lobby oponiarskie dziala

Data: 2012-07-27 14:41:55
Autor: Andrzej Lawa
lobby oponiarskie dziala
http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Opony-zimowe-beda-obowiazkowe,wid,14795071,wiadomosc.html?_ticrsn=3&ticaid=6ee16

Pani Bublewicz ma bardzo adekwatne nazwisko - do tworzenia bubli
prawnych nadaje się idealnie...

Data: 2012-07-27 14:46:21
Autor: Docent Zylber
lobby oponiarskie dziala
prawnych nadaje się idealnie...

Nareszcie. CŁA europa Zachodnia w naszym klimancie ma to od 30 lat i dlatego maja mniej wypadków

Docent

Data: 2012-07-27 14:52:30
Autor: J.F
lobby oponiarskie dziala
Użytkownik "Docent Zylber"  napisał w wiadomoœci grup dyskusyjnych:juu2i6$jog$1@inews.gazeta.pl...
prawnych nadaje się idealnie...
Nareszcie. CŁA europa Zachodnia w naszym klimancie ma to od 30 lat i dlatego
maja mniej wypadków

Oj Kolina, zebys ty jeszcze wiedzial co piszesz, a nie pisal co wiesz ...

J.

Data: 2012-07-27 14:54:17
Autor: RoMan Mandziejewicz
lobby oponiarskie dziala
Hello J.F,

Friday, July 27, 2012, 2:52:30 PM, you wrote:

Użytkownik "Docent Zylber"  napisał w wiadomości grup

[...]

Oj Kolina, zebys ty jeszcze wiedzial co piszesz, a nie pisal co wiesz ..

A tak było fajnie, jak miał stałe IP...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-07-27 15:07:10
Autor: Chris
lobby oponiarskie dziala
RoMan Mandziejewicz nabazgrał(a):

[...]
..
A tak było fajnie, jak miał stałe IP...

Jeśli UPC zmienia IP raz na rok to dobrze ... można powiedzieć że ma stałe IP :)

Data: 2012-07-29 12:51:10
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
lobby oponiarskie dziala
  Powitanko,

A tak było fajnie, jak miał stałe IP...

A to bez tego Koliny nie poznajesz? Do tego ani IP, ani nick niepotrzebny;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-07-29 13:45:46
Autor: RoMan Mandziejewicz
lobby oponiarskie dziala
Hello Pawel,

Sunday, July 29, 2012, 12:51:10 PM, you wrote:

  Powitanko,
A tak było fajnie, jak miał stałe IP...
A to bez tego Koliny nie poznajesz? Do tego ani IP, ani nick niepotrzebny;-)

Nie poznaję, bo szybko do kibla wsadziłem i stylu nie rozpoznaję, choć
analfabetyzm kojarzę. Poza tym - stary jestem i pamięć szwankuje.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-07-27 14:53:43
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
lobby oponiarskie dziala
On 2012-07-27 14:41, Andrzej Lawa wrote:
http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Opony-zimowe-beda-obowiazkowe,wid,14795071,wiadomosc.html?_ticrsn=3&ticaid=6ee16

Pani Bublewicz ma bardzo adekwatne nazwisko - do tworzenia bubli
prawnych nadaje się idealnie...

I do tego zmiana określona datą a nie warunkami drogowymi. Geniusz niektórych jest porażający...

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-07-27 15:12:57
Autor: J.F
lobby oponiarskie dziala
Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik"  napisał w wiadomości
On 2012-07-27 14:41, Andrzej Lawa wrote:
[...]

To akurat w miare prawidlowo - jak cie snieg zaskoczy to zostawisz auto i pojedziesz autobusem ?

Trzeba byc przygotowanym przed opadami :-)

J.

Data: 2012-07-27 15:36:06
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
lobby oponiarskie dziala
On 2012-07-27 14:41, Andrzej Lawa wrote:
[...]

Zaskosczy gdzie ? Gdy samochód stoi w garażu ? :-) Cóż... prognoza pogody pozwala być mniej zaskoczonym ;-) Ewentualnie wystarczy mieć ze sobą łańcuchy :-)

Trzeba byc przygotowanym przed opadami :-)

Patrząć po samochodach, to niektórzy przygotowani są cały rok ;-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-07-27 23:35:42
Autor: nazgul
lobby oponiarskie dziala

Zaskosczy gdzie ? Gdy samochód stoi w garaşu ? :-) Cóş... prognoza
pogody pozwala być mniej zaskoczonym ;-) Ewentualnie wystarczy mieć ze
sobą łańcuchy :-)

łańcuchy ratują przed mandatem, wg przedmiotowej propozycji?

nie ma o cym dyskutować wszelkie nakazy
typu: opony pasy światła, są z gruntu złe.

Data: 2012-07-27 23:51:24
Autor: z
lobby oponiarskie dziala
W dniu 2012-07-27 23:35, nazgul pisze:
nie ma o cym dyskutować wszelkie nakazy
typu: opony pasy światła, są z gruntu złe.

Nie mam nic do zimówek (mam teraz stosowne w dobrym stanie dwa komplety opon) ale do jasnej cho... to ja będę decydował czy do turlania się po mieście wystarczą mi letnie czy wielosezonowe. A jeśli zapragnę mieć zimowe  to JA zdecyduję kiedy przełożę bo to ja wiem kiedy i jak często jeżdżę.
Niech się żaden POseł nie "wtranca" w moje interesy z przemysłem gumowym ;-)

Data: 2012-08-01 10:49:58
Autor: Sebastian Kaliszewski
lobby oponiarskie dziala
z wrote:
[...]

Wielozezonowych chyba nie zakażą -- one wszak są odpowiednio oznaczone...

Ale cholera wie...

\SK

Data: 2012-07-28 06:50:09
Autor: J.F.
lobby oponiarskie dziala
Dnia Fri, 27 Jul 2012 23:35:42 +0200, nazgul napisał(a):
[...]

Zle jest tez jak kierowca z naprzeciwka wyjedzie na czolowke, "bo tu panie
sam lod". I zle tez jest jak musisz trzy dni stac na autostradzie, bo paru cieci
uwaza ze letnie sa rownie dobre jak zimowki.

Nie wiem jak to w niemczech bylo - lobby oponiarskie czy rzeczywista
potrzeba, ale nakaz wprowadzili, i to w kilku etapach, wiec moze jednak
potrzeba .. a moze jednak potrzeba powiekszenia obrotow :-)

J.

Data: 2012-07-28 17:23:34
Autor: nazgul
lobby oponiarskie dziala
W dniu 2012-07-28 06:50, J.F. pisze:
[...]

jemu pewnie teĹź Ĺşle
a moze ubezpieczyciel powinien wtedy się wypiąć i nie pokryć strat lub wystąpić z regresem?
ha tylko kto takiego ubezpieczyciela wybierze
no ale moze składka dla ludzi na zimówkach będzie niższa..?
a moze nie będzie bo wcale to sie na statystyki nie przekłada?

I zle tez jest jak musisz trzy dni stac na autostradzie, bo paru cieci
uwaza ze letnie sa rownie dobre jak zimowki.

tiry mają opcję zimówek?
bo to one przeważnie mają problem z podjechaniem pod górkę.

Nie wiem jak to w niemczech bylo - lobby oponiarskie czy rzeczywista
potrzeba, ale nakaz wprowadzili, i to w kilku etapach, wiec moze jednak
potrzeba .. a moze jednak potrzeba powiekszenia obrotow :-)

dziś zgodzisz się ze ktoś ci powie jakie opony masz zakładać
a jutro dowiesz się jakich żarówek masz w domu używać.
ojć! już wczoraj się dowiedziałeś ;-)

Data: 2012-07-28 23:23:00
Autor: Tomasz Pyra
lobby oponiarskie dziala
On Sat, 28 Jul 2012 17:23:34 +0200, nazgul wrote:

[...]

jemu pewnie też źle
[...]

Prawdę mówiąc tego bym się spodziewał - gdyby taką zależność dawało się
wyłapać statystycznie, to firmy ubezpieczeniowe chętnie przyciągnęłyby do
siebie takich bardziej bezszkodowych kierowców dając w zamian zniżkę.

A mając obstawiać, to zgaduję że pojazdy z zimówkami powodują więcej
kolizji niż pojazdy bez zimówek - chociażby ze względu na niemały odesetek
pojazdów które zimą nie jeżdżą i zapewne te zimówek nie mają, a siłą rzeczy
nie powodują kolizji.

I zle tez jest jak musisz trzy dni stac na autostradzie, bo paru cieci
uwaza ze letnie sa rownie dobre jak zimowki.

tiry mają opcję zimówek?
bo to one przeważnie mają problem z podjechaniem pod górkę.

Opcje mają, ale w naszym klimacie rzecz niestosowana.
Typowy bieżnik opony ciężarówki przystosowany jest do jazdy we wszystkich
temperaturach, z tymże te opony też można mieć z bieżnikiem w miarę
świeżym, albo prawie łyse padalce.
Do tego mają łańcuchy na pokładzie.

Z podjeżdżaniem to problem mają bo tam zazwyczaj jest pięć osi z czego
tylko jedna napędzana, blokady dyferencjału też nie każdy ma, rozkład
ładunku na naczepie może być niekorzystny to i ciężka walka z grawitacją na
podjazdach.

Dochodzi do tego kombinowanie, no bo oczywiście wygodniej spróbować pokonać
podjazd siedząc w ciepłej kabinie niż zasuwać z zakładaniem i zdejmowaniem
łańcuchów (a nie są to takie lekkie łańcuszki jak w osobówkach).

Potem się kończy to tak że jeden stanie, drugi próbuje go ominąć, też
stanie i koniec.

Data: 2012-07-29 10:09:37
Autor: J.F.
lobby oponiarskie dziala
Dnia Sat, 28 Jul 2012 23:23:00 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
[...]

Kiedys PZU zrobil jakies doplaty do zmiany opon, ale to byla jednorazowa
akcja. Nie wiem - efektow nie bylo, za duzo kosztowalo,  liczyli ze inni
pomoga ?

Nie slyszalo sie tez zeby takie znizki byly w Niemczech ... aczkolwiek
ludzie bywaja dziwni - czytam np ze na antypodach po paru napadach na
taksowkarzy ci protestuja i domagaja sie od rzadu zeby im nakazal montaz
szyb ochronnych. Bedzie to i tak na ich koszt, moga zamontowac juz teraz
sami, ale nie - oni domagaja sie nakazu :-)

[...]

Ja tam nie wiem skad sie to w niemczech bralo, ale potrafili stac dlugo.
Na zwyklej drodze to widzialem - faktycznie - tir byl problemem i
zablokowal pas, ale wszystkie osobowki stracily ochote do omijania go i
wolaly sobie postac i poczekac do wiosny ...

J.

Data: 2012-08-01 02:35:42
Autor: Iguan_007
lobby oponiarskie dziala
On Sunday, July 29, 2012 6:09:37 PM UTC+10, J.F wrote:
[...]

Bo czytasz ale nie rozumiesz tutejszych realiow. Kierowca taksowki w Australii to czesto biedny student czy emigrant ktory nie jest wlascicielem pojazdu. Wlascicielem jest firma taksowkarska. Wiec kierowca wcale nie moze sobie tej szyby sam zamotowac. Wyposazenie taksowki w kamery czy szyby lezy w gestii firmy zarzadzajacej taksowkami, ktora moze miec w nosie bezpieczenswto kierowcow.

Pozdrawiam,   Iguan   - Iguan007   Sezon caly rok:   http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia   --

Data: 2012-07-29 12:20:20
Autor: z
lobby oponiarskie dziala
[...]

A może po prostu wprowadzić obowiązek na służby :-) doprowadzenie w ciągu godziny jezdni do stanu CZARNA :-)

Głupie? Niedorzeczne? ...
Poczekajcie jak wprowadzą obowiązek poruszania się samochodem terenowy (prawdziwym) Jaki jeszcze absurd POsłowie wymyślą?

PS. Właśnie usłyszałem w TV opinię policjanta że jeśli już to bez administracyjnej daty tylko w zależności od warunków bo oprócz nadmiernego zużycia zimówek założonych za wcześnie to pogorszy to bezpieczeństwo :-) .
Ale posłowie tkwią w swoim debilnym uporze i mają nadzieję że wprowadza to jeszcze w tym roku.

Data: 2012-07-29 13:30:23
Autor: J.F.
lobby oponiarskie dziala
Dnia Sun, 29 Jul 2012 12:20:20 +0200, z napisał(a):
[...]

Nierealizowalne. Chyba - bo na pewno bardzo drogie. zobacz - jesli Niemcy nie potrafili na autostradach, do my damy rade na
wszystkich ? Utrzymywac sluzby na 1 dzien w roku ? Predzej sie doczekasz systemy znakow "droga zamknieta" wlaczanych
automatycznie :-)

No i wypadkow nie ubedzie, bo czarna droga pojedziesz szybko, a gdzies tam
gololedz chwyci.

Poczekajcie jak wprowadzą obowiązek poruszania się samochodem terenowy (prawdziwym) Jaki jeszcze absurd POsłowie wymyślą?

Jak bym tam bardzo chetnie powital obowiazkowe badanie przyczepnosci na
sniegu i umieszczanie wyniku na etykiecie i reklamach opony.
Ot, zeby kierowca byl zorientowany co kupuje.

Nawiasem mowiac to od 2013 na etykiecie energetycznej ma byc klasa
przyczepnosci na mokrym, i halas i "zuzycie paliwa".

PS. Właśnie usłyszałem w TV opinię policjanta że jeśli już to bez administracyjnej daty tylko w zależności od warunków bo oprócz nadmiernego zużycia zimówek założonych za wcześnie to pogorszy to bezpieczeństwo :-).

Kiedy wlasnie zimowki nalezy zalozyc "za wczesnie", a nie dopiero wtedy jak
juz napada. Oczywiscie taka data spowoduje wielkie korki w serwisach ...
albo zbyt na felgi, sprawdzic ktory z poslow produkuje :-)

A co do warunkow ... w Niemczech sie widac nie sprawdzilo, bo po kilku
latach obowiazywania przepisu "samochod musi byc dopasowany do warunkow",
wspomozonych 25eur mandatem za zatarasowanie drogi w zimie i 35eur za
spowodowanie wypadku zima na letnich oponach ... i to mi sie podoba.

tylko ... nie wiem, nadal bylo zbyt niebezpiecznie, czy zyski koncernow nie
wzrosly tak jak zaplacili, bo zaostrzyli tak ze teraz na sniegu trzeba miec
zimowe opony.

Ale tu jest Polska - myslisz ze ludzie beda zakladac ? Najpierw nie trzeba,
a potem jak spadnie - moze nie skontroluja, przeciez nie zostawisz
samochodu :-)

P.S. Jade sobie przez przelecz Okraj. Droga gorska, malo uczeszczana,
nieodsniezana. Jakis duren ustawil nakaz jazdy w lancuchach. Akurat padalo i droga byla biala. No ale co mi tam beda dyktowac, co to, ja
na swoich nowych calorocznych nie dam dady ? No i przez polowe dalem rade,
czuc ze slisko, ale jednak jechalismy w gore. Nie ja jeden, bo nikt
lancuchow nie zakladal :-) zrobil sie korek. Na oko - kilkanascie minut co najmniej, w zasadzie
moglbym wyjsc i zalozyc lancuchy skoro i tak stoimy, ale wychodzic z
ciepelka na mroz ? Nie chce mi sie. Kawalek dalej sie wyjasnilo - stromo, slisko, jedna oska podjechac sie nie
da. No to w bok i zakladam lancuchy ... i tu sie wyjasnila zagadka
wszyskich innych - oni lancuchow nie mieli wcale. Ale tu jest Polska, kto by sie tam przejmowal nakazem :-)
zreszta popieram, bo skad urzednik za biurkiem moze wiedziec jakie sa
warunki ? Zreszta ten znak jest idiotycznie opisany.

Ale posłowie tkwią w swoim debilnym uporze i mają nadzieję że wprowadza to jeszcze w tym roku.

PO ma doswiadczenie, inni sie 10 lat zastanawiali nad swiatlami, a oni
przepchneli w trzy miesiace :-)

J.

Data: 2012-08-01 10:56:27
Autor: Sebastian Kaliszewski
lobby oponiarskie dziala
J.F. wrote:
[...]

Ale wiesz, że ten nakaz to nie jest bezwarunkowy :) Ba jest bardzo bardzo warunkowy.

\SK

Data: 2012-08-02 06:16:28
Autor: J.F.
lobby oponiarskie dziala
Dnia Wed, 01 Aug 2012 10:56:27 +0200, Sebastian Kaliszewski napisał(a):
J.F. wrote:
[...]

Nie wiem. Na jakiej podstawie ?

§ 42. 1. Znak C-18 Ľnakaz uzywania lancuchów
przeciwposlizgowychľ oznacza, ze na drodze, na której
znak zostal umieszczony, kierujŕcy pojazdem silnikowym
jest obowiŕzany stosowac lancuchy przeciwposlizgowe
na co najmniej dwóch kolach napedowych;
umieszczona pod znakiem tabliczka, o której mowa
w § 23 ust. 2, oznacza, ze znak dotyczy pojazdów okreslonych
na tabliczce.

A w ustawie .... a w ustawie napisali ze znaki sa wazniejsze niz ustawa.

J.

Data: 2012-07-27 22:39:06
Autor: Krzysiek Kielczewski
lobby oponiarskie dziala
On 2012-07-27 14:41, Andrzej Lawa wrote:
[...]

No to zimówki od września do maja...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-31 20:54:28
Autor: Artur Maśląg
lobby oponiarskie dziala
On 2012-07-27 14:41, Andrzej Lawa wrote:
[...]

Ja na Wielkanoc w tym roku dobiłem klimatyzację i zmieniłem opony.
Bardziej by się przydały zimowe i ogrzewanie ;)

Data: 2012-07-27 15:19:20
Autor: Andrzej Lawa
lobby oponiarskie dziala
W dniu 27.07.2012 14:53, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
On 2012-07-27 14:41, Andrzej Lawa wrote:
[...]

Cóż, może ambitne plany naszego rządu obejmują też ustawową kontrolę nad
pogodą? ;->

Data: 2012-07-27 15:47:15
Autor: anacron
lobby oponiarskie dziala
W dniu 2012-07-27 15:19, Andrzej Lawa pisze:
Cóż, może ambitne plany naszego rządu obejmują też ustawową kontrolę nad
pogodą? ;->

Wtedy zima nie zaskakiwałaby drogowców, ustawowo od hmm 1 grudnia będzie padać śnieg :)

--
anacron

Data: 2012-07-28 00:06:08
Autor: nazgul
lobby oponiarskie dziala
W dniu 2012-07-27 15:47, anacron pisze:
[...]

a mylisz Ĺźe jak jest?
jak się podpisuje kontrakty na gotowość do odśnieżania?
np. 1o dni w lipcu?

Data: 2012-07-28 17:22:50
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
lobby oponiarskie dziala
W dniu 2012-07-27 15:19, Andrzej Lawa pisze:

Cóż, może ambitne plany naszego rządu obejmują też ustawową kontrolę nad
pogodą? ;->

To nie rząd chciał powołać Komisję Śledczą do ustalenia odpowiedzialności okupacyjnego reżimu Donaldu Tusku za powietrzne..."
a oświecona inaczej opozycja..

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2012-07-27 14:56:09
Autor: anacron
lobby oponiarskie dziala
W dniu 2012-07-27 14:41, Andrzej Lawa pisze:
http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Opony-zimowe-beda-obowiazkowe,wid,14795071,wiadomosc.html?_ticrsn=3&ticaid=6ee16

Pani Bublewicz ma bardzo adekwatne nazwisko - do tworzenia bubli
prawnych nadaje się idealnie...

Osobiście nie używam zimowych ale może jak pan Kazio z samochodem za 500 zł będzie musiał za 500 kupić zimówki to pozbędzie się wraku :)

--
anacron

Data: 2012-07-27 15:08:07
Autor: Chris
lobby oponiarskie dziala
anacron nabazgrał(a):

[...]

A co z samochodami terenowymi gdzie mogą jeździć cały rok na uniwersalnych :)

Data: 2012-07-27 15:36:55
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
lobby oponiarskie dziala
On 2012-07-27 15:08, Chris wrote:
anacron nabazgrał(a):

[...]

Podobnie jak księgi zakazane, będa palone na stosach :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-07-27 15:39:10
Autor: Andrzej Lawa
lobby oponiarskie dziala
W dniu 27.07.2012 15:36, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

[...]

Ależ samochody terenowe są NIEEKOLOGICZNE, więc bardzo słusznie! ;->

Data: 2012-07-27 15:42:50
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
lobby oponiarskie dziala
On 2012-07-27 15:39, Andrzej Lawa wrote:
[...]

Wiem, że było to powatarzanie wieloktrotnie.... ale.... partia kierowców ;-) Wykopać na księżyć tych wszystkich pro-oszołomów.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-07-27 15:45:54
Autor: Andrzej Lawa
lobby oponiarskie dziala
W dniu 27.07.2012 15:42, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

[...]

Oj, wiesz jaki to koszt? ;)

Lepiej wysłać tych pseudo-eko gdzieś, gdzie będą mieli do dyspozycji
tylko nieskażoną przyrodę i nic więcej :D

Np. w sam środek dżungli amazońskiej. I z zakazem niszczenia roślinności
tymi paskudnymi maczetami!

;->

Data: 2012-07-27 15:47:17
Autor: Chris
lobby oponiarskie dziala
Andrzej Lawa nabazgrał(a):

[...]

Lepiej na pustynie i niech liczą piasek czy nie ma zbytnich ubytków ...

Data: 2012-07-27 15:50:48
Autor: Andrzej Lawa
lobby oponiarskie dziala
W dniu 27.07.2012 15:47, Chris pisze:
Andrzej Lawa nabazgrał(a):

[...]

To też środowisko naturalne, więc można dać im wybór...

Ooo! Albo Antarktyda!

Data: 2012-07-27 16:42:23
Autor: J.F
lobby oponiarskie dziala
Użytkownik "Andrzej Lawa"  napisał w wiadomości
W dniu 27.07.2012 15:47, Chris pisze:
Lepiej na pustynie i niech liczą piasek czy nie ma zbytnich ubytków ...

To też środowisko naturalne, więc można dać im wybór...
Ooo! Albo Antarktyda!

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114885,12186605,Alarmujace_zdjecia_NASA___97_proc__lodu_na_Grenlandii.html

Czas wprowadzic kartki na benzyne, ON, lpg i wegiel. I na prad ... nie, lepiej od razu 20 stopien zasilania i wylaczac polowe co drugi dzien :-)

J.

Data: 2012-07-27 18:12:28
Autor: Andrzej Lawa
lobby oponiarskie dziala
W dniu 27.07.2012 16:42, J.F pisze:

Czas wprowadzic kartki na benzyne, ON, lpg i wegiel. I na prad ... nie,
lepiej od razu 20 stopien zasilania i wylaczac polowe co drugi dzien :-)

Ty się nie śmiej - PGE rozsyła informacje o redukcjach dopuszczalnego poboru mocy w zależności od ogłoszonego stopnia zasilania.

Przy dwudziestym z 650kW (o ile pamiętam, musiałbym jeszcze sprawdzić w papierach) można pobrać tylko 100kW (tylko nie wie, czy będą limitować czy doić słone dopłaty).

Data: 2012-07-27 15:57:01
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
lobby oponiarskie dziala
On 2012-07-27 15:45, Andrzej Lawa wrote:
[...]

Proponuję arktykę, duże niezagospodarowane przestrzenie...

Np. w sam środek dżungli amazońskiej. I z zakazem niszczenia roślinności
tymi paskudnymi maczetami!

No i zwierzątek też nie ruszać... w końcu moga być zagrożone.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-07-27 15:21:00
Autor: Andrzej Lawa
lobby oponiarskie dziala
W dniu 27.07.2012 14:56, anacron pisze:
[...]

Zazdrościsz, że ktoś nie był na tyle głupi, żeby kupić na raty nową
wydmuszkę, w której kilka razy w roku trzeba będzie "resetować komputer"
w autoryzowanej stacji?

Data: 2012-07-27 21:15:34
Autor: DoQ
lobby oponiarskie dziala
W dniu 27-07-2012 15:21, Andrzej Lawa pisze:
Zazdrościsz, że ktoś nie był na tyle głupi, żeby kupić na raty nową
wydmuszkę, w której kilka razy w roku trzeba będzie "resetować komputer"
w autoryzowanej stacji?

Nie ma potrzeby resetować żadnego "komputera".

--
Pozdr.

Data: 2012-07-27 21:31:09
Autor: Andrzej Lawa
lobby oponiarskie dziala
W dniu 27.07.2012 21:15, DoQ pisze:
[...]

Trochę przekoloryzowałem, podobnie jak poprzednik z tym "gratem za 500zł" - ale faktem jest, że w tych nowszych samochodach dość regularnie (u znajomych) coś się dzieje.

Im więcej skomplikowanych bajerów, tym więcej może nawalić (patrz: awarie gazu w Toyotach i spowodowane tym wypadki albo z zabawniejszych przypadków perypetie Clarksona po zakupie nowego Forda GT).

Data: 2012-07-27 22:07:54
Autor: DoQ
lobby oponiarskie dziala
W dniu 27-07-2012 21:31, Andrzej Lawa pisze:
Trochę przekoloryzowałem, podobnie jak poprzednik z tym "gratem za
500zł" - ale faktem jest, że w tych nowszych samochodach dość regularnie
(u znajomych) coś się dzieje.

Może mają podłubane paździochy?

Im więcej skomplikowanych bajerów, tym więcej może nawalić (patrz:
awarie gazu w Toyotach i spowodowane tym wypadki albo z zabawniejszych
przypadków perypetie Clarksona po zakupie nowego Forda GT).

Zgadza się, ale zdecydowanie lepiej mieć klimatyzację która może się kiedyś popsuć niż nie mieć jej wcale, cieszyć się że się "nie popsuje" a jednocześnie pocić się w upale jak dziś...

--
Pozdr.

Data: 2012-07-27 22:18:56
Autor: Andrzej Lawa
lobby oponiarskie dziala
W dniu 27.07.2012 22:07, DoQ pisze:
[...]

Wiesz, widziałem teoretycznie lepsze, nowsze od mojego i pięknie błyszczące samochody (i na pewno sporo droższe), które dymiły czarnym dymem na potęgę, podczas gdy mój nie kopci.

[...]

W starych też klimatyzacja mogła być... Poza tym - otwieram u siebie okna i nawet w taki upał jak teraz mam przyjemne chłodzenie. Inna sprawa, że ja prawie w ogóle nie stoję w korkach ;)

I co, może chciałbyś mnie zmusić do zakupu klimatyzacji, bo jak wiadomo przegrzanie organizmu źle wpływa na koncentrację? ;->

Swoją droga jak ktoś jeździ po zakorkowanym mieście, to opony wielosezonowe będą dla niego z reguły zupełnie wystarczające.

W przypadkach odbiegających od reguły (np. lód na drodze albo półmetrowa warstwa śniegu) opony zimowe i tak nic mu nie dadzą.

Data: 2012-07-27 22:56:21
Autor: Agent
lobby oponiarskie dziala

Wiesz, widziałem teoretycznie lepsze, nowsze od mojego i pięknie błyszczące samochody (i na pewno sporo droższe), które dymiły czarnym dymem na potęgę, podczas gdy mój nie kopci.

W tym przypadku wyjątek nie stanowi reguły. Założyłbym sie że jednak na 100 przebadanych aut 0-3 letnich i 100 np. 7-12 letnich te nowsze będą miały lepszy skład spalin.

W starych też klimatyzacja mogła być... Poza tym - otwieram u siebie okna i nawet w taki upał jak teraz mam przyjemne chłodzenie.

No to pojechałeś po bandzie. Nie przezięb się.

I co, może chciałbyś mnie zmusić do zakupu klimatyzacji, bo jak wiadomo przegrzanie organizmu źle wpływa na koncentrację? ;->

A to akurat prawda. Przegrzany organizm szybciej się męczy.

Data: 2012-07-27 23:15:24
Autor: Andrzej Lawa
lobby oponiarskie dziala
W dniu 27.07.2012 22:56, Agent pisze:

[...]

Tak, ale ty chcesz karać wszystkich arbitralnie na podstawie statystyki.

W starych też klimatyzacja mogła być... Poza tym - otwieram u siebie
okna i nawet w taki upał jak teraz mam przyjemne chłodzenie.

No to pojechałeś po bandzie. Nie przezięb się.

Właśnie od klimatyzacji to się można ładnie przeziębić (albo gorzej).

Zaś podczas jazdy przewiew całkowicie wystarcza - no chyba że jeździsz Delorianem albo Countachem lub jesteś jakimś strasznym spaślakiem czy też masz inne problemy zdrowotne upośledzające naturalną termoregulację.

I co, może chciałbyś mnie zmusić do zakupu klimatyzacji, bo jak
wiadomo przegrzanie organizmu źle wpływa na koncentrację? ;->

A to akurat prawda. Przegrzany organizm szybciej się męczy.

Nie załapałeś. Może się przegrzałeś? ;->

Data: 2012-07-27 22:49:04
Autor: Krzysiek Kielczewski
lobby oponiarskie dziala
Dnia 27.07.2012 anacron <anacron@anacron.pl> napisał/a:
[...]

Raczej kupi używaną chińszczyznę z bieżnikiem 1,8mm dzięki czemu na
mokrym asfalcie będzie miał dużo, dużo gorszą przyczepność niż by miał
na letnich.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-27 21:06:39
Autor: kogutek
lobby oponiarskie dziala
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał(a):
http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Opony-zimowe-beda-obowiazkowe,wid,14795071,w
iadomosc.html?_ticrsn=3&ticaid=6ee16

Pani Bublewicz ma bardzo adekwatne nazwisko - do tworzenia bubli
prawnych nadaje się idealnie...

Wali mnie to. teraz jeżdżę zimą na tych samych co latem. Tylko po mieście
jeżdżę i do tego mało. Jak nawali śniegu to siedzę w domu albo jadę
komunikacją miejską. Dwa dni idzie wytrzymać. Jak każą zmieniać to zmienię na
zimowe i latem będę jeździł na zimowych. A że szybciej się się zużyją. Mam to
w dupie. Przypadkowo byłem na złomie co złomują samochody. Za 5 dych kupiłem
dwa kompletne koła z lepszymi oponami niż miałem. Zimowe też mieli w podobnej
cenie. jak naiwnie spytałem czy chce stare koła to spojrzał na mnie jak bym mu
ojca harmonią zabił. Przypadkowo dowiedziałem się skąd brać tanie dobre opony. --

Data: 2012-07-27 22:37:41
Autor: Tomasz Pyra
lobby oponiarskie dziala
On Fri, 27 Jul 2012 14:41:55 +0200, Andrzej Lawa wrote:

http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Opony-zimowe-beda-obowiazkowe,wid,14795071,wiadomosc.html?_ticrsn=3&ticaid=6ee16

Pani Bublewicz ma bardzo adekwatne nazwisko - do tworzenia bubli
prawnych nadaje się idealnie...

No niestety - posiadanie wielkiego rajdowca za ojca w niczym nie
przeszkadza w biciu szczytów głupoty pod dopchaniu się do władzy.
To już nie pierwszy pomysł który firmuje swoim nazwiskiem pani Bublewicz, a
który spokojnie można zaliczyć do tak głupich że ręce opadają.

500zł mandatu za niemanie opon - czyli będzie to najgorsze z możliwych
wykroczenie jakie tylko można popełnić w ruchu drogowym. Do tego utrata
dowodu rejestracyjnego - pięknie.
Mniej będzie kosztować jazda z urwanym kołem niż jazda bez zimówek w
marcowe upały.

Już widzę kolejną "akcję znicz" i stada policjantów 1 listopada łądujące
mandaty po 500zł za niemanie zimówek.
Jeszcze jak się ciepły marzec trafi, to pod koniec marca też będzie można
spokojnie przy temperaturze 20C wspomóc budżet niemałymi pieniędzmi.
Rostowski zażyczył sobie 2.1mld i 2.1mld musi się znaleźć - nie ma innej
opcji.

Ciekawe czy stojący na parkingach i niejeżdżący zimą też dostaną po 500zł
za niemanie, czy w akcie miłosierdzia karać będą tylko jeżdżących?

Data: 2012-07-27 23:05:08
Autor: anacron
lobby oponiarskie dziala
W dniu 2012-07-27 22:37, Tomasz Pyra pisze:
[...]

O-o, a co jeszcze wymyśliła?

Już widzę kolejną "akcję znicz" i stada policjantów 1 listopada łądujące
mandaty po 500zł za niemanie zimówek.

Wtedy autentycznie kupie opony wielosezonowe. Wielosezonowa z z założenia jest także na zimę :) Wiem gorsze od letnich, ale i tak wolę to niż kupno zimówek, które w Polskich warunkach (pomijając kilka dni w roku) gówno dają.

--
anacron

Data: 2012-07-27 23:19:52
Autor: Tomasz Pyra
lobby oponiarskie dziala
On Fri, 27 Jul 2012 23:05:08 +0200, anacron wrote:

[...]

A coś tam pamiętam że zielone strzałki chciałą likwidować.

Już widzę kolejną "akcję znicz" i stada policjantów 1 listopada łądujące
mandaty po 500zł za niemanie zimówek.

Wtedy autentycznie kupie opony wielosezonowe.

A ja sobie chyba symbol zimówek wybiję z boku nawet na slickach :-)

Data: 2012-07-27 23:29:17
Autor: Andrzej Lawa
lobby oponiarskie dziala
W dniu 27.07.2012 23:19, Tomasz Pyra pisze:

Wtedy autentycznie kupie opony wielosezonowe.

A ja sobie chyba symbol zimówek wybiję z boku nawet na slickach :-)

No to ci jeszcze dorzucą za fałszowanie dokumentów ;->

Data: 2012-07-28 00:12:58
Autor: nazgul
lobby oponiarskie dziala
W dniu 2012-07-27 23:05, anacron pisze:
[...]

no
cóż zanim kupiłem zimówki to tez tak myślałem
tym niemniej, nakazom mandatom precz!

Data: 2012-07-28 00:37:39
Autor: anacron
lobby oponiarskie dziala
W dniu 2012-07-28 00:12, nazgul pisze:
cóż zanim kupiłem zimówki to tez tak myślałem

Ależ ja wiem co to zimowe, żonie do auta zakładam co zimę, dla świętego spokoju, więc oszczędź sobie taką demagogię.

--
anacron

Data: 2012-07-28 17:27:00
Autor: nazgul
lobby oponiarskie dziala
W dniu 2012-07-28 00:37, anacron pisze:
W dniu 2012-07-28 00:12, nazgul pisze:
cóż zanim kupiłem zimówki to tez tak myślałem

Ależ ja wiem co to zimowe, żonie do auta zakładam co zimę, dla świętego
spokoju, więc oszczędź sobie taką demagogię.

demagogię?
wrażliwiec jesteś.
pisałem wyłącznie o swoich wrażeniach, widać masz inne polskie warunki u siebie, lub inne kryterium gównodajności.

Data: 2012-07-28 00:33:13
Autor: ToMasz
lobby oponiarskie dziala
W dniu 27.07.2012 14:41, Andrzej Lawa pisze:
http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Opony-zimowe-beda-obowiazkowe,wid,14795071,wiadomosc.html?_ticrsn=3&ticaid=6ee16

Pani Bublewicz ma bardzo adekwatne nazwisko - do tworzenia bubli
prawnych nadaje się idealnie...

tak sobie to przeczytałem z rana i wiedziałem że będzie "dyskusja" na grupie. I jak zwykle wszystko co się  "narzuca" jest złe. złe są światła, pasy, abs, teraz opony. Tylko żaden ptasi móżdżek, nie zastanowi się że _przeciętny_ polak, czyli na jednego z Was przypada z 1000 kapeluszników, bezpieczniej przejedzie przez życie z absem pasami światłami i... zimówkami. Jeśli ON nie spowoduje wypadku, to Wy będziecie mieli niższą składkę. Tak trudno to zrozumieć, czy rozumiecie a trudno zaakceptować? Jak ktoś naprawdę ma pół mózgu to jeszcze raz napiszę. Dla  _przeciętnego_ polaka tak jest lepiej. A dlaczego reszcie się taki nakaz narzuca? odpowiedź jest banalna. bo leczenie skutków wypadków jest "darmowe". Czyli aby zmniejszyć koszt leczenia kierowców którzy mieli wypadki zimą, o zaledwie... 1% (strzelam) warto nakazać _Wszystkim kierowcom_ wydatek równy cenie opon....
To jest proste i logiczne. Uwaga. nie napisałem mądre, dobre. To jest dla Państwa korzystne. Nie ma się co dziwić że tak jest. Wy byście robili tak samo, mając takie a nie inne warunki. To warunki należałoby zmienić, a wtedy nikt Wam nic nie będzie nakazywał, a ogranicznikiem będzie tylko portfel....

ToMasz

Data: 2012-07-28 00:43:02
Autor: anacron
lobby oponiarskie dziala
W dniu 2012-07-28 00:33, ToMasz pisze:

> Jak ktoś naprawdę ma pół mózgu to jeszcze raz
napiszę.

A ile masz IQ? :)

> Czyli aby zmniejszyć koszt leczenia kierowców
którzy mieli wypadki zimą, o zaledwie... 1% (strzelam) warto nakazać
_Wszystkim kierowcom_ wydatek równy cenie opon....

Nie, lepiej wprowadzić przepis, że leczenie pokrywa OC sprawcy, ale takie myślenie rodem z PRL jak Twoje niestety jeszcze dominuje w tym pseudo demokratycznym kraju.

--
anacron

Data: 2012-07-28 11:19:41
Autor: Andrzej Lawa
lobby oponiarskie dziala
W dniu 28.07.2012 00:43, anacron pisze:

> [...]
_Wszystkim kierowcom_ wydatek równy cenie opon....

Nie, lepiej wprowadzić przepis, że leczenie pokrywa OC sprawcy, ale

Nie trzeba nic wprowadzać - koszty leczenia poszkodowanych przy obecnych przepisach powinny być pokrywane z OC sprawcy.

Data: 2012-07-29 20:34:37
Autor: anacron
lobby oponiarskie dziala
W dniu 2012-07-28 11:19, Andrzej Lawa pisze:
> [...]

Nie trzeba nic wprowadzać - koszty leczenia poszkodowanych przy obecnych
przepisach powinny być pokrywane z OC sprawcy.

Jakoś nie słyszałem, aby NFZ zgłaszał się do jakiegoś ubezpieczyciela o zwrot kosztów.

--
anacron

Data: 2012-07-29 20:59:18
Autor: Andrzej Lawa
lobby oponiarskie dziala
W dniu 29.07.2012 20:34, anacron pisze:

[...]

Jak dla mnie jest to niegospodarność ze strony NFZ.

Data: 2012-07-29 22:12:44
Autor: J.F.
lobby oponiarskie dziala
Dnia Sun, 29 Jul 2012 20:59:18 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
[...]

NFZ czy tez szpitale sie zwracaly, ale najwyrazniej im to sady wybily z
glowy.

Potem przyszedl Religa i wprowadzil swoj podatek. Ale z tego co czytam to
po roku zniesli.

Widac taka wola narodu zeby za leczenie placli wszyscy.
Niby glupie ... a moze jednak wcale nie ? J.

Data: 2012-07-28 14:41:52
Autor: ToMasz
lobby oponiarskie dziala
> [...]

Nie, lepiej wprowadzić przepis, że leczenie pokrywa OC sprawcy, ale
takie myślenie rodem z PRL jak Twoje niestety jeszcze dominuje w tym
Sory, ale nie zrozumiałem o co Ci chodzi. teraz za leczenie płacimy
wszyscy. Wyobraź sobie że ja potrąciłem Twoje dziecko, jest mocno poszkodowane, z różnych przyczyn w polsce nie wyleczą, ale w Niemczech tak. zapłacić trzeba. Co by było w tym złego, gdyby sprawca szkody musiał płacić, albo chociaż współuczestniczyć w płaceniu?

ToMasz

Data: 2012-07-28 15:02:13
Autor: Andrzej Lawa
lobby oponiarskie dziala
W dniu 28.07.2012 14:41, ToMasz pisze:

[...]

Przecież musi - czy to z własnej kieszeni, czy to z własnej polisy.

Data: 2012-07-28 17:14:26
Autor: ToMasz
lobby oponiarskie dziala
W dniu 28.07.2012 15:02, Andrzej Lawa pisze:
[...]

O czym Ty do mnie rozmawiasz? Wszyscy legalnie zarabiający płacimy na szpitale i po równo "zrzucamy" się na leczenie każdego z nas. Nie istotne czy ktoś ma grypę, złamaną nogę, czy raka. Skoro nie istotne w jaki sposób doszło do urazu/zachorowania, to - jeśli to możliwe - Państwo _nakazuje wszystkim_ pewne czynności, w tym przypadku zapłacimy za oponki, niezależnie czy ktoś jeździ 10 tyś zimą czy 20 km. PAństwo na tym oszczędzi na koszach leczenia. przynajmniej ktoś taki operat wykonał, z którego te oszczędności wynikają.

ToMasz

Data: 2012-07-28 17:33:16
Autor: nazgul
lobby oponiarskie dziala

Państwo _nakazuje wszystkim_ pewne czynności, w tym przypadku zapłacimy
za oponki, niezależnie czy ktoś jeździ 10 tyś zimą czy 20 km. PAństwo na
tym oszczędzi na koszach leczenia.

nie wiadomo.

przynajmniej ktoś taki operat
wykonał, z którego te oszczędności wynikają.

jestes tego pewien, że wykonał?
myślisz ze są statystyki które podają liczbę wypadków których uczestnicy jechali na zimówkach/letnich/wielosezonowych wraz z aktualnymi dla zdarzenia warunkami pogodowymi?

to kolejny pomysł żeby sprawiać wrażenie że się pracuje dla dobra i bezpieczeństwa społecznego.
no i zawsze można mandat dowalić.

Data: 2012-07-28 17:34:21
Autor: Andrzej Lawa
lobby oponiarskie dziala
W dniu 28.07.2012 17:14, ToMasz pisze:

[...]

Nie, nie wszyscy.

szpitale i po równo "zrzucamy" się na leczenie każdego z nas. Nie

Nie, nie każdego.

Data: 2012-07-28 23:06:12
Autor: Tomasz Pyra
lobby oponiarskie dziala
On Sat, 28 Jul 2012 17:14:26 +0200, ToMasz wrote:

PAństwo na tym oszczędzi na koszach leczenia. przynajmniej ktoś taki operat wykonał, z którego te oszczędności wynikają.

Na czym opierasz teorię że obowiązek używania zimowych opon zmnieszy liczbę
wypadków? (jest to absolutnie poważne pytanie)

Data: 2012-07-29 10:11:58
Autor: J.F.
lobby oponiarskie dziala
Dnia Sat, 28 Jul 2012 23:06:12 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
[...]

Wystarczy sie przejechac na prawdziwie letnich i dobrych zimowkach :-)

Ale ... statystyka pokazuje ze im ciezsza zima tym wypadkow mniej. I to u nas, bez nakazu zimowek.

J.

Data: 2012-07-29 20:56:36
Autor: Budzik
lobby oponiarskie dziala
Osobnik posiadający mail jfox_xnospamx@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

nie takie było pytanie...
:)

--
Pozdrawia... Budzik
"Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

Data: 2012-07-30 15:17:15
Autor: J.F
lobby oponiarskie dziala
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup
[...]

Ale ja na tym opieram odpowiedz :-)

Fakt ze na prawdziwych letnich prawdziwa zima sie jezdzi wolniej, to i kosztow leczenia nie ma,a  z kosztow klepania panstwo jest bardzo zadowolone, bo od tego sie placi VAT :-)

J.

Data: 2012-07-29 12:27:58
Autor: John Kołalsky
lobby oponiarskie dziala

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl>

[...]

Weź się puknij. Większość szkód stłuczkowych nie niesie żadnych urazów zdrowotnych tylko szkody w mieniu których likwidowanie jest opodatkowane w stosunku do obrotu, czyli z którego wynika zysk państwa a nie szkoda, więc przymuszanie użytkujących pojazdy służy rządzeniu, byśmy się tutaj pobili o te pieprzone opony a nie by nam było z tego lepiej, bo jak ja będę opon potrzebował to je założę, że ktoś nie założy to prawda, ale to należy klaksonu użyć a nie zawracać głowy.

Data: 2012-07-29 20:27:58
Autor: anacron
lobby oponiarskie dziala
W dniu 2012-07-28 17:14, ToMasz pisze:
[...]

Naprawdę aż taki naiwny jesteś? Popatrz na przykład ze światłami, miało być tak dobrze, a coraz częściej widuję na drodze pseudo dzienne, których wypatrywać trzeba, aby je dostrzec, a chyba nie o to chodziło.
Ograniczenie prędkości z 60 do 50 w obszarze zabudowanym także miało obniżyć śmiertelność wśród pieszych. Obniżyło? Wątpię, bo Ci co 100 mieli w mieście nadal mają. I u mnie w mieście jak ginęli na 91 obok KMP (paradoksalnie) tak nadal giną. Obowiązek zapinania pasów także nie poprawił statystyk. Teraz mamy zakas rozmowy przez telefon komórkowy, za chwile zabronią rozmowy z kierowcą w czasie jazdy, bo amerykanie już dowiedli, że nie ma znaczenia czy rozmawiasz przez telefon, czy z pasażerem obok. Jak daleko prawo ma się posunąć w stronę absurdu, aby idioci zrozumieli, że nie tędy droga?
--
anacron

Data: 2012-07-29 22:30:50
Autor: J.F.
lobby oponiarskie dziala
Dnia Sun, 29 Jul 2012 20:27:58 +0200, anacron napisał(a):
[...]

a napisz szczerze - zwolniles do 50 ? I nie zaslaniaj sie innymi :-)

Obowiązek zapinania pasów także nie  poprawił statystyk.

No, u nas moze slabo widac, ale w takiej austrii ofiar systematycznie
ubywa. Stabilny kraj, niewiele zmian ... czyzby coraz bezpieczniejsze
samochody ? w tym i zimowe opony ..

[...]

Ja tam musze przyznac ze rozmowa przez komorke jest niebezpieczna.

J.

Data: 2012-07-31 20:44:56
Autor: John Kołalsky
lobby oponiarskie dziala

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

Zależy od wprawy. Cała umiejętność prowadzenia samochodu tym jest.

Data: 2012-07-31 20:47:26
Autor: Artur Maśląg
lobby oponiarskie dziala
W dniu 2012-07-31 20:44, John Kołalsky pisze:

[...]

Zależy od wprawy.

Tak, tych co debili gadających przez komórkę przy uchu omijają itd.

Cała umiejętność prowadzenia samochodu tym jest.

To fakt - policja średnio na nich reaguje.

Data: 2012-08-01 11:06:25
Autor: Sebastian Kaliszewski
lobby oponiarskie dziala
anacron wrote:
[...]

Generalnie śmiertelność na drogach spada. Czy od tego? Nie wiem.

Wątpię, bo Ci co 100 mieli w mieście nadal mają. I u mnie w mieście jak ginęli na 91 obok KMP (paradoksalnie) tak nadal giną. Obowiązek zapinania pasów także nie poprawił statystyk.

A to już kompletna bzdura.

\SK

Data: 2012-07-28 23:44:35
Autor: kogutek
lobby oponiarskie dziala
anacron <anacron@anacron.pl> napisał(a):
W dniu 2012-07-28 00:33, ToMasz pisze:

 > Jak ktoś naprawdę ma pół mózgu to jeszcze raz
> napiszę.

A ile masz IQ? :)

> [...]

Nie, lepiej wprowadzić przepis, że leczenie pokrywa OC sprawcy, ale takie myślenie rodem z PRL jak Twoje niestety jeszcze dominuje w tym pseudo demokratycznym kraju.

Nie ma sprawy, jestem za. Żeby nie spowodować drastycznej podwyżki cen OC dla
wszystkich to w ramach prewencji podwyżka OC o 15% za każdy posiadany punkt
karny. Dla jeżdżących bezwypadkowo i bezpunktowo zniżki oczywiście zostają.
Zostają również dotychczasowe zwyżki. No i koniecznie nie występowanie z
regresem w stosunku do sprawcy jeśli zdarzenie spełnia definicję wypadku.
Czyli nagłego zdarzenia którego nie dało się przewidzieć. Przykład. Fundusz
występuje o zwrot wypłaconego odszkodowania do sprawcy. Gdy ten wjechał na
skrzyżowanie przy czerwonym świetle. Ale nie występuję kiedy się okaże że było
to spowodowane awarią hamulców a samochód miał ważny przegląd. --

Data: 2012-07-28 00:52:31
Autor: Tomasz Pyra
lobby oponiarskie dziala
On Sat, 28 Jul 2012 00:33:13 +0200, ToMasz wrote:

[...]

Równie mądrym argumentem będzie nakaz chodzenia od listopada do końca marca
w czapce i szaliku. Zawsze i niezależnie od temperatury, a w razie wykrycia
przestępcy który idzie bez czapki no to 500zł mandaciku raz i drugi, to się
nauczy.

Bo wiesz - choroby związane z niewłąściwym ubiorem to ogromny problem
społeczny, miliony złotych naszego PKB tracone na zwolnienia lekarskie, a
taki bez czapki najpierw się przeziębi, potem kogoś zarazi i leci.

Jeśli ON nie spowoduje wypadku, to Wy będziecie mieli niższą składkę.

Jeszcze gdyby te wszelkie rewelacje miały się jakoś tam przekładać na
faktycznie zmniejszenie ilości wypadków.

Dla  _przeciętnego_ polaka tak jest lepiej.

Czyli być może dla mnei gorzej.
Być może nawet dla wszystkich kierowców gorzej.
Ale dla "przeciętnego" lepiej - pewnie jedynie dla tych co opony wymieniają
każdego zimy, no bo teraz każdy kierowca którego do tej pory nie było stać
na zimówki, będzie musiał kupić za 150zł/szt jakąś chińszczyznę która
niewykluczone że na śniegu będzie gorsza od przeciętnej letniej opony.

[...]

Chłopie... mam wrażenie że nakaz chodzenia w czapce i szaliku to byś
pokochał od razu.

Data: 2012-07-28 07:47:01
Autor: Cavallino
lobby oponiarskie dziala

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Jeśli ON nie spowoduje wypadku, to Wy
będziecie mieli niższą składkę.

Jeszcze gdyby te wszelkie rewelacje miały się jakoś tam przekładać na
faktycznie zmniejszenie ilości wypadków.

Wystarczy, że dany kapelusznik na letnich oponach nie będzie się wlókł przez miasto 5 km/h gdy spadnie trochę śniegu.
Wtedy wypadków może sobie zostać tyle samo (to akurat mi wisi i powiewa), a już jest zysk.

Data: 2012-07-28 11:13:05
Autor: Tomasz Pyra
lobby oponiarskie dziala
On Sat, 28 Jul 2012 07:47:01 +0200, Cavallino wrote:

[...]

To jest już tylko pobożne życzenie.

Data: 2012-07-28 15:10:33
Autor: Cavallino
lobby oponiarskie dziala

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1rqd3rquejn87$.1e86appr1u28g.dlg@40tude.net...
[...]

Że nie będzie, czy że teraz się wlecze właśnie z powodu radosnej jazdy na letnich oponach, które w takich warunkach wybitnie nie działają?

Data: 2012-07-28 23:03:48
Autor: Tomasz Pyra
lobby oponiarskie dziala
On Sat, 28 Jul 2012 15:10:33 +0200, Cavallino wrote:

[...]

Kierowcy wloką się nie z powodu opon, a z powodu śniegu - i pewnie nie
przestaną tego robić nawet jak ich obowiązkowo nawet w kolce.
Zwłaszcza że cała masa wlecze się na zimówkach.

Dokładnie tak samo jak wielu zaczyna się wlec jak zaczyna padać deszcz,
pomimo że nakaz używania opon deszczowych już obowiązuje i raczej wszyscy
kierowcy je mają.

Data: 2012-07-29 06:58:01
Autor: Cavallino
lobby oponiarskie dziala

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1oes8tit09miu.1d1z7l56isguy$.dlg@40tude.net...
[...]

Pozwolę się nie zgodzić.

Data: 2012-07-29 09:31:00
Autor: Tomasz Pyra
lobby oponiarskie dziala
On Sun, 29 Jul 2012 06:58:01 +0200, Cavallino wrote:

Kierowcy wloką się nie z powodu opon

Pozwolę się nie zgodzić.

No to wyjaśnij dlaczego wleką się też w czasie deszczu, chociaż
przyczepność jest niewiele mniejsza niż po suchym?

Wleką się też jadąc po asfalcie, z powodu śniegu na poboczu i również na
zimówkach.

Data: 2012-07-29 10:14:37
Autor: Cavallino
lobby oponiarskie dziala

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1l4713oed735y.z7io42yv3qxz.dlg@40tude.net...
On Sun, 29 Jul 2012 06:58:01 +0200, Cavallino wrote:

Kierowcy wloką się nie z powodu opon

Pozwolę się nie zgodzić.

No to wyjaśnij dlaczego wleką się też w czasie deszczu

5 km/h?
Nie spotkałem się.
Podobnie jak nie spotkałem się w środku zimy.
Takie coś zdarza się tylko przy pierwszy opadach, ewidentnie wtedy gdy kapelusznicy są zaskoczeni śniegiem.
Potem już zgodnie z tym co zawsze powinni robić, samochodami nie jeżdżą.

Wleką się również latem.
Ale nie aż tak i nie o tym mowa.

Data: 2012-07-29 10:18:11
Autor: J.F.
lobby oponiarskie dziala
Dnia Sat, 28 Jul 2012 23:03:48 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
[...]

Trzeba przyznac ze dobre zimowki na sniegu, przynajmniej na niektorych
gatunkach, trzymaja wrecz rewelacyjnie. nie ma czlowiek ciagot do
nadmiernego zwalniania. Zas letnie slizgajace sie przy ruszaniu spod zielonego swiatla powoduja
korki.

Zwłaszcza że cała masa wlecze się na zimówkach.

A co maja robic, jak przed nimi sie wloka.

Dokładnie tak samo jak wielu zaczyna się wlec jak zaczyna padać deszcz,
pomimo że nakaz używania opon deszczowych już obowiązuje i raczej wszyscy
kierowcy je mają.

Zalezy co nazywasz "wlec". Opony moze i deszczowe, ale przyczepnosc
znacznie gorsza. Ja tam zwalniam profilaktycznie.
I bardzo zle mi sie jezdzi po niemczech wtedy - rzesisty opad, a tu wszyscy
sie uparli jechac po autostradzie 140 ... ale wypadkow nie widac, moze oni
maja racje ? J.

Data: 2012-07-29 23:58:11
Autor: Tomasz Pyra
lobby oponiarskie dziala
On Sun, 29 Jul 2012 10:18:11 +0200, J.F. wrote:

[...]

Realne różnice możliwości jazdy mokro/sucho, zwyczajnym samochodem w
sytuacji kiedy kierowca wie co robi, można znaleźć np. tutaj:
http://en.wikipedia.org/wiki/Top_Gear_test_track#F1_drivers
Rekord na suchym 1:44.0, na "wet&oily" 1:44.7, opady śniegu to 1:44.9, a
"very wet" 1:46.1.

Prędkość średnia na suchym to 97.6km/h, a na "very wet" 95.7km/h.
I jest to jak najbardziej zgodne z moimi odczuciami.

Natomiast rzeczywistość wygląda tak, że tam gdzie mistrzowie suchej prostej
pomykają 140-160, tam wystarcz mżaweczka i zaczynają jechać 80.
Tłumaczy to też dlaczego najniebezpieczniejsza pogoda to sucho, jasno i
nieograniczona widoczność - bo mistrzowie suchej prostej pędzą.
A jak pada deszcz lub śnieg, to nagle zaczynają zamulać (a może w końcu
jechać z prędkością dostosowaną do warunków, a nie wyższą?).

Data: 2012-07-29 22:49:14
Autor: Tomek Kańka
lobby oponiarskie dziala
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a)
[...]

Trochę upraszczasz.
To są róznice, ale w gównianym 100-konnym samochodzie. Z każdym kolejnym
koniem różnica rośnie, a w F1 dochodzi do kilkudziesięciu procent, ale
tutaj przy odpowiednio dużej wodzie zaczyna przeszkadzać bardzo niskie
zawieszenie.

Do tego dochodzi mało repreentatywna próbka kierowców.

--
Tomek

Data: 2012-07-30 01:10:48
Autor: Tomasz Pyra
lobby oponiarskie dziala
On Sun, 29 Jul 2012 22:49:14 +0000 (UTC), Tomek Kańka wrote:

[...]

Pewnie przy 300KM dojdzie do 5s ;-)

, a w F1 dochodzi do kilkudziesięciu procent

Chyba porównując czasy uzyskiwane na slicku, bo jakoś aż takich różnic
chyba nigdy nie widziałem w normalnych warunkach (czyli powiedzmy nie że
spoilery się zanurzają w wodę - co innego mokra nawierzchnia, a co innego
jakaś nawałnica).

Zresztą różnice w F1 będą większe niż w ruchu drogowym, dlatego że jak
zaczyna padać to w F1 zmienia się opony.
A samochody po ulicach cały czas jeżdżą na oponach deszczowych.
Bo oczywiście gdyby w samochodzi drogowym założyć dobrego slicka, to na
suchym pojechałby sporo szybciej (tzn. pewnie też ze 2s by się urwało).

Do tego dochodzi mało repreentatywna próbka kierowców.

Ale dzięki temu można zobaczyć prawdę, bo spokojnie można założyć że
czynnik ludzki jest tu wyeliminowany, bo wszyscy oni potrafią jeździć
perfekcyjnie.

Bo oczywiście jeżeli za kierownicą posadzimy przeciętnych mistrzów suchej
prostej, to się okaże że w deszczu pojechali o połowę wolniej, ale tu
niczego nie trzeba badać - to widać na drogach.

Data: 2012-07-30 05:57:50
Autor: MarcinJM
lobby oponiarskie dziala
W dniu 2012-07-30 00:49, Tomek Kańka pisze:
[...]

Na torze deszczowka nie zrobi lepszego czasu na suchym (pomijam to, ze pewnie na suchym nie dalaby rady przejechac pomiarowego :)).
Roznice w F1 (i w sportach motorowych ogolnie) wynikaja z "dobroci" slicka.

MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'Ăłw, nadwozi rajdĂłwek
przerĂłbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

Data: 2012-07-30 13:05:45
Autor: J.F
lobby oponiarskie dziala
UĹźytkownik "TomekKańka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnk1bffa.nu2.tom@tv2.dom.local...
[...]

No powiedzmy ze o takich "gownianych" samochodach mowimy.

Jestescie pewni ze roznica jest tak niewielka ? Ja tam wiem ze awaryjne hamowanie potrafi zaskoczyc i byc nagle ze dwa razy dluzsze, a przynajmniej tak sie wydaje.
Tak samo prawdopodobnie spada przyczepnosc w zakretach, tylko tu predkosc do kwadratu, wiec wystarczy 0.7 raza wolniej jechac i przyczepnosci starczy.
A jak nie starczy to poslizg jest dosc zaskakujacy.

Co innego po autostradach, gdzie te 140 na prostej moze jeszcze jeszcze nie powodowac aquaplanningu, a zakrety lagodne.
Zreszta - skoro na sucho mozna je przejechac 200 i szybciej, to i te 140 mozna zgodnie z powyzszym. Tylko ja wole nie wypasc z zakretu przy 140 na zwyklej drodze, a nie na szerokim pustym torze.

P.S na Lianie bylo troche gorzej 1:46.7 najlepszy czas, 1:51.5 najlepszy "wet", 1:53.0 najlepszy "very wet".

PPS ... aaa - no i w sumie ja na czas nie jade, wiec nie widze sensu w deszczu co chwile rozpedzac sie na maksa, zeby potem przed kazdym zakretem ostro hamowac. Szczegolnie ze inne samochody przeszkadzaja :-)  Wiec moze tu sie kryje roznica.
I jeszcze dodatkowo - nie mam calej szerokosci toru do dyspozycji, musze tak jechac zeby sie nie poslizgnac o wiecej niz metr w bok, bo wiecej grozi kolizja.

J.

Data: 2012-07-31 00:27:52
Autor: Tomasz Pyra
lobby oponiarskie dziala
On Mon, 30 Jul 2012 13:05:45 +0200, J.F wrote:

[...]

Taka jest :-)

A jak nie starczy to poslizg jest dosc zaskakujacy.

Poślizg na mokrym jest trochę inny w odczuciach, ale granica przyczepności
nie jest wcale dużo bliżej niż na suchym.

P.S na Lianie bylo troche gorzej 1:46.7 najlepszy czas, 1:51.5 najlepszy "wet", 1:53.0 najlepszy "very wet".

Ale tam już byli różni kierowcy, o mocno różnym poziomie.
Przykład kierowców F1 jest tu o tyle lepszy, że poziom kierowców był już
sufitowy.

Tam w artykule na wiki jest jeszcze opisane że sprawdzili jak wpływają
warunki atmosferyczne na czas i tak:

Gorąco - pogarsza o 2s
Lekko wilgotno - pogarsza o 2s
Wilgotno - pogarsza o 2s
Mokro/roztopiony śnieg - pogarsza o 4s
Bardzo mokro (z kałużami) w dużym deszczu - pogarsza o 6s

Czyli bardzo mokro obniża średnią prędkość o jakieś 6%.
Na zakrętach pewnie nie będzie to więcej niż 10%.

Ot i straszny deszcz :-)

Data: 2012-07-29 12:18:04
Autor: John Kołalsky
lobby oponiarskie dziala

[...]

Wloką się bo nie umieją sprawnie jeździć

Data: 2012-07-28 23:06:59
Autor: Piotr Woszczynski
lobby oponiarskie dziala
Dnia Sat, 28 Jul 2012 07:47:01 +0200, Cavallino napisał(a):

[...]

Gówno prawda.. Taki kapelusznik nagle może dostać fantazji, że przecież on
jest bezpieczny bo ma super opony i dopiero wtedy będzie miazga, bo nie
wyhamuje jak będzie trzeba..

Data: 2012-07-29 07:00:15
Autor: Cavallino
lobby oponiarskie dziala

Użytkownik "Piotr Woszczynski" <pwoszcz_no_spam__@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

[...]
Gówno prawda..

PLONK WARNING !!!
To nie piaskownica na Twoim podwórku, więc bluzgi możesz sobie darować.

Taki kapelusznik nagle może dostać fantazji, że przecież on
jest bezpieczny bo ma super opony i dopiero wtedy będzie miazga, bo nie
wyhamuje jak będzie trzeba..

Jasne, widziałeś Ty kiedyś kapelusznika szalejącego zimą na drodze.....
Myślisz że bez powodu to najlepszy okres do jeżdżenia autem?

Data: 2012-07-29 12:16:17
Autor: John Kołalsky
lobby oponiarskie dziala

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl>

[...]

To trzeba klaksonu użyć a nie liczyć na to, że wykorzysta normalnie samochód

Data: 2012-07-28 10:00:20
Autor: z
lobby oponiarskie dziala
W dniu 2012-07-28 00:33, ToMasz pisze:
Tylko żaden ptasi móżdżek, nie
zastanowi się że _przeciętny_ polak,

No i dalej nie czytam. Teraz będzie że statystyka że _Polak_ jest głupi i tylko świadomy europejczyk przestrzegający debilnych zakazów jest kool i trendy.

Data: 2012-07-28 11:18:00
Autor: Andrzej Lawa
lobby oponiarskie dziala
W dniu 28.07.2012 00:33, ToMasz pisze:

zastanowi się że _przeciętny_ polak, czyli na jednego z Was przypada z
1000 kapeluszników, bezpieczniej przejedzie przez życie z absem pasami
światłami i... zimówkami. Jeśli ON nie spowoduje wypadku, to Wy

Nie, nie przejedzie - bo w proponowanym okresie zdarzają się i temperatury po 20 stopni i w takich warunkach opony zimowe są do dupy.

Data: 2012-07-29 12:14:27
Autor: John Kołalsky
lobby oponiarskie dziala

[...]

Państwo zarabia na obrocie, więc ma interes w większym zużyciu energii, paliwa, kosztach leczenia. Tak, że ...

Data: 2012-07-29 21:13:37
Autor: nazgul
lobby oponiarskie dziala
[...]

...leczenie skutkĂłw
wypadków jest "darmowe". Czyli aby zmniejszyć koszt leczenia kierowców
którzy mieli wypadki zimą, o zaledwie... 1% (strzelam) warto nakazać
_Wszystkim kierowcom_ wydatek rĂłwny cenie opon....
To jest proste i logiczne. Uwaga. nie napisałem mądre, dobre. To jest
dla Państwa korzystne. Nie ma się co dziwić że tak jest. Wy byście
robili tak samo, mając takie a nie inne warunki.

wywĂłd bez sensu
co mnie obchodzi, że coś jest dla kogoś korzystne?
szczególnie dla dla jakiegoś wydumanego bytu typu "państwo"(jak by to jeszcze było dobre i mądre to może)

> To warunki należałoby
> zmienić, a wtedy nikt Wam nic nie będzie nakazywał, a ogranicznikiem
> będzie tylko portfel....

właśnie
to może lobbować w tym kierunku a nie przyklaskiwać
eskalacji zamordyzmu.

Data: 2012-07-30 05:44:17
Autor: MarcinJM
lobby oponiarskie dziala
[...]

Coz, bedzie nakaz, to bedziemy jezdzic na zimowkach, ogromna wiekszosc przez caly rok.

MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

Data: 2012-07-30 13:27:24
Autor: nazgul
lobby oponiarskie dziala
W dniu 2012-07-30 05:44, MarcinJM pisze:
[...]

ta ogromna większość to 5%
przynajmniej tak w telewizorze mĂłwili
(tyle samochodów osobowych nie zmienia opon na zimowe zimą)

Data: 2012-07-30 13:37:08
Autor: Chris
lobby oponiarskie dziala
nazgul nabazgrał(a):

[...]

I pewnie połowa z nich ma tak zwane uniwersalne

lobby oponiarskie dziala