lpg dlaczego tylko 80% w butli?

Data: 2011-02-03 09:44:34
Autor: P_ablo
lpg dlaczego tylko 80% w butli?
Użytkownik "uciu" <gusevaWYTNIJTO@interia.pl> napisał w wiadomości news:iick6r$ip8$1news.onet.pl...
Witam
wytłumaczcie mi dlaczego butle można zapełnić niby tylko do 80%???
Przecież te zbiorniki są testowane i mają gwarancje na wiele razy wyższe ciśnienia.
W warsztatch spotkałem się, z propozycjami  modyfikacji pływaka by wlać prawie do pełna.
Sam jeżdze od 5 lat takimi autami (zbiornik 34 mieści się 31-32,
zbiornik 48  mieści się 44-45) i nie ma żadnych problemów.
Skąd wiec ten idiotyczny przepis?

Sam jezdze z wyprutymi plywakami...  Taki stopien napelnienia jest podyktowany kilkoma wzgledami. Zakladajac, ze tankujesz przy -20 na full, nastepnie parkujesz w ogrzewanym garazu w ktorym masz 20 stopni... teraz policz o ile rozszerzy sie gaz w fazie cieklej. Jesli zawor bezpieczenstwa bedzie upuszczal zbyt wczesnie, to wyciek masz murowany.  Ponadto te 20% luzu w razie wypadku i pozaru daje kilka minut czasu nim zawor bezpieczenstwa zacznie upuszczac gaz podsycajac plomienie...

Niemniej ten margines - jak zwykle - jest tak duzy,  aby w skrajnie niesprzyjajacych warunkach spelnil swoje zadanie.

--
Picasso

lpg dlaczego tylko 80% w butli?