lokata kaskada SGB zakładana w BS

Data: 2012-01-28 13:29:44
Autor:
lokata kaskada SGB zakładana w BS
na wszystkim, co ometkowano słowem "emerytura"
państwo kładzie łapę i wcześniej lub później
ukradnie - czy to środki z II filara, czy jakieś fundusze. Z uwagi na powyższe

lokata bankowa z  gwarancjami BFG budzi we mnie 100x wyższe zaufanie niż najbezpieczniejszy fundusz
pseudoinwestycyjny (zwłaszcza że "bezpieczeństwo"
utożsamiane bywa z państwowymi obligacjami, co
w przededniu bankructwa USA i wielu krajów UE
brzmi jak ponury żart).

rozważam 10 letnią odnawialną lokatę Kaskada SGB
jako swój własny sposób na budowę III filaru

pytałem o to bank SGB przez formularz WWW
cytuję Pytanie:
czy 10 letnia lokata KASKADA jest (1) polisą ubezpieczeniową _marketingowo_ nazwaną "lokatą", aby się lepiej sprzedawała czy (2) jest lokatą w sensie ścisłym, gwarantowaną przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny?

i dostałem taką odpowiedź:
=== cytat ===
Szanowny Panie,
Serdecznie dziękujemy za zainteresowanie z Pana strony.
Depozyt kaskada jest lokatą długoterminową gdzie obowiązują regulacje
Bankowego Funduszu Gwarancyjnego .

Każdy Bank Spółdzielczy jest oddzielną jednostką finansową w celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o wskazanie miejscowości w której chce Pan założyć taką lokatę.

Z poważaniem
Zespół ds. Jakości i Wsparcia Biznesu

SGB-Bank Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu  * 60-462 Poznań, ul. Szarych
Szeregów 23a Zarejestrowany pod nr KRS 0000058205  w Sądzie Rejonowym Poznań -
Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru
Sądowego, gdzie przechowywana jest dokumentacja spółki  Kapitał zakładowy: 156
431 300 zł (z czego wpłacono: 156 431 300 zł)  *  NIP 777-00-05-362 *Regon:004848247 tel. 0-61/856 24 00, fax 0-61/852 27 30  *  SWIFT
CODE:GBWCPL. PP  *  www.gbw.com.pl
=== koniec cytatu ===

dzwoniłem w tej sprawie do miejscowego BS a oni twierdzą
że pierwszy raz spotykają sie z pojęciem "lokaty Kaskada"
i że ich bank napewno takowej nie oferuje, a zwłaszcza
nie oferuje jej podmiotom gospodarczym.

stąd mam pytanie do grupowiczów:

Czy ktoś z Państwa w swoim banku spółdzielczym zrzeszonym w SGB
skutecznie założył lokatę Kaskada? Czy wszystkie banki "nic nie
wiedzą"? czy tylko mój bank jest jakiś niedoinformowany?

Data: 2012-01-28 13:34:23
Autor:
  <klientpolskiegobanku@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
lokata bankowa z  gwarancjami BFG budzi we mnie 100x wyższe zaufanie niż najbezpieczniejszy fundusz

oczywiście jestem świadomy, jak maleńka suma została
zgromadzona w BFG, dlatego uważam, że gwarancje BFG
są realne tylko w odniesieniu do maleńkich banków spółdzielczych. Jak padnie BS w PierDziszewie z sumą
bilansową 20 mln, to środków BFG spokojnie wystarczy.
gdyby upadło PekaoSA z żubrem w logo, to nie ma szans
na spłacenie klientów jednego większego oddziału, o
całym bankozaurze nie wspominając.

Z uwagi na powyższe uparłem się, aby swoja kaskadę
założyć sobie akurat w _BS_, a nie w banku zrzeszającym

Data: 2012-01-29 18:46:16
Autor: Konfabulator
  <klientpolskiegobanku@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
oczywiście jestem świadomy, jak maleńka suma została
zgromadzona w BFG, dlatego uważam, że gwarancje BFG
są realne tylko w odniesieniu do maleńkich banków spółdzielczych.

Proponuję bliżej zapoznać się z ustawą o BFG, bo dawno takich głupot tu nikt
nie pisał.

Data: 2012-01-29 13:44:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
lokata kaskada SGB zakładana w BS

<klientpolskiegobanku@WYTNIJ.gazeta.pl> jg0t88$m09$1@inews.gazeta.pl

na wszystkim, co ometkowano słowem "emerytura"
państwo kładzie łapę i wcześniej lub później

Nie na wszystkim, co ometkowano słowem 'emerytura',
ale na wszystkim w ogóle.

Na Węgrzech panika, w Europie i Hameryce kryzys jakiego świat
nie widział, europejska cywilizacja chwieje się -- a tylko/jedynie
w Polsce jest dobrobyt, dlatego nasze państwo zbiera od nas, od
bogaczy, aby dawać nieszczęśliwej biedocie krzywdzonej przez zły los. ;)

Jesteś bez serca? Nie chcesz wspierać ubogich poszkodowanych przez bieg wydarzeń? ;)

lokata kaskada SGB zakładana w BS