajesz wylosowany masz OBOWIĄZEK zostać członkiem sejsmu.

Data: 2014-04-02 14:50:37
Autor: t-1
W dniu 2014-04-02 07:54, Marek Dyjor pisze:

zostajesz wylosowany masz OBOWIĄZEK zostać członkiem sejsmu.

Proponuję, aby wygrywający szóstkę w lotto miał ten obowiązek przez 4 lata.
Oczywiście, wygrane pieniądze zapewniają utrzymanie posła przez całą kadencję, więc brak problemu diet i innych kosztów,
Oraz, być może, uchwalane rozsądne ustawy budżetowe i podatkowe, bo można stracić już posiadany majątek.

Data: 2014-04-02 23:12:05
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 02.04.2014 14:50, t-1 pisze:
[...]

Motywacja dobra, ale pytanie czy taki wylosowany będzie w stanie podejmować w miarę racjonalne decyzje? W końcu zawsze może trafić na jakiegoś menela z kompletnie zamarynowanym wódą mózgiem ;)

Data: 2014-04-03 00:37:27
Autor: Maciek
W dniu 2014-04-02 23:12, Andrzej Lawa pisze:
Motywacja dobra, ale pytanie czy taki wylosowany będzie w stanie podejmować w miarę racjonalne decyzje? W końcu zawsze może trafić na jakiegoś menela z kompletnie zamarynowanym wódą mózgiem ;)
A czy wśród naszych wybrańców nie trafiają się tacy, którzy przez całą
kadencję obijają się tylko o stołówkę sejmową? ;-)

Maciek

Data: 2014-04-03 08:04:21
Autor: Tomasz Kaczanowski
[...]

Czyli dokładnie, taj jak wśród obecnie zasiadających... To akurat nic by nie zmieniło.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2014-04-02 23:56:50
Autor: nkab
W dniu czwartek, 3 kwietnia 2014 08:04:21 UTC+2 użytkownik Tomasz Kaczanowski napisał:

> [...]
> jakiegoś menela z kompletnie zamarynowanym wódą mózgiem ;)

Czyli dokładnie, taj jak wśród obecnie zasiadających... To akurat nic by nie zmieniło.

Te wszystkie wybory to jeden wielki pic.

Obywatele nie zdają sobie sprawy jak to naprawdę działa.

A jest tak, że jak ktoś startuje i od razu widać,
że ma duże szanse na poklask to taki kandydat od razu
ma przydzielanych opiekunów, którzy albo zadbają
by go wyeliminować albo tak go udobruchać by robił
to co mu ktoś tam w tle będzie narzucał.

Donald nie rządzi! Donald jest tylko pajacem.
Rządzi stara wiara i ci co mają obozy pracy.
Również Jarek nie rządzi bo ONI tak będą robić
by zajmował się czy innym niż gospodarka (o której Jarek
nie ma bladego pojęcia).

Jak ktoś znajdzie sposób aby pozbyć się tych opiekunów
lub ograniczyć ich wpływ do zera to dopiero będzie szansa
na jakieś istotne zmiany i kraj naprawdę ruszy do przodu.

Teraz mamy taką putinowską wiochę, którą zachód traktuje
instrumentalnie.

Andrzej.

Data: 2014-04-07 18:44:39
Autor: Marek Dyjor
Andrzej Lawa wrote:
[...]

hm...

a kto teraz trafia do sejmu...

sami kompetentni zrównoważeni super wykształceni uczciwi i moralni specjaliści?

IMHO wybory to selekcja negatywna, nie wybiera sie najlepszych tylko tych co robią największa hucpe i najlepiej sie sprzedają.

Losowanie dawało by szansę na prawdziwą reprezentację społeczeństwa.

Data: 2014-04-02 15:01:34
Autor: Krzysztof Jodłowski
listy wyborcze-alfabetycznie
IMHO tylko losowanie miało by sens...
mamy mieć reprezentację mieszakńców danego pańśtwa czy rejonu, chcemy
aby rzadzili przedstawiciele mieszkańców.

Skoro u koptów wybiera się Papieża na drodze losowania, to czemu nie u nas.

Krzysztof

Data: 2014-04-02 22:40:39
Autor: Marek Dyjor
Krzysztof Jodłowski wrote:
[...]

losowanie wbrew pozorom jest sensowniejsze od wyborów.

w sejmei zaś powinna obowiązywać zasada że ustawy mają być owocem konsesnusu a nie głosowania.

można by uznać np 10% osób stawiajacych veto jako akceptowalne do uznania dogadanej ustawy za uchwaloną.

Data: 2014-04-02 23:10:27
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 02.04.2014 22:40, Marek Dyjor pisze:

Skoro u koptów wybiera się Papieża na drodze losowania, to czemu nie
u nas.

losowanie wbrew pozorom jest sensowniejsze od wyborów.

Ha, to mi przypomina ustrój z "Pieśni odległej ziemi" ;)

Konstytucja Jeffersona, wersja 3 - nie pamiętam jak to było z resztą władz, ale "głowa państwa" była wybierana w drodze losowania (wychodząc z założenia, że każdy pchający się na to stanowisko automatycznie nie powinien go zajmować ;) )

w sejmei zaś powinna obowiązywać zasada że ustawy mają być owocem
konsesnusu a nie głosowania.

można by uznać np 10% osób stawiajacych veto jako akceptowalne do
uznania dogadanej ustawy za uchwaloną.

Ummm... Masz na myśli maksymalny poziom sprzeciwu?

Boję się, że powodowałoby to niezłe zatory legislacyjne.

Data: 2014-04-07 18:46:39
Autor: Marek Dyjor
Andrzej Lawa wrote:
[...]

Nie wiem czy wieksze niż obecnie...

pamiętaj że osoby wylosowane nie musiałyby myśleć o tym ze muszą sie komuś przypodobać aby zostać ponownie wybranym

Data: 2014-04-07 19:42:00
Autor: Maciek
W dniu 2014-04-07 18:46, Marek Dyjor pisze:
Boję się, że powodowałoby to niezłe zatory legislacyjne.
Nie wiem czy wieksze niż obecnie...
pamiętaj że osoby wylosowane nie musiałyby myśleć o tym ze muszą sie komuś przypodobać aby zostać ponownie wybranym
No to może wreszcie jakieś sensowne reformy by wprowadzili? A na koniec
można by ich rozliczyć i pozwolić odejść w glorii chwały, albo
rozstrzelać - to tak, żeby się za bardzo nie rozbestwili i czuli nad
sobą jakiś bat z marchewką ;-)

Maciek

Data: 2014-04-01 08:00:59
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2014-03-31 22:30, Marek Dyjor pisze:
Tomasz Kaczanowski wrote:
[...]

Z matematycznego punktu widzenia (licząc, że ok 20% osób jest rzeczywiście inteligentnych), byłaby szansa na sejm z wyższym potencjałem - hehehe

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2014-03-26 15:58:55
Autor: Maciek
[...]
.... i nastawić się na gwałtowny wzrost liczby podań o zmianę nazwiska
np. na Aaaaaadamski przed każdymi wyborami :->

Maciek

listy wyborcze-alfabetycznie