logowanie do VW

Data: 2017-05-19 11:45:51
Autor: Olin
logowanie do VW
Od ok. 10:30 próbuję zalogować się do VW banku. Za każdym razem efekt jest
ten sam:
Przekroczono limit czasu połączenia
Serwer login.vwbankdirect.pl zbyt długo nie odpowiada. Departament Obsługi Klientów i Finansowania Umów na to rzecze:
"Uprzejmie informujemy, iż System Transakcyjny funkcjonuje bez zarzutów i
nie są prowadzone aktualnie żadne prace techniczne. Prosimy o weryfikację
Pańskiego połączenia internetowego."

Ponieważ jestem w pracy, mam możliwość podjęcia próby logowania z innych
komputerów. Skorzystałem z dwóch i nic się nie zmieniło.
Starałem zalogować się pod Windowsem 7, Linuxem Ubuntu i trzema
przeglądarkami: Mozillą, Chrome i Internet Explorerem.
Nie działają "system e-direct" i "biznesbanking", zaś "auto-aukcja"
'wchodzi' bez problemu. Może ktoś, kto ma tam konto, spróbuje się zalogować i podzieli refleksjami.
Będę szalenie wdzięczny.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

 Niestety, jest to rząd."
Woody Allen

Data: 2017-05-19 02:58:58
Autor: Dawid Rutkowski
logowanie do VW
Działa bez problemu, także zapewne odcięli dojście do VW z Twojej pracy.
Albo gdzieś się coś na jakimś routerze popsuło.
Ja miałem taką historię kiedyś z wysyłaniem poczty - jak na jakiś adres wysyłałem mały mail, to dochodził, a jak z załącznikiem, to przekraczał timeout i nie dochodził...

Data: 2017-05-19 12:08:39
Autor: Olin
logowanie do VW
Dnia Fri, 19 May 2017 02:58:58 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

Działa bez problemu, także zapewne odcięli dojście do VW z Twojej pracy.
Albo gdzieś się coś na jakimś routerze popsuło.

Bardzo dziękuję. Przynajmniej wiadomo, że bank niczemu nie jest winny.
Jeszcze w środę wszystko działało bez zarzutu.
Sprobuję pogadać z administratorami.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Ludzie stanu dziewiczego otrzymają sto procent nagrody w niebiesiech,
owdowiali sześćdziesiąt procent, a żonaci trzydzieści procent."
św. Tomasz z Akwinu

Data: 2017-05-19 12:15:13
Autor: Pete
logowanie do VW
W dniu 2017-05-19 o 12:08, Olin pisze:
[...]

Może próbujesz po http a nie https?
Bo port 80 zamknięty.

--
Pete

Data: 2017-05-19 12:20:49
Autor: Grzexs
logowanie do VW

A nie możesz od razu na https://login.vwbankdirect.pl/ ?

--
Grzexs

Data: 2017-05-19 12:28:04
Autor: Pete
logowanie do VW
W dniu 2017-05-19 o 12:20, Grzexs pisze:
[...]

Mi to wisi, ja tam nie mam rachunku.

--
Pete

Data: 2017-05-19 12:33:21
Autor: Olin
logowanie do VW
Dnia Fri, 19 May 2017 12:20:49 +0200, Grzexs napisał(a):

A nie możesz od razu na https://login.vwbankdirect.pl/ ?

To nic nie zmienia.

Data: 2017-05-19 22:52:21
Autor: janek z pola
logowanie do VW
Olin wrote:

Dnia Fri, 19 May 2017 12:20:49 +0200, Grzexs napisał(a):

A nie możesz od razu na https://login.vwbankdirect.pl/ ?

To nic nie zmienia.

Hej!

A zdajesz sobie sprawę, że przy odpowiedniej konstrukcji papierów jakie miałeś do podpisania w pracy, możliwe jest że Twój pracodawca odpakowuje SSLa i podstawia Tobie stronę zaszyfrowaną swoim własnym certyfikatem wystawionym na domenę banku (który jest zaufany w systemie bo jest podpisany zaufanym CA, dodanym na Twoim komputerze służbowym)? To prawdopodobnie nie zadziała w części przeglądarek, które mają pinning certyfikatu po stronie przeglądarki, ale możliwe że w części zadziała. Brak dostępu do domeny za SSLem jest wskazówką, że pracodawca ma takie SSL-proxy - bo normalnie ruchu SSL nie da się proksować (można co najwyżej blokować).

Od razu dodam, że to że Tobie dzisiaj nie odpowiadała strona banku może być równie dobrze związane z tym, że pracownik jakiejś firemki dostępowej do sieci Internet coś zwyczajnie źle skonfigurował. Ale po prostu zwracam uwagę, że SSL w przeglądarce internetowej w pracy niekoniecznie musi oznaczać, że tylko Ty i twój bank macie dostęp do tej komunikacji.

--
Wysłane z pola.

Data: 2017-05-19 12:32:45
Autor: Olin
logowanie do VW
Dnia Fri, 19 May 2017 12:15:13 +0200, Pete napisał(a):

Może próbujesz po http a nie https?
Bo port 80 zamknięty.

Bankowo próbuję wczytać stronę: https://login.vwbankdirect.pl/
ale bez powodzenia.

Data: 2017-05-19 11:54:03
Autor: Olin
logowanie do VW
Dnia Fri, 19 May 2017 11:45:51 +0200, Olin napisał(a):

Może ktoś, kto ma tam konto, spróbuje się zalogować i podzieli refleksjami.

W sumie nie trzeba nawet mieć konta. Chodzi oto, żeby kliknąć w to zielone
w prawym górnym rogu "zaloguje się" na stronie:
http://www.vwbank.pl/
a potem wybrać "system e-direct" i zobaczyć, czy załaduje się strona
logowania.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Nikołaj Gogol

Data: 2017-05-19 12:06:39
Autor: radekp@konto.pl
logowanie do VW
Fri, 19 May 2017 11:54:03 +0200, w
<1a6u03sv1vz83.11vknhf5ncs8y$.dlg@40tude.net>, Olin <kuku@adres.w.stopce>
napisał(-a):

> [...]

http://www.vwbank.pl/
a potem wybrać "system e-direct" i zobaczyć, czy załaduje się strona

Działa bez problemu, zalogowałem się.

Data: 2017-05-19 13:00:09
Autor: Olin
logowanie do VW
Dnia Fri, 19 May 2017 11:45:51 +0200, Olin napisał(a):

Ponieważ jestem w pracy, mam możliwość podjęcia próby logowania z innych
komputerów. Skorzystałem z dwóch i nic się nie zmieniło.

Pomaszerowałem do innego budynku w mojej pracy i bez problemu się
zalogowałem tudzież zrobiłem przelew. Administratorzy twardo się zarzekają, że w tym tygodniu przy niczym nie
grzebali.

Do końca miesiąca jestem uratowany a potem może jakoś "samo się naprawi".