lokaty

Data: 2009-03-13 10:41:54
Autor: rzirzi
lokaty
Jak waszym zdaniem zachowają się banki w najbliższym
czasie. Zauważyłem, że znów podwyższają powoli
oporcentowanie lokat. Jeżeli muszę przechować
gotówkę na około 12 miesięcy, to lepiej zakładać
krótkie lokaty (do 3 mieś), czy zapakować się od razu
na 12mieś?

Data: 2009-03-13 10:45:42
Autor: george
lokaty

"rzirzi" <rzirzi@_bezspamu_wp.pl> wrote in message news:gpd9si$buh$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

12M to zależy gdzie, bo np w jakimś KretynBanku bym na 1M depozytów nie złożył.
w przypadku "długich" terminów ważne jest również bezpieczeństwo tego depozytu a nie tylko oprocentowanie.

Anyway, jak niebezpiecznie to krótko i na wyższy procent.
Jak bezpiecznie to dłużej (ale raczej nie 12M) i na niższy.

george

Data: 2009-03-13 14:40:16
Autor: chp
lokaty

Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:gpda41$cf3$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

przeciez srodki w kazdym banku sa bezpieczne do 50tys eur
wiec jaki problem z depozytami w bankach ?
kredytbank czy inny co za roznica.

Data: 2009-03-13 14:40:43
Autor: george
lokaty

"chp" <abc@abc.com> wrote in message news:gpdnrf$esp$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

tylko do pierwszej przewrotki...

Data: 2009-03-13 14:49:37
Autor: chp
lokaty

Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:gpdnsl$evl$1atlantis.news.neostrada.pl...

przeciez srodki w kazdym banku sa bezpieczne do 50tys eur
wiec jaki problem z depozytami w bankach ?
kredytbank czy inny co za roznica.

tylko do pierwszej przewrotki...

nie kumam , uscislij

Data: 2009-03-13 15:13:15
Autor: george
lokaty

"chp" <abc@abc.com> wrote in message news:gpdoq7$r7p$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

aktywa BFG versus ubezpieczone depozyty w BFG to cos koło 1.1 - 1,5%.
Jeden "mały" bank i po ptokach a panice nie wspomnę...
Wtedy bedzie pytanie nie "czy" ratować a "kogo" ratować.

george

Data: 2009-03-13 16:03:08
Autor: chp
lokaty

Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:gpdq6t$q$1nemesis.news.neostrada.pl...
aktywa BFG versus ubezpieczone depozyty w BFG to cos koło 1.1 - 1,5%.
Jeden "mały" bank i po ptokach a panice nie wspomnę...
Wtedy bedzie pytanie nie "czy" ratować a "kogo" ratować.

ee chyba przesadzasz , to co leszek dla picu podpisywal na 50k eur ubezp.

-

Data: 2009-03-13 16:36:44
Autor: george
lokaty

"chp" <abc@abc.com> wrote in message news:gpdsmp$q33$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

z czym przesadzam ? z danymi ? czy z możliwościa upadku jakiegoś banku ?
Podpisał właśnie po to aby nie było jakiegoś przypadkowego RUN'u na banki jakis klikuset kolesi z 20K EUR na kontach na których gwarancje były tylko 90%...

george

P.S. Mam nadzieje ze nie dojdzie do "takiego" eventu ale moj post miał uzmysłowić że takie "ryzyko" istnieje i należy je brać pod uwage na 12M do przodu powierzając je instytucji   o wątpliwym levelu wypłacalności.

Data: 2009-03-13 17:13:56
Autor: chp
lokaty

Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:gpdv3e$6ri$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

operujesz takim jezykiem ze ja przecietny kowalski musze to 5x czytac.
jesli bank ma jakis watpliwy level wyplacalnosci i da ciala, to kase
dla poszkodowanych rzuci BFG , i dalej ze BFG nie ma tyle kasy ?
chce wiedziec tylko po chlopsku gdzie sedno Twoich obaw.

Data: 2009-03-13 17:22:35
Autor: george
lokaty

"chp" <abc@abc.com> wrote in message news:gpe0ri$67o$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

dokładnie w tym tkwi sedno moich obaw. BFG ma za mało kasy (jak dla mnie) stąd biore to ryzyko pod uwagę pożyczając bankom moją kasę. Ostatni rok pokazał że zdarzenia pozornie zdekorelowane nagle zaczynają występować grupami (vide ukraina). 50K EUR brzmi fajnie ale należy sobie zdawać sprawę z tego jak ten system działa. Jeśli uważasz zę 1.5% na pokrycie strat ewentualnego defaultu jednego banku to wystarczająca w tym momencie wielkość to może nie trzeba sie tym przejmować.

george

Data: 2009-03-13 17:40:11
Autor: chp
lokaty

Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:gpe1cb$7d6$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

jesli tak jest to czemu nie mowi sie o tych obawach glosniej ?
myslalem do tej pory ze to imho rzad gwarantuje to wszystko bez obaw z kasa...
To w co pakowac grubsza kase (nie dla zysku a dla bezpieczenstwa,
pomijajac metale) , obligacje ? 10 latki ?

Data: 2009-03-13 17:44:22
Autor: george
lokaty

"chp" <abc@abc.com> wrote in message news:gpe2cp$9kc$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Czemu sie nie mówi głośniej ? a komu potrzebna jakaś panika ( być może nieuzasadniona).

Co zrobić z kasą. Trzeba równoważyć bezpieczeństwo i zysk. 6% w PKOBP to dużo czy mało.
Wszystko zależy. W co pakować kasę ... nie odpowiem, teraz raczej chodzi o to aby jej nie stracić.
I tym optymistycznym akcentem wyczerpaliśmy chyba temat :).

george

Data: 2009-03-14 07:12:41
Autor: Doradca
lokaty
george pisze:
[...]

rzecz w tym, ze kolega Kowalski nie rozumie...
nie naglasnia sie z tego samego powodu, z jakiego ciezko Kowalskiemu pojac rynki.
swiadomosc ryzyka i jego ograniczanie prezentuje kolega george, zas Kowalski pobieglby do banku wyplacac kase, co w masie tworzy RUN i upadki banków - Kowalski zburzylby mnie oraz koledze georgowi zabawe w inwestowanie ;)

pozdrawiam
Tomasz

Data: 2009-03-14 07:14:41
Autor: Doradca
lokaty
george pisze:
Wszystko zależy. W co pakować kasę ... nie odpowiem, teraz raczej chodzi o to aby jej nie stracić.
I tym optymistycznym akcentem wyczerpaliśmy chyba temat :).

nie badz taki...
zloto

pozdrawiam ;)

Data: 2009-03-13 10:52:27
Autor: Jan Werbiński
lokaty
Użytkownik "rzirzi" <rzirzi@_bezspamu_wp.pl> napisał w wiadomości news:gpd9si$buh$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Akcje kup i nie rozmieniaj się na drobne.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-03-13 10:05:57
Autor: kc
lokaty
Jan Werbiński <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał(a):
Akcje kup i nie rozmieniaj się na drobne.

Zostaną ci drobne.

kc

Data: 2009-03-13 12:45:54
Autor: K
lokaty
rzirzi <rzirzi@_bezspamu_wp.pl> napisał(a):
[...]
ja powoli wychodze z 10% lokat w noble... co dalej? hmm... chyba CHF. zakladam, ze zewnetrzne kredyty hipoteczne beda chronione przez poszczegolne kraje (obawa zamieszek i bezrobocia) do ostatniej krwi.

I chyba do konca roku chce nabyc "majatek trwaly".

Data: 2009-03-13 13:47:17
Autor: Jan Werbiński
lokaty
Użytkownik " K" <kurt76@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gpdki2$d4g$1inews.gazeta.pl...
ja powoli wychodze z 10% lokat w noble... co dalej? hmm... chyba CHF.

Chcesz kupić CHF? Po co?

Data: 2009-03-13 13:00:22
Autor: K
lokaty
> [...]
> ja powoli wychodze z 10% lokat w noble... co dalej? hmm... chyba CHF.

uwazam, ze to tylko korekta na walutach, tak w skrocie. patrzac na nasze bilanse platnicze, poziomy zadluzenia, no i dzisiaj potwierdzenie zapasci w DE "rura mi zmiekla". szwajcaria w zasadzie nie drukuje, ma hi-tech gospodarke i aktywa zewnetrzne glownie w kredytach hipotecznych, ktore uwazam ze beda (np. w Polsce rok budzet ma doplacac w przypadku utraty pracy, etc.) bronione. widze szanse na istotne wzmocnienie CHF wobec USD i EUR, PLN wg. AT zasieg wzrosu CHF jest szacowany na 6-7 PLN.

Data: 2009-03-13 14:38:45
Autor: Jan Werbiński
lokaty
Użytkownik " K" <kurt76@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gpdld6$h6u$1inews.gazeta.pl...
> [...]

bilanse platnicze, poziomy zadluzenia, no i dzisiaj potwierdzenie zapasci w
DE "rura mi zmiekla". szwajcaria w zasadzie nie drukuje, ma hi-tech

O ile się nie mylę, to na głowę Polaka przypada więcej rezerw, niż np na Niemca.

[...]

Niewykluczone, ale bardziej prawdopodobny jest spadek.

Data: 2009-03-14 01:20:51
Autor: sorden
lokaty
Jan Werbiński wrote:

O ile się nie mylę, to na głowę Polaka przypada więcej rezerw, niż np na
Niemca.

Niemcow jest 2x wiecej niz Polakow.
Maja tylko 100mld usd rezerw ?

--
in

Data: 2009-03-14 03:07:18
Autor: Jan Werbiński
lokaty
Użytkownik "sorden" <sorden@wp.pl> napisał w wiadomości news:gpetpn$mgd$1mx1.internetia.pl...
Jan Werbiński wrote:

O ile się nie mylę, to na głowę Polaka przypada więcej rezerw, niż np na
Niemca.

Niemcow jest 2x wiecej niz Polakow.
Maja tylko 100mld usd rezerw ?

Jak piszę że na głowę, to znaczy że na głowę. Wnioski, które wyciągasz świadczą o:
a) Twoim debiliźmie,
b) niezrozumieniu napisanego tekstu,
c) jesteś masajem

Data: 2009-03-14 16:32:44
Autor: sorden
lokaty
Jan Werbiński wrote:

[...]

W Twoim przypadku obstawiam a!
Jednak pokusze sie na cos merytorycznego, na co pewnie nie bede mogl znow
liczyc po Twojej stronie.

W Niemcowni jest 2x wiecej *Glow* niz w Polsce. BCw Polsce ma 50mld rezerw.
Zad. Jaka jest maksymalna wartosc rezerw w Niemcowni, aby byla mniejsza na
*glowe* nizw Polsce ?
Z tym zadaniem poradzi sobiedzieciak z podstawowki drogi panie 'a'.

--
in

Data: 2009-03-14 19:00:19
Autor: Jan Werbiński
lokaty
Użytkownik "sorden" <sorden@wp.pl> napisał w wiadomości news:gpgj7h$2rr$1mx1.internetia.pl...
Jan Werbiński wrote:

[...]

Pisałem, że na głowę Polaka jest więcej rezerw niż na głowę Niemca.
Tłuczku.

Data: 2009-03-14 20:26:59
Autor: sorden
lokaty
Jan Werbiński wrote:

Pisałem, że na głowę Polaka jest więcej rezerw niż na głowę Niemca.
Tłuczku.

Obrazac ludzi potrafisz. Gorzej jednak z logika i merytorycznymi argumentami.
EOT.

--
in

Data: 2009-03-14 20:45:02
Autor: Jan Werbiński
lokaty
Użytkownik "sorden" <sorden@wp.pl> napisał w wiadomości news:gph0uo$ro$2mx1.internetia.pl...
Jan Werbiński wrote:

Pisałem, że na głowę Polaka jest więcej rezerw niż na głowę Niemca.
Tłuczku.

Obrazac ludzi potrafisz.
Gorzej jednak z logika i merytorycznymi argumentami.

Nie mogę znaleźć aktualnych danych, ale oglądałem kilka zestawień rezerw złota euro i walut. Pisząc z pamięci rezerwy RFN to ok 110 mld $ (wg innego około 136), a Polski 86 (wg innego źródła 116) mld $. Przeliczone na dolary.

Ludność odpowiednio 82 i 38 miliony. Łatwo policzyć ile wypada na obywatela.

Data: 2009-03-14 20:54:17
Autor: sorden
lokaty
Jan Werbiński wrote:

[...]

Fantazjujesz.
MFW prawde Ci powie:
http://www.imf.org/external/np/sta/ir/8802.pdf

Niemcy 140mld USD
Polska 59 mld USD

Zatem Niemiec ma wiecej USD na glowe od Polaka. Panie 'a'.

--
in

Data: 2009-03-14 21:00:40
Autor: Jan Werbiński
lokaty
Użytkownik "sorden" <sorden@wp.pl> napisał w wiadomości news:gph2i0$qiv$1mx1.internetia.pl...
Jan Werbiński wrote:

[...]

Miałem w pamięci dane sprzed kilku miesięcy, kiedy było właśnie około 137 i 81. Panie "a".

Data: 2009-03-16 13:32:24
Autor: Jan Werbiński
lokaty
A oto dane z innego źródła, z grudnia.
      Germany $136.2 billion (31 December 2007 est.)

      Poland $84.48 billion (31 December 2008 est.)

Tutaj też Polska jest bogatsza na głowę.
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/fields/2188.html

Data: 2009-03-16 12:43:18
Autor: kc
lokaty
Jan Werbiński <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał(a):
Tutaj też Polska jest bogatsza na głowę.

A co powiesz o Gruzji. To dopiero bogacze. Na głowę nas biją.

kc

Data: 2009-03-16 14:20:12
Autor: Jan Werbiński
lokaty
Użytkownik " kc" <kc59@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości
Jan Werbiński <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał(a):

Tutaj też Polska jest bogatsza na głowę.

A co powiesz o Gruzji. To dopiero bogacze. Na głowę nas biją.

Tak, są też inne ciekawe kwiatki. :-)

Data: 2009-03-16 19:47:13
Autor: sorden
lokaty
Jan Werbiński wrote:

[...]

Nie ma lepszego zrodla niz MFW. Podales dane prehistoryczne, ktore miaja sie
do obecnej sytuacji jak piernik do wiatraka.

--
in

lokaty