losowania w czasach dobrej zmiany

Data: 2019-10-16 17:15:40
Autor: Robert Tomasik
losowania w czasach dobrej zmiany
W dniu 16.10.2019 o 11:39, Olin pisze:
"Trzy razy - w sprawach, w których stroną była posłanka PiS Krystyna
Pawłowicz - do orzekania wylosowany został ten sam sędzia - Krzysztof
Świderski. Posłanka z kolei - jako członek Krajowej Rady Sądownictwa -
poparła niedawno jego awans do Sądu Okręgowego w Warszawie."

http://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103087,25290877,krystyna-pawlowicz-w-trzech-sprawach-sadowych-wylosowala-tego.html

To coś pod linkiem wiesza się i widać tylko tyle, co Ty napisałeś.
Pytanie ilu było w tym sądzie sędziów, którzy mogli zostać rozlosowani.
Nawet nie wiemy, co to za sąd. Znam Sądy, gdzie w danej specjalizacji
jest 2 sędziów. Prawdopodobieństwo trzykrotnego wylosowania tego samego,
to 1/8 :-) - nie jakoś szczególnie nieprawdopodobne.

A jeśli z jakiegoś powodu ten drugi się wyłączył? :-)

--
Robert Tomasik

Data: 2019-10-16 21:33:05
Autor: Shrek
losowania w czasach dobrej zmiany

Nawet nie wiemy, co to za sąd. Znam Sądy, gdzie w danej specjalizacji
jest 2 sędziów.
Mówisz, że jest specjalny sąd specjalizujący się w sprawach krycha vs Owsiak? Bo sprawa wydaje się z punktu widzenia sądu banalna, więc czmu miałby byc jakiś wyjątkowy sąd o specyficznym składzie osobowym?

Ockham mówi, że gonisz w piętkę, a wyjaśnieniem zagadnienia jest stare powiedzenie, że gospodarzom pomagają ściany (i sądy i prokuratura i kulsony i tvpis i wszystko co państwowe).

--
Shrek

Data: 2019-10-17 12:11:32
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5da7706f$0$17349$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jak wezmiesz jakis maly sąd, np w Olesnicy
http://www.olesnica.sr.gov.pl/

To sie okaze, ze w wydziale cywilnym jest ... 6 sedziow.
A w rodzinnym 4.

Co tam dalej maja za podzialy to nie wiem, ale np jak sprawa z zakresu Kodeksu Pracy,
to ... jakis jeszcze inny sad, czy maja tam paru sedziow specjalistow od KP ?
No ale ten znakomity system losowan zna te specjalizacje czy nawet nie powinien ?

No ale Krycha to chyba w Warszawie sie sądzila, a tam sedziow zapewne znacznie wiecej.

Jedna ze spraw
"Poseł PO w 2017 roku wytoczył przeciwko Pawłowicz pozew cywilny związany z jej wpisami w mediach społecznościowych, które zdaniem Nitrasa były obraźliwe.
Pozew został złożony do sądu w Szczecinie, ale ostatecznie sprawa została przeniesiona do Warszawy.
Jak mówi w rozmowie z RMF FM Nitras, zabiegać o to miała sama Pawłowicz.
W Warszawie - do rozpoznania sprawy - wylosowany został sędzia Świderski."

No coz - zadanie dla poslow - niech interpoluja Ziobre o wyjasnienia w sprawie losowania.
A potem naslą NIK :-)

Tylko jeden niuans
"Posłanka z kolei - jako członek Krajowej Rady Sądownictwa - poparła niedawno jego awans do Sądu Okręgowego w Warszawie."

No to teraz nie bedzie juz rozpatrywal kolejnych jej spraw.
Chyba ze ... w apelacji :-P

J.

Data: 2019-10-18 06:43:28
Autor: Shrek
W dniu 17.10.2019 o 12:11, J.F. pisze:

Jak wezmiesz jakis maly sąd, np w Olesnicy
http://www.olesnica.sr.gov.pl/

To sie okaze, ze w wydziale cywilnym jest ... 6 sedziow.

A co krycha w oleśnicy by miałaby robić? Tak czy inaczej 1/6*1/6*1/6 to będzie 0,0046.

A w rodzinnym 4.

Co tam dalej maja za podzialy to nie wiem, ale np jak sprawa z zakresu Kodeksu Pracy,
to ... jakis jeszcze inny sad, czy maja tam paru sedziow specjalistow od KP ?

Oddzielny wydział.

--
Shrek

Data: 2019-10-18 09:06:37
Autor: J.F.
Dnia Fri, 18 Oct 2019 06:43:28 +0200, Shrek napisał(a):
W dniu 17.10.2019 o 12:11, J.F. pisze:
Jak wezmiesz jakis maly sąd, np w Olesnicy
http://www.olesnica.sr.gov.pl/

To sie okaze, ze w wydziale cywilnym jest ... 6 sedziow.

A co krycha w oleśnicy by miałaby robić?

Olesnicy jak Olesnicy - nie podano co to za sad :-)

Tak czy inaczej 1/6*1/6*1/6 to będzie 0,0046.

Malo ... ale raz na 250 przypadkow sie trafia.

[...]

Nie ma w Olesnicy. Jest cywilny, karny, rodzinny i KW.

A zobacz Wroclaw-srodmiescie
http://www.wroclaw-srodmiescie.sr.gov.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=67&Itemid=91

cztery wydzialy cywilne i dwa pracy.

To jak tam losuja sedziow ?

J.

Data: 2019-10-18 17:50:15
Autor: Shrek
W dniu 18.10.2019 o 09:06, J.F. pisze:

Olesnicy jak Olesnicy - nie podano co to za sad :-)

Tak czy inaczej 1/6*1/6*1/6 to będzie 0,0046.

Malo ... ale raz na 250 przypadkow sie trafia.

Ale to jeszcze razy zero, bo takie jest prawdopodobieństwo trafienia wydziału cywilnego z trzema sędziami w warszawie.

Co tam dalej maja za podzialy to nie wiem, ale np jak sprawa z zakresu
Kodeksu Pracy,
to ... jakis jeszcze inny sad, czy maja tam paru sedziow specjalistow od
KP ?

Obstawiam, że wtedy do właściwego - czyli pewnie do Wrocławia - tam mają zapewne właściwy dla Oleśnicy wydział pracy i ubezpieczeń. W moim przypadku dla Warszawy-Wola był to Sąd rejonowy dla Warszawy Żoliborza... znajdujący się na Bemowie;)

cztery wydzialy cywilne i dwa pracy.

To jak tam losuja sedziow ?

Normalnie - klikasz w cywilny i jest tam napisana właściwość miejscowa i charakter spraw. Dla pracy też, ale coś jest zwalone i na oko właściwości się pokrywają. Przy okazji jest tam twoja oleśnica;)

--
Shrek

Data: 2019-10-18 19:39:25
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5da9df37$0$505$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

dla 6 bylo liczone.

Dodaj jeszcze jakies urlopy, dlugie zwolnienia, delegacje ... i moze szansa rosnie.

A swoja droga - ktos tam ocenia dlugosc sprawy, zeby nie przydzielic sedziego przed emeryturą ?

[...]

Hm, w Olesnicy jest wypasiony ZUS ... a na sad pracy ich nie stac ? :-)
I trzeba jezdzic do Wroclawia ?

cztery wydzialy cywilne i dwa pracy.
To jak tam losuja sedziow ?

Normalnie - klikasz w cywilny i jest tam napisana właściwość miejscowa i charakter spraw.

Jeden wydzial ma istotnie ograniczony zakres spraw, ale trzy robia sprawy pozostale :)

Dla pracy też, ale coś jest zwalone i na oko właściwości się pokrywają. Przy okazji jest tam twoja oleśnica;)

No wlasnie - caly region jest w obu. I przy okazji caly Wroclaw zalatwiaja

Inny
https://www.wroclaw-fabryczna.sr.gov.pl/index.php/struktura-organizacyjna/wydzialy/i

"Od 01.07.2018 r. zniesiona została właściwość miejscowa z uwagi na wprowadzenie pionizacji w Systemie Losowego Przydziału Spraw.
W związku z powyższym w momencie składania pozwów i innych wniosków inicjujących postępowanie sądowe nie ma potrzeby wskazywać konkretnego Wydziału."

Co akurat zdaje sie miec sens, jesli dobrze rozumiem, ze system wybierze tez losowy wydzial.

To moze i w Warszawie wprowadzili wydzial wlasciwy dla spraw Krystyny :-)

J.

Data: 2019-10-18 21:21:18
Autor: Shrek
W dniu 18.10.2019 o 19:39, J.F. pisze:

Ale to jeszcze razy zero, bo takie jest prawdopodobieństwo trafienia wydziału cywilnego z trzema sędziami w warszawie.

dla 6 bylo liczone.

To żle policzyłem - fucktycznie. 0,0000167.

[...]

W warszawie to jak pisałem - właściwy dla woli to ten dla żoliborza znajdujący się na bemowie (dawna wola;)

Normalnie - klikasz w cywilny i jest tam napisana właściwość miejscowa i charakter spraw.

Jeden wydzial ma istotnie ograniczony zakres spraw, ale trzy robia sprawy pozostale :)

Ale miejscowo z tego co widzę różnie.

--
Shrek

Data: 2019-10-18 22:08:50
Autor: J.F.
Dnia Fri, 18 Oct 2019 21:21:18 +0200, Shrek napisał(a):

[...]

Dobrze liczyles. 1/6 w pierwszej sprawie, 1/6 w drugiej, 1/6 w
trzeciej ... to razem 1/216.
Nie jest to takie znow nieprawdopodobne.

Normalnie - klikasz w cywilny i jest tam napisana właściwość miejscowa i charakter spraw.

Jeden wydzial ma istotnie ograniczony zakres spraw, ale trzy robia sprawy pozostale :)

Ale miejscowo z tego co widzę różnie.

No jak - nie podaja terenu :-)

J.

Data: 2019-10-18 22:53:35
Autor: ąćęłńóśźż
losowania w czasach dobrej zmiany
Sędziów w SO w W-wie jest 259 szt.
Wydziałów 27 sztuk.
Łatwo wyliczyć średnią sędziów na wydział.
Jak ktoś chce może sprawdzić dla konkretnego wydziału.

-- -- -
Nie jest to takie znow nieprawdopodobne.

Data: 2019-10-19 15:45:15
Autor: J.F.
Dnia Fri, 18 Oct 2019 22:53:35 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):
Sędziów w SO w W-wie jest 259 szt.
Wydziałów 27 sztuk.
Łatwo wyliczyć średnią sędziów na wydział.
Jak ktoś chce może sprawdzić dla konkretnego wydziału.

Ale ktorego konkretnie, bo cywilnych jest tam 6 plus odwolawcze.

Taki np II wydzial ma 6 sedziow jesli dobrze licze, z czego 2 w
delegacji.
A z wokandy wynika, ze tam glownie jedna sedzia pracuje :-)

Sedziowie w ogole tak raz na tydzien pracuja, czy wokanda klamie ?

J.

Data: 2019-10-19 07:42:31
Autor: Shrek
W dniu 18.10.2019 o 22:08, J.F. pisze:

To żle policzyłem - fucktycznie. 0,0000167.

Dobrze liczyles. 1/6 w pierwszej sprawie, 1/6 w drugiej, 1/6 w
trzeciej ... to razem 1/216.

O faucktycznie. Piłeś nie pisz;)

> Nie jest to takie znow nieprawdopodobne.

Nie takie znów nieprawdopodobne to byłoby gdyby się kowalskiemu przytrafiło.

Rzeczywiście - na krany kliknąłem.

--
Shrek

Data: 2019-10-19 15:15:53
Autor: J.F.
Dnia Sat, 19 Oct 2019 07:42:31 +0200, Shrek napisał(a):
> [...]

 > Nie jest to takie znow nieprawdopodobne.

Nie takie znów nieprawdopodobne to byłoby gdyby się kowalskiemu przytrafiło.

Kowalski raczej nie bedzie mial 3 spraw o znieslawienie :-)

J.

Data: 2019-10-19 15:41:40
Autor: Shrek
W dniu 19.10.2019 o 15:15, J.F. pisze:

Nie takie znów nieprawdopodobne to byłoby gdyby się kowalskiemu przytrafiło.

Kowalski raczej nie bedzie mial 3 spraw o znieslawienie :-)

No sam widzisz, jaki wyjątkowy okaz ten owsiak.

--
Shrek

Data: 2019-10-17 09:19:13
Autor: ąćęłńóśźż
losowania w czasach dobrej zmiany
Wystarczy znać wydział i wejść na stronę sądu.
Zapewne można domagać się informacji co do losowania (z jakiego grona) na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej.

-- -- -
Pytanie ilu było w tym sądzie sędziów, którzy mogli zostać rozlosowani.

Data: 2019-10-17 10:08:25
Autor: Olin
Dnia Wed, 16 Oct 2019 17:15:40 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

To coś pod linkiem wiesza się i widać tylko tyle, co Ty napisałeś.

U mnie linka niezmiennie działa, ale kiedy prześladuje pech, to albo w
kamerze wyczerpują się akumulatory, albo monitoring akurat nie działa i nic
na to nie można poradzić.

[...]

Jeśli sędzia był jeden, to prawdopodobieństwo wynosiło 1 i nie ma po co
zajmować się sprawą.

Nawiasem mówiąc, niejaki Roy Sullivan został trafiony piorunem 7 razy, a
prawdopodobieństwo pojedynczego uderzenia szacowane jest na ~1:10 000.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Roy_Sullivan

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

 Niestety, jest to rząd."
Woody Allen

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-10-17 03:23:24
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 17 października 2019 10:08:26 UTC+2 użytkownik Olin napisał:

Jeśli sędzia był jeden, to prawdopodobieństwo wynosiło 1 i nie ma po co
zajmować się sprawą.

Skądinąd w tzw. internecie wyczytałem wyjaśnienia sądu - i że historia była właśnie mniej taka - o ile wyjaśnienie nie mija się z prawdą.
Otóż wszystkie te 3 sprawy trafiły do sądu jeszcze prze rozpoczęciem losowań - oraz mniej więcej w tym samym czasie..
To jedno - a drugie, że akurat do tego samego sądu (okręgowy w DC) właśnie wtedy trafił też ten sędzia - i jako że miał z tego powodu w referacie okrągłe 0 spraw, to prezes zarządził, że dopóki nie uzbiera mu się 125 spraw, to wszystkie nowe mają trafiać do tego właśnie sędziego.

Więc chyba się komuś pomyliło, że te sprawy zostały w taki sposób "wylosowane".

Data: 2019-10-18 10:15:19
Autor: Olin
Dnia Thu, 17 Oct 2019 03:23:24 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

[...]

Powyższe przywraca wiarę w reformę systemu sprawiedliwości prowadzoną przez
Prezesa i Sutenerów tudzież generatory liczb losowych. Najzupełniej przypadkiem sprawy pani poseł trafiły do sędziego opiniowanego
przez nią, bo akurat miał za mało pracy. Jest również jasne, dlaczego
chciała przenieść sprawę z Nitrasem do Warszawy.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

pewno znowu coś ukradli."
Michaił Sałtykow Szczedrin

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-10-18 02:02:47
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 18 października 2019 10:15:20 UTC+2 użytkownik Olin napisał:

Najzupełniej przypadkiem sprawy pani poseł trafiły do sędziego opiniowanego
przez nią, bo akurat miał za mało pracy. Jest również jasne, dlaczego
chciała przenieść sprawę z Nitrasem do Warszawy.

Cóż, przypadkom trzeba pomogać, dobry exploit jest dobry...
Ale z drugiej strony nigdzie nie znalazłem wyjaśnienia, dlaczego wszystkie te sprawy toczyły się w sądzie okręgowym - czy rejonowy to za niskie progi dla posła?

Data: 2019-10-18 12:35:03
Autor: Olin
Dnia Fri, 18 Oct 2019 02:02:47 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

Ale z drugiej strony nigdzie nie znalazłem wyjaśnienia, dlaczego wszystkie te sprawy toczyły się w sądzie okręgowym - czy rejonowy to za niskie progi dla posła?

Może rejonowy to za niskie progi dla Świderskiego. Przecie jest członkiem
KRS.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Różańca"
Matka Boża do s. Łucji

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-10-18 03:59:39
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 18 października 2019 12:35:06 UTC+2 użytkownik Olin napisał:
> [...]

Może rejonowy to za niskie progi dla Świderskiego. Przecie jest członkiem

Nie no, z cytatu w otwierającym poście wynika, że w KRS jest Stalowa Krycha.
A Świderski awansował - choć ZTCP to jest to póki co tylko delegacja - z sądu rejonowego (chyba mokotowskiego) do warszawskiego okręgowego.

Ale wciąż się zastanawiam, dlaczego sprawy Krychy - i te, w których pozywała, i ta, w której jest pozwaną - trafiły od razu do okręgowego - przeiceż to są jakieś tam pierdółki o zniesławienie, a nie jakieś zbrodnie.

Że sprawy z Owsiakiem były w sądzie warszawskim to nic dziwnego, i Krycha i Jurek w DC mieszkają - ale też pytanie, czemu w okręgowym, a nie w rejonowym?
Może poseł ma taką specjalną "delegację"?

Coś jak z tym, że wszystkie głosy z zagranicy są w wyborach parlamentarnych doliczane do okręgu 19, czyli warszawskiego.
Póki były to ambasady czy jakaś tam polonia z obywatelstwem, to nie było problemu - ale teraz było nieco ponad milion głosów warszawiaków i ponad 300 tysięcy zagranicznych.

A tak BTW, bo wciąż nie mogę tej informacji znaleźć - to powyżej to o wyborach do sejmu - a co z senatem? Okręg "sejmowy" nr 19 jest przecież podzielony na 4 okręgi jednomandatowe do senatu.
To w ogóle zagranica głosuje w wyborach do senatu - a jeśli tak, to w którym okręgu - czy tylko w wyborach do sejmu?

Data: 2019-10-18 12:37:08
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1d257db7-975c-4c76-870e-020bef7a68d9@googlegroups.com...
[...]

No wlasnie ...wyjasnienie brzmi w miare sensownie, ale czemu rejonowy ?
Sprawy z paru dni ... nie zapelnila sie nowemu sedziemu wokanda ?

A jesli prawda o tym przenoszeniu ze Szczecina ... to tez trzeba troche szczescia, zeby zdazyc akurat na nowego sedziego ... albo sie myle, i te 125 spraw to sie miesiac zbieralo.

J.

Data: 2019-10-18 17:52:43
Autor: Shrek
W dniu 18.10.2019 o 12:37, J.F. pisze:

A jesli prawda o tym przenoszeniu ze Szczecina ... to tez trzeba troche szczescia, zeby zdazyc akurat na nowego sedziego ...

Szczęście nie ma nic do rzeczy - owsiakowi się po prostu należało;)

--
Shrek

Data: 2019-10-18 12:23:21
Autor: ąćęłńóśźż
losowania w czasach dobrej zmiany
Pozwany(-a) ma prawo wnioskować o przeniesienie sprawy do sądu dla niego/jej miejscowo właściwego.

-- -- -
dlaczego chciała przenieść sprawę z Nitrasem do Warszawy.

Data: 2019-10-19 07:08:30
Autor: kujau.konrad.pl
[...]

Na całą prawdę od GWna/tefauenów/toków-efemów dawno temu przestałem liczyć. Ale darujmy im, oni też muszą przyciągnąć do siebie
widza/czytelnika:)

losowania w czasach dobrej zmiany