lotto zaklady z kolegami i umowa

Data: 2012-10-28 13:16:16
Autor: dude
lotto zaklady z kolegami i umowa
Chcę grać z kolegami systemem w lotto. Składamy się wspólnie na kupon, kserujemy go dla każdego, a oryginał deponujemy w kasetce w biurze.
Jak powinna wyglądać umowa, żeby w przypadku ewentualnej wygranej nie było możliwości, że ktoś zwieje z wygraną.
Oczywiście, że to wiara w bajki, ale chcę podejść profesjonalnie nawet do takiej bzdury :)
Wystarczy coś w stylu:
Niniejszym oświadczam iż ewentualna wygrana zostanie podzielona po równo pomiędzy następujące osoby-tutaj lista:
Imię nazwisko, PESEL, podpis
?

Data: 2012-10-28 13:27:03
Autor: Regand
[...]

+ numer kuponu i bedzie wystarczec w razie potrzeby skierowania sprawy do sadu cywilnego.

Data: 2012-10-28 13:41:34
Autor: Marek Dyjor
dude wrote:
[...]

zaraz po wykupieniu złóżcie razem kupon u notariusza i już.

Data: 2012-10-28 14:09:42
Autor: Jarosław Bomba
lotto zaklady z kolegami i umowa
i juz ? :D

Data: 2012-10-28 17:22:27
Autor: dude
lotto zaklady z kolegami i umowa
Użytkownik "Jarosław Bomba" <bombaj@gmail.com> napisał w wiadomości news:508d2e90$0$1309$65785112news.neostrada.pl...
i juz ? :D

Ale że co? Jaka bomba? Losowanie z kumulacją dopiero we wtorek ;)

Data: 2012-10-29 16:55:14
Autor: CPL
lotto zaklady z kolegami i umowa

Użytkownik "Jarosław Bomba" <bombaj@gmail.com> napisał w wiadomości news:508d2e90$0$1309$65785112news.neostrada.pl...
i juz ? :D

I tyle zobaczą notatriusza :) Za 25 baniek bym pojechał na wieczne wakacje do Argentyny bez szans na ekstradycję :)

Data: 2012-10-29 18:21:14
Autor: Marek Dyjor
CPL wrote:
[...]

no co ty...

zaraz dostaniesz pozew od szefa czy szefowej gildii notariuszy.

to sa ludzie bez skazy.

Data: 2012-10-28 21:04:05
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sun, 28 Oct 2012 13:41:34 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

zaraz po wykupieniu złóżcie razem kupon u notariusza i już.

Żeby tylko notariusz nie zniknął z wygraną 6-tką ;)

Data: 2012-10-28 19:46:44
Autor: Bydlę
On 2012-10-28 12:16:16 +0000, "dude" <cool@man.pl> said:

oryginał deponujemy w kasetce w biurze.
Jak powinna wyglądać umowa, żeby w przypadku ewentualnej wygranej nie było możliwości, że ktoś zwieje z wygraną

Trzebaby zabrać klucz od kasetki dysponentowi.
Bo on może mimo waszej umowy zwiać...

--
Bydlę

Data: 2012-10-28 20:23:06
Autor: dude
Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomości news:k6juik$5rg$4usenet.news.interia.pl...
On 2012-10-28 12:16:16 +0000, "dude" <cool@man.pl> said:

[...]

I pobrać odciski palców od ochroniarza. Paranoia mode niewskazany :)
Umowa to też oprócz mocy prawnej, ma być też trochę dla jaj, żeby zacieśnić nasze kumpelostwo, ale wiadomo że w życiu różnie bywa i kasa dzieli.

Data: 2012-10-28 21:04:42
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sun, 28 Oct 2012 20:23:06 +0100, dude napisał(a):

I pobrać odciski palców od ochroniarza. Paranoia mode niewskazany :)
Umowa to też oprócz mocy prawnej, ma być też trochę dla jaj, żeby zacieśnić nasze kumpelostwo

To jeszcze dopiszcie kary cielesne za niewywiazanie się ;)

Data: 2012-10-28 22:42:09
Autor: Bydlę

On 2012-10-28 12:16:16 +0000, "dude" <cool@man.pl> said:

[...]

:-)
OK, rozumiem takie podejście do sprawy, ale:

- to, że ktoś się umówił, nie daje gwarancji, że dysponent kasetki będzie uczciwy (i psu na budę umowa z nim niezawarta)
- jeśli się nie ufa osobom, z którymi ma się robić taki interes, to IMHO nie warto w ogóle robić z nimi czegokolwiek - wszak na dzień dobry oceniasz ich negatywnie i podejrzewasz o przestępcze zamiary.

--
Bydlę

Data: 2012-10-29 00:41:21
Autor: dude
Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomości news:k6k8rh$mav$1usenet.news.interia.pl...
[...]

To jak ocenisz podpisywanie intercyzy przed zawarciem małżeństwa? Brak zaufania, to po co się żenić...
Tu taka sama sytuacja, szansę mamy zerowe że zostaniemy milionerami, ale to się jednak czasem zdarza, a ile było historii w świecie że pieniądze podzieliły najlepszych przyjaciół/rodziny? W Kanadzie jakieś dzieciaki znalazła zwycięzki kupon po kawie, okazało się, że wygrały samochód. Później ich rodzice zgłosili sprawę w sądzie, które dziecko miało większy udział w znalezieniu kubka w śmieciach!*

* był to jakiś konkurs w którym los był zawinięty w brzegach kubka, ktoś nie sprawdził i wywalił odpad po wypiciu kawy, dzieci to znalazły i odwinęły, a tam surprise!

Data: 2012-10-29 08:23:34
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Mon, 29 Oct 2012 00:41:21 +0100, dude napisał(a):

To jak ocenisz podpisywanie intercyzy przed zawarciem małżeństwa?

W znanym mi z dość bliska przypadku - troską o przyszłą małżonkę.

AK

Data: 2012-10-29 08:38:29
Autor: dude
Użytkownik "Andrzej Kubiak" <none@inv.invalid> napisał w wiadomości news:1k5t9jhhrin11.17jzdye82x06v$.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 29 Oct 2012 00:41:21 +0100, dude napisał(a):

To jak ocenisz podpisywanie intercyzy przed zawarciem małżeństwa?

W znanym mi z dość bliska przypadku - troską o przyszłą małżonkę.

To ja troszczę się o przyszłych przyjaciół. Dla mnie to rozsądek, ale to bydlę miał(o) dylematy.

Data: 2012-10-29 11:25:05
Autor: Bydlę
On 2012-10-28 23:41:21 +0000, "dude" <cool@man.pl> said:

[...]

Oczywiście, że też. Bo tak zazwyczaj bywa w (skrajnych) przypadkach wiązania się bogatego z biednym.
Ale też - wręcz przeciwnie; jest to ograniczanie odpwowiedzialności biednego za czyny bogatego.
Natomiast ty nie bierzesz ślubu z tymi ludźmi, tylko im nie ufasz...

to po co się żenić...

1. tradycja
2. spełnianie zachcianki (swojej/cudzej)
3. regulacja praw i obowiązków

99. miłość...
;-)

a ile było historii w świecie że pieniądze podzieliły najlepszych przyjaciół/rodziny?

A tu mamy taką sytuację, że na razie są tylko wydatki, a już są problemy.
:-)
(żeby nie było wątpliwości: nic mi do tego co robisz ze swoimi pieniędzmi, ale napisz, jaką macie umowę z dysponentem kasetki?)

--
Bydlę

Data: 2012-10-28 20:23:24
Autor: Big Jack
lotto zaklady z kolegami i umowa
W wiadomości
*dude* napisał(-a):

Chcę grać z kolegami systemem w lotto. Składamy się wspólnie na kupon,
kserujemy go dla każdego, a oryginał deponujemy w kasetce w biurze.

Dowiedzcie się czy jest taka możliwość i ewentualnie podzielcie kupon na tyle części, ilu was jest. Może TS nie wypłaca wygranych na niecały kupon, ale może na posklejany z takich części już tak ;)

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-10-28 20:34:34
Autor: dude

*dude* napisał(-a):

[...]

;) Wygraną zgarnąłby prawdopodobnie delikwent z częścią, na której byłby kod, chociaż w regulaminie jest coś o kuponie w całości.

Data: 2012-10-28 21:10:22
Autor: Big Jack
*dude* napisał(-a):

;) Wygraną zgarnąłby prawdopodobnie delikwent z częścią, na której
byłby kod, chociaż w regulaminie jest coś o kuponie w całości.

Przecież można pociąż z góry na dół, tak że na każdej części byłby kawałek kodu :P

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-10-29 14:05:21
Autor: Gotfryd Smolik news

*dude* napisał(-a):

;) Wygraną zgarnąłby prawdopodobnie delikwent z częścią, na której
byłby kod, chociaż w regulaminie jest coś o kuponie w całości.

Przecież można pociąż z góry na dół, tak że na każdej części byłby kawałek kodu :P

  Jest to przynajmniej "normalny" papier?
  I tak przestrzegałbym przed pocięciem.
  Po prawdzie analiza przebiegu włókien powinna wykazać, że to są części
tego samego kuponu, ale IMVHO porwanie (a nie pocięcie) daje na dzień
dobry znacznie mniej argumentów do podważania "oryginalnej" całości.
  Idzie o prostą sprawę - zestawienie kompletu kawałków kuponów
daje za wysokie prawdopodobieństwo oszukańczej wygranej ;)

  Z tego powodu nie zdziwiłbym się jakby regulamin zabraniał (bo co
zrobić z przypadkiem, kiedy "przerwanie" jest na tyle wąskie, że
numery na częściach są czytelne, ale jednocześnie zawiera lukę na
tyle dużą, że "pasowania" włókien nie da się udowodnić lub jest
wątpliwe?)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-10-29 15:50:18
Autor: Big Jack
*Gotfryd Smolik news* napisał(-a):

 Jest to przynajmniej "normalny" papier?

Tego nie wiem, ale mnie on przypomina trochę papier kredowy, tyle że o
mniejszej gramaturze.

[...]

Jestem niemal pewien, że każdy kupon ma niepowtarzalny kod paskowy,
którego prawidłowe zestawienie z _kuponów_ jest chyba nierealne, nawet
mając choćby tylko kawałek prawidłowy. Co za tym idzie, na podstawie
takiego oszukańczego składaka wygranej pobrać by się chyba nie dało, bez
względu czy kupon byłby pocięty, czy porwany.

[...]

O ile cały kupon jest ważny, to chyba w nim najważniejszy jest ww. kod
paskowy. To na jego podstawie kupon jest identyfikowany i "system" wie
czy i ewentualnie jaka wygrana na niego padła. Teraz to jest kod
paskowy, a w nieodległej przeszłości był to nadruk przypominający kartę
perforwaną.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-10-28 20:55:42
Autor: kashmiri
On 28/10/2012 12:16, dude wrote:
[...]

Założyć firmę, w której każdy z was ma równy udział, i kupony kupować na firmę?

k.

(Wiem, żartuję, ZUS by wam dokopał bardziej niż totolotek)

Data: 2012-10-29 14:20:55
Autor: Gotfryd Smolik news
lotto zaklady z kolegami i umowa
On Sun, 28 Oct 2012, kashmiri wrote:

Założyć firmę,

  Nie, nie firmę. Spółkę. Ale niekoniecznie firmę.
  :)
  Żeby nie było, traktuję Twój koncept w kategorii "żart
formalny", ale jak już, to IMO przeszkód prawnych nie widać
i do tego można operację NIECO uprościć :)
  Swoją drogą - czy usiłowanie wygrania w lotto może uchodzić
za "cel gospodarczy"?
  Bo to przesądza o wersji o której mowa :)

w której każdy z was ma równy udział, i kupony kupować na firmę?

  Na spółkę.
  Formalnie zawartą :)
  Nie musi być firma.

  Tak z przezorności - opis w KC nakazuje, aby SC miała "cel gospodarczy",
ale NIE stanowi, że SC a priori jest DG.

  A że definicji DG jest od metra, w szczególności "DG w rozmieniu
przepisów o rejestrowanych DG" nie jest najszersza (najszersza
jest definicja z Ordynacji, szersza od niej jest również ta z VAT)
to "cel gospodarczy" wcale nie oznacza firmy.

  W archiwach grupy znaleźć można zresztą posty oponentów używania
S.C. do DG (tak właśnie), wskazujących, ze ich zdaniem jest to
dobra konstrukcja do "wspólnej budowy płota".
  Z wyjątkiem słowa "tylko" (które pominąłem) trzeba się zgodzić :)
  Pomijają rzecz jasna zdanie klientów i wierzycieli :>
(dla których S.C. to znacznie wiarygodniejszy twór, niż np. spzoo)

(Wiem, żartuję, ZUS by wam dokopał bardziej niż totolotek)

  Ale ja usiłuję tę żartobliwą część żartobliwie podważyć - bo
definicja DG w rozumieniu ZUS należy do szerokich, ale nie
najszerszych, i sam "cel zarobkowy" nie wystarczy :)

  DG wg ZUS = DG wg PDoOF + "artyści", zaś przychody z wygranych
w myśl PDoOF *nie* zaliczają się do przychodów z DG, bo mają
odrębny przepis szczególny wobec DG, więc również jakby były
uzyskane przy wszelkich pozostałych cechach DG, to do przychodów
z DG nie należą.

  A to implikuje brak podlegania pod ZUS :D (z dokładnością do
wymogu, żeby nie były to przychody "artystyczne", odrębnie
dodane w ustawie o SUS)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-10-29 06:55:23
Autor:
dude wrote:

[...]

Niech każdy kupi własny kupon z tymi samymi skreśleniami, przecież lotto samo podzieli ew. wygraną po równo.

Problem wyssany z palca.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-29 07:24:10
Autor: witek
tÎż wrote:
Niech każdy kupi własny kupon z tymi samymi skreśleniami, przecież lotto
samo podzieli ew. wygraną po równo.

Ale oni tych kuponow chca kupic tysiac, zamiast 4 tysiecy

jakby mieli kase na 4 tysiace to by kupili 4 tysiace.

Problem wyssany z palca.

rozwiązanie z dupy.

Data: 2012-10-29 12:59:00
Autor:
witek wrote:

Ale oni tych kuponow chca kupic tysiac, zamiast 4 tysiecy

Rozróżniasz liczbę pojedynczą od mnogiej?

Data: 2012-10-29 16:54:26
Autor: dude
Użytkownik "tο" <tΞΏ_usenet@interia.pl> napisał w wiadomości news:k6luik$miq$2usenet.news.interia.pl...
witek wrote:

[...]

Matołku piszący do góry nogami: system oznacza grę 7,8,9,10,11 lub 12 liczbami w zakładzie zamiast sześcioma.
Zobacz sobie ile kosztują takie kupony http://www.forumlotto.pl/1900.htm
i wracaj do gry w kapsle, bo reszta Cię przerasta. Dlaczego gramy, że prawdopodobieństwo jest takie jak to, że meteoryt spadnie nam na głowę, że lotto to wał itp to nasza sprawa.

Data: 2012-11-01 13:18:28
Autor:
dude wrote:

[...]

I myślisz, osiołku, że Lotto nie potrafi obliczyć prawdopodobieństwa wygranej z danym kuponem i dać takiej ceny, żeby wychodziło to samo co z pojedynczymi? No, może minimalnie lepiej ze względu na zakup hurtowy?

Ja pierdole, jacy ludzie są tępi...

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-29 08:24:37
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Mon, 29 Oct 2012 06:55:23 +0000 (UTC), tο napisał(a):

Niech każdy kupi własny kupon z tymi samymi skreśleniami, przecież lotto samo podzieli ew. wygraną po równo.

I taką ładną optymalizację kosztów szlag trafi ;)

AK

Data: 2012-10-29 08:37:36
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-10-29 07:55, tÎż pisze:
dude wrote:

[...]

W Lotto (dawny Duży Lotek) najdroższy zakład może kosztować 2772zł, więc rada trochę z d...

--
Liwiusz

Data: 2012-10-29 08:39:45
Autor: dude
Użytkownik "tο" <tΞΏ_usenet@interia.pl> napisał w wiadomości news:k6l98r$miq$1usenet.news.interia.pl...
dude wrote:

[...]

Nie wiesz co to system? To się nie wypowiadaj. Gra na jednym kuponie obstawiającym jednocześnie kilka kombinacji, taki zakład może kosztować tyle co dobra pensja.
Twoja odpowiedź wyssana z czegoś gorszego niż palec.

Data: 2012-10-29 12:59:43
Autor:
dude wrote:

Nie wiesz co to system? To się nie wypowiadaj.

Wymyślanie systemu do gry losowej? Wiem co to -- czysty idiotyzm.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-29 18:50:07
Autor: Yakhub
lotto zaklady z kolegami i umowa
W liście datowanym 29 października 2012 (13:59:43) napisano:

Nie wiesz co to system? To się nie wypowiadaj.

Wymyślanie systemu do gry losowej? Wiem co to -- czysty idiotyzm.

O ile zadzam się z Tobą, to wyjaśnię:

Kolega  miał  na  myśli "zakład systemowy", w rozumieniu Lotto - czyli
moĹźliwość  wysłania  kuponu  ze  skreślonymi (na przykład) 8 liczbami,
ktĂłry  de  facto  jest  odpowiednikiem  wysłania kuponĂłw ze wszystkimi
moĹźliwymi kombinacjami tych 8 liczb.

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2012-11-01 13:19:43
Autor:
Yakhub wrote:

[...]

Rada pozostaje aktualna.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-29 18:50:58
Autor: Yakhub
lotto zaklady z kolegami i umowa
W liście datowanym 28 października 2012 (13:16:16) napisano:

Chcę grać z kolegami systemem w lotto. Składamy się wspólnie na kupon,
kserujemy go dla każdego, a oryginał deponujemy w kasetce w biurze.

Który z Was czyta Chmielewską ? :>

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2012-10-29 19:54:47
Autor: PiotRek
Użytkownik "dude" <cool@man.pl> napisał w wiadomości news:508d220f$0$26709$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Skombinujcie kasetkę zamykaną na tyle kłódek, ilu Was jest.
Kupon deponujecie w kasetce, zamykacie i każdy ma po jednym kluczu.

Tak, wiem, że któryś może uciec z kasetką i iść z nią do ślusarza...
;-)

Piotr

Data: 2012-10-30 08:54:57
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-10-29 19:54, PiotRek pisze:
[...]

Może skrytka bankowa z uprawnieniem tylko do łącznego otwarcia?

--
Liwiusz

Data: 2012-10-30 01:15:24
Autor: nkab
W dniu niedziela, 28 października 2012 13:16:23 UTC+1 użytkownik dude napisał:
[...]

Niech każdy gra ze swoimi numerami, nie bawić się w spółki.
Kobity i dzieciaki też mogą wysłać te same numerki i uczciwy podział
szlag trafia.

Andrzej.

Data: 2012-10-30 10:29:21
Autor: dude
Użytkownik <nkab@toya.net.pl> napisał w wiadomości news:85e5032c-f681-47c5-9f6d-cbde19fb56dcgooglegroups.com...
[...]

Kolejny biedak, co nigdy nie skreślił więcej niż 6 liczb na jednym blankiecie, a wypowiada się w roli eksperta.

Data: 2012-11-01 13:20:17
Autor:
dude wrote:

Kolejny biedak, co nigdy nie skreślił więcej niż 6 liczb na jednym
blankiecie, a wypowiada się w roli eksperta.

Ekspert od gier losowych to coś w stylu eksperta-idioty?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-11-01 16:53:33
Autor: cef
dude wrote:

Kolejny biedak, co nigdy nie skreślił więcej niż 6 liczb na jednym
blankiecie, a wypowiada się w roli eksperta.

A kolega oczywiście potrafi sobie policzyć o ile coś
mu tam wzrośnie?
Z faktu, że zagra więcej jeleni na jednym kuponie
nie wynika dla nich,  ani dla lotto nic szczególnego.
No może problemy z deponowaniem :-)

lotto zaklady z kolegami i umowa