lodówka: LG, czy Whirplool?

Data: 2010-01-10 20:02:02
Autor: LEPEK
lodówka: LG, czy Whirplool?
Witam,

Od pewnego czasu zabieram sie za zmianę lodówki.
Ma być zamrażalnik u dołu, no frost, srebrna (inox, tytan itp.) i ma mieć komorę w chłodziarce w której można utrzymać temperaturę lekko powyżej zera. Miło by było mieć kieszenie na drzwiach zamrażarki, ale nie koniecznie. No i ma się mieścić w 2000 - 2500 PLN z dostawą. Chętnie w tej cenie zmieściłbym jeszcze przedłużenie gwarancji o 3 lata (no, wtedy może przekroczyłbym budżet nawet...).

Na placu boju zostały właściwie dwa modele:
LG GR-B 399 PQTA
Whirlpool WBC 3546 FCX

Którą z nich byście polecili i dla czego?

Jeśli chodzi o LG - podobno cicha (według większości opinii na ceneo itp, ale nie wiem, czy w ogóle brać te opinie pod uwagę bo są tak skrajne i czasem nieadekwatne do modelu, albo z kolei przelukrowane, że mam wrażenie, iż to tylko pole walki działów marketingu...), ale ma małą komorę 0St. Celsjusza i jest mniej pojemna - ale za to tańsza

Jeśli chodzi zaś o Whirlpool - pojemniejsza, komora świeżości na całą szerokość chłodziarki, ma te kieszenie w drzwiach zamrażarki, ale droższa i podobno głośna (wg. opinii na porównywarkach).

Pomóżcie, proszę w wyborze - czy produkty Whirpool tej klasy są lepsze, niż LG, czy może LG jest jednak solidniejsza? Jak z awaryjnością? Jak z wykończeniem?

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi.

Pozdr,

--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-01-11 00:35:30
Autor: ola
lodówka: LG, czy Whirplool?

Użytkownik "LEPEK"

Pomóżcie, proszę w wyborze - czy produkty Whirpool tej klasy są lepsze, niż LG, czy może LG jest jednak solidniejsza? Jak z awaryjnością? Jak z wykończeniem?

ja mogę peany pisać nt. elektroluxa, lg nie znam, ale od whirpoola trzymaj się z daleka. szajs jakich mało.

pozdrawiam
ola

Data: 2010-01-11 08:38:38
Autor: LEPEK
lodówka: LG, czy Whirplool?
ola pisze:

ja mogę peany pisać nt. elektroluxa,

Przejrzę jeszcze raz ofertę...

lg nie znam, ale od whirpoola trzymaj się z daleka. szajs jakich mało.

A możesz jakieś konkrety podać? Słyszałem już takie opinie, ale potrzebuję potwierdzenia.

Pozdr,

Data: 2010-01-11 10:14:25
Autor: ola
lodówka: LG, czy Whirplool?

Użytkownik "LEPEK"

lg nie znam, ale od whirpoola trzymaj się z daleka. szajs jakich mało.

A możesz jakieś konkrety podać? Słyszałem już takie opinie, ale potrzebuję potwierdzenia.

konkrety. proszę bardzo :)
zestaw urzadzeń agd kupiony w ikea (no, może to jest jakieś wytłumaczenie, ale nie sądzę): po 4 latach użytkowania wszystko poleciało na śmietnik: zmywarka nie myła dokładnie, próbowaliśmy roznych sztuczek łącznie z tymi podawanymi na tej grupie, piekarnik piekł,jak mu się podobało, a nie jak był ustawiany, lodówka również sobie chłodziła/mroziła wg własnego widzimisie nie zważajac na regulacje, najlepiej chyba jeszcze spisywał się okap, ale był rzadko używany.

pozdrawiam
ola

Data: 2010-01-11 03:56:16
Autor: Piotr
lodówka: LG, czy Whirplool?
On 10 Sty, 20:02, LEPEK <gdzies@wsi> wrote:
[...]

Na temat awaryjności, solidności itd. to nikt Ci przecież nic mądrego
nie napisze, co najwyżej jakieś jednostkowe uwagi typu "miałem, była
dobra" albo "miałem, była niedobra" - nic z nich ogólnego nie wynika.

Ja mam LG, lodówka jak lodówka, natomiast ma jedną dość istotną wadę/
cechę: zawiasy otwierają się tak, że nie da się jej dosunąć bokiem do
ściany, musi zostać jakieś 6 cm szpary. Może to tylko mój model tak
ma, ale warto zwrócić na to uwagę - oczywiście jeśli ma to jakieś
znaczenie w konkretnym ustawieniu.
Piotr

Data: 2010-01-11 13:39:41
Autor: LEPEK
lodówka: LG, czy Whirplool?
Piotr pisze:

Na temat awaryjności, solidności itd. to nikt Ci przecież nic mądrego
nie napisze, co najwyżej jakieś jednostkowe uwagi typu "miałem, była
dobra" albo "miałem, była niedobra" - nic z nich ogólnego nie wynika.

Zdaję sobie sprawę, że łatwiej wymienić wady, niż zalety, bo bardziej się rzucają w oczy (łatwiej zauważyć bezsensownie rozplanowane pojemniki, głośna pracę, czy różnicę kolorów, niż ich przeciwieństwa).
I na wskazanie ew. wad właśnie liczę. Zastanawiam się tylko, czy czasem wieszanie psów na Whirlpoolu nie wynika z tego, że są one droższe i klienci więcej od nich wymagają, niż od tańszego sprzętu (tani plastik w Dacii Logan nie razi tak, jak choćby w Zafirze).

[...]

Dzięki za tą uwagę. Akurat przy moim ustawieniu to bez znaczenia, bo te zawiasy są po stronie pustej przestrzeni.

Pozdr,

Data: 2010-01-11 05:14:07
Autor: Piotr
lodówka: LG, czy Whirplool?
On 11 Sty, 13:39, LEPEK <nob...@nowhere.net> wrote:
Piotr pisze:

> Na temat awaryjno ci, solidno ci itd. to nikt Ci przecie nic m drego
> nie napisze, co najwy ej jakie jednostkowe uwagi typu "mia em, by a
> dobra" albo "mia em, by a niedobra" - nic z nich og lnego nie wynika.

Zdaj sobie spraw , e atwiej wymieni wady, ni zalety, bo bardziej
si rzucaj w oczy ( atwiej zauwa y bezsensownie rozplanowane
pojemniki, g o na prac , czy r nic kolor w, ni ich przeciwie stwa).
I na wskazanie ew. wad w a nie licz . Zastanawiam si tylko, czy czasem
wieszanie ps w na Whirlpoolu nie wynika z tego, e s one dro sze i
klienci wi cej od nich wymagaj , ni od ta szego sprz tu (tani plastik w
Dacii Logan nie razi tak, jak cho by w Zafirze).

Chodzi mi raczej o to, że z jednostkowych obserwacji nic nie wynika.
Trzeba by znać rzetelne badania awaryjności, a i wtedy nie byłoby
łatwo podjąć decyzję, bo trzeba by też uwzględnić cenę.

Postawa typu: "miałem kiepski sprzęt firmy X, nigdy już nie kupię nic
tej firmy" jest zrozumiała emocjonalnie, ale kompletnie nieracjonalna.

Piotr

Data: 2010-01-11 16:36:59
Autor: Krzysztof
lodówka: LG, czy Whirplool?
Sa firmy lepsze i gorsze ,ale  Whirpoola  omijalbym szerokim lukiem.Jesli juz musisz jedno z tych dwoch to juz napewno lepsze bedzie LG

Data: 2010-01-11 18:25:44
Autor: LEPEK
lodówka: LG, czy Whirplool?
Krzysztof pisze:
Sa firmy lepsze i gorsze ,ale  Whirpoola  omijalbym szerokim lukiem.

OK, tak zrobię, bo nie chcę ryzykować

Jesli juz musisz jedno z tych dwoch to juz napewno lepsze bedzie LG

A jeśli jeszcze inne marki wchodziłyby w grę, np. Siemens, Bosch, Gorenje, Samsung... ?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm