lokata 1-dniowa w mbanku

Data: 2010-10-21 19:22:21
Autor: tomek
lokata 1-dniowa w mbanku
Co sądzicie o lokacie 1-dniowej w mbanku ? można takową otworzyć na rachunku emax plus i jest zwolniona od podatku Belki. Mam jednak pewne wątpliwości co do sensu takiej lokaty. Odsetki z tej lokaty są dopisywane do rachunku, a po zakończonym miesiącu i tak mbank potrąca podatek od salda na ty rachunku, więc tak czy siak ten podatek od odsetek lokaty 1-dniowej i tak  zapłacimy.
Proszę o Wasze opinie, bo moze czegoś nie doczytałem.

Data: 2010-10-21 19:35:47
Autor: Daniel Stalica
lokata 1-dniowa w mbanku
W dniu 2010-10-21 19:22, tomek pisze:
[...]

Atrakcyjność tej lokaty jest mizerna, jeśli możesz zamrozić kasę na dłużej to skorzystaj z oferty openfinance do 5,25% z dzienną kapitalizacją.

Podatek jest potrącany z odsetek od odsetek, więc dużo dużo mniej niż myślisz.

--
Strony internetowe, sklepy internetowe.
Pozycjonowanie i optymalizacja.

Data: 2010-10-21 20:47:48
Autor: Archangell
lokata 1-dniowa w mbanku
Atrakcyjność tej lokaty jest mizerna, jeśli możesz zamrozić kasę na dłużej to skorzystaj z oferty openfinance do 5,25% z dzienną kapitalizacją.

A ile to to dłużej i co to znaczy do 5,25%? Tyle to jest jak zamrozisz środki na 2 lata?

Arch

Data: 2010-10-21 11:59:14
Autor: dziegiec
lokata 1-dniowa w mbanku
Jeśli podzielisz kasę na odpowiednio małe jednodniowe lokaty, to nie
zapłacisz podatku - masz zysku 4% netto.

Nie da się porównać powyższych alternatyw.
W Openonline 5,25% jest przy 12 miesiącach... ja oddaję 1,25% za
natychmiastowy dostęp do środków bez utraty odsetek, ktoś inny może
nie.

Data: 2010-10-21 12:09:19
Autor: dziegiec
lokata 1-dniowa w mbanku
On 21 Paź, 20:59, dziegiec <dzieg...@googlemail.com> wrote:
ja oddaję 1,25%

Oczywiście 24% zysku, tudzież 1,25 punktu %.

Data: 2010-10-21 23:50:43
Autor: Adam Sito
lokata 1-dniowa w mbanku
W Openonline 5,25% jest przy 12 miesiącach... ja oddaję 1,25% za

W Polbanku jest 5.00% na zwykłym rachunku oszczędnościowym. Więc po co te kombinacje z ŁupenFajnansem?

--
AS

Data: 2010-10-21 23:30:53
Autor: dziegiec
lokata 1-dniowa w mbanku
On 21 Paź, 23:50, "Adam Sito" <adams...@poczta.onet.pl> wrote:
> W Openonline 5,25% jest przy 12 miesiącach... ja oddaję 1,25% za

W Polbanku jest 5.00% na zwykłym rachunku oszczędnościowym. Więc po co te
kombinacje z ŁupenFajnansem?

Bo nie mam konta w Polbanku.
A Open jest tylko pośrednikiem, lokata jest w Noble.

Data: 2010-10-22 14:59:15
Autor: Dombrek
lokata 1-dniowa w mbanku
Bo nie mam konta w Polbanku.
A Open jest tylko pośrednikiem, lokata jest w Noble.

A poza tym Noble podlega polskiemu KNF, a Polbank zdaje się, że greckiemu ;)
Dombrek

Data: 2010-10-23 12:54:18
Autor: dziegiec
lokata 1-dniowa w mbanku
On Oct 22, 2:59 pm, "Dombrek" <domb...@poczta.onet.pl> wrote:
>Bo nie mam konta w Polbanku.
>A Open jest tylko pośrednikiem, lokata jest w Noble.

A poza tym Noble podlega polskiemu KNF, a Polbank zdaje się, że greckiemu ;)

Prawda. I greckiemu funduszowi gwarancyjnemu.

Data: 2010-10-24 21:33:19
Autor: Adam Sito
lokata 1-dniowa w mbanku
Prawda. I greckiemu funduszowi gwarancyjnemu.

No właśnie, a tam kwota gwarantowana jakby wyższa niż w PL. Póki drahm nie drukują, jest w miarę bezpiecznie ;-)

--
AS

Data: 2010-10-23 23:08:06
Autor: zlotawy
lokata 1-dniowa w mbanku

Użytkownik "tomek" <asteroid@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i9pss7$o8j$1news.onet.pl...
[...]

dopisane odsetki staja sie kapitalem. mbank potraci podatek tylko z odsetek od odsetek :)

czyli nie martw sie.

createmodeon

Data: 2010-10-24 12:12:18
Autor: tomek
lokata 1-dniowa w mbanku

Użytkownik "zlotawy" <jakbysiedalo@[usunc_najlepiej_to]gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i9virm$947$1inews.gazeta.pl...

[...]

no tak, ale jaki sens ma taka lokata ?

Data: 2010-10-25 08:47:49
Autor: tomek
lokata 1-dniowa w mbanku

Użytkownik "zlotawy" <jakbysiedalo@[usunc_najlepiej_to]gazeta.pl> napisał w wiadomoœci grup dyskusyjnych:i9virm$947$1@inews.gazeta.pl...

[...]

to jaki sens jest takiej lokaty skoro i tak podatek jest potršcany ?

Data: 2010-10-25 09:20:19
Autor: Daniel Stalica
lokata 1-dniowa w mbanku
W dniu 2010-10-25 08:47, tomek pisze:

to jaki sens jest takiej lokaty skoro i tak podatek jest potrącany ?

Podatek nie jest potrącany z otrzymanych odsetek na lokacie jednodniowej, a z odsetek otrzymanych na eMax Plus. Gdyby eMax Plus nie był oprocentowany, to byś nie zapłacił wtedy w ogóle podatku. A dzięki temu, ze jest oprocentowany otrzymujesz niejako bonus do lokaty, od którego płacisz podatek.

Data: 2010-10-25 09:30:01
Autor: marfi
lokata 1-dniowa w mbanku
Użytkownik "Daniel Stalica" <daniel@stalica.info> napisał w wiadomości news:ia3b3k$qc7$1inews.gazeta.pl...
[...]

  Niekoniecznie zapłacisz podatek - jeżeli tylko odsetki od odsetek będą niewielkie.

--
marfi

Data: 2010-10-25 11:24:11
Autor: Daniel Stalica
lokata 1-dniowa w mbanku
W dniu 2010-10-25 09:30, marfi pisze:

Niekoniecznie zapłacisz podatek - jeżeli tylko odsetki od odsetek będą
niewielkie.

Oczywiście, na tej samej zasadzie co właśnie lokaty jednodniowe, z tym że tu kapitalizacja jest miesięczna.