lokal spdzielczy a CO

Data: 2009-06-05 08:24:12
Autor: icek2
lokal spdzielczy a CO
Witam,

mam tak sytuacj,

wynajmuj lokal od SM (piwnica pod marketami)
jakis czas temu, wypowiedziano mi prd - bo miaem podlicznik, a lokal z kd by podlicznik wynaj kto i postawi swj licznik (nie podlicznik)

nie chce paci zodziejskich stawek za CO
opata staa 12 X 50z
a za zuzyte ciepo (mam licznik CO) 3 X 35z

taniej mi bdzie ogrzac te pare metrw prdem

czy spdzielnia moze wzbraniac si przed wyczeniem mi CO ?
jeli tak, to jak ich podej by mi to CO wyczyli (mog zakrci zawory poza moim lokalem - wiec moliwosci techniczne s.)

--
pozdros
icek

Data: 2009-06-05 02:11:54
Autor: witek
lokal spdzielczy a CO
icek2 wrote:
[...]

Ale z opaty staej ci to nie zwolni. W sumie z ogrznego korytarza te korzystasz.

Data: 2009-06-05 10:58:17
Autor: icek2
lokal spdzielczy a CO
witek pisze:
icek2 wrote:
[...]

nie
wejscie do piwnicy mam z dworu
wszystko juz za drzwiami "nalezy" do mnie

mam sporo urzadzen i jest ciepo
a pacenie za ciepo z ktrego nie korzystam to juz mnie zdenerwowao

--
pozdros
icek

Data: 2009-06-05 11:02:12
Autor: spp
lokal spółdzielczy a CO
icek2 pisze:

nie
wejscie do piwnicy mam z dworu
wszystko juz za drzwiami "nalezy" do mnie

mam sporo urzadzen i jest ciepło
a płacenie za ciepło z którego nie korzystam to juz mnie zdenerwowało

Jednak znalazłem.

http://www.zycie.czest.pl/index1.php?show=08022007

HENRYK BULSKI — NAJSŁYNNIEJSZY LOKATOR W KRAJU — ZOSTAŁ WYEKSMITOWANY
Wymontował kaloryfery, wylądował na bruku

Wczoraj komornik eksmitował Henryka Bulskiego z mieszkania w wieżowcu przy ulicy Bacewicz. Chodziło o zaległości w opłatach za ogrzewanie. Sprawa zaczęła się dziesięć lat temu, kiedy Bulski wymontował kaloryfery w całym swoim mieszkaniu. W ten sposób zaprotestował przeciwko zbyt wysokim opłatom za centralne ogrzewanie. Historia niepokornego lokatora z Częstochowy stała się głośna na całą Polskę. Spółdzielnia uznała, że mieszkaniec nie może samowolnie odłączyć się od sieci co.
Zdesperowany mieszkaniec dzielnicy Północ w 1996 roku zdemontował pięć kaloryferów w swoim trzypokojowym mieszkaniu na X piętrze bloku przy Bacewicz. Grzejniki powyrzucał na korytarz i wystąpił do Spółdzielni Mieszkaniowej „Północ" o wykreślenie go z listy płatników za centralne ogrzewanie.
— Zdecydowałem się na tak desperacki krok, gdyż spółdzielnia nie wyraziła zgody na zainstalowanie tańszego ogrzewania podłogowego, ani pieca na węgiel — wspomina. Jesienią i zimą Bulski ogrzewał się z rodziną za pomocą ciepłych kurtek i elektrycznego grzejnika.

— Nie miałem kaloryferów, więc przestałem płacić za ciepło — mówi pan Henryk. — Natomiast spółdzielnia cały czas naliczała mi zadłużenie lokalu i nie uwzględniała wnoszonych opłat czynszowych. Doliczała mi też karne odsetki. W sumie jestem im rzekomo winien 50 tys. zł. Przecież ja tego ciepła od nich nie kupowałem, więc dlaczego miałem za nie płacić, skoro mi go nie dostarczano przez 10 lat? W Polsce trzeba mieć kaloryfery, ale ja ich nie chciałem.
Spółdzielnia w końcu wykluczyła Bulskiego z grona członków i wniosła sprawę do sądu, w 1997 roku zapadł wyrok eksmisyjny. Lokator nie dał się wyeksmitować aż do wczoraj.

--
spp

Data: 2009-06-06 11:31:41
Autor: icek2
lokal spółdzielczy a CO
spp pisze:
icek2 pisze:

[...]

jak dla mnie to nie jest takie klarowne

mój lokal - to lokal nie mieszkalny
dziwne widzimisie SM i tyle :(

--
pozdros
icek

Data: 2009-06-06 13:37:21
Autor: spp
lokal spółdzielczy a CO
icek2 pisze:

mój lokal - to lokal nie mieszkalny
dziwne widzimisie SM i tyle :(

Możliwe, z tego artykułu to nie wynika ale OIDP Są uznał, że lokator nie może sam odciąć grzejników - i tak musi płacić za CO (co pośrednio można jednak wyczytać). :(

--
spp,

Data: 2009-06-06 17:00:02
Autor: icek2
lokal spółdzielczy a CO
spp pisze:
icek2 pisze:

[...]

tak - w przypadku budynku to rozumiem

ale ta zasada by mi nie pasowała do mnie
kazdy loka ma licznik
i płaci za ciepło, które zuzyje - nie "podzielniki"

nie ma czesci wspolnych jak klatki etc

--
pozdros
icek

Data: 2009-06-06 17:31:21
Autor: spp
lokal spółdzielczy a CO
icek2 pisze:

[...]

To akurat nie miało żadnego znaczenia - brak liczników odznaczał iż obciążenie liczono ryczałtem. Podobnie może być  Twoim przypadku.

Ja nie twierdzę, że nie możesz się starać o likwidację  grzejników., pokazuję jednak jeden przykład gdzie zacietrzewienie jednej ze stron sporu doprowadziło do poważnych konsekwencji.

--
spp

Data: 2009-06-06 18:31:07
Autor: icek2
lokal spółdzielczy a CO
spp pisze:
icek2 pisze:

[...]

ja chce wywalczyć to, tak jak SM olała temat i pozbawiła mnie prądu :)
na szczescie, załatwiłem prąd za wczasu

a SM to olała
i szlus

--
pozdros
icek

Data: 2009-06-05 08:54:43
Autor: spp
lokal spdzielczy a CO
icek2 pisze:

czy spdzielnia moze wzbraniac si przed wyczeniem mi CO ?
jeli tak, to jak ich podej by mi to CO wyczyli (mog zakrci zawory poza moim lokalem - wiec moliwosci techniczne s.)

Nie mog teraz tego znale ale by wyrok sdu w ktrym  uznano i demonta kaloryferw przez lokatora nie zwalnia go z obowizku zapaty za co. To byo par lat temu wic moe orzecznictwo si zmienio?

--
spp

Data: 2009-06-05 09:12:36
Autor: Jan
lokal spdzielczy a CO

Uytkownik "spp" <spp@op.pl> napisa w wiadomoci news:4a28c132$1news.home.net.pl...
icek2 pisze:

[...]

Prosze napisac pismo do Spoldzielni o zdjecie grzejnikow.
Jezeli tego nie uczynia powiadom ich ze przestajesz placic za ogrzewanie.
W uzasadnieniu napisz ze przechwywujesz w tym lokalu urzadzenia ktorych praca odbywasie w temperaturze +4st.
Pozdrawiam.

lokal spdzielczy a CO